WLtoys - V977

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 mar 2015, o 09:12

przemek pisze:Znalazłem tą tajemniczą zębatkę 9T
http://www.banggood.com/Walkera-CP-Nine-Eagles-Brushless-Motor-Copper-Gear-M0_5-9T-p-78633.html
Chyba cza zamawiać ;)

Zamówione :)
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 24 mar 2015, o 12:43

Może to głupie pytanie ale jak sobie helikowcy i i podoni śmiglaci radzą z obrotem wokół własnej osi na mode 2?
Ja jakoś ile razy bym próbował czy to mikrusem czy quadem zrobić kółko to ni hu hu mi to nie wychodzi :/
Latanie po "kwadracie" jest mega nie naturalne w moim przekonaniu i chciałem poćwiczyć "okręgi" i "ósemki" :banana:

Jakoś łatwiej (tak mi się wydaje) latać chyba na mode 4 ale z kolei na skrzydlatych przyzwyczaiłem się do mode 2 i nie uśmiecha mi się przesiadka na inny mode i nauka od nowa.

Jakie są wasze doświadczenia w tej materii?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 mar 2015, o 12:50

Moje doświadczenia są małe, ale jeśli dobrze rozumiem to podobnie jak ja jesteś historycznie uwarunkowany samolotowo ;)
U mnie mode 2 sprawdza się idealnie ponieważ wszystko działa analogicznie jak w samolotach. U mnie jedynym problemem na początku (i cały czas troche jest) lewego drążka jest:
- to, że w samolotach operuję całym gazem lub wcale bo jest max non stop (kombaty) a tu w lotach postepowych operuje bardzo małym zakresem gazu (jakieś 70-80%)
- to, że w samolotach robiąc ósemki używałem zupełnie innej proporcji lotek i sterów niż w helikach. w samolotach często skręcałem lotkami i sterem wysokości a sterem kierunku raczej koordynowałem pozycję modelu, a tutaj jakby na odwrót - przynajmniej przy spokojnym lataniu, bo w szybszych przelotach udział prawego drąga przy skrętach jakby rośnie.

Ja ósemek ładnych nie robię jeszcze, próbuje z różnym skutkiem, ale zaczeły mi lepiej wychodzić, jak zacząłem mniej (niż w samolotach) przechylać model - jedynie tak korekcyjnie.
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 24 mar 2015, o 13:15

Troche OT ale symulator i odruchy same wpadną w automat do głowy po kilku godzinach ćwiczeń zakrętów. Nic chyba lepszego nie wymyślisz, a na plecach helikiem i tak odnowa wszystkiego sie uczysz praktycznie w kierunkach.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 24 mar 2015, o 13:17

No właśnie mam ten sam problem bo jak chce skręcić to odruchowo robię to prawym drążkiem - skręt lotkami i SW :wall:
A helik czy quad wali na bok zamiast ładnie się obracać, skolei jak próbowałem już skęcać to ciężko utrzymać pozycję operując gazem i obrotem na lewym drążku.

lenu pisze:Troche OT ale symulator i odruchy same wpadną w automat do głowy po kilku godzinach ćwiczeń zakrętów. Nic chyba lepszego nie wymyślisz, a na plecach helikiem i tak odnowa wszystkiego sie uczysz praktycznie w kierunkach.


Jakbym mógł to bym tak zrobił ale mój lapek nie chce się połączyć z apką stąd też pozostaje trening w powietrzu.
Może spróbuję jeszcze na nowym lapku służbowym ale jakoś odechciewa mi się tej zabawy po poprzednich bojach.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 mar 2015, o 14:04

Xeo, domyślam się, że latasz powoli i to głównie z tego wynika. Zauważyłem, że im szybciej lecię robiąc zakręt, tym więcej prawego drążka mogę użyć. Na symku też mi się to sprawdza, tyle, że te użycie prawego drążka i tak w większości przypadków będzie mniejsze niż w samolotach. i to główny problem. Zwłaszcza jak ktoś nie ma w nawyku używania steru kierunku w samolocie.
Ja długi czas tak własnie latałem jak się podjarałem kombatami. Obecnie używam steru kierunku w samolocie jak najwiecej, czasem w kierunku skrętu, czasem odwrotnie... Jak mi się chce, byle go używać w różncyh kombinacjach, bo u samolociarzy często właśnie skręcanie lewym drągiem pozostaje nieco zaniedbane.
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 24 mar 2015, o 15:39

Napisz wątek w dziale symulatorów i będziemy rozwiązywać problem :P szkoda modelu na naukę jeśli nie czujesz się pewnie jeszcze
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 24 mar 2015, o 18:20

lenu pisze:Napisz wątek w dziale symulatorów i będziemy rozwiązywać problem :P szkoda modelu na naukę jeśli nie czujesz się pewnie jeszcze


Już nakablowalem na siebie aby przenieść dyskusje do oddzielnego wątku :-D

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 mar 2015, o 18:45

W symulatora masz wątki dot poszczególnych symulatorów. Odśwież właściwy swoim casem :)
Nie chce mi się przenosić prawie niczego
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 24 mar 2015, o 23:06

krclvlthn pisze:
bejo pisze:Wiem że lepiej w" brudnopisie" pisać o byle czym . ;) Mam rozumieć że tylko ośmiolatki budują i przerabiają modele a starsi dzieci (ich ojcowie ) kupują gotowce . hmm Wyjaśnienie dlaczego chcę to zrobić napisałem w temacie o Waspie ze względu że ten temat jest poświecony innemu helikowi - V977.


Tyle że TEN.POMYSŁ.SIĘ.NIE.UDA.
Oba heliki mają swoje gyro i warunki pracy w których działają a w innych nie.
COG, mV/s, MAV i TC są zupełnie inne dla tych modeli.

Przełożenie PCB bo lubisz się dłubać jest po prostu głupie.
Pomysł głupi, wykonanie głupie i efekt końcowy też będzie głupi :)

A tak właściwie to dlaczego chcesz to zrobić?

mógły kolega w wolnej chwili rozwinąć tok rozumowania z wyjaśnieniem magicznych skrótów? Kolega próbował takich eksperymentów czy to tylko domysły?
"A tak właściwie to dlaczego chcesz to zrobić?"
to chyba logiczne... bejo chce latać bezstresowo a nie wymieniać ramy i lub podwozia po każdym mniej udanym lądowaniu
https://www.youtube.com/watch?v=H96gGxYGnUA
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 mar 2015, o 07:40

Wojtek, przyszły łożyska od v977. Powinny byc lepsze niz te w waspie. Wpadnij, zrobimy mody w naszych helikach przed sprzedaza :D

Obrazek
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 25 mar 2015, o 09:45

Aż strach pomyśleć ile będziecie za nie wołać po takim modzie ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
krclvlthn
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 69
Rejestracja: 20-03-2015
Podziękowano: 4 razy

Postautor: krclvlthn » 25 mar 2015, o 15:21

Wiktor pisze:mógły kolega w wolnej chwili rozwinąć tok rozumowania z wyjaśnieniem magicznych skrótów? Kolega próbował takich eksperymentów czy to tylko domysły?
"A tak właściwie to dlaczego chcesz to zrobić?"
to chyba logiczne... bejo chce latać bezstresowo a nie wymieniać ramy i lub podwozia po każdym mniej udanym lądowaniu
https://www.youtube.com/watch?v=H96gGxYGnUA


O, następny. Proszę:
COG - center of gravity
mV/s - scale factor
MAV - max angular velocity
TC - temperature coefficient of mV/s

Tak, próbowałem, eksperymenty latają - ale jak pijane. Gyro i soft wariuje bo działa w innej konfiguracji niż pierwotnie zamierzonej.

Nie da się latać bezstresowo jeśli nie posiada się 'pamięci mięśniowej'
Czytałem dwa tematy i widzę że tu bardziej symulator niż mody by się przydały. Poza tym podwozie to 3-5zł od kitajca, przy cenie całego waspa/v977 to trochę śmieszne.
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 25 mar 2015, o 17:29

krclvlthn pisze:
Wiktor pisze:mógły kolega w wolnej chwili rozwinąć tok rozumowania z wyjaśnieniem magicznych skrótów? Kolega próbował takich eksperymentów czy to tylko domysły?
"A tak właściwie to dlaczego chcesz to zrobić?"
to chyba logiczne... bejo chce latać bezstresowo a nie wymieniać ramy i lub podwozia po każdym mniej udanym lądowaniu
https://www.youtube.com/watch?v=H96gGxYGnUA


O, następny. Proszę:
COG - center of gravity
mV/s - scale factor
MAV - max angular velocity
TC - temperature coefficient of mV/s

Tak, próbowałem, eksperymenty latają - ale jak pijane. Gyro i soft wariuje bo działa w innej konfiguracji niż pierwotnie zamierzonej.

Nie da się latać bezstresowo jeśli nie posiada się 'pamięci mięśniowej'
Czytałem dwa tematy i widzę że tu bardziej symulator niż mody by się przydały. Poza tym podwozie to 3-5zł od kitajca, przy cenie całego waspa/v977 to trochę śmieszne.

witam,tak calkowicie to bym sie nie zgodzil z tym co kolega pisze,uwazam ze te 4 factory co kolega podaje to sa do opanowania pod warunkiem ze posiada sie wystarczajace srodki finansowe.Tu w przypadku kolegi Beja chodzi mu o adoptowaniu ramy i podwozia od V977 do swojego waspa ,w Beja projekcie ta zmiana powoduje cala lawine wydatkow np.zmiana serv bo wymiarowo rozne ,zebatki -odleglosc mocowania silnika od walu,popychacze i cala masa innych detali nie wspominajac o postawieniu plytki odbiornika w pionie tak zeby po pierwszym krecie nie musial jej szukac w trawie,nie wspominam ze te cale majstrowanie moze sie skonczyc spitoleniem calej plytki za 50$.Bejo sie obraza, nielusznie zreszta, na rady zeby sprzedac Waspa i kupic V977 jezeli ma z nim takie problemy. Ja osobiscie jestem za takimi ekserymentami ale nalezy liczyc sie z wieloma niespodziankami w trakcie realizacji,obecnie sam przerabiam 3 V930 jeden na V931,drugi zmieniam glowice (mocowania lopat jak szklo zmienilem juz z 10 szt) na walkerowskie fx ,tutaj nie wiem jak sie to zakonczy bo po zmianie glowicy, zmieily sie katy lopat co powoduje ze heli wyskakuje do gory jak szalony i zeby go sprowadzic musze redukowac gaz do 0,w zamian czas lotu z 8 minut wydluzyl sie do 12 minut :D ,tu w celu dociazenia moze podepne kamerke.trzeci z moich V930 mysle przerobic na V977.To tyle w temacie
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 25 mar 2015, o 18:17

Okazuje się że z mego projektu będą nici . Największym problemem byłoby umieszczenie w pionie na ramie V977 płytki elektroniki od Waspa . Jedynym miejscem mogło by być to miejsce (zaznaczone strzałką ) :

Obrazek

Na sąsiednim forum Kolega @ Columbus wszystko mi pomierzył w V977 (jeszcze raz dzięki Ci za to :nw: ) . Okazało się że aby bez problemu założyć kabinkę musiałaby płytka mieć max 18mm wysokości . To jest o 9mm za mało , nie licząc jakiegoś małego luzu pomiędzy płytką a kabinką .
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 25 mar 2015, o 18:32

A kolega Bejo już odbrażony? Bo na sąsiednim forum się wyżala, że my tu się wyśmiewany z jego Per persony...
...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 25 mar 2015, o 19:00

Nie obrażony . Prosiłem o podanie wymiaru . Czy to coś nienormalnego ? Ktoś od niechcenia rzucił mi tu na tym forum ok. 30mm . 30mm a 18mm to spora różnica . Prawda ?
Mentalista
Stały bywalec...
Posty: 101
Rejestracja: 20-03-2015
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Mentalista » 25 mar 2015, o 19:21

Bejo, podziwiam Twoją niesamowitą umiejętność... pewnej takiej elastyczności. Naskarżyć jednym kolegom na innych, następnie to samo, tylko w drugą stronę... :obrazony: Przecież - jestem o tym przekonany - wszyscy chcą dla Ciebie dobrze, niestety, przeszkodą jesteś chyba Ty sam. Wydaje mi się, że sytuacja trochę rozjaśniła by się, gdybyś powiedział, ale tak szczerze, do czego dążysz. Napis raz, po męsku: interesują mnie tylko tanie mikrusy i nie mam najmniejszej ochoty latać 450-ką (bo mnie goni skubana). Jeśli jest inaczej, napisz tak: chcę latać czymś większym, a mikrusy są małym krokiem do tego. Nie pisz nic o braku miejsca na latanie, nie pisz o kosztach, powiedz tylko, jaki masz cel. Możesz to zrobić? Proszę ;)
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 25 mar 2015, o 19:28

Bejo z ilu źródeł potrzebujesz potwierdzenia ze to jest nie wykonalne? Z tego co kojarzę to chyba sam juz do tego doszedłeś jeśli się nie mylę. Wiec nie rozumiem skąd powrót do tematu i to w wątku?
Inna sprawa to ze nie jest to już dla mnie śmieszne ani zabawne a już irytujące to ze piszesz o modzie Waspa w wątku dedykowanym v977.
Nie róbmy śmietnika na forum i sami zadbajmy o to bo inaczej za chwilę będziemy pływać w wielkim g...nie z którego nie da się nic pożytecznego wyczytać zanim się nie przekopie przez stos informacji nie dotyczących danego tematu.
[Koniec przekazu]


Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 25 mar 2015, o 19:42

Moim celem było budowa nazwijmy to hybrydy Wasp/V977. Co w tym dziwnego że spotkałem się z krytyką ? Owszem, najprościej byłoby sprzedać tego Waspa i kupić coś innego . Próbowałem latać zarówno 450-tką jak i mikrusem 6Ch . Mikrusem nauczyłem się zawisu w ciągu trzech dni . 450- tką do tej pory mam problemy . Więc dałem sobie z nią spokój . Nie wiem czemu ten helik nie chce latać ? Może przez to został sprzedany ?

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości