Backup BEC, Backup Guard czy DIY

Żyroskopy, governory, bece, flymentory i inne...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7778
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lip 2017, o 10:20

Co masz na myśli mówiąc:

gumi pisze: że kluczowym zagadnieniem jest zasilanie elektroniki regulatora. Jeśli regulator jest typu HV to sprawa się komplikuje
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 891
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 121 razy
Podziękowano: 62 razy

Postautor: Wiktor » 7 lip 2017, o 17:25

A nie można tak by bec dawał prąd na akumlatorki, po miedzy nimi dioda, a one bezpośrednio zasilały resztę?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7778
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lip 2017, o 17:39

Tylko jak limitować ładowanie bez limitu poboru

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 891
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 121 razy
Podziękowano: 62 razy

Postautor: Wiktor » 7 lip 2017, o 18:07

Całkiem możliwe ze jestem w błędzie ale mi chodzilo o taki schemat jak Marka tyle ze dioda nie pomija rezystora (bo go tam nie ma) tylko jest na nitce z beca. Jak jest dobrze to bec zasila awionike jak spadki napięcia to lilo dostarcza energię. Nie bardzo wiem o co chodzi z limitowaniem ładowania bo takiej potrzeby moim zdaniem nie ma.( Samo się)
Edit
Jednak bez edit. Nie rozumiem problematyki z pytania
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7778
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lip 2017, o 18:19

jak ich nie przeładować? Bo rezystor u Aikusa limituje prąd ładowania dzięki temu mogą (teoretycznie) ładować się cały czas.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7778
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lip 2017, o 18:21

Poza tym wolał bym nie używać dodatkowych akumulatorów w tak małym modelu- Aikus pisał o jakiejś kolumbrynie a ja szukam rozwiązania do modelu max 550mm.
Helikoptery
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 7 lip 2017, o 19:10

wojtekr pisze:Jest jeszcze wersja z ładowaniem tego pakietu. Ale jak zwykle zapomniałem nazwy. Dalton jak to się nazywało? Podlinkujesz?

Pytanie czy ten Scorpion albo to drugie lub każde inne zabezpiecza przed zwarciem.


Dopiero przeczytałem, mam 2 takie:

http://www.fast-lad.co.uk/store/optipow ... 27906.html

Optipower Ultra Guard. Działa automatycznie, sam się ładuje i rozładowywuje, małe, proste i w skali ceny modelu dość tanie

Chyba podobnie działa do Krukowego Scorpiona


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 891
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 121 razy
Podziękowano: 62 razy

Postautor: Wiktor » 7 lip 2017, o 19:16

wojtekr pisze:jak ich nie przeładować? Bo rezystor u Aikusa limituje prąd ładowania dzięki temu mogą (teoretycznie) ładować się cały czas.

Np mając wsadzonego lipolka 2s napięcie za diodą z beca tylko 8-8.2v . Takie 40gram 2s 800 nie powinno sprawić problemu z upchaniem gdzieś w ramie.
Edit:
Ooo przssadzizem z tym 800mah. 500 styka.
Awatar użytkownika
Artur79modele
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 14-04-2019
Lokalizacja: Chorzów
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Artur79modele » 10 maja 2019, o 08:18

Możecie mi wytłumaczyć co to daje i gdzie się podłącza?

https://optipower.co.uk/Products/optipo ... ard-range/

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Historia: (blade mSR, blade mCPX, Align Trex 250SE, MSH Protos 500, Align Trex 600E Pro)
Aktualnie: Robbe LimitPro, MPX Cularis, MPX AcroMasterPro, MPXEasyGlider, MaviModels Xcalibur, Traxxas Erevo 1/16
Spektrum DX18QQ
W drodze: SAB Goblin Kraken
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3642
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 maja 2019, o 11:55

Wpinasz do do zasilania, równolegle ze standardowo używanym zasilaniem (BEC albo Lipo2S). Podpinasz do tego dodatkowy mały LiPo 2S.

Chodzi o zapasowe zasilanie awioniki (serwa, fbl, Rx) na wypadek awarii standardowego źródła.

Dmuchanie na zimne. W modelu jest tak dużo innych źródeł potencjalnych awarii, że moim skromnym zdaniem to zbędny balast, który lepiej zastąpić po prostu osobnym LiPo 2S do zasilania elektroniki HV, albo BECem wyprowadzonym poza ESC - upraszczać, nie komplikować całą instalację.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9826
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 848 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 10 maja 2019, o 12:26

mwx pisze:Wpinasz do do zasilania, równolegle ze standardowo używanym zasilaniem (BEC albo Lipo2S). Podpinasz do tego dodatkowy mały LiPo 2S.

Chodzi o zapasowe zasilanie awioniki (serwa, fbl, Rx) na wypadek awarii standardowego źródła.

Dmuchanie na zimne. W modelu jest tak dużo innych źródeł potencjalnych awarii, że moim skromnym zdaniem to zbędny balast, który lepiej zastąpić po prostu osobnym LiPo 2S do zasilania elektroniki HV, albo BECem wyprowadzonym poza ESC - upraszczać, nie komplikować całą instalację.



Co do zasady upraszczania a nie komplikowania konstrukcji to się w pełni zgadzam i nie upieram się, że moja koncepcja jest jedyna słuszna, natomiast u mnie argumenty ZA takim właśnie UPSem a przeciwko Twojemu rozwiązaniu są następujące:

1. nie podoba mi się idea zasilania awioniki bezpośrednio z dedykowanego pakietu. Nie podoba mi się i już.
2. Jeśli mam używać zewnętrznego BECa, to taki układ ma wszystkie wady UPSa (oddzielny pakiet - dodatkowa masa), a żadnej z zalet prostoty konstrukcji, plus nadal występuje pojedynczy punkt awarii jakim jest ten jeden BEC.
Więc jeśli już mam mieć oddzielny pakiet, niech pełni on rolę UPSa - to kwestia naprawdę malutkiego banalnie prostego, pancernego i niezawodnego układu.
3. W moim założeniu mój UPS zabezpiecza TYLKO I WYŁĄCZNIE przed odcięciem zasilania na skutek upalenia sie / rozlutowania wtyczki prądowej.
Takie awarie w dużych modelach zdarzają się często - dużo częściej niż awarie innych pojedynczych elementów awioniki.
4. Jasna sprawa, że przy naszej klasy sprzętach nie jesteśmy w stanie jak w prawdziwym lotnictwie zdublować albo ztriplować wszystkiego, a ściślej rzecz biorąc, może i bylibyśmy w stanie, ale kosztowałoby to tyle, że raczej nikt by się na to nie zdecydował, bo statystycznie lepiej jest po prostu wziąć na klatę nieco większe ryzyko rozbicia modelu.
(i oczywiście można tu zahaczyć o to, że w dużym modelu ryzykujemy nie tylko sam model, bo wlecenie tym modelem w coś lub kogos może się skończyć wręcz tragicznie, a to z kolei nie jest wykluczone przy awarii, ale to temat na oddzielną dyskusję, wałkowany z resztą nie raz, a mianowicie ogólny temat bezpieczeństwa na naszych lotniskach i jak latać tak, żeby w najgorszym razie rozbijać tylko modele, a nie ludzi/domy/samochody).

Ci
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3642
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 maja 2019, o 14:04

Mi się ten UPS nie podoba z 3 powodów.

1. Utrzymuje pakiet w stanie naładowania, a więc szlag go trafia dość szybko
2. W razie pożaru ESC lub BECa musi wystąpić sytuacja w której nie dojdzie do zwarcia w zasilaniu - inaczej nic ten UPS nie pomoże.
3. Dodatkowe przewody/złącza/elektronika to dodatkowe ryzyko awarii i zwarcia na linii zasilania.
Awatar użytkownika
Artur79modele
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 14-04-2019
Lokalizacja: Chorzów
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Artur79modele » 10 maja 2019, o 14:28

Pytanie zadałem bo widzę ludzie to wkładają nawet do Krakena
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Historia: (blade mSR, blade mCPX, Align Trex 250SE, MSH Protos 500, Align Trex 600E Pro)
Aktualnie: Robbe LimitPro, MPX Cularis, MPX AcroMasterPro, MPXEasyGlider, MaviModels Xcalibur, Traxxas Erevo 1/16
Spektrum DX18QQ
W drodze: SAB Goblin Kraken
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9826
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 848 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 10 maja 2019, o 17:43

mwx pisze:1. Utrzymuje pakiet w stanie naładowania, a więc szlag go trafia dość szybko


Akurat Eneloopkom to (ponoć) specjalnie nie szkodzi - po to mają tę cechę niskiego samorozładowywania, żeby być odporne na przechowywanie w stanie naładowanym.

mwx pisze:2. W razie pożaru ESC lub BECa musi wystąpić sytuacja w której nie dojdzie do zwarcia w zasilaniu - inaczej nic ten UPS nie pomoże.


To prawda, ale jak już mówiłem - nie przed tym chcę się zabezpieczać.

mwx pisze:3. Dodatkowe przewody/złącza/elektronika to dodatkowe ryzyko awarii i zwarcia na linii zasilania.



hmm ...
Nie da się zaprzeczyć, ale jakie jest ryzyko, że zepsuje się ... kabel... ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3642
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 maja 2019, o 21:16

Generalnie to jest głównie zabezpieczenie przed zepsutym... kablem i złączkami...

Optiguard jest przystosowany do LiPo, co wg. mnie nie ma sensu.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7778
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 maja 2019, o 22:35

Kruku i Dalton z tym latali i wyglądało na rozwiązanie zupełnie OK - z tym lipo to bez przesady - traci wydajność jak masz 5000 65C w Goblinie 500 ale jak masz zasilać latarkę to działa zupełnie dobrze.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9826
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 848 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 10 maja 2019, o 22:59

Wiesz Bogiem a prawdą Wojtuś dopóki oni na tym latali to nie jest wiadomo czy to jest dobrze czy to nie jest dobrze bo to jest takie urządzenie które normalnie to jest dobrze jak nic nie robi.
Na ziemi Można przetestować okej jakiś to test jest w miarę miarodajny ale tak naprawdę to jest tak samo jak pasy bezpieczeństwa albo poduszka powietrzna: wierzymy że poprawia bezpieczeństwo ale wolimy się o tym nigdy nie przekonać.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3642
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 maja 2019, o 00:10

Nie tak całkiem "bez przesady". Zostawiłem raz naładowany 1900mAh 2S z 600n na pół zimy i po odpaleniu na wiosnę elektronika zdechła po ruszeniu serwami. Jeśli tam lata jakiś 800mAh w stanie ciągłego nabicia na 4.2V to trzeba go regularnie wymieniać żeby miało to jakiś sens. Inaczej to jest wożenie zbędnego balastu który w krytycznym momencie jęknie, pierdnie, a następnie spowoduje wylogowanie się Rx albo FBLa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9826
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 848 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 11 maja 2019, o 00:45

blać a czemu nikt nie pomyślał, żeby trzymać tego lipolka naładowanego do powiedzmy 3,9 ? Taki wysoki storage - na pewno by dłużej pożył.
Mądre głowy które to produkują przerasta taki pomysł?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3642
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 maja 2019, o 00:59

Teraz widzę że tam jest LiPo 430mAh. Na 3.9V to byłoby pewnie coś koło 250mAh - mogłoby być mało żeby pod obciążeniem wytrzymało.

Wróć do „Elektronika pokładowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości