GAUI X7

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 24 lut 2016, o 20:15

Ale jak zostawię tylko po jednej podkładce o grubości 1mm to zostaje mega luz. Okucia latają po szpindlu jak głupie.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 24 lut 2016, o 21:10

OK, zapomniałem o jednej podkładce do wewnątrz okucia ;) (między oporowe i zewnętrzne łożysko). Teraz jest OK.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 26 lut 2016, o 18:04

Meine X7 razem z X5 :-) Zabawiają się na kanapie:

Obrazek
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 lut 2016, o 18:20

Czyli bedzie x3? :D
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 26 lut 2016, o 19:43

miruuu, chyba nie... plan ogólnie na razie mam taki, żeby powoli wyjść z rozmiaru 450. Sentyment co prawda jest, no i ta wygoda: 450-tkę można zabrać niemalże pod pachą :) Ale jak już mam mieć tą 450-tkę w hangarze, to na razie raczej zostanę przy tarocie. Aż go wytłukę do zera. Chyba, że niespodziewanie znajdę kupca na moje oba taroty... to wtedy... może... X3 mówisz?
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 26 lut 2016, o 21:01

Miru miał co innego na myśli. Jeśli x3 jeszcze nie teraz to czym prędzej zakładaj gumę na ogona x7..... No chyba ze juz za późno i juz po figlach. Wtedy kup jakiś test :-)
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 lut 2016, o 21:14

Eee, zborek pewnie nauczyl ich kalendarzyka małzeńskiego...
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 26 lut 2016, o 21:29

Badają se lepkość ślu...tfu smaru :-)
A fuj
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 6 maja 2016, o 11:01

Gdzieś wklejałem ceramiczną głowice, przyszedł czas na ceramiczną skrzynkę ogonową do X7ObrazekObrazek
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 6 maja 2016, o 12:33

Jedno powiem... białe elementy wyglądają super :) nie ważne z czego zdobione

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 6 maja 2016, o 13:37

No to Krzychu kiedy upgrade białym szprejem ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 11 maja 2016, o 15:01

A ja tu zostawię parę ostatnich fotek mojej gały :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 11 maja 2016, o 16:39

A w moim X7 upalił się w locie regulator Scorpion 160. A Ty w swojej Gauce co masz?
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 11 maja 2016, o 18:43

Scorpion 160A Opto ;( Nie strasz mnie. Powiedz, że to tylko podśmiechujki. Latasz na 12 czy 14S?

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 12 maja 2016, o 06:27

No niestety. Regiel mamy ten sam :) Latałem na 12S. Na razie reklamuje ten. Nie bardzo mam ochotę kupować nowy. Chociaż kusi mnie ten HW160v4 :)
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 13 maja 2016, o 16:26

Tak to wyglądało. W sumie nic się nie stało. Wszystko całe. Nawet ryski nie ma. Obrazek
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 13 maja 2016, o 17:00

To kadr z filmu czy zdążyłeś spadając wyjąć aparat i cyknąc fotke? Widać jakby łopaty trochę poryły ziemię. Jak to żadnej ryski? Jakieś objawy wcześniej ten regiel dawał? Na coś zwracać uwagę?

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Extra330
Domownik forum...
Posty: 258
Rejestracja: 23-05-2015
Lokalizacja: Jabłonna
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Extra330 » 13 maja 2016, o 17:16

To fota. Trafił się koleś co focił padaków. Przyszedł do nas bo tam wiało nudą. Żadnych objawów wcześniej. Nagle poczułem, że łopaty się nie napędzają. Pierwsze w życiu lądowanie na autorotacji. Poszedł taki tuman kurzu że byłem pewny kasacji. Biegłem żeby pakiety odpinać bo już miałem dwa pożary ale w X5. A tu gleba mięciutka. Chociaż raz się pofarciło
Pozdrawiam Władek
Gaui X2, X5, X7, MX3
Goblin 420, 500HPS3, 700C
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 29 maja 2017, o 21:31

Tak ostatnio po niedzielnych (28.05.2017) lotach mnie znowu naszło: czy czasem nie mam do wymiany regla?

Dla przypomnienia: mam GAUI X7 z silnikiem Scorpion HKIII-4035 500KV i reglem Scorpion Commander 160A OPTO. W zeszłym roku miałem (1 raz) następujący objaw: podczas lądowania po drugim locie (zwykle X7 robię max. dwa loty dziennie) nastąpiło takie dziwne odcięcie gazu - od razu w panice dałem HOLD, ale ponieważ to było już i tak jakieś 30 - 50 cm nad ziemią - model po prostu usiadł. Od tamtej pory nie dawało mi to spokoju, i starałem się za wszelką cenę wytrackować co mogło wywołać taki objaw. W trakcie trackowania zrobiłem:
- wymianę AR7200BX na zestaw AR9020 + BeastX 3.0.3 (zestaw z GAUI X5, który nie zawiódł mnie pod tym względem przez 2 sezony)
- poprawę lutów między silnikiem a reglem (bo nie oszukujmy się, były zrobione lekko "na odpierdol")
- w ogóle wymieniłem wszystkie złączki prądowe na pakietach/reglu na mocne bananki 6mm
- wymieniłem pakiet w DX9 ze stockowego na LiPo Dualsky 2S (bodajże 4000 mAh) - nie wiem jaki to ma wpływ na zasięg i jakość linku RC, ale fakt faktem, apkę ładuję co najmniej 3-4 razy rzadziej, a poza tym od czasu zmiany tego pakietu nie zdarzyło mi się utracić link w Hisky HCP100S czy w jednym z Tarotów 450 (a na "starym", oryginalnym pakiecie od czasu do czasu zdarzyło się dziwne "zerwanie linku", ale na szczęście nigdy na tyle długie, żeby skończyć się kretem).

A tu ostatnio, w niedzielę ostatnią właśnie miałem taki dziwny objaw, że w 2 - 3 minucie lotu X7 dosłowie na 0,3 - 0,5 sekundy utraciła moc. Wyraźnie było słychać odcięcie silnika, model na chwilkę "opadł". Nie było to jakieś bardzo hardcorowe doznanie na szczęście, bo było to w trakcie zawisu ok. 1m nad ziemią w trakcie IDLE 1 (zwykle latam w IDLE 2 na ok. 65% gazu, oprócz startu i lądowania w NORMALU na ok. 45% gazu) - a w IDLE 1 mam ok 60% gazu - i nie wiem czy to mam znaczenie, ale właśnie w tej krótkiej chwili gdy przełączyłem się na IDLE 1 - wystąpił ten objaw. Potem w panice od razu dałem NORMAL, ale powisiałem tak z 30 sekund, i dałem znowu IDLE 1, a za chwilę IDLE 2 i z duszą na ramieniu dokończyłem lot robiąc parę flipów i lotów odwróconych i miałem srake czy czasem nie spadnę wirnikiem do dołu. Ale nie, model pięknie dokończył lot, wylądowałem i wszystko niby było OK. Potem jak zapiąłem drugi zestaw pakietów - wykonałem normalny, prawie 5-minutowy lot i żadnych "ekscesów" nie było. W międzyczasie (przed 2-gim lotem) zmieniłem jeszcze w reglu SS-mode na zwykły Heli Soft Start bez GOV (bo GOV, chociaż w Scorpionie zapewnie bardzo fajnie rozwiązany, strasznie mnie irytował - sam z siebie podnosił obroty przy delikatnym zwiększaniu gazu itp., chodził bez czujnika obrotów, na samych algorytmach i IMHO nie jest to prawdziwy GOV, więc postanowiłem spróbować polatać na zwykłej krzywej typu "V" na jakiej latam od lat w 450 i w X5 i zawsze było OK).

I teraz jak tak wszystko zbiorę do kupy: wymieniony pakiet w nadajniku, wymieniony odbiornik, wymieniony FBL, poprawione luty na złączach regiel-pakiet, i regiel-silnik - to dochodzę do wniosku: czy to regiel może być wadliwy? Do tej pory absolutnie WSZYSTKIE objawy tego typu u kolegów na polu związane były ZAWSZE z reglem. Nigdy nie były to serwa, silnik, odbiornik ani apka. Nie wiem teraz co począć? Wymieniać ESC? A może odesłać do sprzedawcy najpierw celem sprawdzenia? Nie sądzę, żeby to było coś z BEC, bo BEC mam oddzielny (20A RJX). Co prawda nie wiem czy w trakcie tej chwilowej "utracy mocy" miałem kontrolę nad awioniką, czy nie - bo to było za krótko, ale tego BEC-a używam też w X5 i nigdy mnie nie zawiódł, więc zakładam, że awionikę w X7 miałem OK, i to była w 100% sprawa mocy.

Ktoś coś? Jakieś pomysły?

Zakładam, że kwestię bardzo mocnego grzania się silnika mogę zignorować, i że nie ma ona wpływu? Regiel jest ustawiony, żeby na temperaturę reagować odcięciem gazu do 50% (a nie odcinać całkowicie), poza tym silnik po locie nie jest gorący jak żelazko (można na nim przytrzymać rękę przez 2-3 sekundy i nie zrobić sobie bąbli na skórze), sam regiel jest umiarkowanie ciepły, a zwoje silnika nie ciemnieją. No i czytałem już maaaaaaaaaasę tematów i opinii, że ten konkretny silnik osiąga po locie chore temperatury i jest to dla niego OK. Zębatka atakująca u mnie to 10T, więc chyba nie żaden hardkor? No i, w kwestii eliminacji temperatury, próbowałem chyba wszystkiego: zmieniałem timinigi na wszystkie możliwe (bez skutku), zmieniałem ustawienia GOV. Nie zmieniałem tylko zębatki atakującej, ale z tego co widzę 10T to norma i nie ma specjalnie znaczenia.

Wszelkie sugestie mile widziane :) Chciałabym mieć 700-tę, którę w 100% mogę ufać. Wymieniać regiel?
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 1 cze 2018, o 10:25

Problem w tym, że sprzedawca zrobi to co i Ty zrobiłeś - potestuje regiel chwilę, usterka nie wystąpi i uzna, że regiel jest sprawny. Bo cóż innego sprzedawca może zrobić...
W sumie jakieś tam testy i Ty możesz zrobić w hangarze.
Wyjmij ten regiel, podłącz do jakiegokolwiek silnika (wszystko jedno jakiego, możesz jakiegoś małego bączka), odpal, żeby chodził na powiedzmy tych 60% gazu i jak chodzi - obstukaj dokładnie regiel z każdej strony. Mocno, słabo, pod różnymi kątami. Poruchaj kablami z każdej strony w każdą stronę. Pouciskaj regiel... jak gdzieś jest zimy lut to jest szansa, że się ujawni.
Mało który sprzedawca będzie robił takie uczciwe testy... Poza tym zawsze dochodzi kłopot z logistyką.

No bo generalnie skoro wszystko już wymieniłeś to drogą eliminacji pozostaje regiel... niestety.


A ja u siebie w mojej Gauce X7 rozwiązałem ostatecznie problem z wibracjami ogona.
Nie wiem gdzie zaczynałem o tym pisać, ale obiecałem dokończyć, więc dokańczam tu, gdzie powinno to być.

Najpierw przypomnę: Problem polegał na tym, że wirnik ogonowy wpadał w rezonans przy obrotach wirnika głównego rzędu 2800, które są obrotami wysokimi ale wg. dokumentacji jak najbardziej dopuszczalnymi dla tego modelu.
Problem był generalnie znany i powszechny w pierwszych wersjach X7.
Jako rozwiązanie ludzie stosowali np. plastikowe okucia łopat od T-Rexa. Zmniejszało to masę wirującą i tym samym podwyższało częstotliwość rezonansu układu.
U mnie nie pomogło.
Pewnie dlatego, że generalnie lubię low-rpm i w związku z tym skusiłem się na łopatki ogonowe ZEAL 115mm.
To był błąd.
Co prawda ogon trzymał jak zamurowany, ale ten efekt nie jest warty ceny jaką za to płaciłem.
Bałem się np zrobić tym modelem overspeeda. Jak kilka razy zrobiłem takiego delikatnego to słyszałem, że wzbudzenie ogona jest już tuż tuż...

W zeszłym tygodniu zamówiłem od Adama łopatki Egde 105mm - czyli dokładnie takie jak do Gaui X7 zaleca producent.
W sensie nie koniecznie Edge, ale 105mm.
Edge wybrałem dlatego, że były to najlepsze łopatki z dostępnych i zgadywałem, że będą też najlżejsze.
Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.
Wczoraj naprawdę dałem temu ostro w kość, robiłem overspeedy, obroty na głowicy na pewno przekraczały 2800 i ani śladu wzbudzenia.
W ogóle cały ogon pracuje jakby kulturalniej, ciszej, lepiej. Stał sie trochę bardziej miękki co jest naturalne, ale nie ma problemu z trzymaniem.
Jest super!
Mam model, który mógłbym z czystym sumieniem sprzedać...
... ale jako, że nie chcę go sprzedać no to ...
;)
... Mogę sobie spokojnie latać, bez żadnego obciążenia z tyłu głowy.

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron