Protos 380 vs T-rex 470l

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 15 lis 2021, o 13:13

Ma ktos moze obydwa i moze sie wypowiedziec o charakterystyce lotu, ktorym lepiej sie lata?
Ktory jest lzejszy?
Jakie lipo pasuja do P380 (chyba nie ma za duzo miejsca pod kabinka)?
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
kris
Stały bywalec...
Posty: 119
Rejestracja: 16-12-2019
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: kris » 15 lis 2021, o 13:29

Nie wiem jak się lata TRex490, ale mam Protosa 380 i jak dla mnie to super model. Przy czym ja latam tylko 2d (uczę się latać). Latam też Goblinem 380 i modele latają podobnie, ale wiem, że to nie o takie porównanie chodzi :-)
Co do baterii do do Protosa używam 6s 1800mA, mam kabinkę od standarda z magnetycznymi zapinkami. Większa bateria w stylu 2200mA chyba by już nie weszła.
pozdrawiam
Krzysztof

Kraken 580, Goblin Buddy, XL380, Blade 230s
Spektrum DX8 G2
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 lis 2021, o 13:42

Do Protosa możesz użyć pakietów 1450 - 1800 mAh. Miejsca jest wystarczająco.
Większość znanych mi osób lata na 1450 mAh, ale są tacy, którzy wolą 1800 mAh.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1491
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 15 lis 2021, o 13:53

mAh nie mA :D
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lis 2021, o 15:20

Bierz to co jest popularniejsze w kraju, czyli Protosa.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 15 lis 2021, o 15:33

Domniemuję, że pytasz o XL380.
Pakiety te same 1450. Miałem 470LP, mam XL380. Latają porównywalnie: 470LP vs XL380. Wersja LM jest lepsza. Ponoć sztywniejsza.
T470 musi mieć moda ratio ogona albo wysokie obroty. XL380 musi mieć aluramię do rolki ogonowej, plastik kiepski (w ramieniu).
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 lis 2021, o 16:45

W xl380 v2 ramię o którym piszesz jest standardowo aluminiowe.
Plastikowe było w v1.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Stoliktomek
Domownik forum...
Posty: 257
Rejestracja: 20-10-2019
Lokalizacja: Imielin
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Stoliktomek » 15 lis 2021, o 17:08

kris pisze:Nie wiem jak się lata TRex490, ale mam Protosa 380 i jak dla mnie to super model. Przy czym ja latam tylko 2d (uczę się latać). Latam też Goblinem 380 i modele latają podobnie, ale wiem, że to nie o takie porównanie chodzi :-)
Co do baterii do do Protosa używam 6s 1800mA, mam kabinkę od standarda z magnetycznymi zapinkami. Większa bateria w stylu 2200mA chyba by już nie weszła.



Na reszcie ktoś napisał uczciwie, ze g380 wcale nie jest cegłą która nie chce latać, a na każdym kroku ma przypinaną taką metkę… :D Obrotow wysokich tez nie potrzebuje - ja tam najwiecej latam na 65-70% przepustnicy i w najmniejszym stopniu mu nie brakuje mocy ani nie czuje nadwagi.
Wręcz bym powiedział, ze 80% ludzi którzy mu tą metkę dopinają gdyby nie fizyczna możliwość zważenia modelu nie byłaby w stanie stwierdzić, czy wazy tyle samo co protos, 100g więcej czy te faktyczne ~300. A jeszcze większa cześć ludzi po prostu nigdy nim nie latała a wyczytała taką brednie gdzieś w internecie i przekazuje dalej :roll:

Co do porównania xl380 nie miałem okazji latac, natomiast 470 miałem krótka chwile, a na lotnisku mamy 3 takie modele.
To, ze potrzebują moda na ratio ogona to tak nie do końca prawda, z tych 3 modeli które u nas latają chyba tylko jeden ma ten mod zrobiony. 2 pozostałe są w oryginale i czy wysokie czy niskie obroty normalnie się tym lata, wystarczają dłuższe łopatki ogonowe.

Jesli chodzi o trexa - osobiście polatalbym wersje z Alu okuciami ale jednak z paskiem aniżeli z wałkiem na ogonie. W tych małych modelach szybko się uszkadza parasolki przy startach i lądowaniach. W większych natomiast idzie to bardzo spektakularnie robić w powietrzu :D
Vcontrol EVO
// M2 V2 // Goblin Raw 700 // Goblin Raw 580 // Goblin Raw 420 // Protos 700 Evoluzione // Goblin Fireball //
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lis 2021, o 22:19

Stoliktomek pisze:Wręcz bym powiedział, ze 80% ludzi którzy mu tą metkę dopinają gdyby nie fizyczna możliwość zważenia modelu nie byłaby w stanie stwierdzić, czy wazy tyle samo co protos, 100g więcej czy te faktyczne ...


Myślę że te 80% nie miało nigdy w ręce G380, nie mówiąc już o lataniu ;)
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 16 lis 2021, o 11:24

Widze ze sa 3 wersje protosa 380 na ten moment
-light- najtansza 219€
-standard + metalowe okucia skrzynki ogona + napinacz paska ogonowego + chyba napinacz paska od silnika (na jednej ilustarcji w instrukcji jest na reszcie nie ma) + metalowa plytka na ktorej sa montowane komponenety idzie przrz cala dlugosc helika cena 319€
evo wersja to co powyzej plus ogon z karbonu cena 369€

chyba nie ma co doplacac do drozszych wersji,chociaz ten napinacz na pasek ogonowy kusi?

kity bez lopat glownych :( troche drogo w tej cenie 470l ma dobry silnik i badziewny esc

widze ze o ile dwa glowne sklepy ktore sie specjalizuja w XLPower/Msh maja jeszcze wszystko o tyle w innych sklepach jest wlasnie ostra wyprzedaz czesci (np live-hobby.de) a te czesci ktore sa juz wyprzedane zaznaczone jako wiecej nieosiagalne.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 16 lis 2021, o 13:32

Wyprzedaż, bo MSH już nie żyje. XL Power na razie ma się dobrze, przynajmniej w PL ;) Dlatego nie do końca rozumiałem czy chcesz kupić MSH czy XL. Sa w dużym zakresie wymienne części, ale ile to pytaj @PiotrS.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 16 lis 2021, o 21:17

Tak, wyprzedają w Niemczech firmy, które handlowały MSH.
MSH upadło i projekty przejął XLPower. Nic nie wskazuje na to, żeby się wyprzedawali ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 17 lis 2021, o 23:58

ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1292
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 18 lis 2021, o 07:14

sl8er pisze:ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.

Poczytaj wątek o T470. Wg mnie jak będziesz latał na 2800obr i wyżej to nie ma sensu nic zmieniać. Jak będziesz latał do 2400 obr to moda pasowałoby robić. Choć może bierze się to bardziej z mojego siłowego, a nie delikatnego latania.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Stoliktomek
Domownik forum...
Posty: 257
Rejestracja: 20-10-2019
Lokalizacja: Imielin
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Stoliktomek » 18 lis 2021, o 07:32

sl8er pisze:ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.



Co ty gadasz :approve:
Przecież g380 to krowa która bez 3.5k z ziemi się oderwać nie chce :vhappy:

A na poważnie, tez g380 latam na niskich obrotach - radzi sobie znakomicie. Czasem odczuwam brak napinacza paska bo przy takich obrotach zdarzy mu się przeskoczyć jak przegnę, ale to nie to, żeby mu siły na ogonie nie brakowało ;)

A jeśli chodzi o protosa, jakbym miał kupować to tylko tego evo. Jedyny z nich który wyglada.
Spotkałem się tez bezpośrednio z opinia, od użytkownika tego forum który mial jednego i drugiego, ze lata się nim lepiej od v1 czy v2 ze względu na wagę, precyzję i czucie w powietrzu i woli nim latać.
To wcale nie jest tak, ze lekkie lepiej lata ;)
Ostatnio zmieniony 18 lis 2021, o 07:37 przez Stoliktomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Vcontrol EVO
// M2 V2 // Goblin Raw 700 // Goblin Raw 580 // Goblin Raw 420 // Protos 700 Evoluzione // Goblin Fireball //
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 18 lis 2021, o 07:35

Pasek przeskakuje jeśli jest nieprawidłowo naciągnięty.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 lis 2021, o 09:07

Tomek, bo to jest tak, że jedni wolą latać lekkim, a inni ciężkim.
Oba (lekki i ciężki model) maja swoje zalety.
U nas na Pałacowej jest pilot, który odczuwa wyraźnie w locie różnicę wagi 20 gram między pakietami i lata na tych lżejszych.
Więc różnice między modelami powyżej 100 gram wyczuć tym bardziej łatwiej. Tylko teraz pytanie, jaka charakterystyka modelu jest dla kogo istotna.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 18 lis 2021, o 09:22

Piotr, tym sposobem powinieneś mieć testówki w sklepie, jak w salonie :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 lis 2021, o 10:20

Żebyś wiedział, że był taki plan ze Specterem 700 v2 ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Stoliktomek
Domownik forum...
Posty: 257
Rejestracja: 20-10-2019
Lokalizacja: Imielin
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Stoliktomek » 18 lis 2021, o 14:04

PiotrS pisze:Tomek, bo to jest tak, że jedni wolą latać lekkim, a inni ciężkim.
Oba (lekki i ciężki model) maja swoje zalety.
U nas na Pałacowej jest pilot, który odczuwa wyraźnie w locie różnicę wagi 20 gram między pakietami i lata na tych lżejszych.
Więc różnice między modelami powyżej 100 gram wyczuć tym bardziej łatwiej. Tylko teraz pytanie, jaka charakterystyka modelu jest dla kogo istotna.



Ano, ja to wiem. Osobiście lubię jak model ma w sobie trochę bezwładności, a ta pośrednio bierze się z wagi. Ale tak samo lubię m2 która nie ma jej wogole - od zawsze mówię, ze m2 to najlepszy symulator - przy tych większych można się później w powietrzu zanudzić momentami bo na wszystko jest czas.
Miałem tez mega lekkiego xl550 - super model który wspominam z sentymentem - masa lotow za nami ale momentami był za lekki i podatny na wiatr.

O jakim rozmiarze mówimy z tymi 20g - 380? Nie uwierzę dopóki osobiście bym mu nie zrobił egzaminu w którym by mi to udowodnił. Każdy może powiedzieć co chce - ale przy 1100 czy 1200g wagi te 20g jest nie do odczucia w powietrzu - zaznaczam, ze to moja opinia z która nikt się nie musi zgadzać.
Owszem, w m2 20g to może być duzo bo ok 1/10 jego wagi. Natomiast przy 1100g te 20g to 1/55 wagi - a to już brzmi wręcz śmiesznie, nie sądzisz? Większa różnice chyba jest w stanie zrobić pogoda i wilgotność powietrza, nie mówię nawet o podmuchu wiaterku ;)


PiotrS pisze:Żebyś wiedział, że był taki plan ze Specterem 700 v2 ;)


I jak tam z tym planem? Na kiedy wycieczkę do Warszawy planować ? :D
Vcontrol EVO
// M2 V2 // Goblin Raw 700 // Goblin Raw 580 // Goblin Raw 420 // Protos 700 Evoluzione // Goblin Fireball //

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron