POST W CIĄGŁYM PRZYGOTOWANIU
JAKI NADAJNIKMamy 3 opcje:
1. Nadajnik stockowyNa tą chwilę mamy dostepne dwa:
New Version Hisky RC Helicopter Parts H-6 Transmitter for HCP100SNew Hisky RC Helicopter Parts X-6S Transmitter without ReceivePosiadam ten drugi (X-6S). Moim zdaniem całkiem porządnie wykonany jak na dodatek do zabawki. Zdecydowanie lepsza jakość niż w przypadku tej od V977. Posiada wszystko co potrzeba:
- defaultowo przygotowane modele Hisky (np. HCP60, HCP80, HCP100s)
- wolna pamięć na inny model (albo dwa modele, nie jestem pewien) i możliwość zakupu "klasycznego" odbiornika 8ch w śmiesznej cenie (do małych modeli - czemu nie)
- przyciski: 3 pozycyjny na tryby lotu, hold, dr
- wszystkie podstawowe funkcje potrzebne do ustawień helika (DR, EPXO, Travel, krzywa gazu i kątów...)
Moim zdaniem fajna opcja gdy ktoś (tak jak ja) całe pudło z mikrusem wrzuca (dosłownie) do auta (tam jego dom), na rower, plecy...
Z tego
co widzę prawdopodobnie daje możliwość obsługi symulatorów.
2. Nadajniki SpektrumPosiadacz Spektruma może podłączyć satelitkę i wsio. Ktoś coś wspominał o konieczności zbindowania z odbiornikiem przed montażem, czy jakoś tak, ale nie znam się... Warto zapytać przed decycją.
3. Dowolny nadajnik + modułIstnieje możliwość podłączenia dedykowanego modułu pod każdy nadajnik (który posiada wyjście jak na symulator). Testowałem moduł
The Second HiSKY HT8 Adapter Module For JR Futaba Transmitters FBL100. Działa i jest ok. Jedynie co mi się nie podoba to sposób ustawienia zakresów na poszczególnych kanałach. Nie ma możliwości podłączenia do kompa i ustawienia tak jak w FBLach czy symulatorach. Zakresy poszczególnych kanałów można ustawić jedynie na wyczucie. Nie jest to problem, bo robimy to tylko raz, ale na pewno możnaby to rozwiązać łatwiej.
CO DOKUPIĆ OD RAZUNa dzień dobry warto się zaopatrzyć w kilka drobiazgów które na pewno zdążymy szybko zutylizować.
Najbardziej lecą i to w dużych ilościach 
- zębatki
- belki ogonowe
Troche mniej: - łączniki przy okuciach
- podwozia
- łopatki
Prędzej czy później i tak dokupimy: - silniczek ogonowy
- serwo
- ramę
- popychacze od tarczy
- łopaty
Reszta to chybił trafił, ale raczej się trzyma.
JAKI PAKIET1.
Hisky HCP100S RC Helicopter Part 7.4V 450mAh 25C Battery
- link --> tutaj
- deklarowana pojemność: 450 mAh
- deklarowana waga: 26.2 gram
- wymiary: 61 x 18.5 x 13.3 mm
- plusy: długi czas lotu
- minusy: chora cena jak na takie gówienko2.
Giant Power 2S 300mAh 7.4V 35C Lipo Battery For Mini RC Model F3P
- link --> tutaj
- deklarowana pojemność: 300 mAh
- deklarowana waga: 18 gram
- wymiary: 45 x 18 x 14 mm
- plusy: odczuwalnie w locie niska waga, cena
- minusy: krótki czas lotu3.
SLS XTRON 335mAh 2S1P 7,4V 30C
- link --> tutaj
- deklarowana pojemność: 335 mAh
- deklarowana waga: 20 gram
- wymiary: 55 x 17 x 13 mm
- plusy: odczuwalnie w locie niska waga, cena, moc
- minusy: nietypowa wtyczka - trzeba przelutować własnąZ tych trzech pakietów bardzo fajnie mi się latało na SLSach. Takie optimum. Wystarczało na 4 minuty ostrego latania a waga odczuwalnie mniejsze. Niestety trzeba przerabaić wtyczkę - nie każdy może mieć na to ochotę.
Niebawem wykresy
UPGRADENa razie nie trafiłem na żadne "alu", ale jestem przekonany, że to tylko kwestia czasu. Na pewno jest kilka elementów, które zasługują na poprawkę:
- głowica - bardzo szybko wyrabiają się "szyny" przez które idą łączniki, co powoduje dodatkowe luzy na okuciach
- zębatki - lecą jak szalone, głównie przez niepotrzebne stockowe nacięcie (saver?).
SERWIS1. Zębatki - lecą jak szalone. Niepotrzebnie mają zrobione nacięcie (pewnie jako saver), które powoduje, że pękają zdecydowanie przedwcześnie. Ja przed montarz oblewam je klejem. Troche pomaga, ale tylko trochę.
2. Belki - pękają częśto wzdłuż, najczęściej źródłem są śrubki montażowe, które przez nie przechodzą. Obecnie Inter testuje pełne pręty (czekamy na newsy, jak coś będzie wiadomo) a ja planuje sprawdzić przy najbliższej wymianie jak będą trzymać kapnięte klejem zamiast śrubek.
3. Kabelki od silniczka ogonowego - stockowo schowane sa w belce ogonowej. wygląda fajnie, ale do pierwszego kreta. Kabelków nie da się przez belke przełożyć ze względu na zbyt duże wtyczki (mini banansy). Warto na początek od razu rozlutować wtyczki, wyjąć kabelek i puścić go niezależnie od belki. Tak żeby wymiana belki ograniczona była do szybkiego przełożenia nowej i podklejenie z zewnątrz (choćby taśmą bo i tak na chwilę

) kabelka.