Strona 1 z 2

Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 13:13
autor: sl8er
Ma ktos moze obydwa i moze sie wypowiedziec o charakterystyce lotu, ktorym lepiej sie lata?
Ktory jest lzejszy?
Jakie lipo pasuja do P380 (chyba nie ma za duzo miejsca pod kabinka)?

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 13:29
autor: kris
Nie wiem jak się lata TRex490, ale mam Protosa 380 i jak dla mnie to super model. Przy czym ja latam tylko 2d (uczę się latać). Latam też Goblinem 380 i modele latają podobnie, ale wiem, że to nie o takie porównanie chodzi :-)
Co do baterii do do Protosa używam 6s 1800mA, mam kabinkę od standarda z magnetycznymi zapinkami. Większa bateria w stylu 2200mA chyba by już nie weszła.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 13:42
autor: PiotrS
Do Protosa możesz użyć pakietów 1450 - 1800 mAh. Miejsca jest wystarczająco.
Większość znanych mi osób lata na 1450 mAh, ale są tacy, którzy wolą 1800 mAh.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 13:53
autor: msheli
mAh nie mA :D

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 15:20
autor: mwx
Bierz to co jest popularniejsze w kraju, czyli Protosa.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 15:33
autor: Adam12
Domniemuję, że pytasz o XL380.
Pakiety te same 1450. Miałem 470LP, mam XL380. Latają porównywalnie: 470LP vs XL380. Wersja LM jest lepsza. Ponoć sztywniejsza.
T470 musi mieć moda ratio ogona albo wysokie obroty. XL380 musi mieć aluramię do rolki ogonowej, plastik kiepski (w ramieniu).

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 16:45
autor: PiotrS
W xl380 v2 ramię o którym piszesz jest standardowo aluminiowe.
Plastikowe było w v1.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 17:08
autor: Stoliktomek
kris pisze:Nie wiem jak się lata TRex490, ale mam Protosa 380 i jak dla mnie to super model. Przy czym ja latam tylko 2d (uczę się latać). Latam też Goblinem 380 i modele latają podobnie, ale wiem, że to nie o takie porównanie chodzi :-)
Co do baterii do do Protosa używam 6s 1800mA, mam kabinkę od standarda z magnetycznymi zapinkami. Większa bateria w stylu 2200mA chyba by już nie weszła.



Na reszcie ktoś napisał uczciwie, ze g380 wcale nie jest cegłą która nie chce latać, a na każdym kroku ma przypinaną taką metkę… :D Obrotow wysokich tez nie potrzebuje - ja tam najwiecej latam na 65-70% przepustnicy i w najmniejszym stopniu mu nie brakuje mocy ani nie czuje nadwagi.
Wręcz bym powiedział, ze 80% ludzi którzy mu tą metkę dopinają gdyby nie fizyczna możliwość zważenia modelu nie byłaby w stanie stwierdzić, czy wazy tyle samo co protos, 100g więcej czy te faktyczne ~300. A jeszcze większa cześć ludzi po prostu nigdy nim nie latała a wyczytała taką brednie gdzieś w internecie i przekazuje dalej :roll:

Co do porównania xl380 nie miałem okazji latac, natomiast 470 miałem krótka chwile, a na lotnisku mamy 3 takie modele.
To, ze potrzebują moda na ratio ogona to tak nie do końca prawda, z tych 3 modeli które u nas latają chyba tylko jeden ma ten mod zrobiony. 2 pozostałe są w oryginale i czy wysokie czy niskie obroty normalnie się tym lata, wystarczają dłuższe łopatki ogonowe.

Jesli chodzi o trexa - osobiście polatalbym wersje z Alu okuciami ale jednak z paskiem aniżeli z wałkiem na ogonie. W tych małych modelach szybko się uszkadza parasolki przy startach i lądowaniach. W większych natomiast idzie to bardzo spektakularnie robić w powietrzu :D

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 15 lis 2021, o 22:19
autor: mwx
Stoliktomek pisze:Wręcz bym powiedział, ze 80% ludzi którzy mu tą metkę dopinają gdyby nie fizyczna możliwość zważenia modelu nie byłaby w stanie stwierdzić, czy wazy tyle samo co protos, 100g więcej czy te faktyczne ...


Myślę że te 80% nie miało nigdy w ręce G380, nie mówiąc już o lataniu ;)

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 16 lis 2021, o 11:24
autor: sl8er
Widze ze sa 3 wersje protosa 380 na ten moment
-light- najtansza 219€
-standard + metalowe okucia skrzynki ogona + napinacz paska ogonowego + chyba napinacz paska od silnika (na jednej ilustarcji w instrukcji jest na reszcie nie ma) + metalowa plytka na ktorej sa montowane komponenety idzie przrz cala dlugosc helika cena 319€
evo wersja to co powyzej plus ogon z karbonu cena 369€

chyba nie ma co doplacac do drozszych wersji,chociaz ten napinacz na pasek ogonowy kusi?

kity bez lopat glownych :( troche drogo w tej cenie 470l ma dobry silnik i badziewny esc

widze ze o ile dwa glowne sklepy ktore sie specjalizuja w XLPower/Msh maja jeszcze wszystko o tyle w innych sklepach jest wlasnie ostra wyprzedaz czesci (np live-hobby.de) a te czesci ktore sa juz wyprzedane zaznaczone jako wiecej nieosiagalne.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 16 lis 2021, o 13:32
autor: Adam12
Wyprzedaż, bo MSH już nie żyje. XL Power na razie ma się dobrze, przynajmniej w PL ;) Dlatego nie do końca rozumiałem czy chcesz kupić MSH czy XL. Sa w dużym zakresie wymienne części, ale ile to pytaj @PiotrS.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 16 lis 2021, o 21:17
autor: PiotrS
Tak, wyprzedają w Niemczech firmy, które handlowały MSH.
MSH upadło i projekty przejął XLPower. Nic nie wskazuje na to, żeby się wyprzedawali ;)

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 17 lis 2021, o 23:58
autor: sl8er
ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 07:14
autor: Adam12
sl8er pisze:ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.

Poczytaj wątek o T470. Wg mnie jak będziesz latał na 2800obr i wyżej to nie ma sensu nic zmieniać. Jak będziesz latał do 2400 obr to moda pasowałoby robić. Choć może bierze się to bardziej z mojego siłowego, a nie delikatnego latania.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 07:32
autor: Stoliktomek
sl8er pisze:ciekawy jestem z tym ogonem, bo w goblinie 380 ogon ma jeszcze mniejsze tail ratio jak 470 a nikt nie narzeka. Latalem G380 na 2200 rpm i ogon trzymal solidnie.



Co ty gadasz :approve:
Przecież g380 to krowa która bez 3.5k z ziemi się oderwać nie chce :vhappy:

A na poważnie, tez g380 latam na niskich obrotach - radzi sobie znakomicie. Czasem odczuwam brak napinacza paska bo przy takich obrotach zdarzy mu się przeskoczyć jak przegnę, ale to nie to, żeby mu siły na ogonie nie brakowało ;)

A jeśli chodzi o protosa, jakbym miał kupować to tylko tego evo. Jedyny z nich który wyglada.
Spotkałem się tez bezpośrednio z opinia, od użytkownika tego forum który mial jednego i drugiego, ze lata się nim lepiej od v1 czy v2 ze względu na wagę, precyzję i czucie w powietrzu i woli nim latać.
To wcale nie jest tak, ze lekkie lepiej lata ;)

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 07:35
autor: gumi
Pasek przeskakuje jeśli jest nieprawidłowo naciągnięty.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 09:07
autor: PiotrS
Tomek, bo to jest tak, że jedni wolą latać lekkim, a inni ciężkim.
Oba (lekki i ciężki model) maja swoje zalety.
U nas na Pałacowej jest pilot, który odczuwa wyraźnie w locie różnicę wagi 20 gram między pakietami i lata na tych lżejszych.
Więc różnice między modelami powyżej 100 gram wyczuć tym bardziej łatwiej. Tylko teraz pytanie, jaka charakterystyka modelu jest dla kogo istotna.

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 09:22
autor: mikegsx400
Piotr, tym sposobem powinieneś mieć testówki w sklepie, jak w salonie :D

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 10:20
autor: PiotrS
Żebyś wiedział, że był taki plan ze Specterem 700 v2 ;)

Re: Protos 380 vs T-rex 470l

: 18 lis 2021, o 14:04
autor: Stoliktomek
PiotrS pisze:Tomek, bo to jest tak, że jedni wolą latać lekkim, a inni ciężkim.
Oba (lekki i ciężki model) maja swoje zalety.
U nas na Pałacowej jest pilot, który odczuwa wyraźnie w locie różnicę wagi 20 gram między pakietami i lata na tych lżejszych.
Więc różnice między modelami powyżej 100 gram wyczuć tym bardziej łatwiej. Tylko teraz pytanie, jaka charakterystyka modelu jest dla kogo istotna.



Ano, ja to wiem. Osobiście lubię jak model ma w sobie trochę bezwładności, a ta pośrednio bierze się z wagi. Ale tak samo lubię m2 która nie ma jej wogole - od zawsze mówię, ze m2 to najlepszy symulator - przy tych większych można się później w powietrzu zanudzić momentami bo na wszystko jest czas.
Miałem tez mega lekkiego xl550 - super model który wspominam z sentymentem - masa lotow za nami ale momentami był za lekki i podatny na wiatr.

O jakim rozmiarze mówimy z tymi 20g - 380? Nie uwierzę dopóki osobiście bym mu nie zrobił egzaminu w którym by mi to udowodnił. Każdy może powiedzieć co chce - ale przy 1100 czy 1200g wagi te 20g jest nie do odczucia w powietrzu - zaznaczam, ze to moja opinia z która nikt się nie musi zgadzać.
Owszem, w m2 20g to może być duzo bo ok 1/10 jego wagi. Natomiast przy 1100g te 20g to 1/55 wagi - a to już brzmi wręcz śmiesznie, nie sądzisz? Większa różnice chyba jest w stanie zrobić pogoda i wilgotność powietrza, nie mówię nawet o podmuchu wiaterku ;)


PiotrS pisze:Żebyś wiedział, że był taki plan ze Specterem 700 v2 ;)


I jak tam z tym planem? Na kiedy wycieczkę do Warszawy planować ? :D