Protos mini vs X3

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 792
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 16 kwie 2015, o 18:43

Takie porównanie dżwięków wydawanych przez mini i gaukę:
miniak

X3
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 16 kwie 2015, o 18:46

Haha - to już wiem dlaczego wybrałem X3 :)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 kwie 2015, o 20:00

Zdecydowanie wybieram dźwięk miniaka, Ta gitara na początku tak jakoś strasznie nie komponuje się z resztą :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 16 kwie 2015, o 23:12

telemaniak pisze:Ale tam masz łożyska kulkowe, bez porównania mniejsze tarcie.


W one wayu tez sa lozyska kulkowe. Oneway trzyma tylko w momencie przenoszenia napedu, a jak sie kreci na wolnobiegu to zaryzykowalbym stwierdzenie ze nie przenosi zadnych obciazen.



subframe pisze:Nie rozumiem całej tej dyskusji o łożysku w prosiaku.
W końcu MSH wypuścił poprawioną wersję, a to tylko łożysko..

Skoro dyskusja wokół wad mini-prosiaka sprowadza się do trwałości jednego łożyska to domniemam że helik jest wybitny. :)


Bo jest!!
:)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 kwie 2015, o 14:27

Gaui X3 - dlaczego właśnie ONA

Zastanawiałem się czemu X3 tak kiepsko lata, teraz już wiem, bo to baba :vhappy:

Piatka, miruu !!!!!!!
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 792
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 17 kwie 2015, o 20:34

Kobieta się mówi a nie baba :nono:
dlatego potrzebuje specjalnego podejścia i czułości, najpierw trzeba ją pogłaskać po łopatkach ogonowych a dopiero potem wciskać pakiet :grin2:
W nagrodę zaś usłyszymy piękne darcie mordy :lol:
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 kwie 2015, o 20:51

Miedzy nami facetami nie musimy się głaskać i nic sobie nie wkładamy tylko wystarczy męski uścisk dłoni przy przyłożeniu pakietu.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 17 kwie 2015, o 21:10

Kenobi36 pisze:Miedzy nami facetami nie musimy się głaskać i nic sobie nie wkładamy tylko wystarczy męski uścisk dłoni przy przyłożeniu pakietu.


Ja z moim Protosem to przy wkładaniu pakietu mogę gumki naciągnąć, żeby bezpiecznie było
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 kwie 2015, o 21:20

No nie wiem czy stosowanie tych samych gumek przez 3 miesiące jest bezpieczne ;-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 17 kwie 2015, o 23:25

Czyli podsumowując, protosem:
- bez gumki nie polatacie,
- zamiast tego jest potrzebny męski uścisk dłoni,
- z natury jest za mały i trzeba powiększać - streachować,
- na dzień dobry ma luzy.. w tarczy,
- sypie się łożysko,
- spadają paski,
- zawyć nie potrafi,
- zakończyć jak trzeba też się nie da bo autosa normalnego nie zrobi.

I jak tu mówić o przyjemności? ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 kwie 2015, o 06:39

-Mini bez, czy z gumką poleci, do wyboru, x3 tylko bez.
-Tak, po locie można jeszcze poklepać po ramienie.
-Mini z natury przychodzi w dwóch rozmiarach, w pudełku są dwa paski i dwie belki. X3 tylko w jednym ociężałym, o klasycznym 3s2200 zapomnijcie, i do tego trzeba dokupić pasek aby X3 trochę mniej zrzędziła
-Niestety :-(, ale nie ma to specjalnie wpływu na lot.
-Przy dobrym partnerze się nie sypie.
-Jak partner jest dobry to nigdy nie spadnie.
-Mini zawyć potraf (overspeed) , ale głównie wydaje rasowe dźwięki w przeciwieństwie do wiecznie zrzędzącej X3.
-Przy dobrym partnerze Protos Mini kończy pięknym autosem.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 kwie 2015, o 10:15

Widzę kolejną słabą stronę x3,
Brak części :-)
Niestety przy X5 mnie to też bolało.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 18 kwie 2015, o 11:01

Oj tam brak czesci :) chłopaki z wrocławia spanikowali i wykupili cały zapas tych zabieraków bo im w krecie poszły. Ja miałem 3 krety i w żadnym z nich zabieraki nie dostały, więc nie jest to regułą, a dystrybutor działa w miarę sprawnie i pewnie lada chwila uzupełni brak.

Protos bardzo dobrym helikopterem był... Ale 5 lat temu. Świat poszedł trochę do przodu, gaui wyciągnęło wnioski z doświadczeń w rezultacie mamy znacznie lepszą tarczę (większe łożysko, brak kuriozalnych problemów z ocieraniem ramion przy większych wychyłach, lepsza sztywność) to w połączeniu z solidniejszymi okuciami na 4 łożyskach przekłada się na lepszą precyzję w locie. Poza tym konsekwencją zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych jest brak problemów z łożyskami (OWB). Po prostu gaui X3 to nowocześniejsza konstrukcja bazująca no bogatszym bagażu doświadczeń.

X3 daje też znacznie większą dowolność w doborze napędu - silnik i piniony. Nie zużywa się tak szybko pasek ( czy w ogóle się zużywa?). Jest większa i bardziej widoczna w powietrzu. Do tego jest spoooroo tańsza :)

Protos ma fajny dźwięk, ale nie zafunduję sobie tych wszystkich baboli tylko z tego powodu :)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 kwie 2015, o 16:00

Nie miałeś protosa, więc nie masz zielonego pojęcia ani o jego wytrymałości, ani precyzji czy szybkości zużycia elementów.
"większa precyzja lotu" - a jak tą precyzję zmierzyłeś ? :-)
Większa swoboda wyboru ? a niby w czym większa ? bo ja widzę w ofercie różne piniony i silniki - kolejny argument z dupy wzięty :-)
Widoczność w powietrzu - niemierzalne i subiektywne, może jakby to był Goblin gdzie belka nie jest juz czarną rurą to można by spekulować.
Taki sam kurczak z rurą w dupie jak każda 450tką.
Miałem X3, miałem okazję zapoznać się dobrze z tym modelem i nie ma w nim nic nadzwyczajnego.

Argument o większej ilości łożysk - w innych modelach tego nie robią, może dlatego że w innych modelach nie są potrzebne ze względu na wyższej jakości łożyska.
Cały ten model wygląda jak zrobiony aby był cięższy - gruby kawałki plastiku, większa rama aby w nią upchać pakiet i tada - mamy kloca , to dajmy mu większe łopaty inaczej będzie problem aby latał.
Nie trzeba tez w innych modelach pakować podkładek na spindel aby luzy kasować - ot taka precyzja firmy, zwalająca na użytkownika brak precyzji.
Nie ma wała - cena niższa nie bierze się z nikąd, i dodanie więcej plastiku czy grubszej rury ogonowej albo łożysk nie zwiększa możliwości modelu.
Zwiększa wagę, a jak widać po innych modelach można mieć lżejszy model o niebo lepszej proporcji mocy do masy.
Kabinka zachodząca końcówkami na FBL , dzwoniąca nimi o rurę bądź FBL.
Upychanie baterii , kable od niej pod kabinkę - żadnej swobody w używaniu baterii nie pasującej do wnęki w ramie.
W protosie wylatałem dziś najróżniejsze baterie , o różnym kształcie , wymiarach i wadze - w X3 byłem skazany na takie które były dedykowane do niego.

No i te rzężenie - coś między sieczkarnią do kapusty a a mcpxem.
Po tym wszytskim i problemach z rozlatujący się wałkiem ogonowym oraz wibracjami zakończyło przygodę z tą miernotą.
Nijak to się ma do naprawdę udanego Gaui X5.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 kwie 2015, o 16:07

Btw dziś wziąłem od Kenobiego pinion 14 , bo planuje zobaczyć jak będzie protos latał na 4S.
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 18 kwie 2015, o 16:12

Tak czytam te rozkminki i chyba się nakręcacie chłopaki trochę? Nieprzyjemnie się czyta.

Mnie zastanawia ile osób miało X3, później przeszło na Miniaka (ewentualnie inny model) i dlaczego. Oraz w drugą stronę, czyli przejście z mini na X3 (ewentualnie inny) i dlaczego. Oczywiście zmiany na wyższe klasy (500, 550 itd) się nie liczą!
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 18 kwie 2015, o 16:20

Każdy ma prawo do swojej opinii :) Osobiście uważam X3 za znacznie bardziej udany model niż X5, o porównaniu do protosa nie chce mi się już więcej pisać. Sam stałem przed wyborem X3 vs mini Protos, wybrałem jak wybrałem i nie żałuję. A wybierałem nie mając nawet świadomości tych baboli z łożyskami i tarczą które sprawiają że koledzy więcej ten model serwisują niż latają.

Luz na szpindlu? W instrukcji jasno było napisane aby założyć jedną parę podkładek i po kilku lotach dołożyć drugą gdyż dumpery muszą się ułożyć.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, o 16:58 przez telemaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 18 kwie 2015, o 16:47

SeKLeS pisze:
Mnie zastanawia ile osób miało X3, później przeszło na Miniaka (ewentualnie inny model) i dlaczego. Oraz w drugą stronę, czyli przejście z mini na X3 (ewentualnie inny) i dlaczego. Oczywiście zmiany na wyższe klasy (500, 550 itd) się nie liczą!


Sporo opinii takich osób znajdziesz na amerykańskim helifreaku w dziale poświęconym X3. W dziale poświęconym miniakom raczej nie znajdziesz bo mało kto przesiadał się w tę stronę.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 kwie 2015, o 16:55

No właśnie - każdy ma prawo do swojej opinii.
Opinię o większej precyzji może wydać pilot o dużej wprawie, mając do dyspozycji oba modele które chce porównać o porównywalnym setupie.
Opinia polegająca na tym że to co ja zakupiłem jest lepsze od tego co widziałem w necie - to już nie bardzo jest własna opinia, raczej fantazjowanie na temat napisów na pudełku i sloganów reklamowych.
O tym jak będą latać oba modele będzie głównie decydować jaką elektronikę w nie włożysz, nie ma cudów - ile bys łożysk nie włożyłe więcej, nie da to modelowi hiper możliwości.
Ideałem jest konstrukcja która mając możliwie najniższą wagę będzie w stanie wytrzymać zadane jej obciążenia.
Jeśli chodziłoby o wytrzymałość głównie, to może zrobić stalową ramę , okucia etc ?
Stąd zastosowanie karbonu, aluminium aby dążyć do obniżenia masy.

Co do innowacyjności - nie ma w X3 nic nowego - w protosie mini masz jeden pasek napędzający zarówno główny wirnik jak i ogonowy.
W Goblinach patent z belka ogonową.
Innowacyjnością ma być dokładanie łożysk :-) ? czy może dokładanie kolejnych podkładek wraz z kolejnymi lotami ?
Ja tez miałem dylemat i też kupiłem X3, aby po bojach z różnymi problemami (najgorszym były wibracje) zmienić na protosa.
Najpiękniejszym momentem było rozstanie z dźwiękiem sieczkarni i ciężarem kobyły na rzecz cichego furkotu łopat i super kopa biorącego się z lekkości modelu.
Opisujmy swoje doświadczenia, a nie odsyłajmy do internetu.
BTW o jakim protosie 4S Ty piszesz ? nie bardzo rozumiem ten komentarz, bo mój protos nigdy nie był u nikogo na testach, ma inny setup.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 18 kwie 2015, o 17:33

A testowaliśmy swego czasu protosa 4s. Był ok, ale mając już wtedy X3 odczuwaliśmy mniejszą moc w porównaniu. Osobiście za mało nim latałem aby odczuć różnicę w precyzji lotu ale tę opinie bazowałem na relacjach z helifreak oraz fakcie mniejszej sztywności głowicy i tarczy.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość