Maćku, nie jesteś do końca "na czasie". Passat jest już passe. Na polskiej wsi od jakiegoś czasu króluje Audi A4 lub A6, najlepiej Avant, albo BMW seria 3 lub 5 . A wracając do tematu modelu - jest na tyle dobry, że nie trzeba pisać o nim zbyt wiele. Za to można i należy nim latać i to dużo
Pozdrawiam, Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S FlySky FS-I6X
Ja nie wiem, ale jeśli mogę Ci coś podpowiedzieć (na zasadzie nie znam się, więc się wypowiem): Jeśli zabierasz się za budowanie makiety w tym rozmiarze - rób to mega oszczędnie jeśli chodzi o masę i najprzewiewniej jak się tylko da. Znam co najmniej kilka takich prób i wszystkie kończyły się tym, że pojawia się krytyczny problem z przegrzewaniem wnętrza, wynikającym z przeciążenia regla/silnika, masy i braku wentylacji. Prawdopodobnie dość dużo mogą pomóc łopaty Asymetryczne (nie wiem czy jest firma inna niż SpinBlades w zasięgu która jest robi we wszystkich rozmiarach). Takie dwie bardzo ogólne sugestie - jak się przydadzą to super.
Dzięki. Właśnie ze względu na te różne problemy (o których nawet nie pomyślałem), szukałem jakiejś gotowej konwersji. Ale może nie bez powodu wszystko jest na 600+
Wiem ze jest cieńsza ma 14 mm a alzera 15 ogólnie nie ma nigdzie rurek o średnicy 15 mm myślę zastosować 14 i na końcach ją pogrubic albo termokurczka albo rozpecze rurkę to do ogarnięcia ,trex 470 ma 13,5 to odpada całkowicie jeśli długość będzie ok od XL to ją zaadoptuje
Ja bym założył termokurcze i ew masywniejsze podpory. Chociaż w XL 380 są cieniutkie, a w takiej X3 sporo grubsze. Na pewno belka nie może się obracać, no i przemyśleć naciąg paska, bo w termokurczu belka może się ślizgać.
Luźna sugestia: W XL550, pomiędzy belkę a boomcase, belkę a obejmę mocującą podpory, oraz belkę a skrzynkę ogonową dałem przekładkę z blaszki z puszki po piwie (i nie tylko ja tak robię). Powód jest co prawda inny - belka w XL550 jest cholernie cienkościenna i zdarzało się ponoć, że pękała zmęczeniowo w tych miejscach. Tak czy siak, chcąc pogrubasić belkę raczej kombinowałbym w tym kierunku. Termokurcz jest plastyczny - będzie się ugniatał z czasem i łapał luz. Tyle, że pewnie blaszkę by trzeba było dać trochę grubszą, może z puszki po konserwie jakiejś. ALe dobrze dobrze! Dawaj znać bo w sumie to mnie też ten temat interesuje - prędzej czy później skończą mi się paski i belki na 380mm do X3, więc ... wiadomo.
Jak nie to nasuń oryginalną belkę na końcach tylko na tę z XL 380 . Kupisz krótką i będziesz ciął na kawałki zamiast puszki Ew, jak średnice kiepskie to nakładaj na belkę z Trex 470. Swego czasu miałem takie koncepcje dokąd Aikus nie poratował długimi belkami z oryginału.