Strona 1 z 1

XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 00:14
autor: jano
Fajnie kolejna spalina w tym rozmiarze, pierwsza oferta naszych dystrybutorów może będą kolejne.
https://www.rc4max.com/zestaw-nimbusa-550-nitro

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 10:14
autor: mwx
Piękny opis. Sztuczna inteligencja zajmująca się tymi tłumaczeniami zasługuje na podwyżkę.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 11:37
autor: Carson
jano pisze:Fajnie kolejna spalina w tym rozmiarze, pierwsza oferta naszych dystrybutorów może będą kolejne.
https://www.rc4max.com/zestaw-nimbusa-550-nitro


a co z czesciami do modeli xl'a?

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 11:40
autor: PiotrS
To już czwarty dystrybutor XLa w PL. Wiadomo, jesteśmy potęgą modelarską.
Niech wprowadzą jeszcze dwóch, trzech, to części w końcu będą dostępne ;)

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 13:50
autor: aikus
mwx pisze:Piękny opis. Sztuczna inteligencja zajmująca się tymi tłumaczeniami zasługuje na podwyżkę.


Gdyby to robiła sztuczna inteligencja - byłoby zaje**scie.
To jest przepuszczone przez miernej klasy odpowiednik google translatora.
W naturze polaczka z jakiegoś powodu leży głęboko zakorzeniona tendencja do równania w dół.
Chinczyk całe lata kopiował z zachodu przy okazji jebiąc i upraszczając wszystko co się dało byleby tylko produkt finalny był nadal jako-tako akceptowalny.
Wydawałoby się, że już bardziej zjebać i uprościć nie można. I wtedy pojawia się polaczek i mówi "potrzymaj mi piwo".
Na produkcie może i nie, o się nawet do niego nie dotykamy, to chociaż tłumaczenie zjebiemy, żeby było tak jak na aliexpresie. Przecież można napisać te pare słów od siebie, przetłumaczyć, napisać po polsku... ale po co? Jak można wpuścić w jakiś chujowy automat i będzie tak fajnie zjebane.

_killer _killer _killer :mad2: :mad2: :mad2:

Nigdy za bardzo nie lubiłem tego sklepu, już nawet nie pamiętam konkretnych powodów, ale znikąd się one nie wzięły.
Teraz do tej kupki zapomnianych świstków doszedł kolejny, całkiem świeży.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 18:49
autor: kudzu
Hmmm… Hmmm… Na 700 zapewne nigdy się nie zdecyduję, ale taka smrodząca 550ka, kto wie?

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 15 lut 2024, o 23:18
autor: mwx
Musisz tylko skądś wytrzasnąć "silnik spalinowy klasy 550".


Alternatywnie "silnik typu chopper".

Koniecznie "ze dostrojonym tłumikiem", no bo jak to tak beze niego.

hmm

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 19 lut 2024, o 09:13
autor: Piotr_T
Chyba wolałbym Trona Nitrona, zresztą nie wiem, czy i tak nie zmienię XL-a na Trona 5.5. Powód - mam coś takie wrażenie, że w XL Power bardziej spodobało im się łapanie nowych królików, a nie utrzymanie w stadzie tych, co złapały się jakiś czas temu (oczywiście mam tu na myśli podaż części do 520 / 550 i nie mam powodów ku temu, żeby nie uważać, że za jakiś czas podobny los spotka pilotów / mechaników od Nimbusów). Tron jest w sumie nową marką, ale... mam wrażenie, że bardziej przemyśleli swój profil i pozycjonowanie na rynku (przykładowo - nie znajdzie u nich nic mniejszego niż 550).

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 19 lut 2024, o 09:35
autor: PiotrS
A tak dokładnie, to których części do XL550 Ci brakuje w ofercie XLPower ?

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 19 lut 2024, o 10:52
autor: Jacek1601
Piotr_T pisze:Tron jest w sumie nową marką, ale... mam wrażenie, że bardziej przemyśleli swój profil i pozycjonowanie na rynku (przykładowo - nie znajdzie u nich nic mniejszego niż 550).


Kto zajmuje się dystrybucją tych modeli?

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 19 lut 2024, o 14:56
autor: mwx
Jeśli dostępność części i wsparcie ma grać kluczową rolę to wybór Trona który u nas nie istnieje jest dość kontrowersyjny.
Ale ja jestem uprzedzony. Mi ta marka od początku nie pasi że względu na jej "korzenie".
Synergy wraca do gry - prędzej wybrałbym "oryginał" N556, który ma 10x ładniejszą kabinkę.

Najbardziej praktyczny że względu na dostęp kitów/części będzie SAB i XLpower.
No i może jeszcze, paradoksalnie, Align. Ale XN ma kilka istotnych mankamentów. Część da się naprawić (durna okładzina sprzęgła) a część trudno (przekładnia)
Kraken niebrzydki, lekki i kompaktowy ale znowu ma problem z oporami z napędu i to czuć. RAW cięższy, z tymi samymi oporami a na dodatek brzydki jak noc - dla mnie bez sensu. Te najnowsze nitrusy SABa to konwersje z elektryków - mam swoją listę zastrzeżeń do takiego podejścia. To nie to co oryginalny Black Nitro, od początku zaprojektowany pod spalinę.

Jak bym nie liczył wychodzi mi ten Gimbus. Albo porządna 7seta.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 20 lut 2024, o 01:11
autor: jano
Na krajowym rynku jeśli chodzi o 600 nitro do wyboru mamy SAB, XLpower i Align. Wątek o Krakenie czytałem i taki babol jak przysłonięty wylot wentylatora już mnie zniechęca a są jeszcze inne, w RAW z wentylatorem jest ta sama sytuacja i trzeba rzeźbić, natomiast w RAW 700 jest ok. Powiecie że każdy model ma swoje wady ale w nitro jest to nie do przyjęcia. Nimbus nitro to też jest konwersja elektryka ale jakoś bardziej do mnie przemawia, cena kita będzie porównywalna natomiast części tańsze.
Aligna 600 NLE mam jeśli dobrze liczę z 15 lat i pod koniec sezonu przywróciłem go do służby, jaki ja cymbał jestem, że tyle lat stał odłogiem. Trochę porezałęm w motorku (zmodyfikowałem wał i lekko podniosłem wydech na początek), wibracja ewidentnie się zmniejszyła, moc powinna być wyższa w górnym zakresie obrotów ale to można będzie ocenić po optymalnej regulacji gaźnika. W zimie przerobiłem go na fbl, nic w niego nie inwestowałem wykorzystałem co miałem na składzie, a jaka to jest rzeźba to najlepiej wie kolega "mwx", czytałem wszystkie posty o jego 600N. Jak to wyszło okaże się w praniu, więc trzeba myśleć o nowym 600 nitro, na dzisiaj wybór pada na Nimbusa. Ale się rozpisałem.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 20 lut 2024, o 02:07
autor: aikus
... to nie pierwszy i nie jedyny "nitruś" czyli Align T-Rex 600N będący synonimem okreslenia "Poczciwy i wdzięczny helikopterek".
Artji tak samo stoi na polce.
Jak znam Artje to tip top sprawny, zalany afterrunem, wiec tylko tankowac i latac. Nie widziałem żadnego innego spalinowego modelu latającego ktory by tyle latal i przy ktorym by było tak mało dłubane.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 20 lut 2024, o 10:01
autor: Piotr_T
Argument do braku dystrybutora Trona w PL - nie wypieram się, nie ma, jest w Niemczech. Punkt dla Was :-)
Czego mi brakuje w częściach do XL-a? W sumie niczego, bo jak dotąd nie rozwaliłem go ani razu, ale chyba rzeczywiście coś sobie kupię "na zaś".
Piotrze, pytam zupełnie serio - jaką przewidujesz dalszą dostępność części do "starych" 500+ XL-a? Popatrzyłem przed chwilą w wiadome miejsce w Sieci i rzeczywiście jest OK, ale sam przyznasz, że przez jakiś czas były pewne luki.

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 20 lut 2024, o 16:20
autor: PiotrS
To chyba się zgubiłem.
Raz piszesz, że XLPower nie dba o swoich klientów, bo jest brak podaży części.
Teraz piszesz, że w sumie niczego nie brakuje ;)

Myślę, że XLPower będzie produkowało części do starszych modeli. Tak przynajmniej deklaruje.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 21 lut 2024, o 13:06
autor: Piotr_T
W zeszłym roku był taki moment (i u Ciebie i u konkurencji), że pewne istotne części nie były dostępne. W unijnej zagramanicy też było widać pewne przetrzebienie. Wczoraj zajrzałem i sprawa przedstawiła się wyraźnie lepiej, stąd takie zdanie :-). Nie oczekuję, że producent będzie utrzymywał cały katalog części do 520 / 550 jeszcze przez 10 lat albo i dłużej, ale... zobaczymy co z tych deklaracji w praktyce im wyjdzie. Całe szczęście w moim przypadku to raczej pilot będzie miał krótsze dopuszczenie do lotów niż jego XL-550 ;).

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 25 lut 2024, o 19:29
autor: xckamil
Jacek1601 pisze:
Piotr_T pisze:Tron jest w sumie nową marką, ale... mam wrażenie, że bardziej przemyśleli swój profil i pozycjonowanie na rynku (przykładowo - nie znajdzie u nich nic mniejszego niż 550).


Kto zajmuje się dystrybucją tych modeli?


https://rcforever.pl/product-pol-5390-T ... zarny.html

Re: XL Power Nimbus Nitro

: 26 lut 2024, o 00:49
autor: mwx
Nie widać tam nitrona