[Z] Silnik (Turnigy H2223) do 450 na słabszy

Tu możemy dać ogłoszenie że coś nam zbywa.
Regulamin forum
1. Każde ogłoszenie powinno zawierać co najmniej: tytuł zawierający typ ogłoszenia: [S/O/Z], opis, zdjęcie "w naturze" (wyjątkiem są przedmioty nowe i fabrycznie zapakowane), cenę.
2. Ogłoszenie można odświeżyć przez dopisanie nowego postu po 7 dniach od daty ukazania się ostatniego postu. Zmiany ilości i/lub ceny dokonujemy edytując pierwszy post. Ogłoszenia nieaktywne przez okres dłuższy niż 2 miesiące są usuwane.
3. W ogłoszeniach nie prowadzi się dyskusji oceniających dany przedmiot, dopuszczalna jest dyskusja między sprzedającym a zainteresowanymi doprecyzowująca temat lub ofertę.
4. W przypadku złamania którejkolwiek z wymienionych reguł Moderator lub Administrator mają prawo do usunięcia oferty bez podania przyczyny. W wyjątkowych przypadkach należy przed umieszczeniem ogłoszenia uzgodnić odstępstwa od regulaminu z moderatorem działu lub administratorem.
5. Portal i forum Heli-Team.pl nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść ogłoszeń, stan i jakość oferowanych towarów oraz transport do miejsca przeznaczenia.
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 19:26

Witajcie,

Może ktoś chciałby przygarnąć mój MOCNY silnik:

Turnigy H2223 3500KV
600W
KV: 3500 RPM/V
Średnica ośki: 3.17mm
Masa: 82g
Zasilanie: 3S
Wymiary: 27.2 x 42mm

Foto poglądowe (mój jest jeszcze w modelu):

Obrazek

Potrzebuje coś słabszego aby wydłużyć czas lotu (na mocy mi nie zależy). Może być jakiś standardowy na 3S.

pozdrowienia
kamas
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 19:41

Z ciekawości: ile czasu latasz teraz?
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 19:48

2-3minuty spokojnych lotów :(
lipole już nie dają rady (czas na nowe)
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 19:54

Uhm... A interesuje Cie porada co zrobić, żeby NAPRAWDĘ zwiększyć czas lotu?
Bo zmiana silnika na mniejszy... no cóz - może coś da...
Ale jeśli to nie wiele.
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 20:18

kupic nowe pakiety, moje maja niezliczoną ilość cykli i tak naprawdę nadają się już do skrzydła
niemniej i tak chce coś co będzie żarło mniej prądu
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 20:51

Na nowych pakietach polatasz 5 minut max o ile latasz spokojnie.
Nie zależnie od silnika.
Jeśli to Cie zadowala to ok.
Awatar użytkownika
Rafules
Elita forum...
Posty: 858
Rejestracja: 01-03-2016
Lokalizacja: Września
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Rafules » 9 sty 2019, o 20:53

Ten silnik jest dobry do FUNJET-a :)
Agila 7.2 BLADE 550X Goblin 380 Blade 360CFX
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 1139
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 25 razy

Postautor: dawo » 9 sty 2019, o 20:59

Rafules pisze:Ten silnik jest dobry do FUNJET-a :)


Wiem bo taki mam w Radjet :) daje radę 2:30 na pakietach 1300 - w zasadzie to pakiety jeszcze dają radę ;)
1x450,V922, Protos mini, Protos 380, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, 2xF16, quad 250 i QX 90, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt z Mavimodels, Himoto on Road, DX7S :)
Awatar użytkownika
Rafules
Elita forum...
Posty: 858
Rejestracja: 01-03-2016
Lokalizacja: Września
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Rafules » 9 sty 2019, o 21:10

Dobry wynik
Agila 7.2 BLADE 550X Goblin 380 Blade 360CFX
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7455
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 285 razy
Podziękowano: 426 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 sty 2019, o 21:11

Kamas na jakim gazie masz zawis?
Helikoptery
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 21:34

W połowie drążka gazu, analizując krzywą, mam 82% thortle
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 22:11

kamas pisze:W połowie drążka gazu, analizując krzywą, mam 82% thortle


:kopara: :kopara: :kopara:

Ileee?!?!?!
I to jest spokojne latanie?
To jakie to jest niespokojne??? :grin2: :grin2:

...
Ekhem...
Nie no ...
nie znam przełożenia, nie znam obrotów na wirniku jakie wtedy są...
... wojtuś, chyba trochę złe pytanie zadałeś...

Mniejsza o to!
Kamas nie prosi o porady.
chce wymienić silnik na słabszy (lżejszy), ot i wszystko.
:piwo2:
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 22:19

Rady zawsze się przydadzą :approve: Pinion to najmniejszy jaki moze być (chyba 11T), jakoś tak doswiadczalnie wyszlo, ze na tych obrotach silnik był "najzimniejszy" po lotach (loty na brzuchu)
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7455
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 285 razy
Podziękowano: 426 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 sty 2019, o 22:29

aikus pisze:... wojtuś, chyba trochę złe pytanie zadałeś...

Mniejsza o to!
Kamas nie prosi o porady.


Tylko zmiana na słabszy nie pomoże jak reszta parametrów będzie z dupy, również może powód nie jest w silniku.
Helikoptery
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 22:34

Czytałem o tym silniku że niestety jest pradozerny. Wiadomo że pobór zależy od obciążenia (sprawność, opory, ustawienia kątów, stosunek obrotów do obciążenia...) i zapewne dałoby się znaleźć złoty środek. Zszedłem z pinionem na najmniejsza i podkrecilem obroty ale efekt jest mało zadowalający. No nic zobaczymy, może ktoś ma coś na podmianke, ewentualnie coś kupię i będę miał dwa.
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 23:02

Kamas... ten silnik jest OK.
Może nie jest najlepszy na świecie ale jest naprawdę OK.
Zmieniając silnik zyskasz może 3%...
Jak chcesz wydłużyć czas lotu to przede wszystkim obniż maksymalnie obroty na wirniku głównym, niezależnie od tego co to oznacza dla poziomu gazu na silniku.
Mowisz 11T - OK, to z kolei nie zapewnia najlepszego możliwego przełożenia, ale to ma najmniejsze znaczenie. Im mniejsza zębatka tym lepiej dla długotrwałych lotów.
Lepsze by było ciut niższe Kv i zębatka 12T ... ale tym sobie zupełnie nie zawracaj głowy.

Podstawa to obroty na WIRNIKU.
3500*11,4*11/131*0,85 to daje ponad 2800 obrotów na jałowo bez obciążenia.
Nie wiem do jakich obrotów możesz bezpiecznie zejść w t-Rexie, ale 2800 to zdecydowanie za dużo.
2400 powinno być w miarę bezpiecznie.

Ograniczeniem jest tail ratio.
Jeśli jestes absolutnie pewien, że nie będziesz odwracać helika na plecy - możesz założyć większe łopatki na ogon.

Kolejnym krokiem są łopaty asymetryczne - to niestety spory wydatek, ale warty swojej ceny..
No a później - zabierasz na pokład dwa pakiety a nie jeden.
Dwa pakiety łączone równolegle czyli 3s2200 2p.

W ten sposób ustanowiłem rekord czasu lotu Protosem Mini z łopatami asymetrycznymi SpinBlades 325mm.
Czas wynosił 19,5 minuty spokojnych kólek i ósemek.
Obroty jakie miałem na wirniku to 1900 rpm.

Resztę zostawiam Twojej inwencji ;)

Aha i jeszcze jedno o silniku.
Silnik może być sprawny albo mniej sprawny i tu w silnikach helikopterowych w podobnej klasie nie ma dużych różnic.
A prądożerny będzie każdy jak mu będziesz za dużo dawał w palnik.
Słabszy po prostu tego nie wytrzyma i się zjara.

Jedyny zysk jest taki, że słabszy silnik będzie też lżejszy...
... ale istnieje ryzyko, że pracując z mocami bliższymi swojej mocy maksymalnej będzie mniej sprawny.
Więc skórka za wyprawkę.
jeśli zyskasz to groszowe sprawy.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 23:09

Jeszcze tylko dodam, że po moim doświadczeniu z Protosem który ma napęd paskowy nie grzeszący sprawnością (choć nie najgorszy), jestem przekonany, że przy odpowiednim dobraniu obrotów w T-Rexie z napędem zębatym jesteś w stanie pobić mój rekord i latać np. 23 albo i 25 minut.
Jestem o tym przekonany.
I gorsza tail ratio jest tu również zaletą (paradoksalnie) pod warunkiem, że właśnie założysz dłuższe łopatki na ogon.
Wolniej kręcące się smigło o większej średnicy jest sprawniejsze niż śmigło mniejsze i kręcące się szybciej.
;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 23:15

Jednakowoż... jeśli teraz latasz 2-3 minuty spokojnych lotów to masz pakiety szmaty.
I tak czy siak dużo nie ugrasz.
One ze zużyciem nie tylko tracą wydajność prądową ale i pojemność.
Jakbyś zmierzył to wyjdzie, że mają połowę fabrycznej ;)
Może zacznij od tego?
Mierzyłeś Rezystancję wewnętrzną?
Ile mają?
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 68
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 3 razy

Postautor: kamas » 9 sty 2019, o 23:20

Dzięki wielkie aikus za porady. Tak, lipole to już gruzy i będę kupował nowe 3s. Każde będą lepsze. No nic, mam jeszcze 12T i 13T a nawet skosne, a tam main był inny. Pokombinuje z setupem i zobaczymy. Wszystko co piszesz ma sens wiec póki co zostanę na tym turnigy.
T-REX 500CF; QAV250; TZAGI 1.2m; 2xKyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450 Dfc; 2x Kyosho Kobra 1:10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 7723
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 716 razy
Podziękowano: 492 razy

Postautor: aikus » 10 sty 2019, o 00:18

K U R W A... robić głupoty przez całe życie. Mieć nadzieję, że któraś któregoś dnia się komuś przyda.
Po czym nagle tego dnia dożyć...
... bezcenne!!!
;)

Trzymam Kciuki Kamas!!

Możemy urządzić zawody na najdłuższy lot śmigłowcem...
Mówię serio.
Opracujemy regulamin...
Na dzień dobry proponuję porównywać jedną klasę śmigłowców na raz - moje niecałe 20 minut miniakiem to bułka z masłem dla 700ty z symetrycznymi łopatami.
...
Ktoś chętny??

Wróć do „Supermarket - sprzedam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron