Jaki model? Klasa 550

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 21:14

Hellou... machina czasu niebawem wchłonie piekielną tabelkę, którą wysmażyłem http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=50

Więc może przenieśmy swoje kontrowersyjne wątpliwości i dylematy na grunt forum. To że klasa 550 jest potencjalnie najlepszą klasą dla elektryków średniej wielkości wiemy od dawna :lol: Wszak oferuje niespotykane możliwości konfigów, jest elastyczna, heliki są nie za duże nie za małe, jakość wykonania już nie pozostawia wiele do życzenia... dobry stosunek powierzchni rotora do masy, możliwość stosowania zasilań od 4-12S i silników z klasy 600 to warsztatowe uroki tych smigłowców, resztę poznajemy na łące. Pytanie co robi znowu Align na tym polu ze swoim produktem plasując się na żółtym koniuszku tabelki? Czy ktoś się odważy to wyjaśnić? :twisted:
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 17 maja 2010, o 21:33

:roll: No to może tak. Blady zrobiłeś kawał dobrej roboty nikomu zresztą niepotrzebnej. Na nic to wszystko już się kolejki ustawiają do zakupu produktu Aligna.
Owczy pęd to wszystko. :mrgreen:
Heli pilots live in a world full of vibration
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 21:40

Tomek, dziękuję za odwagę wypowiedzi na tak ważkim gruncie. Wiadomo ile odwagi wymagają takie tezy wypisywane w diabolicznych wątkach w czasach wszechobecnej inkwizycji :mrgreen:
Twoje błyskotliwe oko jak zwykle nie zawodzi i ciężko się z Tobą nie zgodzić ale obawiam się tak nie rozpętamy piekła :twisted:
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 17 maja 2010, o 21:52

Ciekaw jestem jak się będzie tu prezentował SM50 elektromara.
Piotrek
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 21:54

miszcz_waw pisze:Ciekaw jestem jak się będzie tu prezentował SM50 elektromara.


Zapowiada się naprawdę nieźle ale czy to nie przypadkiem 50tka czyli 600tka?
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 17 maja 2010, o 22:03

A i tutaj ciekawostka Elektromar straszy że RTF SM 50 ma wagowo wychodzić poniżej 3 kg . Więc wagowo bliżej mu do 550 jak do 600. :shock:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 17 maja 2010, o 22:06

Wiesz co, nie pamiętam dokładnie jakie ma tam mieć łopaty ale widziałem jakąś wspominkę o wydłużonej wersji która miała być pełną klasą 600.
Piotrek
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 22:07

Co do 550tek. Zupełna egzotyka ale zobaczcie, coś ciekawego znalazłem na Helifreaku dzisiaj: http://helifreak.com/album.php?albumid=4803
Zdjecia 425 ale planuja tez 550tkę bo to chyba Ci sami: http://www.siroccoheli.com/index.php?cPath=2
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 17 maja 2010, o 22:07

Blade pisze:Zapowiada się naprawdę nieźle ale czy to nie przypadkiem 50tka czyli 600tka?

Takie chodzą słuchy :)

Pożyjemy i zobaczymy jakie miejsce zajmie w owej tabelce :D
Bartek, Olsztyn.
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 22:12

tomek68 pisze:A i tutaj ciekawostka Elektromar straszy że RTF SM 50 ma wagowo wychodzić poniżej 3 kg . Więc wagowo bliżej mu do 550 jak do 600. :shock:



Wiesz, że z filmów, które gdzies tam z Adamem robili tak by wychodziło. To co wyprawiał ten helik w locie było naprawdę przerażające.
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 17 maja 2010, o 22:25

Panowie SM 50 to 50tka - (600 tka) wagowo niebezpiecznie zbliżająca się do 550 tek.
Taka jedna uwaga -rozpatrywanie , porównywanie wszelkiej maści modeli,średnica wirnika ich waga startowa itd. to tylko taka iluzja jeśli to wszystko nie jest podparte informacją o pakietach w danej konfiguracji. To przecież niestety one w znaczny stopniu decydują o wadze modelu czasie lotu mocy.Czyli o efektach końcowych :mrgreen:
Heli pilots live in a world full of vibration
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 22:46

tomek68 pisze:Panowie SM 50 to 50tka - (600 tka) wagowo niebezpiecznie zbliżająca się do 550 tek.
Taka jedna uwaga -rozpatrywanie , porównywanie wszelkiej maści modeli,średnica wirnika ich waga startowa itd. to tylko taka iluzja jeśli to wszystko nie jest podparte informacją o pakietach w danej konfiguracji. To przecież niestety one w znaczny stopniu decydują o wadze modelu czasie lotu mocy.Czyli o efektach końcowych :mrgreen:



Oczywiście, co nie zmienia faktu, że lekki z założenia śmigłowiec może być lepszą bazą. SM zbliża się do 550tek ale Outrage czy Align. Mówcie co chcecie ja tam zaczynam sie interesować Swiftem NX :mrgreen:
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 17 maja 2010, o 22:49

Blade - na tamtym forum byla masa klotni na temat wyzszosci czegos tam na czyms, ktore generalnie nic nie wnosily (bo wszystko ma swoje wady i zalety, sa tacy co wola X i tacy co wola Y i tacy co wola Z), a tylko sialy ferment, dzielily ludzi, itp.

Myslalem, ze to forum bedzie wolne od tego typu sporow, ale widzie, ze nie - tworzysz tabelke, ktora wsparta twoim postem ma udowodnic teze, ze Align to shit i rozpoczac kolejna awanture o wyzszosci swiat jednych nad drugimi - PO CO?
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 22:58

jedrus pisze:Blade - na tamtym forum byla masa klotni na temat wyzszosci czegos tam na czyms, ktore generalnie nic nie wnosily (bo wszystko ma swoje wady i zalety, sa tacy co wola X i tacy co wola Y i tacy co wola Z), a tylko sialy ferment, dzielily ludzi, itp.

Myslalem, ze to forum bedzie wolne od tego typu sporow, ale widzie, ze nie - tworzysz tabelke, ktora wsparta twoim postem ma udowodnic teze, ze Align to shit i rozpoczac kolejna awanture o wyzszosci swiat jednych nad drugimi - PO CO?


Tabelka to tylko zestaw na zimno zebranych informacji, które może się komuś przydadzą ale najprawdopodobniej jak to Tomek zauwazył nie :)
Myślę, że nie ma w tym nic złego, że zamiast pisać o tym czy mój pies musi sie kręcic w kółko.... gadamy o śmigłowcach RC a klasa 550 przeżywa akurat swój renesans. Pewnie pojawi się kilka osób, które będa chciały kupić taką maszynę i może coś z tej dyskusji wyciągną. Nie ma co skreślać wątku moim zdaniem i żadnego sporu tu nie widzę a tylko polemikę :twisted:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2010, o 23:01

jedrus pisze:Blade - na tamtym forum byla masa klotni na temat wyzszosci czegos tam na czyms, ktore generalnie nic nie wnosily (bo wszystko ma swoje wady i zalety, sa tacy co wola X i tacy co wola Y i tacy co wola Z), a tylko sialy ferment, dzielily ludzi, itp.

Myslalem, ze to forum bedzie wolne od tego typu sporow, ale widzie, ze nie - tworzysz tabelke, ktora wsparta twoim postem ma udowodnic teze, ze Align to shit i rozpoczac kolejna awanture o wyzszosci swiat jednych nad drugimi - PO CO?


Po pierwsze to zestawienia nie mają na celu wywoływania jakiejkolwiek awantury czy sporów a jedynie co najwyżej dyskusji. Przecież dyskutować chyba wolno? To jest jedynie porównanie kilku cyfr... Chcesz - można zrobić inne np porównując dodatkowo moc.

Po drugie gdyby wyszło że A jest lepszy to dlaczego tego nie pokazać? Akurat tu wyszło że nie za bardzo... może w innej klasie lepiej mu wyjdzie (np 500 ma całkiem niezły współczynnik 0.65 więc byłby 4-5 w tym zestawieniu).

Po trzecie - nie chcemy nikogo do niczego przekonywać. Nie jesteśmy związani z żadną marką ani firmą i jak nam się któraś lub jej rozwiązanie spodoba to o tym napiszemy. Tak samo gdy nam się nie spodoba. To jest nasza subiektywna opinia a nie jedyna i obowiązująca. Sam mam trzy pięćsetki Aligna bo akurat tak wyszło (unifikacja części) ale to nie znaczy że jestem do niej przywiązany na amen. Np bardzo też podoba mi się Protos choć uważam że też ma wady (jakie o tym kiedy indziej)....

Jeśli uważasz że w zestawieniu jest błąd lub nieprawda to napisz dlaczego tak sądzisz - poprzyj to argumentami.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 17 maja 2010, o 23:03

PO CO ? Ano pewnie po to żeby ludziska dokonywali świadomego wyboru,popartego suchymi danymi bez okrasy reklamy itp.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2010, o 23:14

tomek68 pisze: Taka jedna uwaga -rozpatrywanie , porównywanie wszelkiej maści modeli,średnica wirnika ich waga startowa itd. to tylko taka iluzja jeśli to wszystko nie jest podparte informacją o pakietach w danej konfiguracji. To przecież niestety one w znaczny stopniu decydują o wadze modelu czasie lotu mocy.Czyli o efektach końcowych :mrgreen:

Masz rację oczywiście - jednak o czegoś trzeba było zacząć a ponieważ znaczna większość tych którzy weszliby w klasę 500/550 zaczynałaby od "stock"-ów dlatego na pierwszy ogień poszły dane fabryczne czyli konfiguracje ze standardowych (mniej lub więcej) zestawów. A co potem się będzie działo, jakie modyfikacje nastąpią.... a to już inna bajka...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 17 maja 2010, o 23:31

Panowie - w zestawieniu nie ma bledu, i nie o zestawienie chodzi, bo pokazuje dane i kazdy je ocenia na wlasny pozytek i super, ze ktos je zrobil (i moze dalej bedzie je rozwijal, zeby bylo jeszcze lepsze i zawieralo wiecej info); chodzi tylko o teze jaka zostala postawiona w poscie (Pytanie co robi znowu Align na tym polu ze swoim produktem plasując się na żółtym koniuszku tabelki? Czy ktoś się odważy to wyjaśnić?), potem zaraz kolejny post w podobnym tonie - do tego sie odnosilo moje pytanie po co... ale niewazne...zapomnijmy o sprawie...

PS. Ramotny, a oblicznia wspolczynnika srednica rotora/masa byly robione dla lopat stockowych czy najwiekszych mozliwych? Tak tylko pytam bo odpowiedz (chyba) znam...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 23:41

jedrus pisze:Panowie - w zestawieniu nie ma bledu, i nie o zestawienie chodzi, bo pokazuje dane i kazdy je ocenia na wlasny pozytek i super, ze ktos je zrobil (i moze dalej bedzie je rozwijal, zeby bylo jeszcze lepsze i zawieralo wiecej info); chodzi tylko o teze jaka zostala postawiona w poscie (Pytanie co robi znowu Align na tym polu ze swoim produktem plasując się na żółtym koniuszku tabelki? Czy ktoś się odważy to wyjaśnić?), potem zaraz kolejny post w podobnym tonie - do tego sie odnosilo moje pytanie po co... ale niewazne...zapomnijmy o sprawie...


Może poprostu nie należy tego odczytywać tak serio, przecież ten pierwszy post jest prawie prozą pisany, chciałem sprowokować dyskusję, wystarczy ripostować i nie ma problemu. We wszystkich testach sprzętu są jakieś podsumowania, zestawienia, rankingi, koniuszek żółtej tabelki dla Aligna oddaje stan faktyczny a w końcu to premierowy smigłowiec więc ta sytuacja może zastanawiać.

jedrus pisze:PS. Ramotny, a oblicznia wspolczynnika srednica rotora/masa byly robione dla lopat stockowych czy najwiekszych mozliwych? Tak tylko pytam bo odpowiedz (chyba) znam...


Może ja odpowiem: przyjęta została średnica podawana w oficjalnych materiałach producentów ponieważ nie moge okreslić jaką średnicę ma rotor z konkretnymi łopatami nie posiadając go. Dane raczej powinny skłonić do poszukiwań i zastanowienia niż wydawać werdykt. Dlatego ranking nazwałem małym :D
Cyrkulowanie wymiarami łopat miałoby sens gdyby podane średnice były opatrzone informacja jakich łopat dotyczą.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, o 00:02 przez Blade, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2010, o 23:44

jedrus pisze:Panowie - w zestawieniu nie ma bledu, i nie o zestawienie chodzi, bo pokazuje dane i kazdy je ocenia na wlasny pozytek i super, ze ktos je zrobil (i moze dalej bedzie je rozwijal, zeby bylo jeszcze lepsze i zawieralo wiecej info); chodzi tylko o teze jaka zostala postawiona w poscie (Pytanie co robi znowu Align na tym polu ze swoim produktem plasując się na żółtym koniuszku tabelki? Czy ktoś się odważy to wyjaśnić?), potem zaraz kolejny post w podobnym tonie - do tego sie odnosilo moje pytanie po co...
Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne - akurat padło na Aligna bo ostatnio w ogóle się dużo i o nich i o GAUI mówiło (A550E i GX5). Stąd "naturalne" pytanie do nowych (w sensie modelu a nie firmy) "konkurentów" (sorry za słowo ale nic innego mi nie przyszło do czachy o tej porze).

jedrus pisze:ale niewazne...zapomnijmy o sprawie...
Ważne. Każde zdanie w dyskusji jest ważne. :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości