Protos 380 vs T-rex 470l

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lis 2021, o 14:25

Stoliktomek pisze:O jakim rozmiarze mówimy z tymi 20g - 380? Nie uwierzę dopóki osobiście bym mu nie zrobił egzaminu w którym by mi to udowodnił.

Nie wiem o kogo chodziło Aikusowi, ale jesli o Tyminę to uwierze bez egzaminu.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lis 2021, o 14:33

mwx pisze:
Stoliktomek pisze:Wręcz bym powiedział, ze 80% ludzi którzy mu tą metkę dopinają gdyby nie fizyczna możliwość zważenia modelu nie byłaby w stanie stwierdzić, czy wazy tyle samo co protos, 100g więcej czy te faktyczne ...


Myślę że te 80% nie miało nigdy w ręce G380, nie mówiąc już o lataniu ;)

Należę do tych pozostałych 20% - latałem G380, protosem 380, xl380 i t470LM o których było tutaj wspominane.
G380 - jest fajny, lata bardoz przyjemnie i prezycyjnie, ale JEST KLOCEM i kto twierdzi inaczej to znaczy że należy to tego % co nigdy nie latało innym helikiem :rotfl2:
P380 - też jest klocem, choć (nie wiem ile waży w rzeczywistości) dla mnie robił wrażenie w locie trochę lżejszego od G380, choć niewiele. Do tego miał zupełnie inną charakterystyke zachowania w powietrzu. Ciężko w słowach, ale inaczej. Też precyzyjnie, ale bardziej miękko
t470LM - najlżejszy i było to mocno odczuwalne (dla mnie na plus), precyzja i sztywność porównywalna do goblina -w sumie tez mocno alu/metal i tez bardzo dobrze wykonane
XL380 - wagowo choć zbliżony dl T470 (ciutkę cięższy) to w powietrzu robi wrażenie trochę cięższego niż skazują gramy, ale i tak sporo lżejszego niż np P380. Precyzja najsłabsza z tych wymienionych, ale za to ta miniakowana fajność lotu - wiem subiektywne, ale ja bardzo lubie jak on lata. Po zmianie okuć na alu charakterystyka zbliżona do P380 ,ale nadal lżejszy.

Co do tail ratio które tutaj tez padło - G380 nie ma niższego tajlratia niż T470. G ma cos ok 4,5-4,7 jesli dobrze pamiętam a T470LM cos około 3,7. To tail ratio jest w zupełności wystarczające gdy stosuje się kąty z manuala (+/-11 stopni) i conajmniej średnie obroty. Na niskich ogon nie wyrabia i potrzebuje moda. Podobnie z resztą jak w Oxy4, który ma railratio nawet niższe. Najwyraźniej oba te modele były projektowane z przeznaczeniem pod tarekowe obroty i tyle.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lis 2021, o 16:12

G380 ma 72:20=3.6

Chyba po prostu coś jest tam lepiej mechanicznie zrobione. Ciężko powiedzieć dlaczego trex ma taki słaby ten ogon jak mówicie.
Może zakres kątów za mały? Goblin ma gruby 5mm wałek to może pozwolili sobie na dłuższy ruch ślizgacza.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lis 2021, o 16:32

Jestem przekonany, że po prostu nie umiesz liczyć do więcej niż 72 stąd ta liczba.

Mimo wszystko chciałem napisać, żebyś przetestował jak trzyma ogon przy obrotach, przy krótych w T470 lub Oxy4 ucieka ogon... ale to chyba bez sensu, bo w przypadku goblina to będzie test niemal w miejscu... ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lis 2021, o 18:54

72 zęby ma rolka z przodu, 20 ma rolka z tyłu. Nie wiem skąd wytrzasnąłeś 4,5-4,7, ale wiem że przy takim przełożeniu prawdopodobnie explodowałyby te ogony dość często.

Poniżej 2200RPM zaczyna latać nieprzyjemnie, ale ogon nadal trzyma nieźle.

Wiadomo, że w szybkim hurricanie ogonem do przodu i z za dużymi kątami można go zgubić nawet na wysokich obrotach, ale chyba nie o tym mowa?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lis 2021, o 22:55

Sprawdziłem i masz rację z tymi zębami - nie myślałem że kiedyś dasz mi powód bym przyznał Ci rację...

Ale przy okazji wspomniałeś o tych 2200 w goblinie... W t470 na wyższych obrotach nie ma właściwie potrzeby żeby latać (pomijając jakieś hard latanko). Czyli jednak chyba waga robi różnicę ...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lis 2021, o 23:02

Do latania na 2000RPM są 6sety i 7sety

Pomyliłeś rozmiary :dk:
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 1 gru 2021, o 11:08

mwx pisze:G380 ma 72:20=3.6

Chyba po prostu coś jest tam lepiej mechanicznie zrobione. Ciężko powiedzieć dlaczego trex ma taki słaby ten ogon jak mówicie.
Może zakres kątów za mały? Goblin ma gruby 5mm wałek to może pozwolili sobie na dłuższy ruch ślizgacza.


Dokladnie tak jest,droga slizgacza w G380 to 27mm, w T470 to 19,5mm.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 gru 2021, o 13:03

Różnica spora, ale jeszcze trzeba porównać długość ramion okuć ogonowych licząc od osi obrotu.
A najlepiej zmierzyć kąty w obu i tyle.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 gru 2021, o 21:45

Ale to chyba nie ma sensu bo "problemem" w trexie jest po prostu jego niska waga prowokująca do latania na zbyt niskich obrotach w relacji do mozliwosci ogona.

Przy obrotach goblinowych ogon działa ok.

W goblinie ten problem nie wystąpi bo ogon raczej nie ucieknie jeśli hekik nie oderwie się od ziemi ;)

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości