Goblin 500

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 gru 2016, o 22:58

store ustawiasz raz na model, elf raz na start.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 20 gru 2016, o 22:59

Lasiek pisze:Co daje zmiana gov store na gov elf?

Gove store programuje się raz i wartości zapamiętuje.
Gove (Elf) programuje się po każdym podpięciu pakietu.
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 20 gru 2016, o 23:00

A to nie jest tak, że elf ustawia się za każdym razem na nowo? W zależności od kondycji pakietu, dostosowuje jego wysysanie, co przekłada się na prędkość wirnika. Plus taki, że słabsze pakiety dostają mniej po dupie. Minus, że osiągasz różne obroty.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 gru 2016, o 23:00

tak, czyli co start to ustawiasz
Helikoptery
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 20 gru 2016, o 23:02

Pan Byku pisze:Mnie natomiast zaciekawiła opcja z govem. Próbowałeś w ogóle powisieć na klasycznych krzywych?
Coś, gdzieś mi się obiło (albo to była czyjaś teoria, która wydała mi się sensowna), że ustawienie gova na końcu. W pierwszej kolejności mechanika, fizyka i delirka :))

W sumie to nie próbowałem.... hmm
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 20 gru 2016, o 23:03

E to od tego ogon na pewno nie przestal wariowac. Ja sciaglem ta prowadnice naladowalem pakiety2 i do pracy mnie zawolali. I nie wiem w koncu czy ona cos zmienia
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 gru 2016, o 23:11

Raczej nie, bo o ile dobrze rozumiem w obu goblinach mam prowadnicę tak samo jak Wy i nie mam tych objawów.

Ale spróbować warto.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 gru 2016, o 23:12

A jak jest procedura Elf? Jak wygląda start przy Elf?
Helikoptery
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 20 gru 2016, o 23:15

Ja rano dzwigne to napiszę. Wpienia ten ogon fikac sie da i nie puszcza ale trzepie bardzo. Rozumiem ze kolega Damdodo nie ściągnął
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 20 gru 2016, o 23:17

Lasiek pisze:E to od tego ogon na pewno nie przestal wariowac. Ja sciaglem ta prowadnice naladowalem pakiety2 i do pracy mnie zawolali. I nie wiem w koncu czy ona cos zmienia

Doświadczenie potwierdziło, że nie od tego ;)
Za to dalej nie wiem od czego. Zobaczę jutro jak po zmianie położenia kulki na orczyku serwa ogonowego. Teraz jest na środku czyli 18 mm od osi.
Sprawdziłem jeszcze kąty łopat 12 oraz 10 st....
Patrzyłem jeszcze na stronę Skorpiona. Według nich ten silnik powinien być ustawiony na 5 st i 8kHz.
Ja mam na 5 st i 32 kHz. Ale czy to ma znaczenie dla delirki :dk:
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 20 gru 2016, o 23:20

Lasiek pisze:Ja rano dzwigne to napiszę. Wpienia ten ogon fikac sie da i nie puszcza ale trzepie bardzo. Rozumiem ze kolega Damdodo nie ściągnął

Kolega Damdodo ściągnął ten element blokujący. Oczko prowadnicy zostało. Ale w nim pomimo, że popychacz jest wygięty jakichś wielkich oporów nie ma. U mnie jest mocno nasmarowane w tym miejscu.
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 20 gru 2016, o 23:21

Panie ja kulkę mam na samym dole bo tez myślałem ze pomoże srewo chodzi w calym zakresie aby posuwac slizgacz do skrajnych pozycji i tez trzepie. Częstotliwość serwa tez zmienialem bo kst na 2 lata i nie wiem co dalej czekam co ci tu podpowiedza:)
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 gru 2016, o 23:26

Damdodo pisze:Sprawdziłem jeszcze kąty łopat 12 oraz 10 st....

łopatek?

Damdodo pisze:Patrzyłem jeszcze na stronę Skorpiona. Według nich ten silnik powinien być ustawiony na 5 st i 8kHz.
Ja mam na 5 st i 32 kHz. Ale czy to ma znaczenie dla delirki :dk:


nie
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 gru 2016, o 23:57

Apropo łopatek - może warto wyważyć dla pewności lub wykluczenie tej przyczyny? (łopaty z wirnikiem ogonowym całym)
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 21 gru 2016, o 06:26

Czyli pozostaje cierpliwie czekać ;) Albo, jak sugerowal Wojtek, mikrominimalnie poszerzyć prowadnice (to kółko, no) ślizgacza.
Wyważenie łopatek jest jakąś alternatywą, aczkolwiek, zdarzyło mi się latać z uszczerbionymi (mocno) i nie miałem telepania.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 21 gru 2016, o 07:20

miruuu pisze:Apropo łopatek - może warto wyważyć dla pewności lub wykluczenie tej przyczyny? (łopaty z wirnikiem ogonowym całym)

Tylko jak technicznie tego dokonać? Oczywiście pytanie dotyczy całego wirnika... hmm
Zdemontować i na szklance? Czy zdjąć tylko pasek? W sumie zostanie wtedy w łożyskach, ale opór ślizgacza i łożysk... hmm
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 21 gru 2016, o 08:55

Właśnie przyszedłem z dworu. Helik po ściągnięciu tego oczka zamontowanego na belce, przez które przechodzi popychacz zachowuje się dużo lepiej. Jak to kolega wspomniał jest bardzo niewielka oscylacja ogona na k barze ale nie taka jak miałem wcześniej. I tu pytanie latacie bez tej prowadnicy bez żadnych problemów?
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 21 gru 2016, o 09:41

wojtekr pisze:A jak jest procedura Elf? Jak wygląda start przy Elf?

3) Heli Governor (Elf) & Heli Governor Store:The motor only starts at 40% (or above) throttle (in governor mode, the motor won’t start when the throttle value is within 0%-40%); its startup is very soft and needs 11 seconds to reach the full speed from standstill. Besides, it has speed-governing function (works at 40%-100% throttle). As the motor rotates quickly in “governor” mode, so it isn’t suitable for beginner anymore but experienced pilots. In these two modes, the setting about “Auto Rotation Restart Time” comes into effect (please refer to “Auto Rotation Restart Time” for more information).
4) Heli Governor (Elf) & Heli Governor Store have different ways of storing target rev data. In “Governor Store” mode, the data are saved into the FLASH of the microprocessor (and the data won’t disappear after powered off ); while in “Governor (Elf )” mode, data of the nominal target rev are saved into the RAM of the microprocessor (and the data will disappear after powered off ).
• In “Governor (Elf )” mode, the ESC will automatically start the RPM standardization & regain the target rev data after powered on.
• In “Governor Store” mode, if it needs to re-standardize the target RPM, pilots must modify and save the flight mode as any option except "Heli Govornor Store"first (without restarting the ESC at this moment), then modify and save it as "Heli Govornor Store"; the ESC will enter the RPM standardization and regain the target RPM data after it’s powered on. After the first activation of the “speed-governing” function or changed accessories (like motor, battery cells amount, gear and different type of main/big rotor blades) on the plane, pilots need to standardize the RPM again next time.
Here we suggest pilots take the “Governor Store” mode as their rst option to avoid standardizing rev every time.
a) RPM standardization in “Governor (Elf)” mode: when the throttle value switches to over 40% from 0%, the motor starts in a super soft way and accelerates slowly; it completes RPM standardization in 11 seconds and then enters the “governor” mode.
After changed batteries, the ESC will standardize the RPM again.
b) RPM standardization in “Governor Store” mode: when the throttle value switches to over 40% from 0%, the motor starts in a super soft way and accelerates slowly; it completes RPM standardization in 11 seconds and then enters the “governor” mode.
After flight, please move the transmitter throttle stick to the bottom position, the motor stops spinning and the ESC will save the standardized (target) RPM into the FLASH. After changed batteries, the ESC will read the target RPM from the FLASH, so there is no need to standardize the rev again.
c) Example for RPM Standardization:
In this example, we take the neutral point (50%) of the throttle stick as reference points for standardizing RPM.
• Set the throttle curve (throttle value at the neutral point=50%) & pitch curve (the pitch at the neutral point is 0) in “NORMAL”
mode, and keep the throttle HOLD switch “locked” to ensure safety.
• Connect the fully charged battery to the ESC, let the ESC complete the initialization, then move the transmitter throttle stick to
the neutral point (here the throttle value at the neutral point is 50% and the pitch of main rotor blades is 0 degree), and then
“unlock” the throttle HOLD switch; the motor will start from standstill in a super soft way, accelerate slowly and completes the
target rev standardization 11 seconds later.
• Trial flight. If the target rev is too low, then raise the throttle curve; if the target rev is too high, and then lower the throttle
curve. E.g. set the throttle curve in IDLE1 / IDLE2 / IDLE3 mode to 65% / 75% / 85% respectively to experience different RPM, and then adjust the value according to the actual situation or preference.
5) As the battery voltage decreases & the pitch of main rotor blades varies in flight, so we recommend setting the throttle curve between 60%~85% (here we strongly suggest not set the value exceeds 85%) on the transmitter to guarantee the speed -governing effect and sufficient compensating room to keep the motor’s constant speed. If still can’t reach that target rev when the throttle value exceeds 85%, please change the motor pinion.
6) For guaranteeing the speed-governing effect, we strongly recommend setting the PWM frequency as 32 kH
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 21 gru 2016, o 11:21

donia pisze:Jeszcze dwa słowa odnośnie bujania :).
Generalnie w Goblinach (tyle że 700) bujanie na elevatorze przy zawisie na 99% spowodowane jest mocno skręconą głowicą i występuje nie przy najniższych obrotach tylko w jakimś zakresie - to na przyszłość gdybyś miał takie coś. Zmień obroty +- 100, 150 i jak bujanie zniknie, to masz dwa wyjścia.
1. olać to i latać na nieco innych obrotach - moim zdaniem najlepsze wyjście;
2. walczyć

U mnie (G700) jak po kilkunastu pierwszych lotach dołożyłem podkładki na damperach, to między tak 1600 a 1750 obrotów się bujał. Jak latałem na 1300 lub ponad 1750 nie, więc olałem zakres obrotów 1600-1750.

Jeżeli miałbyś bujanie na elewatorze przy szybkich lotach postępowych ewentualnie przy ciągnięciu elewatora w szybkim locie postępowym to pogrzeb (obniżając) P oraz I gaina elewatora.

pzdrv,


Ja bym raczej pomyślał o kombinacji I i D - moim zdaniem ze względu na duży pakiet i ciężki ogon nawet jak model jest wyważony to w osi elewatora ma duża bez władność / dużo większą niż w osi lotek
a co najważniejsze dużo większą niż modele MSH gdzie do zatrzymania ruchu na ELE trzeba uzyć mniejszej siły niż w goblinach
Głowica nie ma tu nic do rzeczy - tak samo jak obroty w 570 i 770 mam plastikowe dumpery
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 21 gru 2016, o 13:48

MASA pisze:
donia pisze:Jeszcze dwa słowa odnośnie bujania :).
Generalnie w Goblinach (tyle że 700) bujanie na elevatorze przy zawisie na 99% spowodowane jest mocno skręconą głowicą i występuje nie przy najniższych obrotach tylko w jakimś zakresie - to na przyszłość gdybyś miał takie coś. Zmień obroty +- 100, 150 i jak bujanie zniknie, to masz dwa wyjścia.
1. olać to i latać na nieco innych obrotach - moim zdaniem najlepsze wyjście;
2. walczyć

U mnie (G700) jak po kilkunastu pierwszych lotach dołożyłem podkładki na damperach, to między tak 1600 a 1750 obrotów się bujał. Jak latałem na 1300 lub ponad 1750 nie, więc olałem zakres obrotów 1600-1750.

Jeżeli miałbyś bujanie na elewatorze przy szybkich lotach postępowych ewentualnie przy ciągnięciu elewatora w szybkim locie postępowym to pogrzeb (obniżając) P oraz I gaina elewatora.

pzdrv,


Ja bym raczej pomyślał o kombinacji I i D - moim zdaniem ze względu na duży pakiet i ciężki ogon nawet jak model jest wyważony to w osi elewatora ma duża bez władność / dużo większą niż w osi lotek
a co najważniejsze dużo większą niż modele MSH gdzie do zatrzymania ruchu na ELE trzeba uzyć mniejszej siły niż w goblinach
Głowica nie ma tu nic do rzeczy - tak samo jak obroty w 570 i 770 mam plastikowe dumpery


A jakie masz ustawienia I i D? W którą stronę, który parametr przestawiać? Ja nie mam tu żadnego doświadczenia... :dk:

Głowice mam skręconą na gumowych O-ringach i z podkładką - wszystko według instrukcji. Chodzi płynnie, okucia nie kręcą się pod własnym ciężarem, lekko puknięte się przesuwają. Tak, że chyba jest OK. No ale wszystko jest nowe. Może się ułoży. W sumie w locie dopiero 4 pakiety w okolicy 0 st C. Poza tym tylko testy w zawisie (kolejne 4 pakiety)
Jeżeli ta teoria z głowicą jest prawdziwa to wraz ze zużyciem i powstaniem luzów powinno być coraz lepiej... Się zastanawiam czy jak wyjmę podkładki to te O-ringi nie będą za bardzo cisnąć łożyska w środku.... Przez podkładkę siła idzie na zewnętrzną bieżnię a bez podkładek... hmm
Plastikowych dumperów niestety nie posiadam... Jeszcze.... ;)
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość