RAW 700 Piuma

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 paź 2023, o 22:23

Nie wiem jak raw, ale bliźniaczy Kraken 580 słabo autorotuje. Przekładnia i pasek na ogonie stawiają spore opory.

W porównaniu do 580 stary Align 600 na wałku to szybowiec.

Do autosów brałbym 700, albo coś na wałku i bez udziwnionej przekładni.
Awatar użytkownika
kris
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 16-12-2019
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 6 razy

Postautor: kris » 3 paź 2023, o 08:36

Z tą przekładnią w Krakenie 580 to prawda. Raw ma taką samą, więc pewnie będzie miał podobne opory. Więc może jednak Piuma i 6s. Zakładam, że nauka autosów nawet po symulatorze tyle potrwa, że warto będzie zainwestować w 6s.
pozdrawiam
Krzysztof

Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 622
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 14 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 3 paź 2023, o 08:54

Dobrze wiedzieć z tą przekładnią w Kraken 580 bo już się zastanawiałem czy coś nie tak zrobiłem.
Kilka razy już próbowałem zmieniać naciąg paska by poprawić płynność przekładni, ale za luźny nie może być.
A tu widocznie ten model tak ma.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 4 paź 2023, o 14:14

;)
kris pisze:A dlaczego Raw 700 zamiast Piuma na 12s? W czym Piuma jest gorsza?
Trochę mnie tam piuma z 6s kusi do nauki autorotacji

Raw jest bardziej sztywny, piuma jest bardziej podatna na wibracje , rama nie ma tej sztywnosci i model raz jest ok a raz wpada w wibracje - zwłascza przy zmniejszaniu obrotów do ok 1150
Nie mówię że to zły model, ale taki bardziej wątły ;)
Jeśli chodzi o autorotacje to piuma jest ok w porównaniu do krakena 580 , wirnik chyba przez te łopaty kręci się lepiej.
A ja to uczyłem się auto na phoenix sim- bo miałem wrażenie ze jest tam całkiem fajnie zrobiona, a potem stary T-rex 500 ktorego tak nie było szkoda :)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 paź 2023, o 21:16

Ja się uczyłem autosów na 380tce.

Ustawiłem sobie 2 pozycyjny HOLD - na tym po środku miałem obroty tak niskie że helik ledwo trzymał się w zawisie. Na takich obrotach ćwiczyłem opadanie i napędzanie wirnika.
Dzięki takiemu wspomaganiu niewiele się to różniło od autosów helikiem klasy 600 czy 700 a jak przegiąłem to nie było od razu gleby tylko twardsze lądowanie.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 5 paź 2023, o 10:49

mwx pisze:Ja się uczyłem autosów na 380tce.

:thumb:
Znajomy próbował logo 200 :lol: z różnym skutkiem, ale helik cały ;)
Musze tez pocwiczyć,bo ostatnio troche zaniedbałem auto. Baterie się ładują :mrgreen:

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 paź 2023, o 22:54

200 zdaje się nie ma owb, więc to raczej nauka hardkorowego overspeedowania i kontrolowanego walenia w glebę.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 95 razy

Postautor: Piotr_T » 6 paź 2023, o 06:44

Zgadza się :-)
Ale daje radę...

Żeby nie było - ja tak nie potrafię :mrgreen: .

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 8 paź 2023, o 19:55

:thumb: :juppi:

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 5 gru 2023, o 13:21

Czesc wszystkim posiadaczom Piumy.
Po kilku tygodniach przerwy w lataniu, postanowilem zrobic przegląd mojego goblina i okazało się, że pasek ogonowy postanowił se pęknąć, gdy helik wisiał na ścianie.
Tak tylko mówię o tym bo nie wiem, czy to u mnie jakiś wadliwy się trafił, czy więcej tego się dzieje w goblinach. Moj ma około 30 lotów na 6s .
Dobrze że nie pękł w czasie latania :? Napisałem do Saba i zobaczymy co powiedzą...
Polecam przeglądnąć paski ;)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 5 gru 2023, o 22:39 przez pablo2-75, łącznie zmieniany 1 raz.

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 gru 2023, o 14:05

Jakiej marki pasek?
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 5 gru 2023, o 15:57

mwx pisze:Jakiej marki pasek?

Od silnika Gates,a od ogona nie jestem pewien:

Obrazek
Obrazek

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 gru 2023, o 19:39

Czyli Chińczyk. SAB poszedł w oszczędności i zamiast gatesów albo optibeltów zaczęli pakować jakieś no-name.
RAWy nitro i chyba pierwsze Piumy miały chińskie pękające paski. Pisz do supportu, powinni wysłać Ci lepszy. Jak kupisz w sklepie możesz trafić znowu na tą tandetę.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16036
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1701 razy
Podziękowano: 1008 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2023, o 11:52

kris pisze:A dlaczego Raw 700 zamiast Piuma na 12s? W czym Piuma jest gorsza?
Trochę mnie tam piuma z 6s kusi do nauki autorotacji (duży wirnik, mała waga). Przyczym plan byłby aby później przejść na 12s.
Ale jeśli jednak raw 700 jest lepszy, to może do autorotacji lepiej mieć raw 580 na 6s lub raw 700 na 12s?
By nie zostać z mniej popularnym/gorszym modelem?



Pamietaj tylko, ze mala masa w stosunku do srednicy wirnika wcale nie oznacza ze model bedzie dobrze autorotowal. Jest dokladnie odwrotnie i wrecz raczej wieksze jest ryzyko ze model bedzie za lekki niz za ciezki.
Mialem tak z XLem 550.
Wsadzilem mu pakiet 6s4Ah i jaralem sie jaki fajny lekki jak piorko to jest model....
.... tylko ze autorotowal jak cegla, overspeeda tez nie szlo nim zrobic.
Zaczalem eksperymentowac z masą i okazalo sie, ze naprawde dobrze ten model lata na pakietach 6s5800 i to jest maks co w niego sensownie wchodzi.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 7 gru 2023, o 17:51

mwx pisze:Pisz do supportu, powinni wysłać Ci lepszy. Jak kupisz w sklepie możesz trafić znowu na tą tandetę.


Wyślą nowy , mam nadzieję że lepszy ;)
500 lotów niby ma normalnie pasek wytrzymać :masakra:

(Dear Paweł,
thank you for contacting us.
​It is very strange, for sure it was a defective belt.
You should be able to make around 500 flights with one belt.)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7250
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 626 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 gru 2023, o 20:00

W instrukcjach piszą o 100 lotach ;)

A porządny pasek wytrzymuje i 1000.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 851
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 142 razy
Podziękowano: 70 razy

Postautor: kudzu » 7 gru 2023, o 22:45

mwx pisze:W instrukcjach piszą o 100 lotach ;)

Serio?! Trochę słabo to brzmi. W dobrym sezonie jeden pasek to mało.
Adam
Goblin 380, XL380
Rotoflight + ExpressLRS
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16036
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1701 razy
Podziękowano: 1008 razy

Postautor: aikus » 8 gru 2023, o 11:22

Kurvva jedyny pasek który mi pękł w locie (nie przy krecie) to był pasek przy HKowym klonie T-Rexa 250, wieki temu, o którym wszyscy mówili, że jest gówniany i pęka w locie i żeby od razu zakładać inny.
Nie posłuchałem i spadłem, ale nawet fartownie, nie groźnie.

A... normalnie trzaskałem setki lotów na paskach i się nie zastanawiam... wymieniam jak się zęby zaoblają / strzępią. Nie biorę pod uwagę możliwości pęknięcia.

A tutaj widzę takie rzeczy - wstyd...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 8 gru 2023, o 12:30

Może w symbolu tego paska zakodowana jest data produlcji ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 9 gru 2023, o 00:07

aikus pisze: Nie biorę pod uwagę możliwości pęknięcia.
A tutaj widzę takie rzeczy - wstyd...

Dokładnie jak ja... Przy pierwszym goblinie skupiałem się nad opanowaniem modelu, a nie na tym czy coś w nim pierdolnie :x
Niestety nadejszły gówniane czasy i mamy to co mamy...
Szczerze zastanawiam się nad powrotem do trexa 700, ale tej starszej wersji , tam przynajmniej auto było zajebiste, a nie męka z hamulcem :lol:
Swoją drogą , myslę że to dobry temat do rozkimnki , nie tylko w kwestii hobby...

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość