XL Power Protos 480

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19579
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1753 razy
Podziękowano: 911 razy

Postautor: Don Mirson » 14 cze 2022, o 11:02

SeKLeS pisze:Przejrzałem Wasz park maszynowy + ten wątek i faktycznie XL480 przeszedł bez większego echa.
- Bi0ly swojego trzyma.
- Miras, komu sprzedałeś?

Odpowiedź na pytanie znajdziesz w pierwszym punkcie :)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1158
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 76 razy

Postautor: Piotr_T » 14 cze 2022, o 11:25

A ja myślę, że Protos 480 aka 500, nawet po poprawieniu przez XL Power, po prostu nie wytrzymał konkurencji z XL-em 520 / 550. Sam do Protosa 480 śliniłem się przez jakiś czas (trochę z przyczyny posiadania Miniaka), ale szczerze mówiąc... 520 / 550 jest jednak lepszym modelem i nie aż na tyle droższym, szczególnie w eksploatacji / naprawach, żeby nie wziąć go pod uwagę przy szukaniu taniego helika klasy "500". Ot, i tyle... co nie umniejsza faktu, że jak na swoje czasy MSH Protos 500 był świetną konstrukcją.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 1955
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 65 razy

Postautor: dawo » 14 cze 2022, o 12:28

Z racji wielkość Xl550 może powodować na początku spory ścisk zwieracza ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, XL POWER 550
Samoloty: Combat, FunCub, EFX racer, Extreme Flight Extra 300 oraz MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex.
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i Rustler 4x4, Summit
DX7S :)
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1789
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 131 razy

Postautor: SeKLeS » 14 cze 2022, o 13:17

Nawet nie o ścisk czegokolwiek tu chodzi. Raczej o możliwość kontynuacji zabawy tym modelem. Mini może na xl380 kiedyś wymienię. 500 będę naprawiał lub setup do xl480 częściowo przełożę. Z większych mam duże Logo. Tyle póki co styknie...

Dziabnięte z Tapatalka
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1114
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 37 razy

Postautor: Bi0ly » 14 cze 2022, o 20:33

SeKLeS pisze:Nawet nie o ścisk czegokolwiek tu chodzi. Raczej o możliwość kontynuacji zabawy tym modelem. Mini może na xl380 kiedyś wymienię. 500 będę naprawiał lub setup do xl480 częściowo przełożę. Z większych mam duże Logo. Tyle póki co styknie...

Dziabnięte z Tapatalka


Praktycznie wszystko Ci podejdzie, wymień sobie okucia główne na te nowe. Skopiowali je trochę od XL380 tudzież MSH 380 i wyszło to na wielki plus ;)
XL 380\Oxy4 Max\XL 480\Protos 700X\XL 550- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
Psychol
Domownik forum...
Posty: 432
Rejestracja: 28-03-2015
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 30 razy

Postautor: Psychol » 14 cze 2022, o 21:21

Do MSH Protos 500 z XL Power Protos 500 nie podejdzie koło główne (więcej zębów i większa średnica w XL - nie wejdzie w ramę), pasek ogonowy (jakieś 5cm za długi do MSH) i belka (wymaga skrócenia żeby pasowała, a i tak za krótka do paska XL z ramą od MSH). Sama rama od XL Power ma większy rozstaw silnik - wał główny - skrzynka ogona. Niektóre elementy ramy da się zamiennie stosować, niktorych nie. Trochę loteria, trzeba uważnie porównywać manual MSH do XL Power.

Są minimalne różnice w konstrukcji ogona, szczególnie okuć ogonowych i ślizgacza (przy użyciu ślizgacza z XL trzeba dotaczać mosiężne dystanse do okuć). Tak jak Bi0ly pisze, można użyć okuć głównych z XL Power Protos 480, daje to + 100 do precyzji cykliki, szczególnie jak ktoś lata na 480mm.

Ale generalnie rzecz ujmująć, jak się coś bardzo popsuje w MSH, to moża całą sekcję przełożyć z XL Power i wychodzi dużo taniej niż rekit, czy naprawa na częściach MSH, które są droższe i często nieosiągalne.

Ja mam cały czas MSH Protos 500 w zajebistym stanie i nie zamierzam się go pozbywać. Ma jeszcze taką zaletę że pasują dwa pakiety 1450mAh 6S od modelu klasy 325mm-380mm, więc jak ktoś nie chce pchać się w następne pakiety to jest łatwiej to pogodzić, niż szukać zgrabnych 1600mAh/1800mAh które często nie pasujądo wąskich ram. Jaak każdy model, ma swoje "+" i "-".

Niedawno naprawiałem Protosa 500 po krecie, jak typ się nie odezwie jeszcze miesiąc to mogę sprzedać po kosztach naprawy XD
Lataj nisko i powoli... tak mi mowili.

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron