Compass - Atom HV

Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 25 lut 2010, o 19:04

Witam, wszystkich helimaniaków. Chciałbym przedstawić najnowsze dziecko firmy Compass model , a mianowicie Atom 6HV. W skrócie już są informację na jego temat, pierwsi beta testerzy już go trenują :D . W marcu najprawdopodobniej stanę się pierwszym w Polsce posiadaczem tej maszyny. Model elektryczny klasy 600, jest to praktycznie powiększona wersja Atoma 500, w modelu stosujemy łopaty 600-615 mm, głowica pełne alu (molibden coś tam) ogólnie mam to w Atomie 500, zero luzów, rozkręcania się itp przygód, głowica jest droga, ale i wytrzymała, u mnie leciały ramiona mikserów i raz skrzywił się hub, ale wtedy ściąłem małą brzozę :) szkoda drzewa. Model zasilany jest pakietem 12S :) i tu ciekawa opcja dla posiadaczy 500tek, poprostu łączymy dwa pakiety, zakładamy rękawice elektroizolacyjne i podłaczamy wszystko :D . Waga z pakietem 3500g, długość 1270mm, silnik mocny ponad 2,5KW nie znam parametrów, obrotów na volt: 540. Pakiety od 2600-3300 mAh. Model w zestawie ma posiadać silnik, regulator bez bec, i prawdopodobnie łopaty.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i piękna kabina

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Admin1
Administrator
Posty: 30
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: PL
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Admin1 » 25 lut 2010, o 19:16

private9 pisze:po prostu łączymy dwa pakiety, zakładamy rękawice elektroizolacyjne i podłaczamy wszystko :D .

Czy te rękawice są absolutnie niezbędne? Zwykłe lateksowe (takie z Rossmanna) wystarczą? ;)

a teraz na poważnie...

Widzę że Compass wraca do sprawdzonych rozwiązań z Esky - napęd ogona zębatką na wale głównym.
Poza tym jestem ciekaw jak się będzie sprawować plastikowa zębatka wałka ogonowego...

No jak już będzie u Ciebie to czekamy na fotki "real" ... :D
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 25 lut 2010, o 19:46

Takie rozwiązanie z drugim kołem na pasek do przeniesienia napędu na ogon jest też w Atomie 500, Knighcie 50 3d, nie pamiętam jak jest w pozostałych, bo ich poprostu nie widziałem na żywca. Rolka, jest bardzo mocna, ogólnie tu wszystko jest pancerne, po 15 m-cach latania Atomem 500 na zimę nie miałem nic do wymiany, czy wyrgulowania, pasek wygląda jak nowy, jeden kupiłem na zapas i leży bo ten mój używany ma takie same zęby jak z przed roku. Aha, nie, jedną rzacz wymienię, dla swiętego spokoju, koło zębate odbiorcze, poprostu troszkę na rantach się spiłowało , i ząbki torszkę zaokrąglone.

PS,
rękawice

Obrazek

dywanik i buty

Obrazek

Obrazek

co do tego osprzętu to żarcik, ale jakby nie było 50V , może nieźle spawać,
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 6 mar 2010, o 08:31

Obrazek
Compass Model to firma z Hong Kongu oferująca profesjonalne modele śmigłowców zdalnie sterowanych elektrycznych i spalinowych. W swojej ofercie firma posiada modele duże, klasy 600set elektryczne, czy 90siąt z napędem spalinowym, oraz prowadzi pracę nad projektami modeli elektrycznych klasy 700set, czy silnikami na Bio-Paliwo. W całej ofercie firma Compass Model posiada również model mniejszy klasy 500 o nazwie ATOM 500 gdzie długość łopaty to 425-430mm.
Obrazek
Compass Atom 500E jest przeznaczony do ekstremalnego latania akrobacji 3D, ale również jest wyrozumiały dla początkującego lub średnio zaawansowanego pilota. Posiada kompaktową i lekką ramę z włókna węglowego lub tzw G-10 włókna szklanego oraz z pełnego Alu metalu głowicę główną i skrzynię ogonową. Patrząc na wykonanie głowicy jesteśmy pewni że w powietrzu nas nie zawiedzie, materiał i wykonanie jest na najwyższym poziomie. W takim razie może przejdziemy do specyfikacji modelu.
Obrazek
Tak więc długość modelu to 835mm, wysokość 270mm, średnica wirnika głównego w zależności od łopat jakich użyjemy 425-430mm to około 962mm, łopatki paddle 11 gramowe, natomiast do wirnika ogonowego użyjemy łopatek o długości 70mm, i tu od razu polecam wymienić stockowe ponieważ są zbyt miękkie na łopatki kolorowe twarde firmy K&B. W zestawie otrzymujemy dwie zębatki atakujące na silnik 8T i 9T i przełożenie jakie otrzymujemy to 8T: 9.75:1:4.286 i 9T: 8.67:1:4.286. W stockowym zestawie użyto mocnego silnika 500 BL HT - 1080 KV, oraz regulatora 60A firmy Hobby Wing z wbudowanym 3A BEC,em, natomiast dedykowanym źródłem napędu będą pakiety akumulatorów litowo-polimerowych w układzie 6S21P o pojemności 2500-3000mAh. Do sterowania tarczy użyjemy 3 serw w układzie ECCPM 120°.
Obrazek
Model jaki otrzymamy będzie złożony w 80% więc należy tylko poprawnie złożyć belkę ogonową, która jest ogromnej średnicy aby uniknąć wyładowań statycznych, zamocować głowicę z kołem odbiorczym i mamy w około 2-3 godziny złożony model, na pewno więcej czasu poświęcimy natomiast na ułożenie i ustawienie elektroniki.
Do ekstremalnego latania akrobacji producent zaleca założyć zębatkę 10T i regulator 100A, oraz ultra lekkie paddle 7g.
Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 6 mar 2010, o 08:44

Super relacja :) Dziękujemy :)
Bartek, Olsztyn.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 7 mar 2010, o 18:03

Kolejne dziecko Compassa to model śmigłowca spalinowego Knight 50 3D, model klasy 50 gdzie stosujemy łopaty długości 600-620 mm. Knight 50 3D Nitro przeznaczony jest do latania akrobacji 3D, ale i miłośnicy F3C będą również zadowoleni. Posiada kompaktową i lekką aluminiową głowicę, okucia oraz ramienia mikserów zrobione są twardego plastiku.

Obrazek

Compass Knight 50 3D Nitro jest po prostu jednym z najbardziej wszechstronnych śmigłowców, posiada bardzo dobrą stabilność, stałe cechy lotu dla początkujących, ale piloci eksperci z pewnością docenią jego właściwości w najbardziej skomplikowanych akrobacjach. W zestawie otrzymujemy złożoną ramę z materiału G10, i tutaj fabryki nie poprawiamy,tak jak w pozostałych innych modelach rama jest poprawnie złożona, śrubki wkręcone na loctite, także wszystko jest idealne i poprawne.

Obrazek

A teraz trochę wymiarów, długość modelu 1270mm, wysokość 426mm, średnica wirnika głównego 1370mm, średnica wirniga ogonowego 260mm.
Napęd na tylni ogon przenoszony jest za pomocą mocnego zębatego paska. Do sterowania tarczy użyjemy 3 serw w układzie ECCPM 120°. Autorotacyjne koło zębate 62T, koło odbiorcze duże 87T, i zębatka na silnik 10T.

Obrazek

Waga gotowego do lotu około 3,3 kg. Niestety jak w przypadku mniejszego brata otrzymujemy tylne łopatki ogonowe bardzo miękkie, ja od razu wymieniłem na sztywne KBDD. Jako napęd użyłem znany i dobry silnik OS 50 Hyper SX i dość tani a porządny tłumik który był sprzedawany w zestawie z modelem PANTHERA.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 7 mar 2010, o 20:46

Fajna relacja i opis.
Oblatany? Film jest, będzie?

Pozdrowienia!

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 7 mar 2010, o 21:55

Luke Skywalker pisze:Fajna relacja i opis.
Oblatany? Film jest, będzie?

Pozdrowienia!

Luke


Dziękuję, model oczywiście oblatany, viewtopic.php?f=49&t=85
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 7 mar 2010, o 22:04

Ach, fakt... Dzięki.
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 13 mar 2010, o 11:08

Widać że zapotrzebowanie na modele klasy 550 jest i Compass poszedł również tą drogą, od m-ca kwietnia 2010 r. ma być wypuszczona konwersja Atoma 500 na model klasy 550. W zestawie będzie dłuższa rura, pasek, i chyba łopaty. Osobiście uważam że to dobry pomysł.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 13 mar 2010, o 14:02

Hej!
Będziesz śledzić temat? Jak się pojawią jakieś szczegóły, daj znać. Napisz, wrzuć fotki...

Dzięki, zdrówka!

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 13 mar 2010, o 20:26

Będę śledził temat i raczej będę miał ten upgrade, takze jak bedę coś widział to dam znać i oczywiście wrzucę zdjecia. Aha prawdopodobnie okucia lopat będą zmienione.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 1 kwie 2010, o 15:17

No to jeszcze ja dołożę parę fotek ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 14 kwie 2010, o 06:44

Witam, kolejne piękne dziecko ze stajni Compass Model jest już w Polsce. Jestem bardzo szczęśliwy i wyróżniony że jako pierwszy w Polsce (poza dystrybutorem) mam okazję pokazać Wam jak wygląda nowy Compass Atom 6HV. Model otrzymałem od Model Sport Schmeissner za co bardzo dziękuję. Jak zapewne już wiecie czytając zagraniczne fora i stronę producenta, głównym założeniem kontruktorów modelu była duża moc, i możliwość latania na pakietach od 500 połączonych szeregowo czyli łącząc w pakiet 12S :) . Model klasy 600, praktycznie dokładne odwzorowanie głowicy i wirnika tylnego jak w mniejszym bracie Atomie 500, po co zmieniać co dobre i bez awaryjne. Tarcza ECCPM 120 stopni, jak wspomniałem głowica ze stopu alu i molibdenu ...(coś utwardzonego nie znam się za bardzo) , skrzynia ogonowa również alu, jak zresztą i tarcza sterująca. Długość 1270mm, rozpiętość wirnika około 1400mm, w zależności od zastosowanych łopat, do 3D np 600mm, do spokojniejszych lotów można dłuższe 615mm. Rama węglowa, silnik 540kV, kabina z włokna szklanego, już pieknie pomalowana.

Tak więc zaczynamy, nie spodziewałem się w zestawie czapeczki :)

Model bardzo ładnie zapakowany
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica, jak w małym Atomie, i tu pewnie Syntax napisze że Hub by mogli wyoblic :)

Obrazek

Rama, nic dodać nic ująć, dla mnie ładna, i zgrabna nie za wielka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu montuję serwa na tarczę, SAVOX SC 0254

Obrazek

Sanki znane z Knight ale troszkę od spodu wzmocnione
Obrazek

Tu porównanie wielkości do Atoma 500

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Narazie tyle, z konstrukcji modelu, teraz biorę się za lutowanie goldów do regla, mam nadzieję że 4mm i kabel 4mm wystarczy. Dodatkowo BEC CASTLA HV PRO na 12S. Gyro będzie narazie GY-401 + 9254.

Małe przygotowanie złączki do pakietów.

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 14 kwie 2010, o 22:41

Z niecierpliwością czekam na filmik z oblociku... :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 26 kwie 2010, o 00:19

No i bardzo dobrze że poszedł compass tą drogą bo przy tej wadze przeróbka na 550 daje mu spore fory. Teraz maszyna robi się bardzo ciekawa!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 26 kwie 2010, o 10:42

Kilka fotek tego zestawu "Compass Atom 5.5 Strech Kit" jest tu: http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=77
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
basing
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 86
Rejestracja: 18-06-2010
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękowano: 3 razy

Postautor: basing » 18 cze 2010, o 08:39

Firma kompas wprowadza na rynek nowe głowice flybarless. Konstrukcja jest całkiem nowa zresztą podejście do tematu jest nowe i nie jest podobne do rozwiązań obecnie stosowanych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
To jest wersja testowa.
Głowica jest niższa nie ma potrzeby stosowania zabieraka.
Zostały przeprowadzone pierwsze próby ,które wypadły bardzo pozytywnie.
Głowica testowana jest z elektroniką Mikado, qRondo oraz BeastX.
Posiadacze modeli Compass będą mogli do kupić prawdopodobnie same orczyki a ci co nie posiadają jeszcze modeli tej firmy będą mieli wybór z jaką głowica chcą helika. Oczywiście głowice będzie pasować do większości dostępnych na rynku modeli.
Na dniach pojawią się zdjęcia ostatecznej wersji jaka wejdzie do produkcji.
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2010, o 12:44 przez basing, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 cze 2010, o 09:05

:D diabelnie sprytne rozwiązanie.. Ciekawe jak będzie z jego żywotnością - szczególnie łożysk na ramionach okuć. Ale konstrukcja sama w sobie jest ciekawa - notabene logicznie identyczna z ramkami antyrotacyjnymi będącymi jednocześnie dźwignią ELEV tarczy.

Na jaki wał jest ta głowica? 8mm? 10mm?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
basing
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 86
Rejestracja: 18-06-2010
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękowano: 3 razy

Postautor: basing » 18 cze 2010, o 09:15

Przez ostatnie dni w wolnym czasie składałem 3D. Na początku chciałem w niego wsadzić nowe dziecko OS MAX 55 ale nie postanowiłem wypróbować niedoceniany silnik TT 53 redline.
Rezultat wygląda tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Model wyposażyłem w serwa HS-5485HB na tarcze ,żyrko GY401 + s9254 łopaty Blattshmied Jezz 600mm a na zasilanie elektroniki Lipol z becem 5A.
Model został oblatany i wy trymowany. Silnik chodzi bardzo fajnie a zastosowany tłumik GP NitroPower 55 wyciszył go sporo.
W sobotę zostanie przekazany nowemu właścicielowi ,zostanie tez wykonany pokaz co potrafi model i ocenimy moc tego silnika choć dopiero ma wypalony jeden baczek. Miejmy nadzieje że klient szybko opanuje sztukę latania i będzie się cieszył z latania ,ale jeszcze za dwa razy polata na kablu dla pewności że zaraz nie rozbije modelu :D

Wróć do „Compass”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości