Blade 300x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 23 wrz 2013, o 08:35

shacker pisze:
:vhappy: to dowaliłeś do pieca. Symek jest dużo prostszy od reala.



:kopara: :wow2: :wow2:

;)


Damy radę! Dzięki
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 23 wrz 2013, o 12:33

Luki35 pisze:Wiem,żem laik, ale już nie rób ze mnie pro-laika :lol: Tyle to i ja wiem

Nie miałem takiej intencji, chodziło mi tylko o to że jeśli heli w symulatorze jest takiej samej budowy to można spokojnie nim latać i się uczyć.
Luki35 pisze:To po co tyle modeli jest do wyboru?

Bo ludzie lubią latać "tym swoim" i lepiej wygląda na materiałach reklamowych.
Luki35 pisze:I musze jeszcze widok kamery dopracować, bo nie moge coś ogarnąć jak helikpter mi trochę odleci dalej

Poszukaj w menusach, możesz włączyć takie dodatkowe okienko w którym zawsze widać model niezależnie od tego jak daleko odlecisz. Tylko nie polegaj na tym bo w realu nie będziesz miał takiej pomocy.

Powodzenia ;)
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 24 wrz 2013, o 21:34

Wszystko działa. Faktycznie rewersy byly do zmiany. Gaz tez dziala oki. Po prostu przu kalibracji zle cos ustawilem.

Jeszcze raz dzięki wszystkim co o tym Symku pisali! Co do fizyki lotu jednowirnikowym , a 2-wirnikowym heli, to faktycznie różnica jest konkretna. Tzn, samo działanie mechanizmów modelu na ruchy drążków jest podobne (na szczęście! ;-) ) Gaz - w sumie tak samo, obrót wokół własnej osi (przynajmniej na symu) , mimo ,że w Hunterku powodowała to zmiana prędkości obrotu obu głównych wirników wobec siebie, a tu, dochodzi śmigło ogonowe - tez zbytnio sie nie różni. Największa różnica jest w zmianie kątów nachylenia śm igła głównego i zachowanie helikoptera z tym związane. Choć , gdy na symku ustawiam opcję "dla poczatkujacych - bez podwozia pomocniczego" , wówczas różnica w locie nie jest znacząca. Dopiero w opcji zaawansowanej, to jest dopiero jazda! Pewnie, w Bladym jak miałbym wszędzie na 100 % - tak właśnie by zapitalał ;-) Narazie sobie latam, laduję i wyczuwam model wirtualny. Są różne przełączniki w apce, ale nie ruszam ich, bo jeszcze nie mam tego rozkminionego.

Loty Hunterkiem, mimo, że dużo prostsze i tak sporo mi dały. Przynajmniej nie jest dla mnie zaskoczeniem reakcja modelu wirtualnego na ruchy drążkami oraz odwrotna reakcja, gdy leci w moją stronę. Niby mało, a imo dużo :grin2:

Także damy radę!
Oczywiście pierwszego kreta Bladym postaram sie uwiecznić i wrzucę na forum. ;)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 8 paź 2013, o 13:02

Tak sobie latym na Symku i stopniowo podkręcam zbliżony do mojego Bladego model na Phoenixie. Latam sobie na 40 % narazie. Coś w nadajniku tez pozmniejszałem, ale najwięcej sie zmienia jak poprzestawiam w edycji modelu to i owo. Także narazie tam za dużo nie grzebię. Co jakis czas włączam sobie na 100 % , ale przeskoko szybkości porusznia jest spory :shock: Taka mała ważka się robi, zapiernicza jak głupia. Powoli mnie kusi, by w realu spróbować. Niby przy spokojnych lotach na Symku jestem w stanie parę minut polatać , jakieś koła, obroty, przód , tył, lądowanie. Zacząlem kumać fizykę i fajne to to. Tak z ciekawości , gdy podkręciłem trochę obroty (na 100 %) , to spróbowałem zrobić beczkę (chyba dobrze piszę), nawet sie udało. ale lot do góry nogami, to w ogóle czarna magia dla mnie. Oczywiście przez najbliższy czas (lata) nie bedę sie do tego zbliżał.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 paź 2013, o 18:05

Luki35 pisze:Oczywiście przez najbliższy czas (lata) nie bedę sie do tego zbliżał.

Nie zakładaj tak. I co z tego że czarna magia? Jazda na rowerze też była kiedyś czarną magią aż w końcu się odważyłeś choć wiedziałeś że walniesz w glebę.
To samo może się stać - ale nie musi - z helikiem. To tylko model...

Co do symulatora... Latanie na 40% to stanowczo za mało, bo symek rozleniwia cię. I dlatego już ci się wydaje że dajesz radę robić jakieś proste manewry, a w praktyce model cię zaskoczy szybkością reakcji. Polecałbym min. 75% jako lekki bonus do reala. Ale nie mniej. Inna sprawa że 300-tka to niezbyt szczęśliwy pomysł na pierwszy helik... :masakra:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 8 paź 2013, o 22:18

drugi helik, drugi :banana:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 9 paź 2013, o 07:04

Chodziło o model na którym uczysz się latać już na poważnie. 300 jest mała, niestabilna i będzie od Ciebie wymagała więcej już od samego początku.

Nawet jeśli odwrócone loty wydają się niemożliwe to i tak próbuj od czasu do czasu. To tylko symulator, nic na tym nie tracisz, a ćwicząc w ten sposób w którymś momencie coś Ci zaskoczy w głowie i się okaże że nie jest tak źle.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 9 paź 2013, o 09:45

lethe pisze:300 jest mała, niestabilna i będzie od Ciebie wymagała więcej już od samego początku.


Ale jak już opanuje 3-setkę, to wiiększe modele będa przysłowiową pestkę :mrgreen:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 paź 2013, o 14:01

Luki, proszę cię... Pojadę teraz po bandzie, ale... Nie bądź jak bejo :grin2: :grin2: :grin2:
Przerabialiśmy już te wątki. Sam gdy dorwałem malucha miałem z nim kłopoty w locie. A już troszku latam... :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 paź 2013, o 19:47

do nauki nowych figur na symku ustawiam sobie jakąś 700kę i powiększam kreatorem skali maksymalnie, mam wtedy maszynę która sama wisi w powietrzu, stabilną i dobrze widoczną. po opanowaniu i zrozumieniu manewru przechodzę na mniejsze modele. technikę szlifuję i sprawdzam na heliku klasy 500. nie bawie sie w podkręcanie mocy czy innych ustawien.
do nauki latania na plecach polecam włączyc trenera zawisu, można tam nawet hurrikany robić...
pozdro
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 10 paź 2013, o 06:49

A ja po prostu zwalniam tempo symulacji. Na początku najwolniej jak się da tak żeby zaobserwować jaki ruch gałki jest wymagany, w którym momencie i dlaczego. Jak przejdę cały manewr w ten sposób to później stopniowo przyspieszam aż dojdzie do normalnej prędkości.

W ten sposób można bawić się w 3D praktycznie od razu, bo czasu na reakcję jest aż nadto. Zostaje tylko to później wyćwiczyć.

A trener zawisu to faktycznie świetna sprawa, można się skupić na trenowaniu konkretnego zestawu umiejętności.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 10 paź 2013, o 13:48

@ Gmeracz, spoko - tylko żartowałem. Pozdro
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 paź 2013, o 13:52

Luki, przeca wiem... Inaczej się nie da :thumb: :D
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 11 paź 2013, o 07:09

Wczoraj latałem na 100 % silnika Bladego SR , a prędkość symulacji podkręciłem na 110 %. Podążanie kamery za modelem to też 100 % było. Fakt - mam w nadajniku pozmniejszane zakresy wychyłu serw, więc ważka nie szaleje zbytnio, ale jakoś tam sobie latam. Fakt - nie jest łatwo, szczególnie , że warunki pogodowe mam narazie idealnie ustawione. Jeszcze troche polatam i za niedługi czas starujemy :banana:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 07:11

Wczoraj wziąłem Bladego i odpaliłem go w pokoju na panelach. Sprawdziłem wychyły serw: przód , boki, obrót. Rozkręciłem śmigło. Przy większych obrotach, zmieniałem nachylenie łopat wirnika ogonowego i sprawdziłem jak się helik zachowuje - w sumie własciwie - obracał sie w odpowiednią strone ;)

Tak sie zastanawiam, bo ustawiłem w apce D/R na 60 % dla opcji 0 i 85 % dla opcji 1. Ustawiłem sobie Combo (czyli 1 przełącznikiem zmieniam z 0 na 1 dla wszystkich serw. Krzywe gazu zrobiłem dla N 0-25-40-50-60, a dla stunt wszystko na 100 % , Hold jest na 10 %(choć nie wiem, po co to i jak to się włącza )
Expo - i w 0 i 1 narazie dałem na INH.
Zastanawiam się jeszcze, czy jak przełączam z 0 na 1 przełącznikiem "combo" dla serw, to czy również przestawia sie krzywa gazu z normal na stunt? Bo nie bardzo wiem, jak inaczej ten gaz przestawiać w tych 2 zakresach.

Sprawdziłem na podłodze jak zachowuje sie Blady przy przełączaniu z 0 na 1 i faktycznie zakres ruchów jest taki sam, aczkolwiek na 1 wszystko trochę szybciej chodzi.

Jeszcze pytanko:
Na ile ustawić Travel adjustment? Czy dla serwa ogonowego więcej zmniejszyć zakres niż dla pozostałych ustawień?
Gyro na ile ustawić?

Czy ruszać coś w krzywej skoku silnika? (jakie tam ustawić wartości?) .

Miksery wszelkiej maści mam powyłączane - narazie to czarna magia jeszcze dla mnie.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 paź 2013, o 07:37

Luki35 pisze:Wczoraj wziąłem Bladego i odpaliłem go w pokoju na panelach.

Bardzo zły pomysł. Jeśli odpalasz śmigłowiec żeby sprawdzić czy działa prawidłowo to zawsze zakładaj że coś pójdzie źle i zachowaj szczególną ostrożności.
Luki35 pisze:Krzywe gazu zrobiłem dla N 0-25-40-50-60

Jeśli zamierzasz dłużej latać w ten sposób to powinieneś podnieść to wyżej. Przy niskich wartościach ESC będzie intensywnie pracował. Jeśli trzeba to odpowiednio zmniejsz krzywe kątów.
Luki35 pisze: Hold jest na 10 %(choć nie wiem, po co to i jak to się włącza )

Hold to bardzo ważna funkcja i najważniejszy przełącznik w aparaturze. Po jego włączeniu silnik zatrzymuje się ale tarczą i ogonem nadal możesz w pełni sterować. O ile ESC nie wymaga inaczej to ustaw najniżej jak się da.
Luki35 pisze:Zastanawiam się jeszcze, czy jak przełączam z 0 na 1 przełącznikiem "combo" dla serw, to czy również przestawia sie krzywa gazu z normal na stunt?

Jeśli ten przełącznik odpowiada za zamianę trybu lotu to tak, jak najbardziej. Każdy tryb ma swoje krzywe, swoje ustawienia D/R itp.
Luki35 pisze:Na ile ustawić Travel adjustment? Czy dla serwa ogonowego więcej zmniejszyć zakres niż dla pozostałych ustawień?

Nikt Ci tego nie powie, to jest indywidualna sprawa modelu. Sprawdź pracę serw i ustaw to tak żeby w żadnym momencie serwa się nie bindowały. Dla serwa ogonowego nie zmniejszasz ustawień, zawsze dajesz największy możliwy zakres który pozwala na poprawną pracę mechaniki, kontrolowaniem serwa zajmuje się FBL i im większy dasz mu margines tym dokładniej będzie mógł sobie wysterować.
Luki35 pisze:Gyro na ile ustawić?

To samo, nikt tego nie wywróży. Na początek ustaw trochę poniżej połowy i zacznij wisieć. Jeśli wszystko jest ok to wyląduj i zwiększ o niewielką wartość po czym przetestuj znowu. Powtarzaj tak do momentu aż ogon zacznie rybkować (zacznie się majtać w tą i z powrotem) i odejmij na koniec trochę z ostatecznego wyniku.
Luki35 pisze:Miksery wszelkiej maści mam powyłączane - narazie to czarna magia jeszcze dla mnie.

Bardzo dobrze. Z tego co kojarzę Twój model ma zamontowanego FBL-a - to właśnie on się zajmuje miksowaniem. Jeśli włączysz je w aparaturze to źle to się skończy.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 08:46

Sprawdź pracę serw i ustaw to tak żeby w żadnym momencie serwa się nie bindowały.

tzn...?
Bardzo zły pomysł. Jeśli odpalasz śmigłowiec żeby sprawdzić czy działa prawidłowo to zawsze zakładaj że coś pójdzie źle i zachowaj szczególną ostrożności.

W sumie racja. Nastepnym razem wyprosze dzieciaki z pokoju na czas testów ;)
Hold to bardzo ważna funkcja i najważniejszy przełącznik w aparaturze.

Czy przycisk , który to uaktywnia to w takim razie "Throttle cut"? Czy może przełącznik "Mix/Throttle hold" ?
Co do końcowych punktów dla serw, czyli dać w sumie wszystko na 100 %, tak?
Jeśli zamierzasz dłużej latać w ten sposób to powinieneś podnieść to wyżej. Przy niskich wartościach ESC będzie intensywnie pracował. Jeśli trzeba to odpowiednio [u]zmniejsz krzywe kątów[/u].

Tzn?
A i jeszcze co do tych krzywych skoku? Jak je ustawić? (Chodzi mi o "Pitch curve" )
To samo, nikt tego nie wywróży. Na początek ustaw trochę poniżej połowy i zacznij wisieć. Jeśli wszystko jest ok to wyląduj i zwiększ o niewielką wartość po czym przetestuj znowu. Powtarzaj tak do momentu aż ogon zacznie rybkować (zacznie się majtać w tą i z powrotem) i odejmij na koniec trochę z ostatecznego wyniku.

Mam w apce jeszcze takie opcje przy gyro, że mogę ustawić samo Gyro dla 0 i 1 na iles procent Przy " Rate": (narazie dałem 50 %), moge tam też zmienić na FM-mode (chyba), albo wyłączyc w ogóle. Dodatkowo gyro pojawia się w ustawieniach "Travel Adjustment" i tam narazie jest wszystko na 100 %.

Edit:
The DX6i offers 2 swashplate types:
One Servo: 90 degrees (standard mechanical mix)
Three Servo: CCPM 120 degrees
Select the swashplate type to match your helicopter


Mam ustawione tę opcję 90 degrees i rozumiem, że przy tym pozostać..?

Aha i jeszcze w sprawie zmiany z Normal na Stunt:
Jeśli ten przełącznik odpowiada za zamianę trybu lotu to tak, jak najbardziej. Każdy tryb ma swoje krzywe, swoje ustawienia D/R itp.


No niby tak, bo jest ustawione combo dla 3 serw, i przełączenie z 0na 1 zminia specyfikę pracy serw, ale czy na pewno powoduje to także zmiane pracy silnika?? Tak sobie głośno myślę, bo co by było w sytuacji, gdy bym nie ustawił combo i każdy z przełączników zmieniałby pracę każdego z serw osobno?? To którym wówczas miałbym zmieniac pracę silnika :?: :idea:

Ps. W Symku jednak odgłos pracy silnika/wirników ma się nijak do reala :shock: Wirnik miele jak sie patrzy, a helik nadal się nie odrywa. Jak to musi zapierniczać , by sie oderwał w ogóle! :o
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 12:09

Sorki za post pod postem, ale bardzo zależy mi na odpowiedzi/pomocy do godziny 15. Dziś chce wystartować gadziną, ale nie mam pewności co do ustawiań w w/w poście
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 14 paź 2013, o 12:13

Spróbuj jeszcze raz zadać pytanie, bo nie za bardzo kumam w czym jest problem ?

Edit:
sry jestem ślepy :masakra:
Ostatnio zmieniony 14 paź 2013, o 12:57 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 paź 2013, o 12:33

Bindowanie serwa to sytuacja w której napotyka ono na tyle duży mechaniczny opór że nie jest w stanie przesunąć ramienia na zadaną pozycję. Możesz to łatwo rozpoznać po brzęczeniu.
Luki35 pisze:W sumie racja. Nastepnym razem wyprosze dzieciaki z pokoju na czas testów

Nie wiem czy żartujesz czy mówisz poważnie, ale nawet model klasy 300 może narobić szkód. To są modele, nie zabawki.
Luki35 pisze:Czy przycisk , który to uaktywnia to w takim razie "Throttle cut"? Czy może przełącznik "Mix/Throttle hold" ?

Zajrzyj do instrukcji lub poczekaj aż zjawi się ktoś kto miał kontakt z tym sprzętem. Korzystałem tylko z Futaby i nie zamierzam gdybać bo to ważna kwestia.
Luki35 pisze:Co do końcowych punktów dla serw, czyli dać w sumie wszystko na 100 %, tak?

Zależy od tego czy end pointy ustawiasz w aparaturze czy w FBL-u. Aparatura musi wysyłać na kanał sygnał bez żadnych manipulacji, po prostu 0-100% więc jeśli o to pytasz to odpowiedź brzmi tak. Tutaj przydatna jest funkcja którą mają m. in. ZYX i Ikon - w jednym z kroków konfiguracyjnych "widać to co widzi FBL" i można łatwo zweryfikować czy wszystkie ustawienia są poprawne.

Natomiast jeśli chcesz ustawić zakres pracy serwa to nie ma gotowego przepisu. Tylko empirycznie można to ustalić. Robi się to w jednym z kroków konfiguracji FBL-a.
Luki35 pisze:Tzn?
A i jeszcze co do tych krzywych skoku? Jak je ustawić? (Chodzi mi o "Pitch curve" )

http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH4580-Manual_EN.pdf - strona 5, wszystko podane jak na tacy.
Luki35 pisze:Mam w apce jeszcze takie opcje przy gyro, że mogę ustawić samo Gyro dla 0 i 1 na iles procent Przy " Rate": (narazie dałem 50 %), moge tam też zmienić na FM-mode (chyba), albo wyłączyc w ogóle. Dodatkowo gyro pojawia się w ustawieniach "Travel Adjustment" i tam narazie jest wszystko na 100 %.

Nie powiem Ci krok po kroku jak to ustawić ale z tego co kojarzę ten śmigłowiec ma BeastX-a na pokładzie więc możesz to łatwo sprawdzić. W trybie lotu jeśli dioda świeci się na czerwono jesteś w trybie rate, jeśli na niebiesko to w trybie HH - powinna świecić się na niebiesko. Dodatkowo diody przy literach A-N pokazują aktualnie ustawiony gain (A-0% N-100%) więc na początek ustaw na F.
Luki35 pisze:Mam ustawione tę opcję 90 degrees i rozumiem, że przy tym pozostać..?

Tak, miksowaniem zajmuje się FBL więc helikopter w aparaturze ustawiasz bez żadnych miksów. Jeśli masz wątpliwości to najprościej pomachać drążkami i obserwować czy tarcza prawidłowo reaguje.
Luki35 pisze:co by było w sytuacji, gdy bym nie ustawił combo i każdy z przełączników zmieniałby pracę każdego z serw osobno??

Nie ma takiej opcji, zmieniając tryb lotu zmieniasz sygnały wysyłane na konkretne kanały a to przekłada się na zmienioną pracę wszystkich serw.

To co i jak się zmienia zależy od tego jak masz ustawiony dany tryb. Standardowo są to normal (mocno ograniczone lub obcięte dolne zakresy kątów łopat, bardzo stroma krzywa gazu 0-100, służy do startu i lądowania) idle up 1 (pełny zakres kątów, krzywa gazu ma wysokie wartości dodatnie nawet przy ujemnych kątach, służy do latania) idle up 2 (to samo tylko na krzywej gazu są większe wartości, służy do ostrego latania i 3D) i hold (pełny zakres kątów, płaska krzywa gazu 0, służy do obsługi śmigłowca na ziemi, wykonywania autorotacji, przydaje się też w każdej sytuacji kiedy zachowanie modelu sprawia że wykrzykujesz "O KUR**!")

Oczywiście do każdego z tych trybów możesz też zastosować osobne ustawienia dual rate, tail gain itp.
Sorki za post pod postem, ale bardzo zależy mi na odpowiedzi/pomocy do godziny 15. Dziś chce wystartować gadziną, ale nie mam pewności co do ustawiań w w/w poście

Z całą stanowczością zrezygnuj. Do tego trzeba podejść na spokojnie i cierpliwie sprawdzać każde ustawienie i jest to szczególnie krytycznie ważna sprawa jeśli to Twój pierwszy model tego rodzaju.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości