Hisky - HCP100S

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1524
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 102 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 14 lis 2015, o 22:08

Parę razy widziałem na żywo Blade mCPxa V2 - on ma podtrzymanie ogona w holdzie i autosy wychodzą nim jak w dużych :) Są nawet zębatki główne z one-wayem do nich żeby nie kręcić silnikiem i dłużej obracać głowicą.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1524
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 102 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 16 lis 2015, o 13:21

Dzisiaj z rańca przed pracą podjechałem na pole oblatać Huskiego na zewnątrz. Pogoda nawet niezła - zero wiatru, nie padało. Tyle, że zimno.
Ogólnie fajnie, ale już wystąpiły pierwsze problemy, mam nadzieję, że to jakieś chwilowe, albo łatwe do zniwelowania.

Pierwszy pakiet bez zarzutu: helik lata naprawdę fajnie. Trochę zbyt niskie chyba mam obroty (na razie flat 75%) i za duże kąty bo wystrzeliwuje w obie strony jak głupi :-) Ogon lekko ucieka przy dodawaniu gazu, ale to pewnie zbyt małe obroty. Trochę za niskie obroty w osi YAW. Wszystko do ustawienia w apce
Przy drugim pakiecie zaczęły się problemy: helik nie chciał długo się odpalić. ESC grał melodyjkę, ale nie linkowało z apką. Nie pamiętam, czy widziałem światełko na satelitce czy nie. Po kilku restartach link załapał, ale helik np. sam się lekko przechylał, dostał dryfu ogona, po jakimś czasie dostał mega drgawek, od których odpadło podwozie; a później to już było ciężko nawet wystartować, bo drgawki zaczynały się już na ziemi i zaryłem kilka razy łopatami w glebę. Po kilku próbach w końcu wystartował - latał w miarę dobrze, ale nadal dryfował ogon.
Trzeci i ostatni pakiet odpaliłem na stojącym heliku na ziemi (bo założyłem, że może żyro nie było w stanie się wykalibrować gdy odpalałem heli w wibrującym od diesla aucie, które było odpalone :) ). Za pierwszym razem nie złapał linka, ale za drugim wszystko było OK i udało mi się fajnie polatać jak na pierwszym pakiecie :)

Ciekawe skąd te dziwne objawy. Mam nadzieję, że od wibracji przy uruchamianiu.
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 16 lis 2015, o 13:33

Nie wolno go ruszać , zdecydowanie to może generowac cos takiego.
Drugą przyczyną jest poprawne ustalenie limitów w travel adjustment - o ile pamietam pitch mam 55%, ele 80% ail 80% , ogolnie chodzi o to aby serwa w skrajnych pozycjach nie blokowały się.
To takze moze powodować dziwne objawy w locie.
Podnieś obroty - min to 90% , inaczej nie będzie dobrze się zachowywał, a oszczędnośc baterii jest w zasadzie żadna.
Co do logowania sie po podpięciu pakietu - mi się chyba nigdy nie udało za 1 razem, zawsze wygląda to tak że podpinam raz, ruszam gazem do góry i na dól i gówno.
I zawsze przy drugim podjeściu juz nie ma problemu - dlaczego , nie wiem.
Przyzwyczaiłem sie do tego, ale moze poprostu zle postepuje przy logowaniu.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 lis 2015, o 18:12

Na derilkę i trzęsiawkę w Bladym 130X pomagały gumki z mocowania kabinki pozakładane na kulkach tarczy i na okuciach łopat, może tutaj też zadziała ten patent?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1524
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 102 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 16 lis 2015, o 20:05

Odpaliłem przed chwilą hiskaja jeszcze na 3 pakiety w domu. Delirki w domu nie ma. Zakładam więc, że to od ruszania przy inicjowaniu żyra.
Z apką zestawia link od razu, za pierwszym razem. Generalnie problemów nie było żadnych oprócz ogona - co któryś raz ogon po prostu nie rusza. Zdarza się to po wylądowaniu i wyłączeniu silników (gaz na 0). Potem jak chcę od nowa wystartować, to po podniesieniu gazu wirnik główny rusza zawsze, a ogonowy tak raz na 4 - 5 razy nie rusza. Czasem w ogóle stoi w miejscu, czasem leniwie się pokręci kilka razy, ale w takim stanie próba podnoszenia helika to gwarantowane piro :) Zwykle trzeba zjechać gazem na 0, poczekać 2-3 sekundy i ruszyć znowu. Zwykle wtedy ogon "łapie" obroty :)

Nie sprawdzałem zakresów w moim przypadku. Na AIL i ELE poustawiałem sobie D/Ry i EXPO i tarcza chodzi ładnie. Ale rzeczywiście PIT jest przegięty i tu na pewno będę musiał podregulować. Tylko nie wiem jak zmierzyć kąty, chyba najlepiej na oko, albo wręcz zwykłym kątomierzem kreślarskim po dłuższej krawędzi łopaty przekręconej w okuciu o 90 stopni :) Tak kiedyś ustawiałem Belta - w czasach gdy już doczytałem, że w heli ustawia się kąty łopaty, ale jeszcze NIE doczytałem, że istnieją kątomierze :D
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lis 2015, o 20:38

Do mierzenia kątów w mikrusie Bejo miał patent za swoich czasów z karteczkami docietymi z różnymi kątami, które przykładal pod łopaty. Banalne a się sprawdzało.
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 16 lis 2015, o 21:04

Albo masz kalkulatory takie co ci liczą odległość łopaty od łopaty jak są złożone i wtedy da się kąty sprawdzić
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 lis 2015, o 21:07

Rc-heli-pitch to się chyba nazywa, robi się fotkę złożonych łopat i pomiar jest graficzny bezpośrednio ze zdjęcia
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 16 lis 2015, o 21:07

w takich modelach sie zadnych katow nie mierzy, wszystko sie ustawia behawioralnie i na oko.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lis 2015, o 21:10

Dokladnie jak napisał Jazz w v977 sprawdzało mi się najlepiej.
Z reszta w miniaku miałem podobna zasadę...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 lis 2015, o 21:20

Pieprzenie, na oko to chłop umarł. Ma być 12,5st, i ani tyci mniej
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 lis 2015, o 21:27

w miniaku na oko? 700 to rozumiem, duży model, duże kąty i słabe oko wystarczy.
Helikoptery
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 16 lis 2015, o 21:33

wojtekr pisze:w miniaku na oko? 700 to rozumiem, duży model, duże kąty i słabe oko wystarczy.


Rozumiem, że w 700 12,5 st jest też większe :juppi:

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 lis 2015, o 21:34

ponad dwa razy większe :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 lis 2015, o 21:47

Jazz pisze:w takich modelach sie zadnych katow nie mierzy, wszystko sie ustawia behawioralnie i na oko.

Jak się nie mierzy to potem jest zdziwko jak ten model dziwnie lata. Jakbyś zmierzył od razu to by od razu w miarę normalnie latał. To nie blade gdzie model jest do apki utawiony.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19691
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lis 2015, o 21:58

Eee, ale mówimy tylko o kątach.
Symetrie kątów sprawdzisz dając dwie łopaty nad ogon. A kąty i tak dajesz najwięcej ile silnik jest w stanie utrzymać...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 17 lis 2015, o 06:03

Kenobi36 pisze:
Jazz pisze:w takich modelach sie zadnych katow nie mierzy, wszystko sie ustawia behawioralnie i na oko.

Jak się nie mierzy to potem jest zdziwko jak ten model dziwnie lata. Jakbyś zmierzył od razu to by od razu w miarę normalnie latał. To nie blade gdzie model jest do apki utawiony.


Jesli model "dziwnie lata", to nie zasługa tego ze sie nie mierzy kątów tylko innych przyczyn.
Mialem okazje juz nad nim popracować i ustawiłem go tak ze lata bardzo dobrze , opisałem na co trzeba zwrocic uwage.

Blade tez trzeba na apce ustawic , ale patrząc z perspektywy wszystkich modeli blade które mialem to byly one robione tylko po to aby wyciagac kase na kolejne czesci i upgrady sprzedawane za chore ceny.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 lis 2015, o 07:55

Jazz pisze:Z moich spostrzeżeni warto ustawić travel adjustments :
Rudder 80%
Pitch 55%
Aileron 90%
Elevator 80%

Jakbys pomierzył kąty to już z tego by wyszło że trzeba obniżyć travel odjust.

Jazz pisze:Expo zerowe z wyjątkiem rudder - tam warto dać -40%.

Skoro wspominasz o expo to znaczy że zaczałeś je regulowac a potem i tak stanęło na zerze, pewnie po obniżeniu limitów.

Gdybyś zmierzył kąty od razu to by od prawie od razu był byłby dobrze ustawiony :-)

Więc nawet w tak małych modelach warto nie olewać podstawowych zasad regulacji modelu i mierzyć kąty

Ps. Nie rozumiem czemu ci wyszły inne limity na ele i ail, chyba aż tak bardzo model nie jest spaczony?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 17 lis 2015, o 08:26

Nic mnie nie obchodzą katy w tym modelu, i nie będą obchodzić :-)
Ustawiam wstepnie travel adjustments tak aby uzyskać możliwie najwieksze wychylenia ale bez blokowania sie serw, i testuje w locie.
Jesli ogon, badz naped nie wyrabia sie przy takich ustawieniach schodze w dol w kątami i testuje.
I co mi da zmierzenie kątów ? jaka to daje wiedze w tym przypadku ? i tak trzeba wszystko przetestowac, jesli ktos chce sie bawic w mierzenie to niech to robi, w tak malych modelach to dla mnie bezuzyteczna wiedza ile stopni jest - ograniczeniem jest zakres pracy serw przy max/min kątach plus skrajne wychylenia ail/ele.
Nie wspominajac o tym, ze to nie ustawienie kątów cokolwiek tu zmieniło, ale inne parametry.
Trzeba wziąć pod uwage ze w modelu jest wsadzony jakis fbl, regulatory dla obu silnikow tez sa jakos tam ustawione (i nie jest to uklad jak w modelu gdzie ogon jest sprzegniety z glownym wirnikiem) , tarcza jest polaczona z okuciami na sztywno (wiec regulacje robimy tylko popychaczami laczacymi serwa z tarcza).
Ustawienie expo na cyklice w tym modelu to kwestia indywidualna - jak kto lubi, ale na ogonie trzeba dac ujemne jesli model ma sie obracac z rozsadna predkoscia.
travel adjustment musi zostać ograniczone do poziomu gdy ogon się nie przestrzeliwuje przy obrotach.

Różne limity na ele i ail wyszły mi z testów - przy takich limitach model obraca sie z taka predkoscia jaka akceptuje wokol tych dwoch osi, bez blokowania sie serw.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 lis 2015, o 08:51

Jakbym słyszal untrique.

Ustawianie kątów w tym modelu daje to samo co w każdym innym.

Piszesz że ustawiasz maksymalne jakie możliwe. A potem jeśli ogon nie trzyma to zmniejszasz.

Tak samo można podejsć w 700 :-) Olać podstawowe zasady i dać wszystko na maksa a potem kombinować i się męczyć.
Albo można ustawić 12st i od poczatku model bedzie latał świetnie.

To samo się tyczy maluchów. Tyle w temacie z mojej strony.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości