Helikoptery cegly i nie cegly od dywagacji do konkretow

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 lip 2017, o 14:01

No wlasnie wlasnie wlasnie!
Juz dawno wywylowalem imie Kuli na daremno...

(pewnie sie turla gdzies po swiecie jak to Kula...)
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 13 lip 2017, o 21:11

Albo się turla ze śmiechu :)
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 lip 2017, o 21:41

... to tez ... na pewno... jak to Kula...
;)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 lip 2017, o 22:37

Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 13 lip 2017, o 22:51

Cegla wynika z przystosowania fury do obciążeń a nie "widzi mi się”. Czy z kinga2 mozna bylo uzyskac to co w oxy3? Niebardzo.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 lip 2017, o 23:07

No.... Wiec Kula jak przyj.. Przyturla się to powie:
A turlajcie wy kule z takimi wypocinami!
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 14 lip 2017, o 05:49

miruuu pisze:--> :masakra:


Nie pękaj, też jesteś w encyklopedii... :D
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2055
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 14 lip 2017, o 06:05

I kup coś od Mirka :masakra:
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 lip 2017, o 10:01

Zawsze sie zastanawialem jak to jest miec na imie Janusz... Albo Grazyna.
Mam bliskiego przyjaciela o imieniu Janusz, ale jakos... tak ... nigdy go o to nie spytalem... Moze teraz Mirek cos powie, bo to podobna sprawa...
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 970
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Pietrek » 14 lip 2017, o 10:22

kubacki pisze:I kup coś od Mirka :masakra:


Inter może napisać coś więcej na ten temat. :vhappy:
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
XL power 380 / XL power 550 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 lip 2017, o 11:29

lenu pisze:Moim zdaniem przy takim porównaniu powinno wyliczyć się stosunek siły nośnej do masy gotowej do startu modelu. We wzorze można wziąć po uwagę wtedy różne łopaty bo bierze się pod uwagę m2 powierzchni wirnika. Wiadomo że mogą być łopaty profilowane itp. ale chyba do naszych dywagacji wystarczy to ujednolicić do stałego profilu. Moc silnika i pakietów była by pomijalna bo zakładamy, że jest to istniejące rozwiązanie i lata. Mając stosunek siły nośnej do wagi wiemy czy coś jest ceglą bo trzeba go wykręcać na obroty żeby latało czy jest jak piórko i lata od pierdnięcia w wirnik.


Łopaty i ich powierzchnia mają ogromne znaczenie, nie spodziewałbym się gdybym nie przetestował. Mój FrankenBelcik do lotu waży 700g. Latałem nim na zwykłych łopatach 325mm i latał sympatycznie. Ostatnio założyłem takie z cięciwą dłuższą o ok 3mm i jest extra. Klei się do powietrza, lata lekko, przyjemnie, tak jak JA lubię. Trochę jakby był większym śmigłowcem niż rzeczywiście jest.
Nie jest przepowerowanym ciężkim napierdalaczem, silniczek Turnigy E500 ma pewno max z 250W. Powoli trochę zaczyna mi brakować, ale nie wiem czy wcisnę tam jakiś większy motor.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 14 lip 2017, o 21:35

aikus pisze:Zawsze sie zastanawialem jak to jest miec na imie Janusz...

Akurat nie znam żadnego Janusza, w sensie takiego że ma to wpisane w papierach, bo takich co to im sianko spod czapeczki wystaje, to i owszem wielu. Ale za tego tutaj łysego czerepa serce, duszę i ostatnią Soplicę bym dał :) No.., a teraz spadam na giełdę popatrzeć na łzy i poczytać o nieklepanym i nie szpachlowanym Fireballu w dobrej cenie...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 14 lip 2017, o 21:53

mwx pisze:Łopaty i ich powierzchnia mają ogromne znaczenie, nie spodziewałbym się gdybym nie przetestował... itd


Z tym się zgadzam i z tego powodu zaproponowałem zmianę parametru średnicy wirnika na powierzchnię łopaty. W swoich bazgrołach uwzględniłem wymiary jakie udało mi się znaleźć w necie (czyli pierwsza lepsza w danym rozmiarze), i długość na jakiej łopata na pełną szerokość tak trochę na oko, chciałem pokazać ideę.
Myślę że każdy z tych modeli przy niewielkich zmianach szerokości czy długości łopaty mógłby podskoczyć "pare oczek" wyżej z obciążeniem powierzchni nośnej.

Taka sama sytuacja może być z Fireballem, łopaty w rozmiarze 280 znalazłem z szerokością 25mm, wystarczy że SABa łopaty mają np 30mm szerokości i już sytuacja sporo się zmieni. Tak samo będzie przy streczu, Fireball wyjdzie pewnie podobnie do np tarota na 6s na łopatach 325mm:)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 lip 2017, o 22:02

Im dluzej o tym mysle tym bardziej mam wrazenie, ze wszyscy macie racje, a ta tabelka jest o kant dupy potluc.
I mowie serio.
Wzialem tego "Miska" i sie jaralem tym, ze on ma tak wielki stosunek masy do srednicy rotora, ale co? No jak to co - ewenement na skale swiatowa - pieciolopatowy wirnik glowny.
Sokol zdaje sie ma trojlopatowy - juz samo to miazdzy system, zalozeniem pieciu lopat u "miska" bylo wlasnie GLOWNIE to, zeby zredukowac jego srednice...
A ja sie uczepilem tego kwadratu tej srednicy i członek męski :wall2:

Jest wiecej parametrow do uwzglednienia i sensowne obliczenia sa dla mnie za trudne (ergo - nie umiem ich robic).
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 lip 2017, o 22:49

Nie bez znaczenia jest też położenie CG - im wyżej, tym fajniejsze i bardziej neutralne są przewroty.
Nawierciłem sobie kiedyś otworki w wale o 15mm bliżej - było czuć różnicę.
Pod względem umieszczenia CG fajny był Mini Titan z baterią i silnikiem prawie pod wirnikiem.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 lip 2017, o 23:36

A to juz chyba kwestia preferencji (znowu).
Nie ma chyba helikoptera ktory ma CG blizej plaszczyzny wirnika niz Goblin, a Goblinem mi sie zle* latalo. M.in. wlasnie dlatego, ze on sie obracal w innych osiach niz inne helikoptery.
i tak naprawde to chyba wlasnie TO sprawialo mi wrazenie jakiejs takiej sztywnosci i nienaturalnosci, choc pewnie sztywnosc calej konstrukcji tez swoje robila...
Ale wiekszosc ludzi kocha Gobliny wlasnie za to.

*Zle to tu oczywiscie okreslenie mocno przesadzone i wrecz powiedzialbym nie na miejscu., bo jakbym sie mial do czegokolwiek w tym modelu przyczepic to nie bylo do czego. Precyzyjny, przewidywalny, super lecial za drazkiem, posluszny i w ogole... same superlatywy przez pierwszych kilka lotow.
a potem zaczalem kombinowac jakby go tu troche uelastycznic, zeby byl bardziej miekki... i tak naprawde nigdy mi sie to nie udalo. Jak zjezdzalem z gainami na cyklice to robil sie nieprecyzyjny, a elastyczny dalej byl po niemiecku.
;)
W kocnu zaczelo mnie to meczyc... No niestety.
bralem model na pole, bralem pakiety i latanie nim traktowalem jak obowiazek. Jest model, sa pakiety wiec trzeba wylatac...
A to nie tak powinno byc.
to powino byc tak, ze latam latam latam... o kurde... to juz? Koniec pakietow??
Buuu... no trudno...
No i z Goblinem tak mialem tylko na poczatku.
Moje zjebane preferencje - co zrobic.

:dk:
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 lip 2017, o 05:22

No tak.. pamiętam jak Futabę sprzedałeś, bo Ci piszczała, jak przy włączeniu holda miałeś zapiętego ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 15 lip 2017, o 07:06

A tu do konca zycia betę twierdził ze to futaba jest zjebana nie ja.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lip 2017, o 07:30

Można tę opcję bez problemu wyłączyć ;)
Podobnie jak otrzeżenie o polozeniu drążka gazu, pstryczka idle1/2 i czegoś tam jeszcze.

"Goblinowe" przewroty mogą też wynikać ze sporej powierzchni i masy "belki" ogonowej, w porównaniu do standardowej cienkościennej rurki.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 15 lip 2017, o 10:49

mwx pisze:Można tę opcję bez problemu wyłączyć ;)
Podobnie jak otrzeżenie o polozeniu drążka gazu, pstryczka idle1/2 i czegoś tam jeszcze.


A ja nie chce wylaczyc. Ja chce zeby apka ostrzegała przed wysokim stanem gazu lub/i wylaczonym holdem. A nie przed wlaczonym holdem.
Wlazony hold nie niesie ze soba zadnego zagrozenia.
I tego w futabie sie ustawic nie dalo.
Wiec uznalem ze te apke projektował ktos, kogo drogi myslowe nie sa kompatybilne z moimi i nie bede uzywal tego sprzetu... I juz.

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości