Vbar, Vbar Neo

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 wrz 2011, o 01:39

chorus pisze:Czy w aparaturze w pozycji GYRO ma być ustawione MODE: STD czy GY ?

GY rządzi... STD jest tylko dla wysublimowanych makieciarzy. ;) Albo akrobatów F3C :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
chorus
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 07-07-2010
Podziękował: 3 razy

Postautor: chorus » 15 wrz 2011, o 09:30

Dzięki Koledzy !!!
Robert
nieznany_miroslaw

Postautor: nieznany_miroslaw » 9 paź 2014, o 21:22

Witam,
Moze ktos zaglebil sie w ustawienie tego parametru?
Ja ustawiam 8-10 ale caly czasz czuje, ze nie jest idealnie.
Przydatne inforamacje to: serwa, dlugosc ramienia, lopaty.
Moje ustawienia:
X7 (10): mks hbl950, orczyk 15mm, Align 700
T-Rex 700 (9): BL700H, orczyk ok 20mm, edge 693.
A moze to kwestja zlych gainow na cyklice?
Bylbym wdzieczny za info jak przetestowac ten parametr.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 9 paź 2014, o 21:52

A za co (w teorii) ma odpowiadać ten parametr - mogłbyś wyjaśnić laikowi? Pozdr
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
nieznany_miroslaw

Postautor: nieznany_miroslaw » 9 paź 2014, o 22:00

Odpowiada za prekompensacje w roznicy szybkosci na koncach orczykow miedzy serwami od przechylow katem elewatora. Tarcza 140 stopni troche to prekompenjeje. Ogolnie serwo elewatora porusza sie szybciej niz te od przechylow co powoduje przechyly przod tyl przy naglych zmianach katow cykliki.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 paź 2014, o 06:42

Jesteś pewien że elevator się porusza szybciej? Na chłopski rozum przy pochyleniach przód tył boczne serwa wykonują mniejszy ruch niż elevator czyli poruszają się poruszać szybciej :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 paź 2014, o 06:59

Kenobi36 pisze:Jesteś pewien że elevator się porusza szybciej? Na chłopski rozum przy pochyleniach przód tył boczne serwa wykonują mniejszy ruch niż elevator czyli poruszają się poruszać szybciej :-)

Ruch jest mniejszy ale prędkość ta sama czyli AILE szybciej osiągają docelową pozycję zanim do niej "dojedzie" ELE.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 10 paź 2014, o 07:04

Chodzi o sytuację dodania picza kiedy tarcza powinna poruszać się idealnie tak samo, nie gubić np. Poziomu.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 paź 2014, o 07:19

pitcha to co innego.
Ale wydaje mi się że teoretycznie wszystkie 3 serwa na tarczy 120 poruszają się wtedy tak samo szybko, jak model jest wyważony to każde serwo na trójkącie ma do wykonania ten sam skok i 1/3 siły do podniesienia tarczy (rozkład symetryczny) :-)

Praktyka jednak pokazuje co innego - ogon się lubi bujać, czy to z winy wyważenia, podmuchu w belkę czy innego magicznego chochlika - może wtedy ten parametr coś poprawi. W takim razie masz odpowiedź jak testować dany parametr :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 paź 2014, o 07:45

telemaniak pisze:A za co (w teorii) ma odpowiadać ten parametr - mogłbyś wyjaśnić laikowi? Pozdr

zgodnie z tym wątkiem "elev precomp" służy to kompensacji oporu powietrza (i przypuszczam też bezwładności) belki ogonowej przy gwałtownych zmianach picza.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 180
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 10 paź 2014, o 09:21

Z tego co mi wiadomo to ten parametr ustawia się w taki sposób, że lecąc do przodu dajesz na zmianę kąty dodatnie i ujemne i obserwujesz, czy model się pochyla na elewatorze przód-tył. Jeżeli delfinek jest wyraźny to podnosisz wartość tego parametru, aż model będzie się przy zmianie kątów ogólnych podnosił i opadał płasko bez kiwania na osi elev.

A co dokładnie Ci nie pasuje w zachowaniu modelu?
nieznany_miroslaw

Postautor: nieznany_miroslaw » 13 paź 2014, o 16:15

Dokładnie to przy nagłych i ostrych zatrzymaniach zawsze się giba. Szczególnie na elewatorze. Najbardziej odczuwalne w szybkich rainbow'a.
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 180
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 13 paź 2014, o 18:12

Nie jestem pewny, czy ten parametr ma na to wpływ, ale podejrzewam że nie. A próbowałeś zdjąć delikatnie czułość?
Czasami niektóre łopaty mają też takie tendencję, że po ruszeniu ostro drążkiem i zatrzymaniu jeszcze delikatnie oscylują. Ale Ty z tego co pamiętam chyba latasz na EDGE-ach, więc powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 paź 2014, o 20:04

Kiedyś, jak jeszcze latałem na Vbarze 4.0 ustawiałem ten parametr robiąc pompki w zawisie. Normalnie model ma tendencję do "zadzierania nosa" i zwiększanie parametru stabilizowało model w poziomie.
To do napisał Danielus jest chyba jeszcze lepsze (postępowy lot z pompkami).

Gibanie przy szybkim stopie raczej wygląda mi na za mały gain na elevatorze.

Czy przy szybkim locie postępowym model leci prosto, czy się giba (rybkuje)?
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
nieznany_miroslaw

Postautor: nieznany_miroslaw » 13 paź 2014, o 22:26

No właśnie też podejrzewam gainy cykliki. Nie lubię jak model jest zbyt "sztywny". W postępowych pompkach jest w miarę dobrze. W powolnych idealnie.
Jak to się mówi zawsze coś za coś - gdzieś trzeba się drążkiem namachać;)
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 18 mar 2015, o 23:35

Obrazek

http://shop.mikado-heli.de/Novelties-Ro ... 941&p=7941

Czyli:
- bailout,
- wersja bez i z wbudowanym odbiornikiem dla radia Mikado,
- na spalinach możliwość wpięcia zewnętrznego sensora, co daje też redundancje,
- dostępne kwiecień / maj 2015.

Jak dla mnie szału nie widać, pytanie jak będzie latać.
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 12 kwie 2015, o 20:35

Trochę się pogubiłem
Idę wg instrukcji:
http://www.vstabi.info/en/node/759
Krok trzeci:
mam ustawić krzywą gazu 0-50-100
Rozumiem, że tylko po to aby sprawdzić zakresy w zakładce transmiter czy są -100 +100?
Bo zaraz po tym wg instrukcji trzeba ustawić krzywą gazu na "flat".
I teraz trochę dla mnie zagadka w kroku czwartym:
Skoro mam płaską krzywą to niby jakie zakresy mogę ustawiać (chyba, że vbar bierze pod uwagę krzywą skoku - colective pich)
Ale dobra, może i bierze. Z tego co rozumiem to z drążkiem gazu na minimum szukam suwaniem momentu w którym ruszy silnik i od ujemnej wartości odejmuję 5% - i taką wartość wpisuję i zatwierdzam. Tylko, że z krzywą gazu na 80% silnik u mnie zawsze ruszy :wall2:
Ale na video tu http://www.youtube.com/watch?v=OMWJzsnKbBI
Gość zupełnie co innego ustawia. Z pozycją drążka gazu na min szuka pozycji, gdzie po wyłączeniu holda silnik rusza bez opóźnienia - i to jest chyba właściwa metoda.
W max pozycji, to już chyba dobrze widać na video, szukam pozycji w której silnik przestanie reagować na przesuwanie suwaka w prawo.
Niby wszystko wiadomo, ale ustawiając wg video, dostaje wartości dla min 68% dla max nie udało mi się znaleźć żadnej pozycji. Silnik pracuje tak samo bez względu, gdzie jest suwak.
O co camam???

Aj i znowu zesrałem, - proszę przenieść do "Wrocław gadaniny"
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 21 wrz 2015, o 21:49

Miałem zrobić nowy wątek a tu jest :D
Mam NEO w Mikado Logo 500, uruchomiłem go kilka dni temu, mogę porównać z Brainem i AR7200BX których również używam.
Więc tak Braina bardzo lubię, łatwe programowanie, dobry governor, Auto Level mam w Protosie Mini i Goblinie 380 szybko się ustawia, w sumie mi w obu przypadkach konfiguracja podstawowa zajęła 30 min i wszystko działało dobrze i kosztuje rozsądnie.

AR7200BX nie lubię za bardzo, bo programuje się guziczkiem i nadajnikiem, trzeba patrzeć na kolory diodki, może to trudne nie jest ale ja wolę mieć parametry na ekranie kompa/tableta i bez kombinacji sobie chodzić po ustawieniach jak chcę, a nie patrzeć na literki i kolory diody na FBL. Lata w Blade 450X i spełnia swoje zadanie dobrze, ale bym go nie kupił drugi raz. A i nie ma gova. i jak widziałem cenę w Scorpio to nie zachęca. Na plus dla mnie że nie potrzebne satelitki (Mam Dx9)

NEO - DROGI ja mam wersję Pro z opcją Rescue (coś jak AL w Brainie) NEO 189 EUR (wersja bez Vlink) do tego 2 satelitki spektrum + 99 EUR za wersję pro daje ok 350 euro czyli prawie 1500 zł (praktycznie 2 Brainy można za to kupić) i to jak dla mnie jedyny poważny minus w tej chwili.
Generalnie programowanie podstawowe raczej proste i robi się szybko i łatwo. NEO trzeba najpierw zarejestrować na stronie Mikado, dopiero potem można pobrać updaty i soft i ew. dokupić np. wersję PRO. Mi to nie przeszkadza taka ich polityka. Mają dobry support i nieźle wszystko poopisywane na stronie vstabi.
Jest podłączony do ESC YGE 120HV i 2 satelitek spektrum + BEC WR. Sygnał do gova dostaje z YGE (trzeba sobie zrobić kabelek, chyba można też kupić od nich). Poustawiałem DX9 tak jak opisali na satronie + jakieś filmiki na YT i pierwsze zdziwko nie ustawia się krzywych gazu w nadajniku. Trochę mi zajęło zanim doczytałem i zakumałem o co biega z tym wszystkim i mniej wiecej jest tak:

NEO ma 3 banki (coś jak Flight Modes) - i tam w wielkim skrócie ustawia się RPM wirnika (w sumie to wpisuje się po prostu jakie mają być obroty i tyle), można w ten sposób ustawić 3 prędkości - koniec. To był pierwszy przełącznik na nadajniku.

2 pstryczek uruchamia i wyłącza silnik oraz włącza baiout (coś jak Hold, tyle że ma 3 pozycje - STOP (Hold)-IDLE (bailout)-RUN (noramalnie silnik odpalony)

3 pstryczek - u mnie to rescue.

Trzeba dobrze zaprogramować kanały w nadajniku, bo inaczej kicha.

Krzywe gazu w DX9 poustawiałem NORMAL 0-0-0-0-0, Stunt1 50-50-50-50-50 i stunt2 100-...-100 - gościu wrzucił na YT filmik jak to zrobić krok po kroku. Z tego co doczytałem to krzywa gazu w TX potrzebna jest do zatrzymania silnika.
NEO sam ustawia krzywą gazu w pozycji przełącznika na RUN i też dokładnie opisali jak to działa na stronie vstabi. Nie ma czegoś takiego jak w Brainie, że ustawia się krzywą gazu w TX na określonym poziomie pod obroty gova.
Ma jeszcze bailout - jak przełączysz pstryczek od silnika z pozycji RUN na IDLE to działa.
W sumie to samo pierwsze zaprogramowanie i uruchomienie trochę trwa (u mnie cała niedzielę się bawiłem, ale sporo kombinowałem z różnymi ustawieniami)

Brzmi to wszystko dość skomplikowanie, ale wbrew pozorom jest dosyć proste, jak już się zakuma o co biega.
Samo ustawianie kątów łopat i też jest fajnie zrobione i ponoć można poustawiać nawet bez kątomierza, ale ja na razie to zrobiłem tradycyjnie jak zawsze za pomocą SOKO Heli Tool - zawsze działa.

Pewnie jak się ma nadajnik Vbar Control to sporo początkowych problemów i ustawianiem TX odpada, no i można przestawiać parametry NEO prosto z nadajnika co jest fajne - na razie nie mam, DX9 też jest cool ;)

OK, bateria mi siada w lapku, reasumując:
lata bardzo dobrze na "ustawieniach fabrycznych", ogon trzyma, wszystko działa, gov trzyma obroty aż miło, funkcja rescue też działa - nic tylko latać.

Gdy będę potrzebował kolejnego FBLa to pomyślę o kolejnym NEO, ale chyba razem z ich nadajnikiem.

Chętnie odpowiem na pytania itp. jak ktoś ma ochotę o tym pogadać
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 21 wrz 2015, o 22:34

dalton pisze:Krzywe gazu w DX9 poustawiałem NORMAL 0-0-0-0-0, Stunt1 50-50-50-50-50 i stunt2 100-...-100 - gościu wrzucił na YT filmik jak to zrobić krok po kroku. Z tego co doczytałem to krzywa gazu w TX potrzebna jest do zatrzymania silnika.
NORMAL 0-0-0-0-0 można załatwić HOLDem 0 albo -1
dalton pisze:NEO sam ustawia krzywą gazu w pozycji przełącznika na RUN i też dokładnie opisali jak to działa na stronie vstabi. Nie ma czegoś takiego jak w Brainie, że ustawia się krzywą gazu w TX na określonym poziomie pod obroty gova.
no właśnie takie 50-50-50-50-50- alb0 100-...-100 to są dokładnie nastawy pod gova
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 22 wrz 2015, o 00:08

Krzywe gazu, które faktycznie ustawiasz w TX jak napisałem nie są przekazywane do NEO jako krzywe do gova, wiem że to wygląda dziwnie na pierwszy rzut oka i miałem problem żeby to ogarnąć na początku. Jak działa gov NEO jest tu: http://www.vstabi.info/en/node/2031 i jak widać krzywa ma kształt V i faktycznie tak jest. Gdyby te krzywe w apce czyli 0-0, 50-50 i 100-100 odpowiadały za obroty, to w normalu czyli na 0-0 silnik by się nie kręcił, tak?

Wydaje mi się, że te krzywe w TX odpowiadają za STOP-IDLE-RUN silnika, dlatego żeby to wszystko działało musisz w np. moim DX9 włączyć w menu governor dać go na kanał 7 AUX2 i przypisać mu pstryczek np H jak nie potzrbujesz bailout lub inny 3-pozycyjny jeśli potrzebujesz.

Muszę się nad tym zastanowić o jakiejś normalnej godzinie...
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości