Miałem zrobić nowy wątek a tu jest
Mam NEO w Mikado Logo 500, uruchomiłem go kilka dni temu, mogę porównać z Brainem i AR7200BX których również używam.
Więc tak Braina bardzo lubię, łatwe programowanie, dobry governor, Auto Level mam w Protosie Mini i Goblinie 380 szybko się ustawia, w sumie mi w obu przypadkach konfiguracja podstawowa zajęła 30 min i wszystko działało dobrze i kosztuje rozsądnie.
AR7200BX nie lubię za bardzo, bo programuje się guziczkiem i nadajnikiem, trzeba patrzeć na kolory diodki, może to trudne nie jest ale ja wolę mieć parametry na ekranie kompa/tableta i bez kombinacji sobie chodzić po ustawieniach jak chcę, a nie patrzeć na literki i kolory diody na FBL. Lata w Blade 450X i spełnia swoje zadanie dobrze, ale bym go nie kupił drugi raz. A i nie ma gova. i jak widziałem cenę w Scorpio to nie zachęca. Na plus dla mnie że nie potrzebne satelitki (Mam Dx9)
NEO - DROGI ja mam wersję Pro z opcją Rescue (coś jak AL w Brainie) NEO 189 EUR (wersja bez Vlink) do tego 2 satelitki spektrum + 99 EUR za wersję pro daje ok 350 euro czyli prawie 1500 zł (praktycznie 2 Brainy można za to kupić) i to jak dla mnie jedyny poważny minus w tej chwili.
Generalnie programowanie podstawowe raczej proste i robi się szybko i łatwo. NEO trzeba najpierw zarejestrować na stronie Mikado, dopiero potem można pobrać updaty i soft i ew. dokupić np. wersję PRO. Mi to nie przeszkadza taka ich polityka. Mają dobry support i nieźle wszystko poopisywane na stronie vstabi.
Jest podłączony do ESC YGE 120HV i 2 satelitek spektrum + BEC WR. Sygnał do gova dostaje z YGE (trzeba sobie zrobić kabelek, chyba można też kupić od nich). Poustawiałem DX9 tak jak opisali na satronie + jakieś filmiki na YT i pierwsze zdziwko nie ustawia się krzywych gazu w nadajniku. Trochę mi zajęło zanim doczytałem i zakumałem o co biega z tym wszystkim i mniej wiecej jest tak:
NEO ma 3 banki (coś jak Flight Modes) - i tam w wielkim skrócie ustawia się RPM wirnika (w sumie to wpisuje się po prostu jakie mają być obroty i tyle), można w ten sposób ustawić 3 prędkości - koniec. To był pierwszy przełącznik na nadajniku.
2 pstryczek uruchamia i wyłącza silnik oraz włącza baiout (coś jak Hold, tyle że ma 3 pozycje - STOP (Hold)-IDLE (bailout)-RUN (noramalnie silnik odpalony)
3 pstryczek - u mnie to rescue.
Trzeba dobrze zaprogramować kanały w nadajniku, bo inaczej kicha.
Krzywe gazu w DX9 poustawiałem NORMAL 0-0-0-0-0, Stunt1 50-50-50-50-50 i stunt2 100-...-100 - gościu wrzucił na YT filmik jak to zrobić krok po kroku. Z tego co doczytałem to krzywa gazu w TX potrzebna jest do zatrzymania silnika.
NEO sam ustawia krzywą gazu w pozycji przełącznika na RUN i też dokładnie opisali jak to działa na stronie vstabi. Nie ma czegoś takiego jak w Brainie, że ustawia się krzywą gazu w TX na określonym poziomie pod obroty gova.
Ma jeszcze bailout - jak przełączysz pstryczek od silnika z pozycji RUN na IDLE to działa.
W sumie to samo pierwsze zaprogramowanie i uruchomienie trochę trwa (u mnie cała niedzielę się bawiłem, ale sporo kombinowałem z różnymi ustawieniami)
Brzmi to wszystko dość skomplikowanie, ale wbrew pozorom jest dosyć proste, jak już się zakuma o co biega.
Samo ustawianie kątów łopat i też jest fajnie zrobione i ponoć można poustawiać nawet bez kątomierza, ale ja na razie to zrobiłem tradycyjnie jak zawsze za pomocą SOKO Heli Tool - zawsze działa.
Pewnie jak się ma nadajnik Vbar Control to sporo początkowych problemów i ustawianiem TX odpada, no i można przestawiać parametry NEO prosto z nadajnika co jest fajne - na razie nie mam, DX9 też jest cool
OK, bateria mi siada w lapku, reasumując:
lata bardzo dobrze na "ustawieniach fabrycznych", ogon trzyma, wszystko działa, gov trzyma obroty aż miło, funkcja rescue też działa - nic tylko latać.
Gdy będę potrzebował kolejnego FBLa to pomyślę o kolejnym NEO, ale chyba razem z ich nadajnikiem.
Chętnie odpowiem na pytania itp. jak ktoś ma ochotę o tym pogadać