Skyartec - Wasp Nano CPx 3D Brushless

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 12 sie 2014, o 16:41

Kod: Zaznacz cały

Być może po wyłączeniu silnika jeszcze wirnikiem kręci siła bezwładnościowa

aż nie wiem co powiedzieć ale jestem dumny z Ciebie :banana:
Bejo.. te mikruski fbl maja takie zabezpieczenie, ze jak drąg gazu jest na dole to nie podejmują akcji tzn. jak masz gaz na min i obracasz heli to gon nie napiernicza bo....DOMYŚL się Czemu
i proszę Cie.... jeśli masz czas i przestrzeń to wal zawiski.
powodzenia
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 12 sie 2014, o 17:54

Dzisiaj trzeci dzień moich zmagań z helikiem i ani jednego kreta . Co prawda pękła mi tylna prawa "nóżka " od płóz . Za bardzo docisło mi helika do ziemi podczas lądowania . Za duże miałem kąty ujemne (-8 stopni ). Zmieniłem wartości krzywej skoku , teraz mam -2 stopnie .

Co do samego helika . Trzeba cały czas uważać bo bezszczotka ma spory zapas mocy . Chociaż to w dużej mierze zależy jak są dobrane do siebie krzywa gazu i skoku łopat .

Bardzo nietrwały jest koszyczek na aku . Pęknięcia załałem Super Glue i dodatkowo okleiłem koszyczek z dwóch stron taśmą bezbarwną . Jakoś na razie trzyma . Też od spodu pękła mi kabinka ( przy rozłączaniu aku ).
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 12 sie 2014, o 20:30

Doradźcie mi jakie dobrać kąty łopat do zawisów dla krzywej gazu : 0-45-70-85-100. Wcześniej miałem ustawioną liniowo : 0-25-50-75-100. Która z nich jest odpowiedniejsza ?

Jakie kąty dobrać do tej krzywej aby w pełni wykorzystać moc silnika tak aby nie męczyć i silnika i pakietu ? Na jakich kątach latacie swoimi Waspami CPx ?

Na środku drążka przy 70% gazu lepiej dać kąt 0 czy jakiś plusowy ? Jeżeli plusowy to ile stopni ? 4 lub 5 wystarczy ? Czy może mniej ? Dla max wychylenia drążka wystarczy +8 stopni zamiast + 11 ?

Minusowy kąt dałem :-2 stopnie . Nie za mało ? W tej chwili mam krzywą gazu : 0-45-70-85-100 i kąty do tej krzywej : -2; +5 ; +11. Mam też przykłady innych kątów :
-4;+5; +10 (35-45-50-60-65 lub 35-40-50-60-65 )
-4;+5; +11 (35-45-50-60-70)
-8; 0 ; +8 (30-35-45-55-60) - fabryczne.

Co dziwne instrukcja podaje taką krzywą gazu dla Normal , co daje takie kąty ( ta ostatnia ). A nieco dalej piszą i podają rysunki aby dla Normal ustawiać kąty : -2 do 0 ; +5 ; +11 stopni . Wynika to z instrukcji chinglisz ?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 sie 2014, o 21:45

Bejo, nie sądzę, żebyśmy mieli tu aż tylu użytkowników Waspa Cpx żeby ktoś podał Ci dokładne parametry. Po prostu testuj różne rozwiązania, analizuj, wyciągaj wnioski. Będziesz mógł nie tylko bawić się z latania, ale też dostarczyć sam sobie doznania poznania :)

A tak bardziej serio, to ostanie ustawienie jakie podajesz przekonuje mnie najbardziej i chyba jest dość standardowo - popularnym.

Mimo wszystko, baw się ustawieniami i testuj. Największą zaletą tego mikrusa jest to, że możesz na nim uczyć się na bazie prób nie ryzykując tym samym prawie nic. Pomyśl też o takim ustawieniu obrotów i kątów, przy których będzie Ci łatwo się przełączać na i z idle-up.

W ogóle nie wiem czemu nadal męczysz ten tryb "klasyczny". Lataj w idlu. Jest po prostu łatwiej a heli zachowuje się zdecydowanie przyjemniej, zwłaszcza jak dmuchnie wiatr. Oczywiście idla poćwicz najpierw na dworze :)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 sie 2014, o 06:32

Na dworze jeszcze nie miałem okazji nim latać bo przez ostatnie trzy dni cały czas u nas wiało .
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 13 sie 2014, o 09:15

W blade mcpx mam gaz z gov dla normal 4800obr/min i dla idla 7500obr/min
kąty nie wiem jakie są ale krzywa to 0,20,50,80,100
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 sie 2014, o 11:15

Mam tutaj do wyboru dwie fabryczne krzywe gazu : liniową : 0-25-50-75-100 albo 0-45-70-85-100 . Ja mam ustawioną tą drugą . Mogę spróbować tej twojej . Kąty nie wiem jakie by były rozsądniejsze ? Instrukcja Waspa na ten temat pisze bardzo niezrozumiale .

Co prawda dla Normal jest tam podana krzywa skoku :30-35-45-55-60 . Ale taka krzywa daje kąty :-8 ; 0 ;+8 . Przez to ułamałem jedną "nóżkę w płozach . Kąt minusowy z -8 zmieniłem na -2 stopnie . W środkowym położeniu drążka gazu kąt z 0 zwiększyłem na +5 stopni . A przy max wychyleniu drążka z +8 zwiększyłem kąt do +11 stopni . Chociaż wydaje mi się że i te +8 by też wystarczyło ?
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 sie 2014, o 12:13

Jest lepiej z twoją krzywą gazu . Miałem za wysokie obroty w przedziale kątów -2 +5 stopni . Czyli od dolnego do środkowego położenia drążka gazu . W czwartej wartosci masz 80% . U mnie było 85% przy kącie łopat 9 stopni . Zastanawiam sie jeszcze czy nie zmienić przy 100% krzywej gazu kąty z +11 na +8 stopni ? Porównując nasze krzywe :

0-45-70-85-100 moja
0-20-50-80-100 twoja

Być może teraz silnik będzie mniej dostawał po d..pie ?
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 13 sie 2014, o 12:14

Bejo... powiem Ci tak coś od serca
kiedys Adam D. wirtuoz 3d powiedział Ze zawis w normalu powinien być w srodku. Z pewn ością coś w tym jest ale Ty jestes początkującym pilotem i wolałbym buś sie uczył tak że jednak masz te kąty ujemne z dołu draga. Niestety jestes w tej złej sytuacji, że latałes 4ch i masz nawyki jakie masz. Ja osobiscie zalecał trening przy symetrycznych kątach czyli -12,0,+12 lub -10,0,+10. Naprawdę będzie Ci to potrzebne bo nie wierzę, że ograniczysz się w pilotażu do lotów postępowych.
W brew temu co wypisuje się na forach ja uważam, że najlepiej zacząć od 6ch by później czyć frajde z 4c,3 ch... odwrotna kolejność zabija pilota....zwłaszcza 3ch które mAJĄ obrót w prawym drągu
edit:
BEJO
to nie jest krzywa gazu tulko KĄtów
doczytaj!!!!!!
napisałem tylko że nie wiem jaki jest kąt łopat zarówno maxymalny jak i minimalny
generalnie w krzywej kątów mam zmienione 2 punkty drugi i czwarty z 25 na 20 i z 75 na 80... ale to tylko dlas tego ze jestem totalnie leniwy i nie lubie machasć drągami. Taka krzywa nie wymusza pompowania drągiem przy zmianie zawisu helika plecki-norm

edit
jak kiedyś sprawdzałem czas zawisu mikrusa to max wyszeł przy kacie około 9stopni czyli odpowiednio niskich obrotach
zawis w blabe mcpx wachał się w zależnosci od obrotóe od 3:30 do 6 minut. Zresztą masz 911 z asymetrycznymi łopatami więc chyba suie domyślasz
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 sie 2014, o 13:22

Tutaj wartość 70 % w piątej pozycji w krzywej skoku łopat odpowiada +11 kątowi łopat . Więc 100 % to byłoby dużo więcej jak +11 stopni.

Musiałem na nowo przeregulować helika bo okazało się że lekko jest skrzywiony szpindel (niedzielny kret :mrgreen: ) . Przez to łopaty się roztorowywały i pitoliły się kąty .

Szpindel już wyprostowany , helik na nowo wyregulowany . Teraz helik lata miodzio , malina ! :thumb:
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 16 sie 2014, o 20:22

Pisałem wcześniej że po przesunięciu drążka gazu w max dolne położenie wirnik ogonowy zatrzymuje się natychmiast a główny jeszcze się kręci . Stąd obraca helikiem po wylądowaniu .

Można zrobić że wirnik główny też zatrzyma się natychmiast po wyłączeniu silnika poprzez dosunięcie silnika bardziej do zębatki główniej aby zębatki ciaśniej "chodziły ". Pytanie, jaki luz ma być pomiędzy zębatkami ? W 450-tce daje się na karkę papieru . A tutaj ? Na wyczucie ?

Coś grzeje mi się silnik . Dla krzywej gazu :0-20-50-80-100 mam ustawione kąty : -2; +5 ; +11 . Zmniejszyć kąty ? Powiedzmy na : -2; +3 ; +8 . hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 sie 2014, o 12:19

Jesli zrobisz zebatki tak mocno zeby wirnik sie od razu zatrzymywal to znaczy ze zrobisz bezsensowny opor dla wirnika, ktory bedzie meczyl silnik, zebatki i pakiet. Daj mu sie krecic.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 17 sie 2014, o 13:22

Znalazłem film Bg jak gościu składa Waspa CPx od podstaw .Pomiędzy silnik a serwo wkłada dwie cieńkie tekturki . Może razem miały z 0,5 milimetra grubości . Coś tam mówił po hiszpańsku gościu. W swoim heliku ustawiłem odległość pomiędzy silnikiem a serwem na 0,5mm . Teraz wirnik obraca się swobodnie i tak zostawiam .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 17 sie 2014, o 14:32

Od zeszłej niedzieli nie zaliczyłem żadnego kreta ! :banana: Na razie latam cały czas w mieszkaniu . Ostatnio bez przerwy u nas wieje . Mam do latania malutką powierzchnię 2x2m . Ale jakoś wyrabiam . :mrgreen: Na razie cały czas ogonem do siebie . Za mało miejsca aby popróbowac inaczej .

Można by powiedzieć że odkąd przestawiłem Expo z 0 na -30 nie mam kretów . Oczywiście jak będę miał więcej miejsca do latania , np. na dworze to te Expo z powrotem przestawię sobie na 0 .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 22 sie 2014, o 12:26

Napotkałem pewien problem z moim Waspem . W sprzedaży jako część zamienną do Waspa Bg ma coś takiego :
Obrazek
Są to cięgna łopat całkowicie plastikowe o całkowitej długości 23mm . Oryginalne są metalowo-plastikowe ( snap plastik , cięgno metal ). Po założenieu tych cięgien do helika i max opuszczeniu tarczy na dół . Okazało się że kąt ujemny na łopatach wynosi -8 stopni . Ale przecież tarcza powinna mieć jakiś luz aby o nic nie haczyła przy skrajnych max wychyleniach .

Czyli max kąt ujemny by wyniósł jakieś -6 stopni . Moje pytanie - jak w takim razie ustawić kąt -11 stopni ? :dk: Dla Idle kąty mają wynosić : -11; 0 ;+11 stopni. Czyżby ta część była przeznaczona tylko do latania w Normal ? hmm Tutaj ujemne kąty wystarczą -2~-4 stopnie.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 23 sie 2014, o 18:32

Na jakich aku latacie swoimi Waspami ? Oryginalne 240mAh wydają mi się być jakieś "przycienkie " . Tylko max 3min zawisów ? Helik V977 ma oryginalne 520 mAh . A tu dali tylko takie aku . Można coś tam wsadzić większego tak aby zmieściło się do koszyczka?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 sie 2014, o 16:33

Patrz na HK. Tam jest duzo malych pakietow z podanymi wymiarami. Bier, najwieksY jaki wcisniesz i pamietaj ze plastikowa czesc mozesz podpilowac. Ja latalem na nano techach. Byly mocniejsze od waspowych.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sie 2014, o 11:34

Bejo,

One są do tego helika (wg nazwy): Skyartec WASP 100 NANO CP 2.4GHz 6CH 3D LCD Helicopter With Color Box

Twój heli to ten: Skyartec WASP NANO CPx 3D Brushless RC Helicopter BNF with Color Box

Róznica jest w nazwie i najwyraźniej w tym elemencie :)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 25 sie 2014, o 12:11

Kupiłem tą część wraz z innymi częściami do Waspa na sąsiednim forum . Może to jest od Waspa Auto CP ?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sie 2014, o 12:23

Bejo, masz odpowiedz w poscie powyzej :)

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości