Thunder Tiger - Mini Titan E325

fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 49
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 14 kwie 2011, o 19:15

No to jedziemy:
Gmeracz pisze: 4. Rewersy dla MT 325: kanały 1 i 5 norm, 2, 3, 4 ,6 rewers
Nie wiem co i jak poustawiałeś, ale ja mam 1, 3 i 4 na REV (możliwe że masz odwrotnie funkcję SWASH o której dalej mowa)

chodziło mi wszystko prawidłowo ale w SWASH miałem AIL i ELE na "+", a PIT na "-" no i rewersy jak wyżej. Czy miało to jakiś wpływ na ustawienia innych parametrów?
Gmeracz pisze:No i sprawdź ustawienia w PARAMETR - CH5 - E, CH7 - B. Co to daje? że B zmienia tryb HH/Normal a 3-pozycyjny E zmienia przypisane ustawienia czułości dla norm/idle1/idle2. Te ustawienia zmieniasz w menu GYRO - UP (maks od siebie dla normala, ja mam A 50%), CT (środek dla idle1 - A 47%) i DN (maks do siebie dla idle2 - 45%). Jak widzisz wszystkie wartości są takie, że żyro pracuje w HH cały czas. I tak ma być

Tutaj coś nie tak, bo CH5-kanał 5 to czułość gyra a przeł.E miał sterować trybami lotu norm/idyl1/idyl2, z kolei CH7 -kanał 7 mam zasilenie z ubeca?
Z tego powodu jak w zakładce gyro miałem ustawione GYRO-ON, SW-B to brakowało do ustawienia tego środkowego CT . co więcej to moje ustawienie wziąłem z Twojego "FUTABA 7c
-PRZYGOTOWANIE DO OBSŁUGI heli " pkt.2.7 Aktywacja przełącznikiem"B" trybu rate/HH żyroskopu. ".... aktywujemy GYRO, zmieniamy przełącznik z "E" na "B" i zmieniamy MODE na GY........."(tak ustawiłem) jak to rozumieć?
I jeszcze ciekawostka: w instrukcji apki napisano: " tryb pracy przełącza się poprzez zmianę znaku stojącego przy wartości czułości.Wartości ujemne oznaczają normalny tryb pracy, a dodatnie-tryb AVCS". Tylko "dzwonki gumowe" nie napisali jak kręcić kółkiem zeby to uzyskać.
Teraz to i żyro zaczęło "gadać" i diodka mruga jak należy. Jeszcze przećwiczę zapamiętywanie neutrum. Chyba życia nie starczy mi aby to wszystko ogarnąć. :juppi: Takie małe a jak cieszy.
Tyle na dziś cdn.
pozdrawiam, Alek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 kwie 2011, o 03:39

fantom pisze:chodziło mi wszystko prawidłowo ale w SWASH miałem AIL i ELE na "+", a PIT na "-" no i rewersy jak wyżej. Czy miało to jakiś wpływ na ustawienia innych parametrów?

Nie ma, wartość SWASH wpływa na ustawienie WSZYSTKICH serw funkcji, więc jeżeli zmienisz wartość z plusa na minus lub odwrotnie to tak jakbyś zmienił wszystkie trzy rewersy. Ja podałem przykładową konfigurację żeby ktoś metodą małpy mógł bez zrozumienia poustawiać.

fantom pisze:Tutaj coś nie tak, bo CH5-kanał 5 to czułość gyra a przeł.E miał sterować trybami lotu norm/idyl1/idyl2, z kolei CH7 -kanał 7 mam zasilenie z ubeca?... co więcej to moje ustawienie wziąłem z Twojego "FUTABA 7c

He he... Jest oki jeżeli doczytasz - 3.4. ZMIKSOWANIE (zmiana działania) KANAŁU "5" - przełącznik "E" Z PRZEŁĄCZNIKIEM CZUŁOŚCI ŻYROSKOPU "B". Inaczej faktycznie działa nie tak.

To też ciekawy przykład że można zrobić miksem coś czego nie ma standardowo w apce. Generalnie ten przełącznik normal / hh wykorzystuje się tylko przy rozruchu, ponieważ podczas rozkręcania z aktywnym hh ogon może skoczyć na bok (za małe obroty do kontry i żyro wychyla mocno łopatki) więc wygodniej rozkręcić wirnik w normalu, a dopiero po ok. 1/3 gazu wrzucić hh aby ogon dalej sam trzymał.

fantom pisze:w instrukcji apki napisano: " tryb pracy przełącza się poprzez zmianę znaku stojącego przy wartości czułości.Wartości ujemne oznaczają normalny tryb pracy, a dodatnie-tryb AVCS". Tylko "dzwonki gumowe" nie napisali jak kręcić kółkiem zeby to uzyskać.

Serio miałeś z tym problem? :juppi:

fantom pisze:Teraz to i żyro zaczęło "gadać" i diodka mruga jak należy.

No to najważniejsze że dochodzisz powoli do ideału :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 49
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 16 kwie 2011, o 19:51

Z tym pokrętłem to nie aż taki problem, futaba to moja pierwsza taka apka w życiu, nie licząc E-skyowej do Lamy a to jednak inna bajka.
To chyba Twojego autorstwa: "Jeżeli chodzi o rewersy ogona - masz zazwyczaj dwa. Jeden to rewers kanału ogona, drugi rewers w samym żyrku. Obydwa działają niezależnie i obydwa trzeba poprawnie ustawić".
Aby się upewnić: przeł. DIR mam ustawiony na NORMAL i wszystko chodzi jak należy tzn.
"Najprostszym sposobem jest taka kolej rzeczy:
- ustawiasz model przed sobą ogonem do siebie, a sam ogon z łopatkami pionowo
- test rewersu kanału -> ruszasz drągiem ogona, przednia krawędź górnej łopatki ma chodzić za drągiem czyli drąg w lewo-przednia krawędź w lewo
- test rewersu żyra -> ruszasz ogonem na boki trzymając za koniec belki. Przednia krawędź idzie za ręką, czyli przesuwasz ogon w lewo - przednia krawędź skręca w lewo.
Pstrykanie zaczynasz od pozycji HH i jedziesz śmiało 3 albo i więcej razy, kończysz na HH. Potem możesz wychylić łopatki ogona - jeżeli nie wrócą same do neutrum to masz aktywne HH. Jeżeli wrócą to aktywne jest RATE".
Jak próbowałem co się zdarzy gdy przeł.DIR przestawię na REV, to łopatki nie chciały podążać za kierunkiem poruszania ręką na boki ogona.
Było trochę gimnastyki z ustawieniem serwa i orczyka ( przekonałem się, że musi być dokładnie 90* i niema zlituj bo wyjdą cuda), a co więcej mam DS520 i orczyk od niego nie pasował do małej kulki MT i otwór też był do bani bo za duży i nie w tym miejscu (10,5 mmm- MT). Znalazłem orczyk-kółko bez otworów Futaby i dało się ładnie dopasować. Czy to prawda że cyferki na tym okrągłym orczyku oznaczają ile stopni w danym miejscu jest odchyłka od 90* oczywiście przyjmując punkt 0 na orczyku jako miejsce gdy serwo jest "prosto"?
Pisze o tym tak szczegółowo, bo może się komuś przydać.
Wracamy do gyra. Skoro mamy zmixowane przeł. E i B to przy procedurze zapamiętania ustawiania neutrum serwa cały czas mamy tryb HH i diodka stale się świeci, wiec skąd wiadomo czy zapamiętało czy nie (jakiś sygnał mrugnięciem jak w instrukcji)? U mnie sprawdzeniem jest gdy pozostawiam orczyk po ruchu drążkiem w jakiejś np skrajnej pozycji i po resecie zasilania gyra orczyk grzecznie wraca na swoje 90*.
Starczy na dzisiaj, bo zaraz zaczyna sie GRAN DERBI.
pozdrawiam, Alek
Admin1
Administrator
Posty: 30
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: PL
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Admin1 » 17 wrz 2011, o 13:10

Czy ktoś mógłby mnie uświadomić w temacie: Heliplane.net napisał (niby za TT Europe) że E235 V2 TT to nowość (-> Nowy Mini Titan E325 V2 TT). Jednak wersja paskowa pojawiła się przecież aż rok temu a dopiero teraz byłaby wałkowa? Czy ja nie umiem czytać czy ktoś nas robi "w bambuko"?

A może po prostu zalega im w magazynach i dlatego robią "nowość"?
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 17 wrz 2011, o 14:07

Dokładnie tak jest rok czekania na napęd wałkiem.
a tutaj zdjecia wersji TT zdjęcia na portalu to wersja na pasek :|
http://www.tiger.com.tw/product/4713-K.html
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 wrz 2011, o 10:43

... Albo raczej ta wersja czekała na nową wersję napędu ogonka. Sam wałek to pryszcz, ale w MT przy wyższych obrotach stare napędy potrafiły się rozlecieć w powietrzu. Sam tego doświadczałem :wall:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 14:24

Dzisiaj sobie przeglądam neta, wklepuje modelemax i co widzę? Mini Titan E325S FBL za niecałe 1250zł. No to chyba mamy do czynienia z porządną alternatywą dla tych Alignów :D

Obrazek
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 7 lut 2013, o 14:32

unboxing



a tak lata..

Awatar użytkownika
Ben
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 14-03-2013
Lokalizacja: okolice Koszalina
Podziękował: 1 raz

Postautor: Ben » 31 maja 2014, o 16:52

Wylatałem tym modelem ok 20 godzin. Jest nadzwyczaj stabilny i przewidywalny i godny polecenia. Latam tylko rekreacyjnie.
Pozdrawiam
Benon.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 31 maja 2014, o 20:28

Ben pisze:Wylatałem tym modelem ok 20 godzin.
a na gieldzie piszesz, ze 2 :P
W którym poście czeski bląd? :)
Awatar użytkownika
Ben
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 14-03-2013
Lokalizacja: okolice Koszalina
Podziękował: 1 raz

Postautor: Ben » 31 maja 2014, o 21:06

miruuu pisze:
Ben pisze:Wylatałem tym modelem ok 20 godzin.
a na gieldzie piszesz, ze 2 :P
W którym poście czeski bląd? :)


Faktycznie literówka :mrgreen: wylatałem zgodnie ze swoimi umiejętnościami (czyli spokojne loty) ok 20 godzin.
Pozdrawiam
Benon.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 1 cze 2014, o 11:45

To jest skala 450 helika? Dobre to to? Wyglada w sumie fajnie, a i tanszy od Bladego 450
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 1 cze 2014, o 13:49

Po tym wszystkim nadal myślisz nad kontynuacją przygody z Bladym? ;p
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
Ben
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 14-03-2013
Lokalizacja: okolice Koszalina
Podziękował: 1 raz

Postautor: Ben » 1 cze 2014, o 19:25

Luki35 pisze:To jest skala 450 helika? Dobre to to? Wyglada w sumie fajnie, a i tanszy od Bladego 450


Tak to jest 450'ka, moim zdaniem model jest warty kwoty jaką kosztuje.
Pozdrawiam
Benon.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 2 cze 2014, o 05:59

szkubi pisze:Po tym wszystkim nadal myślisz nad kontynuacją przygody z Bladym? ;p

Rozwin, bo nie czaje...?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 2 cze 2014, o 09:38

Luki35 pisze:
szkubi pisze:Po tym wszystkim nadal myślisz nad kontynuacją przygody z Bladym? ;p

Rozwin, bo nie czaje...?


Koledze chodziło o to, czy nie chcesz się pozbyć Bladego i kupić coś innego. Choć w takim przypadku także Mini Titan jest zbytnią egzotyką, by się w to pchać....
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 2 cze 2014, o 10:35

Nie wiem o co chodziło koledze. W 90 % uszkodzeń jakie miałem z Bladym 300 to albo moja niewiedza, albo moje małe umiejętności, albo moja głupota, albo miks wszystkich trzech :rotfl: Sam model oki. 10 % to głównie słaby wał, ale i on pękal głównie po którejś z w/w więc to i tak za duża nota. Nie sądzę, że innej firmy helikami latałoby mi się lepiej. W Bladego też mogę wsadzić lepsze komponenty, szczególnie tam, gdzie najszybciej nastepuje uszkodzenie.
Ps. Najgorsze ,że mam tak ,ze szybko przyzwyczajam sie do danej marki (tak mam np. ze Skodą w 1:1, gdzi edwójke ostatnio na trójkę zmieniłem) i pewnie jak zanm zycie kolejnym helikiem będzi eBlady 450 :mrgreen:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 2 cze 2014, o 10:41

będzi eBlady 450

450 czy 450X?
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 2 cze 2014, o 11:21

Luki35 pisze:przyzwyczajam sie do danej marki (tak mam np. ze Skodą w 1:1, gdzi edwójke ostatnio na trójkę zmieniłem)
to tak jak ja ze szmelcwagenami lub wieśwagenami jak niektórzy mają czelność nazywać tę markę... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Ben
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 14-03-2013
Lokalizacja: okolice Koszalina
Podziękował: 1 raz

Postautor: Ben » 2 cze 2014, o 11:34

Ramotny pisze:
Luki35 pisze:przyzwyczajam sie do danej marki (tak mam np. ze Skodą w 1:1, gdzi edwójke ostatnio na trójkę zmieniłem)
to tak jak ja ze szmelcwagenami lub wieśwagenami jak niektórzy mają czelność nazywać tę markę... ;)


hmm jakoś mi takie znajome ;) ja natomiast mam słabość do "MICRY" miałem K-11 teraz mam K-12, a już myślę o K-13 :lol:
Pozdrawiam
Benon.

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości