Zagi 120cm

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 13 gru 2012, o 10:42

Prace powoli posuwają się dalej.
Spływ skrzydła został oklejony balsą 3mm, co by lotki miały się czego trzymać.

Obrazek

Obrazek

Spód modelu został zalaminowany tkaniną szklaną, nie chciał bym aby pakiety ( umieszczone od góry w profilu skrzydła ) wypadły dołem przy ciaśniejszym zwrocie.

Obrazek

Dorobiłem też gniazda serw.

Obrazek

Nie mogłem się powstrzymać, i przetestowałem dzisiaj napęd.

Obrazek

Zastosowałem kołpak śmigła składanego oraz łopatki AERO GLAS o średnicy 7 cali oraz skoku 6 cali.
Powiem krótko... kopa ma to nieziemskiego!!! :rotfl2: Rozkręciłem silnik trochę ponad połowę gazu, a obroty były takie, że gaz na full odważę się dać tylko w powietrzu, i to daleko od siebie!
Zastanawiam się ile takie łopatki śmigła są w stanie znieść, producent podaje maksymalny zakres obrotów 16000 RPM.
Mój silnik ma KV 1300, jeżeli pomnożymy to razy 22V, to wyjdzie nam 28600 RPM, oczywiście wiadomo że tyle nie uzyskam...
Załóżmy że będzie to 20000 RPM to i tak o 4 za dużo... pożyjemy zobaczymy...
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 gru 2012, o 10:58

Zerknij ile wytrzyma śmiga. Na stronie Graupnera są tabele. Ja tego nie zrobiłem, przez godzinę zbierałem pylonika z pola, bo odjechała jedna łopatka i się trochę rozkompletował w powietrzu..... Zmierz obroty na ziemi, jak coś, to załóż śmigło, które się nie składa.

Szmata nie była potrzebna, nic by się z pakietem nie działo. Poza tym jak już kładłeś, to mogłeś na całe........ :twisted: to by było coś.....

Cholera sam zaczynam myśleć nad takim wynalazkiem.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 13 gru 2012, o 11:47

Fajnie Ci to wychodzi. Mój styro na razie leży i czeka na wolną chwilę... Pewnie troche jeszcze zejdzie czasu zanim się zabiore. A póki co bacznie obserwuje Twoje poczynania z zachwytem :)

No i pytanko, które mnie ciągle nurtuje. Dlaczego wszyscy w skrzydełkach wykorzystują do wzmocnienia listewki? Moim zdaniem opakowanie ich węglem dałoby więcej wytrzymałości przy tej samej wadze...

Ale skoro wszyscy tak robią, pewnie jest jakaś konkrena przyczyna której nie potrafię zidentyfikować... hmm
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 gru 2012, o 12:18

Bo drewno było pierwsze na świecie :vhappy:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 13 gru 2012, o 12:29

Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 gru 2012, o 12:52

U mnie w modelarni chłopaki wklejają pręty albo rurki węglowe do takich skrzydełek.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 13 gru 2012, o 12:54

A co to za modelarnia?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 gru 2012, o 13:41

Bardzo fajna.. miałem możliwość zwiedzenia :)
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 13 gru 2012, o 13:50

Tym bardziej się ciekawie :wall:
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 13 gru 2012, o 14:04

Kowal pisze:Szmata nie była potrzebna, nic by się z pakietem nie działo. Poza tym jak już kładłeś, to mogłeś na całe........ to by było coś.....

Spokojnie, to jest wersja testowa, jeżeli spełni moje oczekiwania powstanie V2, tym razem rdzenie zostaną oklejone balsą lub fornirem, i wyglancowane na lustro :D , co prawda jeszcze nie robiłem czegoś takiego, ale będę pytał :nw: .

Kowal pisze:Zerknij ile wytrzyma śmiga. Na stronie Graupnera są tabele. Ja tego nie zrobiłem, przez godzinę zbierałem pylonika z pola, bo odjechała jedna łopatka i się trochę rozkompletował w powietrzu..... Zmierz obroty na ziemi, jak coś, to załóż śmigło, które się nie składa.

Z tym śmigłem to się zobaczy jeszcze ;) . Śmigło składane założyłem ponieważ, składając się, nie będzie haczyło, ( łamało ) się podczas lądowania.

miruuu pisze:No i pytanko, które mnie ciągle nurtuje. Dlaczego wszyscy w skrzydełkach wykorzystują do wzmocnienia listewki? Moim zdaniem opakowanie ich węglem dałoby więcej wytrzymałości przy tej samej wadze...

Ale skoro wszyscy tak robią, pewnie jest jakaś konkrena przyczyna której nie potrafię zidentyfikować...


Listewki sosnowe wkleiłem ponieważ były akurat pod ręką :grin2: , a tak na poważnie to węgiel również doskonale się nada, no chyba że ludziska ładują FPV na pokład, wtedy węgiel odpada z powodu zakłóceń.
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 13 gru 2012, o 14:40

No ja też jedną listewkę wkleje, bo kupiony profil ma juz wycietą dziure. ale reszte planuje zrobić właśnie węglem.
Będzie równie sztywne, ale jednoczenie mniej złamiogenne.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 gru 2012, o 22:25

aviatoRc pisze:Z tym śmigłem to się zobaczy jeszcze ;) . Śmigło składane założyłem ponieważ, składając się, nie będzie haczyło, ( łamało ) się podczas


Normalna śmiga się nie połamie. W szybkich pylonach montuje się śmigła nieskładane. Obróci się tak, żeby było ok.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 gru 2012, o 22:25

miruuu pisze:A co to za modelarnia?


Daj znak sygnał na pw, pokażę Ci obydwie modelarnie.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 13 gru 2012, o 23:05

Piotrek, ja też bym z chęcią zobaczył.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 gru 2012, o 23:09

super_mario2 pisze:Piotrek, ja też bym z chęcią zobaczył.


Moszna zrobić wycieczkę. Do końca miecha mam wolne.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2200
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 gru 2012, o 04:10

Kowal pisze:W szybkich pylonach montuje się śmigła nieskładane. Obróci się tak, żeby było ok.

Się niby jak obróci? Z włosem czy pod włos? Przecież to kłóci się z teorią odśrodkowej... :mad2: :roll: :masakra:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 14 gru 2012, o 08:55

Gmeracz pisze:
Kowal pisze:W szybkich pylonach montuje się śmigła nieskładane. Obróci się tak, żeby było ok.

Się niby jak obróci? Z włosem czy pod włos? Przecież to kłóci się z teorią odśrodkowej... :mad2: :roll: :masakra:



Gmeraś, ja Cię błagam. Nie pij tyle. Ja sam przestałem.

Przecież bez względu na to czy masz układ pchający :grin2: czy ciągnący :twisted: lądujesz na niepracującym silniku tymi zabawkam bez podwoziai. Śmiga (stojąca :D w pionie lub podobnej pozycji), nawet jeżeli uderzy o ziemię (zakładamy, że to będzie lądowanie, a nie prz^£<$>£ie w ziemię ), to się obróci i nie złamie, przynajmniej tak to działało u nas do tej pory we wszystkich modelach bez podwozia. Wyścigi nie mają podwozia, a do 10ccm z rezonansem nie zamontujesz składanego śmigła. Tak samo wszystkie pylony i delty. Chyba, że ostatnio coś się zmieniło.

(Wam też się wszystko kojarzy ?)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2200
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 gru 2012, o 15:57

Spoko Kowal... Święta idą to i humor dopisuje.
W pylonach jest jak było :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18406
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 14 gru 2012, o 16:15

Kowal pisze:Do końca miecha mam wolne.

Ja wręcz przeciwnie. Ale wpisuje się na późniejsza ture :)
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 20 gru 2012, o 17:25

Budowa skrzydełka troszkę ostatnio zwolniła, ale to nie znaczy że nic się nie dzieje.
Systematycznie zbliżam się do końca budowy. Model został oklejony taśmą pakową w kolorze czerwonym i transparentnym, aby uzyskać gładką powierzchnię musiałem posiłkować się mini żelazkiem turystycznym. Taśma bardzo ładnie się naciąga, trzeba tylko najpierw trochę poeksperymentować ustawiając odpowiednią temperaturę, przyznam się że ja musiałem ściągać całą taśmę z jednej połówki płata :masakra: ponieważ lekko przesadziłem z temperaturą. Generalnie żelazko powinno być ustawione tak aby taśma prawie się topiła.

Góra ( barwy są patriotycznie :D ) .
Obrazek

Dół jeszcze nie dokończony, czeka na sklejkową płetwę (uchwyt) do wyrzutu modelu.
Obrazek

Przymiarka winglet i lotek.
Obrazek

Napęd lotki (pręt węglowy 2mm).
Obrazek

Pozostało zrobić jeszcze wnękę na akumulatory przykrywaną klapką z laminatu.
Linia wewnętrzna to wymiar wnęki, natomiast zewnętrzna to obrys laminatowej klapki.
Całość pokryta taśmą pakową żeby laminat można było oderwać po zastygnięciu żywicy.
Obrazek

Laminowanie... w sumie to dwie warstwy tkaniny, jeśli będzie zbyt wiotkie dołożę jeszcze kilka warstw.
Obrazek

Obrazek

Po przesączeniu żywicą tkaniny szklanej całość znów okleiłem taśmą pakową, zobaczymy co wyjdzie :dk: .
CDN...
Pozdrawiam Wojtek!

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości