Postautor: Kowal » 8 cze 2015, o 05:30
Rozwiązaniem jest też ustawić niskie prądy rozładowania i ładowania, zarzucić kilka cykli. 4-5. Tylko, że trwa to nawet kilka dni. Wadą ładowania bardzo niskimi prądami jest to, że to końca nie wiesz ile weszlo w pakiet, bo później jak napisał Aikus, wszystko idzie w ciepło. Kiedyś w któryś pakoet władowalem ponad 3000mAh, a pakiet miał 1800.......reszta poszla w ciepło. Jakąś ładowarką Futaby. Co do szybkiego ładowania, to kiedyś, gdy lataliśmy tylko na NiMh, ładowaliśmy pakiety w zimie na "krótko" z akumulatora samochodowego, żeby było szybciej. Po czymś takim raczej nie powalały długą żywotnością...... :-p.
Ja mam w swoim JR9303 NiMh 1500mAh chyba Sanyo. Gdy długo nie używam pakietu, najpierw zarzucam 0,5C rozładowania i naładowania, po dwóch takich cyklach ładuję 0,8-1C. Pakiet po takim ładowaniu jest ciepły. Ładuję go tak od 5 czy 6 lat. Nie specjalnie interesuję się pakietem, gdy nie latam. Dwa razy leżał po pół roku, kilka razy po 1,5-2 mce, nadal żyje. Ładowarki jakich do tego używam to ten cały Accucel 6, taki stary, sprzed kilku lat i IChargera 106. Nic nie zmieniałem w ustawieniach d.peak. Rozładowuję do 0,8V/ celę.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski