Wczoraj dotarł - po robocie wziąłem więc sie za przejrzenie czym nas tym razem uraczyl Multiplex.
Jako że model w wersji RR - serwa, silnik i regulator już gotowe do użytku, przy czym po podpięciu pod radio okazalo się że serwa ustawione w neutrum, silnik kręci się w prawo , więc nic nie musialem juz poprawiać.
Złożenie modelu w tej wersji sprowadza się do :
- przykręcenia nylonową sruba statecznika wysokości , wpięciu na zatrzask steru kierunku (oba wymienione stery są na zawiasach - chodzą płynnie w dużym zakresie wychyleń i maja dużą powierzchnie sugerując zacięcie tego modelu do trybu 3D).
- przykręcenia nylonowymi srubami dolnego i górnego płata ( po 1 śrubie na płat) , z tym że gniazda w które się wkręca nie są to plastikowe elementy w klejone w pianke, ale metalowe zamontowane w listewce a ta dopiero jest wklejone w piankę.
- zamontowanie łączników między skrzydłami jest zrobione na zatrzaski - duże , solidne i dzięki nim wygodnie łączy się skrzydła, a w razie potrzeby mozna szybko je zdemontować.
Także model mozna do transportu czy przechowywania rozłozyc włącznie z tylnimi statecznikami, cały system jest dobrze przemyślany i nie osłabia konstrukcji.
Oglądajac model wczesniej w necie na kilku dostępnych zdjęciach trochę obawiałem się czy wnetrze jest dobrze zaprojektowane - miejsce na silnik, regulator baterie oraz odbiornik.
Majac juz model w rękach - jest super :
- silnik jest dobrze dostępny, bo z przodu jest maskownica na magnesy , która można zdjąć.
W wersji RR zamontowany jest Himax 4220-620 (680W) , w/g specyfikacji 3-5S , ale z doświadczenia wiem że pod 6S tez bez problemu bedzie dzialal.
- regulator umieszczamy pod półkę na której jest pakiet - jest tam miejsce wystarczające na dośc duże regulatory o dowolnym kształcie, a konektor prądowy wyciągamy w komorze gdzie lokowana jest bateria.
W wersji RR daja 60A
- ulokowanie serw od steru wysokości i kierunku, są one przykręcone do listwy w komorze gdzie montujemy baterie, ale w slotach ponizej w taki sposób że sa poniżej poziomu półki baterii.
Dzieki temu wogóle nie ograniczają miejsca na baterię
W wersji RR wszystkie 4 serwa są identyczne i sa to Hitec 82MG - silne analogowe serwa, które powinny bez problemu podołać.
- miejsca na baterie jest bardzo dużo , zarówno na szerokość , długość jak i wysokośc.
Co więcej robiłem testy statyczne wyważenia i dzięki dużej ilości miejsca modle wyważa się nawet dla bardzo lekkich lub ciężkich baterii , jest mozliwośc przesuwania przód / tyl i zachowania wyważenia.
Podwozie - amelinowy pałąk, duże koła , mocownia nakretkami samokontrującymi , kołpaki z elaporu.
Przykręcone na 4 stalowe śruby, solidne ale dobrze sprężynuje, zamocowane bardziej na przód w stosunku do CG modelu.
To dobry pomysł , bo takie usytuowanie zmniejsza ryzyko kapotażu, i ułatwia wyważenie modelu z roznymi bateriami.
Skrzydła, łączniki skrzydeł , kadłub i stery są powzmacniane płaskownikami / rurkami węglowymi, co wyręczyło mnie z zrobienia tego samemu.
Kadłub jest z grubej wartwy elaporu, wzmacniany z przodu konstrukcja z listewek i w porównaniu do innych modeli jak np Gemini model jest jak czołg.
Wrażenia z oblotu wrzucę gdy go wykonam, z racji małej ilości czasu oraz beznadziejnej pogody musze poczekać.
Mam nadzieję że w czasie weekendu uda mi sie zrobić choć 1 lot.
W arthobby dostępna jest obecnie tylko wersja RR w cenie 1329 zł, i biorąc pod uwage zarówno wykonanie modelu jak i jakość wyposażenia nie jest to wygórowana cena.
Wersja kit będzie także wkrótce dostępna, będzie cenowo około połowę niższa niż wersji RR.