Strona 3 z 7

Re: Rotech.sklep.pl

: 17 wrz 2016, o 18:25
autor: radios24
MS composit ma 470mm ale w wersji Chmapion... Praltycznie identyczne jak Rapid ale inne malowanie. Aktualnie nie mam ich na stanie ale mogę ściągnąć ;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Re: Rotech.sklep.pl

: 17 wrz 2016, o 20:23
autor: marek_c4
Pan Byku pisze:Wszyscy mają Rapidy, mam i ja:

Obrazek

Kupiłem, bo Paweł powiedział, że dzięki nim nie zaliczę kreta, oraz, że będę latał jak on. :)

Ale ładny - gratuluję nabytka ;) :thumb:

Re: Rotech.sklep.pl

: 18 wrz 2016, o 14:27
autor: SeKLeS
Szczerze? Mi te łopaty, w tym modelu kompletnie nie grają. Wielkie żółte R pasuje tutaj jak pięść do oka. Do gobiego w żółtym odcieniu OK, ale tutaj? Niet.
Tak czy owak, to ma dobrze latać. Chociaż goblin to często wygląd Daj znaka jak już trochę polatasz w różnych warunkach.

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 17:39
autor: AdamP
SeKLeS pisze:Szczerze? Mi te łopaty, w tym modelu kompletnie nie grają. Wielkie żółte R pasuje tutaj jak pięść do oka. Do gobiego w żółtym odcieniu OK, ale tutaj? Niet.
Tak czy owak, to ma dobrze latać. Chociaż goblin to często wygląd Daj znaka jak już trochę polatasz w różnych warunkach.

SeKLeS, dla Ciebie wszystko :)
Obrazek

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 17:47
autor: lin3e
Sekles R pasuje jak ulał do rotarów :)

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 18:09
autor: radios24
AdamP, kolorystycznie jak ulał ;)

Zdajcie potem jakąś relację, jak się Wam na nich lata Panowie...

P.S. Przez ostatnie tygodnie walczyłem ze stroną www i bardzo Was przepraszam za to opóźnienie, ale w pewnym momencie musiałem budować wszystko od początku. Aktualnie pozostała do rozwiązania sprawa z opcjami wysyłki (tylko kurierzy bo poczta już jest) i trochę spraw formalno-prawnych. Na tą chwilę, po otwarciu stronki, będzie możliwość płatności: za pobraniem, przelew lub PayPal (chwilowo rezygnuję z PayU, ale będzie to temat na niedaleką przyszłość).

Pozdrawiam wszystkich,
Paweł

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 18:33
autor: PiotrS
z PayPalem wszyscy sobie chyba poradzą ;)

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 21:35
autor: mikegsx400
Adam, widzę że goblin z nowymi lopatami ciągnie kreche z blatu az się kurzy :D

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 22:17
autor: Pan Byku
Nie jestem jakimś super ogarem w kontrolowanych, efekcisrskich lotach przestrzennych, ale w moim skromnym odczuciu, Goblinek w locie waży dobre pół kilo mniej. Autentycznie, szybkie ruchy skokiem i cykliką, dają wrażenie większej delikatności, szybszej reakcji. A wiedzcie, że pyrkam sobie na 2200 obr. Zacznę chyba wierzyć w boczne tick-tocki bez użycia skoku. ;)
Na chwilę też zapiąłem wyższego idla, ok 2400. Poza tym, że zrobiło się jeszcze ciszej, to nie mogę zbyt wiele powiedzieć, ale fanatycy wysokich obrotów, powinni być zadowoleni.
Dźwięk super. A może bezdźwięk. Ten się teraz wydobywa z wrzeszczącego wirnika ogonowego i gdy nieumiejętnie posłużymy się skokiem ;)
Jedyny mankament to że po wylądowaniu, miernik pokazał mi 3,75V/c, gdzie na SABowskich miałem ok 3,85V/c.
Generalnie, jeszcze za mało polatałem i mało umiem, ale jak to Paweł powiedział - "kup ode mnie łopaty, a szybko osiągniesz mistrzostwo". Coś w tym jest ;)

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 22:24
autor: MASA
Pan Byku pisze:Nie jestem jakimś super ogarem w kontrolowanych, efekcisrskich lotach przestrzennych, ale w moim skromnym odczuciu, Goblinek w locie waży dobre pół kilo mniej. Autentycznie, szybkie ruchy skokiem i cykliką, dają wrażenie większej delikatności, szybszej reakcji. A wiedzcie, że pyrkam sobie na 2200 obr. Zacznę chyba wierzyć w boczne tick-tocki bez użycia skoku. ;)
Na chwilę też zapiąłem wyższego idla, ok 2400. Poza tym, że zrobiło się jeszcze ciszej, to nie mogę zbyt wiele powiedzieć, ale fanatycy wysokich obrotów, powinni być zadowoleni.
Dźwięk super. A może bezdźwięk. Ten się teraz wydobywa z wrzeszczącego wirnika ogonowego i gdy nieumiejętnie posłużymy się skokiem ;)
Jedyny mankament to że po wylądowaniu, miernik pokazał mi 3,75V/c, gdzie na SABowskich miałem ok 3,85V/c.
Generalnie, jeszcze za mało polatałem i mało umiem, ale jak to Paweł powiedział - "kup ode mnie łopaty, a szybko osiągniesz mistrzostwo". Coś w tym jest ;)

Ale w koncu jest lepie czy gorzej - ktore saby miales? black line?

Sent from mTalk

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 22:32
autor: Pan Byku
Jest lepiej. Precyzyjnie, jak to Goblin, ale też lżej, szybciej, ciszej, tylko kapkę krócej.
Niestety, nie blackline. SABy miałem te z kita Sporta.

Re: Rotech.sklep.pl

: 22 wrz 2016, o 22:50
autor: MASA
Jak moze byc lzej jak schodzi wiecej pradu?

Sent from mTalk

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 05:23
autor: Pan Byku
MASA pisze:Jak moze byc lzej jak schodzi wiecej pradu?

Sent from mTalk

Wydaje mi się, że na to zjawisko może mieć wpływ większa powierzchnia łopat. A nawet jestem o tym przekonany. ;)

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 06:01
autor: Kenobi36
Zgadza się, łopaty generują większy ciąg przy mniejszym skoku więc helik wydaje się lżejszy, oczywiście większy ciąg idzie w parze z większą mocą który silnik musi dostarczyć, przez to pakiet szybciej schodzi.
No i większa powiercznia łopaty generuje większe opory więc przy tych samych obrotach nawet przy zerowych kątach mamy większe zużycie prądu.
Aby mieć podobne żużycie prądu należałoby zejść z obrotami.

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 08:54
autor: Pan Byku
Takie tam z łopatami:

Obrazek

Obrazek

Zeale 520 vs Rapid 520

Sorki za jakość, ale przez to hobby nie stać mnie na sensowny telefon.
Jest kawał łopaty.
Waga ta sama.
Zejść z obrotami - to w sumie logiczne. Natomiast zastanawiam się nad zejściem z kątami na skoku i cyklice po 0,5 stopnia np. ;) Aktualnie mam 12,5 i 11.

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 09:07
autor: MASA
No jestem Ciekaw tyle piszecie o tych łopatach - ze wezmę do 570 tki i zobaczę dla porównania

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 09:11
autor: pkali
Pan Byku pisze:Aktualnie mam 12,5 i 11.


Niesymetrycznie?

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 09:23
autor: MASA
pkali pisze:
Pan Byku pisze:Aktualnie mam 12,5 i 11.


Niesymetrycznie?

Też tak mam bo na plecach wirnik jednak więcej oddaje...

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 09:30
autor: Pan Byku
Nie ;)
Skok 12,5 i cyklika 11, ale fakt, na skoku zdarza mi sie 0,5 wiecej na minusie ;)

Re: Rotech.sklep.pl

: 23 wrz 2016, o 10:12
autor: radios24
Pan Byku pisze:Jedyny mankament to że po wylądowaniu, miernik pokazał mi 3,75V/c, gdzie na SABowskich miałem ok 3,85V/c.

RAPIDy, tak jak pisałem już wcześniej, wymagają innych ustawień kątów ogólnych i cykliki. Powiem to na przykładzie mojej MX3, w której wcześniej miałem ZEALe 360mm i kąty +-13 stopni, a po założeniu RAPIDów +-11,5 stopnia. Bardzo duża różnica, a prędkość wznoszenia identyczna. Po tej zmianie czas lotu praktycznie się nie zmienił i nadal wynosił 2min 30s.

MASA pisze:Jak moze byc lzej jak schodzi wiecej pradu?

Przy zachowaniu starych ustawień modelu i zamontowaniu znacznie szerszych łopat, podczas każdego manewru będzie dochodziło do poboru większych prądów.

Kenobi36 pisze:Zgadza się, łopaty generują większy ciąg przy mniejszym skoku więc helik wydaje się lżejszy, oczywiście większy ciąg idzie w parze z większą mocą który silnik musi dostarczyć, przez to pakiet szybciej schodzi.
No i większa powiercznia łopaty generuje większe opory więc przy tych samych obrotach nawet przy zerowych kątach mamy większe zużycie prądu.
Aby mieć podobne żużycie prądu należałoby zejść z obrotami.

Jest dokładnie tak jak mówi Krzysiek. Jeżeli chcemy aby model latał tak jak latał wcześniej, to albo schodzimy z obrotami albo z kątami. Zalecam to drugie. No chyba że chcemy żeby model latał leciutko i szybko wtedy nie zmieniamy nic hehe...

Pamiętajcie, że praktycznie każda wymiana łopat wymusza zmianę ustawień w modelu i nie mówię tu tylko o katach. Rapisy są znacznie sztywniejsze od konkurencji, dlatego zapewne będzie wymagane zejście z czułością cykliki o zmianie ustawień ogona nie wspominając. Dodatkowo zwróćcie uwagę na poprawną pracę governora, czy nie jest przeczulony bądź zamulony. To także może wpłynąć negatywnie na pobory prądu, a co za tym idzie, czas lotu.

Pozdrawiam,
Paweł