Kyosho Caliber 450

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 12 lis 2010, o 17:40

Panie, Panowie, zaczynamy składanie Kyoshaka. Pierwsza torebka o numerku EP450V-1 czyli w skrócie „main rotor head”

Obrazek

Obrazek

Pora na następną torebkę, EP450V-2 "Hiller Control Rod". Już czuję że składanie tego malucha przyniesie mi dużo frajdy. Składania będzie duuuużo. :)

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 lis 2010, o 19:38

private9 pisze:Składania będzie duuuużo. :)
To widać jak się przejrzy -> instrukcję... :wow2:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 12 lis 2010, o 19:40

Jedziemy dalej z tematem. Woreczek EP450V-3 , "Mixing Lever", "Pitch Rod", "Stabilizer Blade" , pręt zamontowałem ale łopatek jeszcze nie, wolę je montować na koniec jak już wszystko jest obadzone i zmontowane to wtedy ustawiam, ale to chyba normalne.

Obrazek

Długa noc chyba mnie czeka, fajnie że każdą cześć składamy od podstaw.


Obrazek

Kolejny worek EP450V-4 czyli w skrócie mówiąć "Main Frame"

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieję że ramy nie będę musiał często wymieniac :) zobaczcie jaka grubaśna.

Obrazek

Pora na pałąki podwozia, każde montowane w ramie na cztery sruby, przy ułamaniu pałąka nie ma szans aby go wymienić bez rozkręciania ramy :(

Obrazek

Obrazek

Skręcam dalej,
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 12 lis 2010, o 20:03

No te pałąki podwozia to wymysł stulecia (mówię o łatwości wymiany elementu, który przecież prawie nigdy się nie psuje... :hammer: )
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
chorus
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 07-07-2010
Podziękował: 3 razy

Postautor: chorus » 12 lis 2010, o 20:25

Może by je dać od razu "na zewnątrz" ?
Śrubka + nakrętka
Robert
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 13 lis 2010, o 09:31

Zobaczymy w praktyce jak zda egzamin to podwozie, powiem wam że jest dość elastyczne, pożyjemy zobaczymy. Kolejna torebka o numerku EP450V-5, centralna , środkowa część ramy, "Central Frame" . Dobrej jakości plastik i ładne łożyska, mam nadzieję że też dobrej jakości.

Obrazek

Obrazek

Kolejna torebka o numerku EP450V-6, zestaw zębatek, "Counter gear" i "Tail Drive Pulley" + pułka na odbiornik "Lower Plate" , z wyciętą literką K :)

Obrazek

Wszystko do złożenia, nawet takie małe elementy

Obrazek

Tak więc montujemy zestaw zębatek

Obrazek

No to na koniec dzisiejszego wieczoru, torebka o numerku EP450V-7, półka na aku, rozpory i składamy dwie połówki ramy w jedną całość.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 13 lis 2010, o 11:46

Z tym podwoziem naprawde dali d**y...
Po za tym model calkiem fajny,ciekaw jestem jak to lata.... a jak z czesciami zamiennymi,sa w Polsce?
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 13 lis 2010, o 12:08

Z tym podwoziem ogólna koncepcja miała być słuszna: wykonanie czterech osobnych goleni (prawdopodobnie identycznych i wspólnie wymiennych) powoduje, że mogą być tańsze i dodatkowo ułatwiają prowadzenie domowego magazynu :) .
Natomiast żeby nie okazało się, że grzmotnięcie helikiem o Matkę Ziemię nie tylko spowoduje zniszczenie podwozia, ale także ramy, do której jest niezwykle sztywno mocowane.
Zawsze wydawało mi się, że podwozie powinno być "bezpiecznikiem" chroniącym bardziej kluczowe elementy modelu.

Arku, pytałeś / słyszałeś jak to jest w Kyosho? A może jest na to jakieś uzasadnienie?

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 lis 2010, o 12:58

Dawno temu stosowałem podobne rozwiązania podwozia w samolocie, ale podwozie było mocowane na gumowych dumperach, co zdecydowanie zmniejszało szok mechaniczny. Ale przy tej grubości ramy to chyba żadne rozwiązanie nie pomoże ;)
Prawie na pewno przy dupnięciu czy twardym autosie pójdzie gniazdo ramy.

Ale w końcu taki helik nie służy do dupnięć, no chyba że Private masz inne plany? :rotfl: :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 15 lis 2010, o 17:49

Witam, kolejne torebki z częściami EP450V-8, Dzwignie elevatora i ailerona. Tak więc "Elevator Lever" , "Aileron Lever"

Obrazek

Po zamontowaniu wygląda to tak.
Obrazek

Powiem że mechanika jest super spasowana, nic nie obciera, blokuje, nic nie trzeba podpiłowywać, szlifować, wszystko super spasowane, poprostu składamy wg instrukcji i działa.

Kolejny worek o numerku EP450V-9, "Main Mast" czyli będziemy montować koło zębate odbiorcze i wał główny, oraz górne łożysko w łożu , uchwyty mocowania kabinki.

Obrazek

Po zamontowaniu wygląda to tak,

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 2 sty 2011, o 09:34

Witam Panowie w nowym roku. Wczoraj i dzisaj racze dni spokojniejsze i brak obowiązków więc z robotą napewno podgonię, a może i wstępnie zakończę.

Tak jak pisałem wcześniej napęd to TURNIGY X-500, za zębatkę oryginalną Kyosho jeszcze raz dziękuję Saszy, łoże silnika plastik ale dobrej jakości.

Obrazek

Koncepcja miała być taka aby model nie był za drogi, więc serwa jakie zamontowałem to Tower Pro MG90S (metalowe zębatki)

Obrazek

No i kolejne zadanie, orczyki i popychacze , no i ustawienie odpowiedniej długości. Te które są w zestawie są bardzo dobrej jakości i nie trzeba rozwiercać aby płynnie chodziły w kulkach, od razu po złożeniu mechanika chodzi bez oporów i bez zbędnych luzów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Narazie tyle, wieczorem pewnie podrzucę nowe fotki, aha, Gyro jakie zamontowałem to Assan GA410, mam nadzieję że zda egzamin.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 2 sty 2011, o 17:08

Jedziemy dalej z tematem, docelowo mam nadzieję że coś dobiorę i nie stracę zapału i chęci aby tą całą mechanikę wrzucić w jakieś scale i zrobić (zakupić) makietkę.

A narazie przyszła pora na ujawnienie kolejnych faktów. Regulator: hobby King 40A i programator.

Obrazek

A tu już z kabi, nie malowałem bo to i tak do testów.

Obrazek

I kolejne,

Obrazek

Pierwszy raz u siebie mam sterowanie ogonem Push-Pull :) zero luzów, ale będzie to największy problem z wsadzeniem ustrojstaw w makietę, poprostu jest szeroko :)

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 15 sty 2011, o 19:47

Pomalutku zakończyłem składanie, pozostało tylko go oblatać, chodz kilku sekundowy zawis w mieszkaniu wykonałem i jest wszystko oki, więc mam nadzieję że tylko pozostały tylko drobne korekty, i trymowanie.

No i trochę fotek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 15 sty 2011, o 20:13

ładniutki :)

mógłbyś porobić parę fotek serwa ogonowego, tzn sterowania ? ciekawi mnie ten mechanizm
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 16 sty 2011, o 11:11

Witam, tutaj masz zdjęcie ramy od tyłu i serwa które jest centralnie w ramie, zamontowane pionowo. Orczyk podwójny i push-pull.

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 16 sty 2011, o 20:26

dzięki, fajnie rozwiązanie, serwo jest schowane i w razie kreta nie jest narażone na zniszczenie.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 22 sty 2011, o 23:11

Witam, akurat przy okazji Dnia Dziadka, odwiedziłem swojego, a że mój Dziadek lubi oglądać jak latam moimi modelami, także nawet nie musiałem go prosić aby był przy moich pierwszych lotach tym nowym modelem. Niestety aparatu ani kamery nie miałem, ale postaram się niebawem coś nagrać. Model bez większych regulacji bardzo ładnie lata, na początku dziwnie bujało ogonem, do tej pory używałem tylko gyroskopów, Futaby, Spartana i uRondo, a tutaj wrzuciłem Assana GY410 bodajże :) nigdy takich drgawek nie miałem, a tu ..... no ale okazało się że trzeba zjechać z czułością i jak narazie 8 pakietów zaliczyłem. Narazie jestem zadowolony, jeszcze parę lotów i będę go przymierzał do nowej budy która już czeka.
Pozdrawiam,
Arek.

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości