Strona 12 z 14

Re: XLPower 700 (Specter)

: 6 sie 2021, o 08:15
autor: Artz
Mechanicznie nie jest to ani trudne ani skomplikowane. Sądziłem że limity w Branie pokryją cały zakres wałka. Sądziłem że serwo ogonowe potrafi pracować w zakresie 180stopni. I jeszcze to ramię ślizgacza, inne w instrukcji i inne u mnie. Przez co popychacz jest za krótki...
Tak to jest jak się złoży śmigłowiec i nie wraca się do pewnych obszarów, procesów, miejsc przez lata.

Spekter V2 podoba mi się bardzo, ale nie mam miejsca i czasu na dwie 700ki.

Brak podpór, czyli belka ma grubsze ściany? Czy głębiej wchodzi w ramę?

Re: XLPower 700 (Specter)

: 6 sie 2021, o 08:20
autor: mwx
Artz pisze:Mechanicznie nie jest to ani trudne ani skomplikowane. Sądziłem że limity w Branie pokryją cały zakres wałka.


Chodzi mi o to że w V2 żeby zmienić pozycję kulki na ramieniu musiałbyś wykręcać za każdym razem serwo z ramy.

Artz pisze:Brak podpór, czyli belka ma grubsze ściany? Czy głębiej wchodzi w ramę?


Belka ma większą średnicę - zrobili to po to żeby użyć kół pasowych o większej średnicy, co przekłada się na mniejsze opory i zmniejszone zużycie paska. Jak od zawsze w Goblinach.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 6 sie 2021, o 09:03
autor: Artz
Na szczęście kulkę zmieniamy bardzo rzadko.

PS:
Pasek rządzi :)

Re: XLPower 700 (Specter)

: 15 sie 2021, o 12:18
autor: Artz
Koledzy,

do rozmiaru 760, wystarczą łopatki 105mm czy już potrzebuję 115mm?

Re: XLPower 700 (Specter)

: 15 sie 2021, o 13:01
autor: mwx
Zależy od tail ratio i tego co latasz, ale np goblinowi na 750 105tki już nie do konca wystarczyły do latania ogonem do przodu.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 19:24
autor: Artz
A jednak w V2 wyciągamy pakiety tyłem https://www.youtube.com/watch?v=SIeDKo6q2kM&t=188s

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 20:31
autor: Jazz
Pakiet tylem, ale i tak kabinke trzeba zdjac zeby go podpiac - genialne.
I wszystko po to zeby popychacz byl nad belka zamiast pod :-)
Moze widzieli kiedys RAWa tylko nie przyjrzeli mu sie dokladnie :-)

Tak naprawde pewnie mozna latwo przerobic ogon z v1 na v2 bo rama jest ta sama, skrzynka ogonowa chyba tez (a jesli jest cos inaczej to raczej tylko w czesci) i darowac sobie patent z wpychaniem z tylu.

Cena jaka placimy za takie rozwiazanie - trzeba upchac fbl z przodu, odbiornik w zasadzie tez (chyba ze po sbusie etc) ale wtedy dluzszym kabelkiem gdzies na tyl.
Jesli chcemy miec oddzielny pakiet do awiońiki to nie ma go juz gdzie sensownie wsadzic.
Dostep do fbl jest wtedy kijowy, wszystko na kupie z reglem i silnikiem tylko po to aby pakiet wsadzac z tylu.
Najsmieszniejszy jest komentarz ze to wygodniejsze rozwiazanie - jakby wyciaganie do tylu bylo lepsze niz do przodu :-)
Jest dokladnie odwrotnie, bo kable od pakietow zawsze sa skierowane w strone przodu czyli regla do ktorego je pozniej podpinamy, i wkladajac przodem zawsze bedzie to wygodniejsze.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 21:23
autor: Lukasz
Na fb pisza ze dorobia szybkozlacza, za 'optional' oplata:

"There will also be an optional quick connect battery tray upgrade which connects the battery when the tray is inserted from the rear making powering up the model instant and easy, without the need for removing the canopy at all"

Ogladnalem jakis filmik o tym wyciaganiu do tylu - gosc ciagnie szyne baterii wpizdu mocno az konektory sie same wypinaja - zgaduje ze to jest to "wygodniejsze" wyjmowanie - dla nielubiacych rozpinac konektorow ("aktywnych pilotow ceniacych swoj czas" czy cos :))
Z ta szybkozlaczka ten tylowcisk jakis to sens pewnie ma.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 21:24
autor: PiotrS
Oczywiście, że można założyć szybkozłączki.
Jak dam radę, to wrzucę manual.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 21:36
autor: mwx
No przecież wkładanie pakietu od tyłu ma tylko sens wtedy jak mamy złączki przykręcone do płytki i ramy i nie zdejmujemy kabiny między lotami.

Prawie tak fajnie jak w nitro :mrgreen:

Re: XLPower 700 (Specter)

: 25 sie 2021, o 21:59
autor: PiotrS

Re: XLPower 700 (Specter)

: 28 sie 2021, o 18:57
autor: Artz
A oto Specter V1 760. Rozmiar budzi respekt. Wydaje się że mógłby latać nawet przy 1500rpm. Moja stała miejscówka do latania wydaje się zbyt ciasna.
Widzę też problemy logistyczne przy transporcie samochodem takiej maszyny.

No ale ten dźwięk, rekompensuje wszystko.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 28 sie 2021, o 19:00
autor: PiotrS
Ładny ;)
jakie masz kV silnika?
Daje rade przy takich niskich obrotach?

Re: XLPower 700 (Specter)

: 28 sie 2021, o 19:44
autor: Artz
525kV, ale to był taki kilkunastosekundowy test. Zazwyczaj latam 1900-2000-2100rpm

Ale tutaj widać że nawet przy 950rpm lata.
https://www.youtube.com/watch?v=kD1QHYONOzk

Re: XLPower 700 (Specter)

: 28 sie 2021, o 21:30
autor: PiotrS
Ja stoję przed wyborem 490 kV lub 520 kV

Re: XLPower 700 (Specter)

: 11 wrz 2021, o 19:35
autor: Artz
Bardziej jako ciekawostka, Specter 760 zasilany z pakietu 6S https://www.youtube.com/watch?v=UlgW4tw7x2Q

Re: XLPower 700 (Specter)

: 12 wrz 2021, o 08:49
autor: mwx
Artz pisze:A oto Specter V1 760. Rozmiar budzi respekt. Wydaje się że mógłby latać nawet przy 1500rpm.


Zwykła 7seta na luzie lata na 1500 ;)

Re: XLPower 700 (Specter)

: 12 wrz 2021, o 18:42
autor: Artz
mwx pisze:
Artz pisze:A oto Specter V1 760. Rozmiar budzi respekt. Wydaje się że mógłby latać nawet przy 1500rpm.


Zwykła 7seta na luzie lata na 1500 ;)


a przy 950 poleci jak wyżej ?

Re: XLPower 700 (Specter)

: 12 wrz 2021, o 19:59
autor: mwx
Polecieć poleci, ale to już na rzęsach.

Re: XLPower 700 (Specter)

: 22 wrz 2021, o 21:46
autor: Don Mirson
Zostały mi 4 mounty antenki na belce. Jakby kto chciał to odbiór osobisty lub 13 Zeta za paczkomatObrazek