wojtekr pisze:Utrinque, wymieniłeś paręnaście marek modeli a w tym wątku pojawiły się dyskusje, opinie tylko na temta: Gaui, Align, Gartt, Mikado, Kasama, Sab.
Czy inne marki nie są topowo-markowe czy po prostu niepopularne w polsce?
Bierz Goblina bo u Krzyśka są części. W rcforever drugie źródło części w kraju.
Align.pl przeprasza:
http://www.epheli.pl/modules.php?op=mod ... 316#388316
Kilka lat temu Align 700 był marzeniem wielu.
Teraz można czasem trafić starsze combo w sklepie za ok. $900, czyli taniej niź kity niektórych "bardziej markowych".
Tu ciekawostka dla ludzi o silnych nerwach:
http://www.diytrade.com/china/pd/114817 ... 18E14.html
Części do Aligna są tanio na eBay'u i w rcpioneer.com z którego paczki przychodzą szybciej niż kiedyś z align.pl (Benji potwierdzi).
Ciekawe jest Hirobo. Było potentatem. Do dziś na Waldorfie można zobaczyć z podpisie jednego z użytkowników:


Ten wątek daje do myślenia:
http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?t=9483
Założony w 2013 roku, ma trzy strony.
To tylko 600ta, ale Freya 90 jest podobna.
[youtu_be]http://youtu.be/TDjd46CyumI[/youtu_be]
Niektórzy producenci nie wprowadzają zmian i "schodzą na margines" Nadal mają wiernych fanów. Ale oglądając stronę Hirobo ma się wrażenie, że czas stanął w miejscu.
Może niedoceniona jest Innova 700 KDSa? Na giełdzie epheli za 600zł nikt jej nie chciał kupić:
[youtu_be]http://youtu.be/REvh8_Q650Y[/youtu_be]
Pomimo, że części dostępne w Polsce, a rama jak kopia Mikado. Agile 7.2 miała być "bardziej markowa".
[youtu_be]http://youtu.be/lWgKluiyRag[/youtu_be]
Niewielu pilotów lata wieloma markami.
Szkoda, że Baslera tu nie ma bo latał Gaui, Henseleitem, KDSem, Raptorem, Sirocco i na pewno też innymi.
Danielus ma porównane Align (500) vs Gaui (X3, X5, trochę X7) vs SAB (500, 700).
Ciekawe są modele TSA, Alees, Avant... co z tego? Sprowadzanie ze Stanów drogie i naliczenie VAT na cle na 99%.
Niemieckie modele mają wielu fanów, ale są zwykle drogie, a Bassler wolał Raptora od TDRa.
Dlatego pytałem, który Ci się podoba.
Zaskakujące było wycofanie przez Blade 700X. Ci którzy kupili będą mieli problem z dostępnością części. W Polsce 700X nie widziałem.
http://www.horizonhobby.com/products/70 ... o-BLH5725C
Ogóla zasada, to że nowe modele mają często "problemy wieku dziecięcego".
Emil wybrał T-Rexa 700 głównie dlatego, że to model który ewoluował przez wiele lat i teraz jest "niezawodny". Śmieszne jest to, że "nowe" wersje T-Rexa 700 zwykle mają tą samą ramę a zmienia się głównie elektronika w combo, detale i rośnie cena.
Ma to dobre strony. Części z "nowych" pasują do starych. Poza tym 800ta Aligna ma większość części i przeniesienie napędu, bloki łożysk wału, głowicę identyczne jak 700ta.
To kiedy pogadamy o wyposażeniu kitu?

