Ale ponoć 1,1 A bedzie korzystniejsze
Ale i tak korzystniej bedzie mniejszym prądem.
Żeby nieco ostudzić atmosferkę
Intruz pisze:Czyli bateria 1300 mAh ładowac 1,3 A / 1800 mAh -1,8 A / 2200 mAh 2,2 A itd dobrze zrozumiałem ?
Luki35 pisze:A pkt 3 , to koles z kosmosu wziął:
http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm
miruuu pisze:Luki35 pisze:A pkt 3 , to koles z kosmosu wziął:
http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm
Które konkretnie zdanie jest z kosmosu?
Pierwszą rzeczą którą należy w tym temacie wiedzieć, jest to, że większy prąd ładowania skraca żywotność pakietu!. Ładując prostymi tanimi ładowarkami zazwyczaj nie mamy możliwości regulacji tego prądu i wtedy całe obliczanie maksymalnego prądu ładowania mija się z celem. Jeśli natomiast możemy ustawić prąd ładowania, to należy wybrać kompromis, pomiędzy najmniejszym prądem a najkrótszym czasem ładowania. Jeśli zależy nam na czasie, bo ładujemy na przykład na zawodach i za pół godziny musimy wystartować, to możemy ładować akumulator jego maksymalnym prądem. Jeśli natomiast skończyliśmy już testy w domu, chcemy mieć naładowane akumulatory na następny dzień, a jest godzina 17, to wybieramy małe prądy ładowania, rzędu 0,5C.
Skorzystamy z tego samego wzoru, który określa maksymalną wydajność prądową:
Ip = Cp × x
, gdzie Ip to maksymalny prąd ładowania, Cp to pojemność a x to parametr maksymalnego prądu ładowania w C.
Przykład:
Posiadam akumulator 800mAh. Nie znalazłem jego parametru C maksymalnego prądu ładowania. Jakim maksymalnym prądem mogę ładować akumulator?
->Ponieważ nie znamy parametru C, przyjmujemy że C = 1
Ip = 0,8Ah × 1
Ip = 0,8A
Wynik: Możemy ustawić prąd ładowania maksymalnie na 0,8A. Najlepiej jednak ładować prądem 0,3-0,5A.
Neomutant pisze:Ja nano-techy zawsze katuje mocnym prądem przy ładowaniu, nie schodzę poniżej 5C, po locie, cele nie są rozbalansowane. Nigdy nie widziałem negatywnych opinii na temat nanotechów, a nawet widziałem filmik jak odpalali na nim samochód przeszło 18 razy, a pod koniec uruchamiali wszystko co się da w samochodzie bo nie mogli zakatować tego lipola.
Zobaczcie ten test Nanotechów przez "Flite Test"
PS: Niektórzy mogą być zaskoczeni rezultatem
Thunder Power 2250mAh G6 65C Continuous 130C Burst
Nano-Tech 2250mAh 65C Continuous 130C Burst
Turnigy 2200mAh 20C Continuous 30C Burst
I kolejny niezależny inny test lipoli kilku marek (w tym nanotechy)
super_mario2 pisze:Być może się zmieniło, ale moje nano techy kupione 2,5 roku temu to najgorszy śmietnik jaki może być...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości