XK K130

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19192
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1743 razy
Podziękowano: 886 razy

Postautor: Don Mirson » 4 cze 2020, o 21:02

Pkali, tylko po co?

Pietrek, chodzi Ci o tylne serwo? U mnie tylni popychacz idzie pod większym skosem. O tym piszesz?
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 4 cze 2020, o 21:06

U mnie w oryginalnej apce korekcja pozycji neutralnej serw nic nie zmieniała. Też przy ustawieniu CCPM90 helik działa normalnie, choć na mój rozum powinno być 120. Jak młody w kolejnym sezonie nadal będzie latał trzeba będzie zainwestować w jakąś lepszą apkę i w satelitkę.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19192
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1743 razy
Podziękowano: 886 razy

Postautor: Don Mirson » 4 cze 2020, o 21:11

Ale udało ci się korygować kazde serwo z osobna??
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 4 cze 2020, o 21:28

Nie, ustawiłem orczyki jak najbliżej 90st i snapami regulowałem. Długo się pieprzyłem żeby wszystko równo wyszło, aby w 50% wychylenia drążka był kąt 0. Po serwisie ładnie lata, tylko 2 czy 3 pyknęcia trymerem do przodu.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19192
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1743 razy
Podziękowano: 886 razy

Postautor: Don Mirson » 4 cze 2020, o 21:34

Oj trymerem to nie pykaj, zostaw go koniecznie na zero. To co chcesz zrobić trymerem rób wyłącznie mechanicznie (długością popychacza). Fble nie lubią trymerów...

Jak wyrownasz tarcze idealnie, dobrze skorygować krzywa kątów tak żeby zerowe były na płaskim orczyku.
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 4 cze 2020, o 21:46

Czyli lepiej jak kąt 0 łopat jest gdy na orczyku 90st i pitch na 45%, a kąty dawać +/- od 45%?
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 971
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 50 razy

Postautor: Pietrek » 4 cze 2020, o 22:09

miruuu pisze:Pietrek, chodzi Ci o tylne serwo? U mnie tylni popychacz idzie pod większym skosem. O tym piszesz?

Obojętnie które serwo. Nie zawsze da się założyć orczyki tak żeby były mniej więcej równo wzgledem siebie. I tak jest u mnie. Akurat różnica jest między przednimi. I pitchem tego nie wyrównasz bo one wszystkie razem się ruszają więc nadal pozostanie ta róznica między nimi. Kumasz?
I tu by się przydała opcja regulacji każdego z osobna czyli to o czym pisze pkali.
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
OMP M1 / XL power 380 / XL power 550 / Gaui X5 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19192
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1743 razy
Podziękowano: 886 razy

Postautor: Don Mirson » 4 cze 2020, o 22:19

AgX pisze:Czyli lepiej jak kąt 0 łopat jest gdy na orczyku 90st i pitch na 45%, a kąty dawać +/- od 45%?
Tak, najlepiej mieć o stopni łopaty gdy orczyki są na 90 stopni. Ponieważ nie możesz korygować poszczególnych serw, możesz jedynie skorygować cały pitch żeby obniżyć lub podwyzyc wszystkie serwa.

Niestety zostają jeszcze różnice pomiędzy serwami, których też nie powinno być. Tych nie skorygujesz, ale możesz częściowo to załatać korygując popychacze dla wyrównania tarczy.

Tutaj jednak i tak zostanie mały (raczej kosmetyczny ale jednak) problem, o którym wspomnieli pkali i pietrek. Brak identycznie ułożonych orczyków spowoduje że tarcza przy maksymalnych wychyleniach nie będzie zachowywała idealnej równoległości względem tego co w neutrum (inna dźwignia na poszczególnych orczykach, które kulkę podnoszą jakby po okręgu). Myślę jednak że nie będzie to jakoś mega odczuwalne w mikrusie, który sam w sobie jest latającym chaosem ;)

Pietrek - kum kum
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19192
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1743 razy
Podziękowano: 886 razy

Postautor: Don Mirson » 5 cze 2020, o 21:28

Kurwiszonek dostał nowe serwa metalowe i łopatki. Jutro oblot :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 636
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 13 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 9 mar 2021, o 14:46

Tak patrzę na płytkę na której jest FBL i odbiornik i pod nią wychodzi chyba USB mam racje ? to do czegoś służy ? czy tylko jest tak poprostu ?
XL 380
2x OXY2

Frsky X-Lite Pro
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 9 mar 2021, o 20:44

Jedyne wolne wejście to sbus do podłączenia innego odbiornika.
Awatar użytkownika
darwoz
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 9
Rejestracja: 26-04-2021
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Podziękował: 2 razy

Postautor: darwoz » 26 kwie 2021, o 23:08

Cześć,

Czy ma ktoś odsprzedać, pożyczyć po wpłacie kaucji wał poziomy do XK130.
Jutro zamawiam nowe ale trochę czasu potrwa zanim dojdzie z Chin.

Chyba że jesteście w stanie wskazać gdzie mógłbym kupić części do k130
w pl lub EU?

Pozdrawiam
Darek
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 1825
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 52 razy

Postautor: kubacki » 27 kwie 2021, o 08:34

Jak cos chętnie odsprzedam części
OMP M2 Explore
OMP M2 V2
XL Protos 380
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
darwoz
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 9
Rejestracja: 26-04-2021
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Podziękował: 2 razy

Postautor: darwoz » 30 maja 2021, o 09:56

Cześć,

Już opisywałem problem na fB ekipa RC heli ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi. Może ktoś tutaj będzie w sanie coś podsunać.

XK K130 - wymiana wału poziomego.
Po kraksie i skrzywieniu wału poziomego, próbuję go wymienić. Niestety ale po wymianie wału, okucia nie obracają sie lekko płynnie a dość ciężko i przeskakują jak na filmiku.
Co robię źle - podkładki są umieszczone prawidłowo (kierunek stożka).
https://www.youtube.com/watch?v=rasmWdQ-2Fk

Nawet jeżeli wał byłby minimalnie krótszy i tak wewnętrzna tuleja łozyska powinna oprzeć się na podkładce i nie powinno to wpływac na pracę łożyska.

Łożyska jak sprawdzam bez dokręcenia, działają lekko, płynnie i nie wykazują oznak uszkodzeń.

Być może przy rozkręcaniu uszkodzonego wału coś mi wypadło i nie zauważyłem - choć jak oglądam rysunki montażowe, wydaje się, że niczego nie zgubiłem.

Problem jest taki, że nie chcę na pałę szlifować podkładek pod okucia, ponieważ nie mam jeszcze zapasowych.

Jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem:
Wał w jednym z okuć nie przechodzi na "wylot" przez łożysko, natomiast przez drugie okucie (przez łozysko) przechodzi na wylot - drugie zdjęcie.
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Darek
XK K130
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 30 maja 2021, o 18:37

Nie pamiętam by przy wykrzywionym szpindlu łożyska były OK. Raczej zawsze nadawały się do wymiany.
Sprawdzam łożyska wkładając je w szpindel, przekrzywiam i obracam szpindlem. Normalnie obracając nie zawsze się wyczuje chrobotanie, po przekrzywieniu od kąta 90st łatwiej wyczuć, że jest coś nie tak.
Szpindla nie chwyciłeś kombinerkami? Powstają ryski i nie chce przejść przez łożysko. Szpindel we wkrętarkę przez gazetę i papier ścierny 2000 powinien załatwić sprawę.
Pamiętam kiedyś jak skręciłem na maksa to ciężko okucia chodziły, odrobinę cofnąłem i było OK. Nie zapomnij kleju.
Naprawiaj i lataj
Awatar użytkownika
darwoz
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 9
Rejestracja: 26-04-2021
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Podziękował: 2 razy

Postautor: darwoz » 5 cze 2021, o 10:35

AgX pisze:Nie pamiętam by przy wykrzywionym szpindlu łożyska były OK. Raczej


nie to nie to, łozyska pracuja ok.

AgX pisze:Szpindla nie chwyciłeś kombinerkami? Powstają ryski i nie chce przejść przez łożysko. Szpindel we wkrętarkę przez gazetę i papier ścierny 2000 powinien załatwić sprawę.


tutaj uważałem, jak łapałem kombinerkami to podkładałem coś pod szczęki.

AgX pisze: Pamiętam kiedyś jak skręciłem na maksa to ciężko okucia chodziły, odrobinę cofnąłem i było OK. Nie zapomnij kleju.
Naprawiaj i lataj


Wygląda na to, że wał był minimalnie krótszy. Podszlifowałem podkładki stożkowe pomiędzy okuciami łopat a głowicą (w okolicy ~0.1mm każdą)
i dokręciłem do oporu. Okucia pracują teraz z nieznacznym oporem.

Poskładałem K130-stkę i lata lepiej niż przed remontem.

Tak swoją drogą mam połataną złamaną belkę ogonową, chciałem ją wymienić na nową ale mam problem z zdjęciem plastikowego koszyczka od silnika ogonowego - wygląda na to, że jest klejony....
Niestety nie zamówiłem tego koszyczka :-( a na nowy czekał bym pewnie znowu z 1.5-2mc i boję się teraz go uszkodzić.

Macie jakiś patent na usunięcie holdera silnika bez jego uszkadzania? Czy w gorącej wodzie puści klej i nie odkształci się koszyk? Może inny sposób?


Pozdrawiam
Darek
Pozdrawiam
Darek
XK K130

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron