Blade 300x

Blade mCX, mCX Tandem Rescue, CX2, CX3, mSR, SR, 120, 120SR, CP PRO, 400 3D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 12:59

Neomutant pisze:Spróbuj jeszcze raz zadać pytanie, bo nie za bardzo kumam w czym jest problem ?


Ale czego nie rozumiesz??
Edit. Oki :thumb:

Bindowanie serwa to sytuacja w której napotyka ono na tyle duży mechaniczny opór że nie jest w stanie przesunąć ramienia na zadaną pozycję. Możesz to łatwo rozpoznać po brzęczeniu.

To w sumie serwo ogonowe, (o czym pisałem juz wcześniej - choć mówiliście , że to normalny objaw. ) cały czas mi binduje i brzęczy. Poza tym niby działa normalni, ale brzęczy nawet jak nic nie robię. Mało tego po jakimś czasie zaczyna sie grzać lekko obudowa tego serwa od tego brzęczenia (i pewnie niepotrzebnej pracy).
Nie wiem czy żartujesz czy mówisz poważnie, ale nawet model klasy 300 może narobić szkód. To są modele, nie zabawki.

Troche żartowałem, ale fakt, że dziciaki sie przygladały , co robię z helikopterem ostatnio.
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH4580-Manual_EN.pdf - strona 5, wszystko podane jak na tacy.

No przecież w każdym poście mnie przestrzegacie bym tak właśnie nie ustawiał, jak fabryka dała, bo roztrzaskam sie od razu...
Nie ma takiej opcji, zmieniając tryb lotu zmieniasz sygnały wysyłane na konkretne kanały a to przekłada się na zmienioną pracę wszystkich serw.

Poniżej manual do Spectruma:
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/File ... l_DX6i.pdf
Od 77 strony zaczyna się helikopter. Na 91 stronie opisana jest funkcja "Throttle cut" - The DX6i offers a Throttle Cut function. When the Throttle Cut button is pressed, the throttle moves to a preprogrammed position (low throttle, low trim) allowing the safe and convenient shut down of the engine. . Może To ten szybki powrót do wcześniej ustawionego Hold...? )
Funkcja Combo opisana jest na 93 i 94 stronie. Cytuję: Note: If INH is selected the aileron, elevator and rudder dual rate and expo functions independently operate using their respective switches. Czyli mogę nie robić combo i jak bedę chciał dajmy na to same lotki zmienić z 0 na 1 , to sobie przesuwam wtedy tylko 1 suwak i tak samo dla pozostałych serw. I nadal nie wiem jak zmienić krzywą gazu z Normal na Stunt.... (instrukcja Spektruma 118-120s) Edit. Dobra, chyba już wiem :Pewnie chodzi o inny suwak: "Gear/F-Mode" Ale nadal nie wiem, czy gear, to będzie tzw. normal, a f mode - to stunt?? ...coś mi nie bangla..... hmm

Prosiłbym też o wyjaśnienie mi strony 12:
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH4580-Manual_EN.pdf
Codzi mi o ustawienia fabryczne samego odbiornika... Bo może oprócz nadajnika i w odbiorniku cos muszę pozmieniać
Z całą stanowczością zrezygnuj. Do tego trzeba podejść na spokojnie i cierpliwie sprawdzać każde ustawienie i jest to szczególnie krytycznie ważna sprawa jeśli to Twój pierwszy model tego rodzaju.

Wiadomo, jeśli nie uzyskam satysfakcjonującej odpowiedzi = wszystkiego nie pojmę - nie polecę...choć nie ukrywam, że chciałbym dziś choć na chwilkę oderwać sie od ziemi, gdzieś za garażami :D
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 paź 2013, o 13:59

Jeśli serwo nie jest obciążone a cały czas brzęczy i zaczyna się od tego grzać to może oznaczać że coś jest z nim nie tak.

Niektóre serwa gadają nawet w stanie spoczynku, ale o wzroście temperatury chyba nie było wcześniej mowy.
Luki35 pisze:No przecież w każdym poście mnie przestrzegacie bym tak właśnie nie ustawiał, jak fabryka dała, bo roztrzaskam sie od razu...

Ale mowa była o D/R i expo, a pytałeś o krzywe. Możesz też zostawić ustawienia w aparaturze w spokoju i skorzystać z wbudowanych w BeastX profili lotu, jest tam między innymi taki dla początkujących z bardzo łagodnymi ustawieniami.
Luki35 pisze:Może To ten szybki powrót do wcześniej ustawionego Hold...? )

Nie do końca, wydaje mi się że to po prostu w zależności od parametrów odcina gaz i nic więcej. W przeciwieństwie włączając holda przerzucasz się od razu na inny zestaw krzywych i ustawień.

W sumie to taka opcja może być ciekawa z perspektywy lądowania w stylu miniautosa o którym pisał ostatnio miruuu.
Luki35 pisze:Czyli mogę nie robić combo i jak bedę chciał dajmy na to same lotki zmienić z 0 na 1 , to sobie przesuwam wtedy tylko 1 suwak i tak samo dla pozostałych serw.

Tak jak wspomniałem wcześniej to nie są ustawienia serw tylko kanałów. Nie kontrolujesz serw bezpośrednio. Robi to FBL. Tak samo jeśli chcesz wychylić śmigłowiec do przodu nie pracuje jedno serwo, pracują wszystkie trzy.

Odnośnie samej funkcji to o ile się nie mylę możesz dla różnych kanałów (nie serw) ustawiać osobne wartości D/R i expo. Opcja combi sprawia że wszystkie są spinane razem i zmieniają się tak samo.

To nie jest zmiana trybu lotu, na stronie 29 masz rozpisane funkcje poszczególnych przełączników. Prawdopodobnie przełączać się między trybami możesz za pomocą Gear/Flight mode. Łącznie masz dostępne trzy - normal, idle up (Gear/Flight mode) i hold (Mix/Throttle hold).

edit:

Widzę że dopisałeś jeszcze kilka rzeczy w trakcie gdy głowiłem się nad odpowiedzią.

Pewnie chodzi o inny suwak: "Gear/F-Mode" Ale nadal nie wiem, czy gear, to będzie tzw. normal, a f mode - to stunt?? ...coś mi nie bangla.....

Przełącznik jest jeden, ma pewnie dwie pozycje. W jednej pozycji jest normal, w drugiej idle.

Strona 12 to nie są ustawienia odbiornika tylko BeastX-a. Musisz przejść całą procedurę konfiguracji i regulacji, jest to bardzo ważne chyba że z fabryki model wychodzi z wstępnymi ustawieniami. Niemniej i tak myślę że trzeba przejść wszystkie punkty i zweryfikować czy na pewno wszystko jest tak jak być powinno.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 paź 2013, o 15:35

U mnie często serwa bzyczą nawet jak model stoi. No może nie prawie zawsze, ale ogonowe często. Ale się nie grzeje.
HOLD jest bardzo ważny i po włączeniu apki zawsze go uaktywniaj. Ta funkcja blokuje silnik na pozycji gaz do dołu, więc nawet jeżeli niechcący trącisz drążek gazu przenosząc model na start albo go stamtąd zabierając silnik się nie uruchomi. Holda wyłączamy dopiero gdy model jest gotowy do lotu a my w miejscu sterowania.

Co do FBL-a - niezależnie w jakim stanie dostaliśmy go z modelem lub nie, należy przeprowadzić pełne ustawienie wszystkich zakresów i kierunków.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 16:45

Wielkie dzięki.

A na tej 12 stronce, to oczywiście spróbuję jakoś to razem z instrukcja przebrnąć, tylko nadal nie wiem, jka to mam wszystko poustawiać...Chodzi mi o wartości. Ustawić tak jak w instrukcji Bladego, czy coś pozmieniać? Czyli co, wynika z tego ,że w odbiorniku mogę dać w niektórych miejscach na low i wówczas już w nadajniku mogę dac na 100 % wszystko , bo i tak FBL mi to będzie sterował w zależności od moich ustawień odbiornika??

Strona 12 to nie są ustawienia odbiornika tylko BeastX-a.


Ale w odbiorniku
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 paź 2013, o 17:54

Jeśli cały model jest stockowy to tylko zweryfikuj czy wszystkie ustawienia są tak jak na stronie 12 instrukcji.

Luki35 pisze:Ale w odbiorniku

W odbiorniku nic nie zmieniasz, jedyne co z nim trzeba zrobić to zbindować i tyle. Może dla jasności AR7200BX to jedna cegiełka ale jest to połączenie dwóch urządzeń - siedmiokanałowego odbiornika Spektrum i Microbeast-a od BeastX. Wszystkie ustawienia o których pisałem ustawia się w tym drugim.

Reszta się zgadza, możesz w aparaturze ustawić D/R na 100% i wyłączyć expo a zamiast tego aktywować najłagodniejszy profil w FBL-u. Robi się to w PARAMETER MENU, pozycja B, purpurowa dioda.

Pamiętaj tylko żeby w żadnym wypadku nie mieszać ustawień, albo aparatura albo profil w FBL-u. Nakładanie expo na expo to niezbyt ciekawa impreza.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 18:18

A pozostałe dać tak jak fabryka nakazała?? Kurczę , zaczynam sie troszke gubić... Ale początki zawsze bywają trudne. Ważne by polecieć z glową .

Tak sie zastanawiam, jak to w takim razie jest w Phoenixie...? Latałem sobie Bladym Sr i faktycznie elektronika powodowała powrót ustawień przechyłu serw śmigła do fazy wyjściowej, oczywiście wolno, ale zawsze. Podkręciłem helika na 100 %, Dałem w apce wszystko na 100 % i faktycznie wychyły serw i szybkość ich pracy jest zupełnie inna. Ale jak daje gaz na ful - helik leci w niebo-odcinam gaz-helik spada-daję gaz na ful-tosilnik tylko furkocze, śmigło kręci, ale i tak rozbijam xzawsze model..Dlaczego? Blade sr chyba nie ma takiego systemu fbl jak mój blady 300x (specyfikacja oryginalnego helika mówi ,że ma coś takiego"Head Lock Gyro " . Wziąłem sobie więc Blade 400. Tu jakby w ogóle nie powracały serwa , gdy nimi ruszam - tzn, że chyba wcale nie ma żadnych "wspomagaczy" . Jak tu dałem wszystko na 100 % - to jakiś sajgon jest - i weź tym poleć!! :shock: :shock: Tu jak polece do góry-spadam - dodaję gazu - to nie ma problemu by sie wzbił. Jakieś beczki i inne ustrojstwa daje rade zrobić. Ale rozbijam dziada non stop przy tych ustawieniach. Sam nie wiem którym latać w takim razie. Blade 300 x nie ma w phoenixie 3.0 . A nie chcę podkręcać do 4.0, bo może nie zadziałać z moim nadajnikiem .
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 14 paź 2013, o 19:42

Nie ma znaczenia który model, ważne by jak wejdziesz w ustawienia zaawansowane modelu, w sekcję flybar to masz ustawienia typu:
- standard - model z flybarem
- passive flybarless - model z systemem FBL (taki wlasnie masz)
- active flybarless - model z żyroskopem 6-osiowym, coaxial itp

Musisz trenować na passive flybarless albo standard. W przypadku standard w sekcji main rotor warto obnizac hoovering stability by model badziej sam uciekal - masz wtedy większe możliwości treningu. Z tym powracaniem serw to nie wiem o co chodzi - nic nie powinno samo wracać. Jak chcesz do treningu to moze weź najpierw Align T-rex 450 Pro 3G, to będzie latał jak FBL.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 14 paź 2013, o 21:32

Dokładnie, jak nauczysz się jeździć jednym rowerem to innym też pojedziesz, będziesz musiał się tylko przyzwyczaić do tego czym się różni.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 14 paź 2013, o 21:37

Z tym powracaniem serw to nie wiem o co chodzi - nic nie powinno samo wracać


Ale w moim heliku tez tak mam: Jak dam prawy drążek w prawo, łopaty przechylają sie w prawo. Gdy puszam - wirnik sam (powoli) wraca do poziomu. Przód-tył podobnie. Przynajmniej tak to na podłodze wygląda. Serwo ogonowe nie wraca samo.

Blade Sr na symku podobnie właśnie działa w powietrzu. Gdy przechyle model w prawo i puszczę drążek, to sam się mi prostuje do poziomu. A Blade 400 wcale się nie prostuje sam gdy puszczam drażek
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 14 paź 2013, o 22:21

Luki35 pisze:A pozostałe dać tak jak fabryka nakazała?? Kurczę , zaczynam sie troszke gubić... Ale początki zawsze bywają trudne. Ważne by polecieć z glową .

Tak sie zastanawiam, jak to w takim razie jest w Phoenixie...? Latałem sobie Bladym Sr i faktycznie elektronika powodowała powrót ustawień przechyłu serw śmigła do fazy wyjściowej, oczywiście wolno, ale zawsze. Podkręciłem helika na 100 %, Dałem w apce wszystko na 100 % i faktycznie wychyły serw i szybkość ich pracy jest zupełnie inna. Ale jak daje gaz na ful - helik leci w niebo-odcinam gaz-helik spada-daję gaz na ful-tosilnik tylko furkocze, śmigło kręci, ale i tak rozbijam xzawsze model..Dlaczego? Blade sr chyba nie ma takiego systemu fbl jak mój blady 300x (specyfikacja oryginalnego helika mówi ,że ma coś takiego"Head Lock Gyro " . Wziąłem sobie więc Blade 400. Tu jakby w ogóle nie powracały serwa , gdy nimi ruszam - tzn, że chyba wcale nie ma żadnych "wspomagaczy" . Jak tu dałem wszystko na 100 % - to jakiś sajgon jest - i weź tym poleć!! :shock: :shock: Tu jak polece do góry-spadam - dodaję gazu - to nie ma problemu by sie wzbił. Jakieś beczki i inne ustrojstwa daje rade zrobić. Ale rozbijam dziada non stop przy tych ustawieniach. Sam nie wiem którym latać w takim razie. Blade 300 x nie ma w phoenixie 3.0 . A nie chcę podkręcać do 4.0, bo może nie zadziałać z moim nadajnikiem .


serwa wracają bo elektronika im każe (fbl system), jak masz heli z flybarem to wlasnie flybar odpowiada za stabilizacje (tu rzadzi mechanika).
daruj sobie te malutkie modele na symku. wybierz model duzy i nie za mocny. bedziesz lepiej widzial co sie dzieje z helikiem i lepiej wyczujesz o co w tym chodzi. jak zacznie wychodzic to ustaw sobie np protosa500 i doszlifuj refleks. nie zmieniaj ustawien fabrycznych, ewentualnie zmieniaj heliki. musisz bardziej ogarnąć temat żeby manipulować ustawieniami. poki co nie trac na to czasu tylko lataj...
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 paź 2013, o 06:06

Luki35 pisze:
Przynajmniej tak to na podłodze wygląda. (....)

Blade Sr na symku podobnie właśnie działa w powietrzu.


No i już wiesz, że to nie ma sensu. FBL na podłodze nie działa, tzn. działa jak opisałeś czyli wcale, bo nie ma reakcji ze strony modelu - ty dajesz drążek, tarcza się przechyla, ale model nie zmienia pozycji. Także nie wyciągaj z tego wniosków. Sprawdź sobie w symku na T-rexach 450. Nic nie będzie wracać, model jak puścisz drążek ma zostać w pozycji jakiej był, bo już nie zadajesz zmiany pozycji. Tak działają modele 6-kanałowe z 3-osiowym żyroskopem (FBL) i z flybarem, przy czym te z flybarem trzymają pozycję przez 2 sekundy, a te z FBL teoretycznie nieskończenie długo. Modele opisywane jako żyro 6-osiowe, modele z flymentorem i innymi systemami poziomującymi same wracają do poziomu, ale to nie nauczy cię latać w 100%.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 paź 2013, o 09:18

Czyli, reasumując (mam nadzieję , że coś tam zrozumałem) :

1) Mając FBL mogę dać D/R na 100 % i nie będzie miało to wpływu na reakcję ruchu serw (bo system FBL mi to reguluje)? Edit. Kurcze, sam już nie wiem..Ale jednak zmniejszenie będzie miało wpływ...chyba hmm
2) Najważniejsze sa ustawienia systemu FBL (zostawić fabryczne, czy coś pozmieniać - dać gdzieś na Low (tak jak pisał lethe purpurowa dioda w pozycji B), a innych nie ruszać wcale???
3) Krzywą silnika i skok nastawić zgodnie z instrukcją od Blade 300x i czy jakoś to pozmieniać?
4) Rzeczywiście startować mając przełącznik na "gear" - normal, a jak bedzie w powietrzu i bedę chciał polatać, to dać na f mode (stunt)? Czy to najmniejszy problem akurat?
5) Co do działania systemu FBL w powietrzu i na ziemi, to chodzi o to? : W locie jak przechylisz tarczę to nie musi ona wracać do pozycji modelu, to model się ustawia do tarczy. To powolne powracanie jest po to by postawieniu modelu na ziemi nie startował z przechyloną tarczę. ?

Kurczę, już widze, że na symku złymi modelami latałem. Cały czas się zastanawiałwm, dlaczego i Blade 400 i Blade SR ma takie "ustrojstwo" pod wirnikiem głównym (cos w stylu Hunterka co ma nad obydwoma wirnikami). :masakra: :D

Ale nic. może jeszcze będą za mnie ludzie :D
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 paź 2013, o 09:47

Luki35 chyba troszkę za bardzo się spinasz. Koledzy chcą najlepiej oczywiście, ale np. ja nigdy nie stosowałem D/R (czyli zawsze 100%), nigdy nie stosowałem Expo - wolę jak sterowanie jest liniowe. Może zamiast dokładać sobie kolejnych niewiadomych ustaw wersje podstawową bez bajerów żeby model w ogóle ulotnić - w normalu, zwyczajnie, bez stunt na razie. Najwyżej później będziesz trochę sterowanie pod siebie dostosowywał, jak ci się nie spodoba. I tak pierwsze co będziesz się uczył to starty i lądowania oraz wiszenie w jednej pozycji, więc dużo do tego nie trzeba.

Druga sprawa - dobrze by było jakbyś spotkał się z kimś doświadczonym z okolicy, kto by wszystko na żywo obadał czy jest ok i ew. odpowiedział na wiele pytań na początku pokazując co i jak na modelu.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 15 paź 2013, o 11:43

Luki35 pisze:1) Mając FBL mogę dać D/R na 100 % i nie będzie miało to wpływu na reakcję ruchu serw (bo system FBL mi to reguluje)? Edit. Kurcze, sam już nie wiem..Ale jednak zmniejszenie będzie miało wpływ...chyba hmm

Inaczej.

Za pomocą dual rate i expo możesz ułatwić sobie sterowanie modelem. Nie ma znaczenia czy ustawisz to w aparaturze czy w FBL-u, efekt będzie z grubsza ten sam (w aparaturze możesz dokładniej to zrobić) jedyne co jest ważne to żebyś korzystał tylko z jednego sposobu na raz.

Odpowiadając na pytanie: tak, ale tylko pod warunkiem że w FBL-u będzie aktywny profil z tymi ustawieniami.
Luki35 pisze:2) Najważniejsze sa ustawienia systemu FBL (zostawić fabryczne, czy coś pozmieniać - dać gdzieś na Low (tak jak pisał lethe purpurowa dioda w pozycji B), a innych nie ruszać wcale???

To co koniecznie trzeba zrobić to sprawdzić czy ustawienia w urządzeniu zgadzają się z tym co masz w instrukcji. Jako że instrukcja Blade pod tym względem jest do kitu zajrzyj do źródła: http://www.beastx.com/manuals/MICROBEAST_3.0.3_ENG.pdf od strony 32 zaczyna się bardzo dokładny opis całego procesu konfiguracji i regulacji. W każdym kroku zaznaczone jest to na co trzeba zwrócić uwagę.

Ta purpurowa dioda o której pisałem aktywuje łagodny profil lotu więc jeśli chcesz go użyć zamiast ustawień w aparaturze to będziesz musiał to zmienić. Pamiętaj tylko że robi się to w PARAMETER menu, nie SETUP.
Luki35 pisze:3) Krzywą silnika i skok nastawić zgodnie z instrukcją od Blade 300x i czy jakoś to pozmieniać?

Jak w instrukcji, na początek starczy, potem sam będziesz wiedział co Ci potrzebne i dopasujesz do własnych preferencji.
Luki35 pisze:4) Rzeczywiście startować mając przełącznik na "gear" - normal, a jak bedzie w powietrzu i bedę chciał polatać, to dać na f mode (stunt)? Czy to najmniejszy problem akurat?

Pierwszych kilka lotów zrób w normalu. I tak będziesz pewnie tylko wisiał a raz że model będzie łagodniej się zachowywał to przy okazji dłużej będziesz mógł zostać w powietrzu.

Generalnie im szybciej zaczniesz latać w idlu tym lepiej, ale na samym początku i tak stres będzie taki że dokładanie sobie dodatkowego przełącznika o którym trzeba pamiętać mija się z celem. Tym bardziej że zmienia sposób w jaki zachowuje się model.

I jeszcze jedna rzecz Gear nie odpowiada normalowi, a flight mode stuntowi. Podejrzewam że ten przełącznik ma dwie nazwy ze względu na ludzi latających samolotami, ale i normal i idle to tryby lotu (flight mode).
Luki35 pisze:5) Co do działania systemu FBL w powietrzu i na ziemi, to chodzi o to? : W locie jak przechylisz tarczę to nie musi ona wracać do pozycji modelu, to model się ustawia do tarczy. To powolne powracanie jest po to by postawieniu modelu na ziemi nie startował z przechyloną tarczę. ?

Już wiele razy w tym temacie padła odpowiedź na to pytanie. FBL reaguje na zmianę orientacji modelu, na ziemi model stoi nieruchomo więc tarcza nie zachowuje się tak jak przewiduje to większość początkujących. Tym też nie zaprzątaj sobie głowy, jeśli weźmiesz model w rękę i tarcza reaguje prawidłowo na przechylanie to wszystko jest w porządku, jej pozycja po tym jak go postawisz nie ma znaczenia.
Luki35 pisze:Cały czas się zastanawiałwm, dlaczego i Blade 400 i Blade SR ma takie "ustrojstwo" pod wirnikiem głównym

To ustrojstwo zwie się flybarem. W twoim modelu jest to zastąpione systemem elektronicznym. Cel obydwu tych rozwiązań jest generalnie taki sam, ale zasada działania i zakres ustawień kompletnie inne.
Luki35 pisze:Ale nic. może jeszcze będą za mnie ludzie :D

Każdy kiedyś zaczyna. Na początku trzeba ogarnąć tyle zagadnień że jest to przytłaczające, ale grunt to nie rezygnować i do wszystkiego podchodzić na spokojnie. Warto.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 paź 2013, o 17:44

Trex 450 pro 3d to jest to!! :D

Podkręcilem wszystko na 100 % D/R na 100 % Gaz ostro. Pasywny FBL załączony. Rozbijam go non stop :D Zaraz pogodę pogorszę i moge latać dalej :mrgreen:

Btw. on to 450 a mój to ....300... :cry: :wow2: :wow2:

Mieliście rację, że będzie mi go trudno ujarzmić.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 paź 2013, o 07:01

Normalne, dlatego właśnie zakup symulatora szybko się zwraca.

Na początku zawsze jest trudno, ale tak jak to zawsze crash powtarza grunt to mieć stały kontakt z tematem i regularnie latać. W którymś momencie trybiki w mózgu zaczną się przestawiać i będzie to o wiele łatwiejsze.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 paź 2013, o 08:23

Swoja droga to ciekwae dlaczego używa sie tylko jednego D/R?

Ja miałem w BeastX'sie ustawiony w Control Bevhavior na początku poziom defaultowy i sukcesywnie go podnosiłem i równolegle w aparaturze zmieniałem sobie D/R do potrzeb.

Nie wiem dlaczego nie można w obu miejscach. Zresztą jak by się zastanowić jak działa D/R w aparaturze to znaczy, że równie dobrze można "symulować" D/R spowolnieniem ruchu ręki(tak jak soft start w ręce- nie musi być w regulatorze) to raczej powinniśmy dojśc do wniosku, że nie ma przeciwwskazań. Może tylko takie, że całość się komplikuje w obsłudze ale jak ktoś ogarnia to czemu nie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 paź 2013, o 08:59

Na symku jak dam D/R na 100 % , a na 50 % różnica jest znaaacząca. :mrgreen:

Strzelam, że w realu bedzie podobnie nawet gdy jest FBL. I imo też nie powinno to sie jakoś gryźć z programami w BeastX'sie
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 paź 2013, o 10:41

Wątpię żeby się gryzło. Wydaje mi się że po prostu na D/R z aparatury zostanie nałożony D/R FBL-a. W zależności od ustawień może to dawać niespodziewane wyniki i myślę że jest tak jak napisał Wojtek, jak ktoś ogarnia to można, ale producent umieszcza ostrzeżenie bo trzeba dokładnie wiedzieć jaki będzie wynik takich ustawień.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 paź 2013, o 11:29

Wydaje mi się że po prostu na D/R

Pamiętajcie, że w BeastX'ie nie ma takie DR jak w aparaturze- tam są 4 poziomy i tyle.

Więc oczywiście się nakłada i dzięki temu mamy nad tym większą kontrolę

To nie jest przypadek trymerów i FBL, których rzeczywiście nie można używać bo FBL i tak wyprostuje do swoich poziomów.
Helikoptery

Wróć do „E-Flite”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość