O serwach - ogólnie...

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 sty 2013, o 13:31

crash pisze:chyba że matka ziemia jest tak kapryśna i w różnych sytuacjach różnie mi ten helikopter odpycha :dk: ?

Z helikami jak z babami. Wszystko zależy od której strony patrzysz :D
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 9 sty 2013, o 13:39

miruuu pisze:
crash pisze:chyba że matka ziemia jest tak kapryśna i w różnych sytuacjach różnie mi ten helikopter odpycha :dk: ?

Z helikami jak z babami. Wszystko zależy od której strony patrzysz :D


To prędzej powinno być, że z helikami jest jak z transwestytami.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 9 sty 2013, o 17:00

Fuj... :gas:
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 sty 2013, o 18:04

spalił mi się regulator!!! :gas: poskładałłem ogon, podpiełem baterie żeby sprawdzić czy serwo "gada" i po ok 30 sek coś trzasnęło, zadymiło się, odłączyłem baterie, regler spalony, rozebrałem go, jakaś malutka czarna kosteczka stopiona.
nie wiem już co jest z tym helikiem!
czytałem teraz o reglach, czy ice phoenix 80A to dobry wybór? opis ma ładny.

fatum jakieś spadło na moją maszynę :mad2:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 sty 2013, o 18:41

Crash, ja też ostatnio zjarałem regler w samolocie. Latał 2 lata i nic, aż tu nagle walnęło, zaśmierdziało i tyle. Taki już ich urok.
Co do kombinacji z ogonem - możesz spróbować z różnymi zębatkami. Są tacy co to robią ale ja wiem tyle że wiele modeli reaguje lekkim skokiem ogona przy zrywie.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 sty 2013, o 19:07

szukałem po sklepach alignowskiego regla ale niema?!! same jakieś wynalazki mało mi znane. a ceny kosmos :masakra: !
zobaczymy, dziś w nocy jeszcze poszperam co kupić.
odnośnie ogona- bardzo czciałbym zniwelować te wachnięcia bo bardzo ostatnio lubię "przygazować" między fazami, teraz mam nowe dobre gyro, nowe szybkie serwo na ogon, jak to nie pomoże to trzeba będzie chyba tylko kąty zmniejszyć, a żeby na dynamice nie stracic to obroty trzeba będzie podnieść. jeszcze myślałem o wydłużeniu belki ogonowej i założeniu większych łopatek. bo zwiększenie obrotów samego tylko ogona było by strzałem w dziesiątkę ale mam wałek i na teorii trzeba będzie poprzestać, z paskiem to już prosta sprawa by była.

pozdro!
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 sty 2013, o 20:06

Kowal pisze:W tym zawodzie ciężko być poważnym. :grin2:

1) Kręcący się wirnik wytwarza moment przeciwny do koerunku obrotów wirnika głównego.

2) Łopaty wirników działają na takiej samej zasadzie jak skrzydło samolotu. Jest profil, jest cięciwa itp. Zależnie od profilu, prędkości napływu strug powietrza, kąta natarcia itp. masz różną siłę nośną. Profile w łopatach naszych helików są dość cienkie, przy małych prędkościach siła nośna jest stosunkowo mała.

Jeżeli uda mi się odgrzebać program Profilii, to zamieszczę dla Ciebie wizualizację przepływu na profilach przy różnych kątach i profilach.


ad2) przy zbyt małej prędkości napływu strug powietrza i dużym kącie natarcia spada siła nośna skrzydła czy śmigła a rośnie opór aerodynamiczny, w efekcie samolot spada a w przypadku helika dzieje się adjeden-
ad1) tylko że ten moment jest chwilowo tak duży że przekracza możliwości wirnika na ogonie i następuje niechciany obrót śmigłowca wokół własnej osi.

chodziło mi tylko o to żeby wirnik ogonowy mógł równoważyć siły i momenty pochodzące od wirnika głównego, nawet te ekstremalne.
nadal wydaje mi się że zmniejszenie kątów natarcia zmniejszy siły działające na ogon, a większe obroty zwiększą efektywność ogona (tym bardziej że na ogonie kąty zostają te same -45 +40 ) i to pozwoli wykluczyć sytuację ad2.

pozdrawiam miłośników brzydkich helikopterów tzn tych które latają... :vhappy: :rotfl2: :rotfl:
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 9 sty 2013, o 20:29

Niektóre dobre FBL mają możliwość kompensacji tego szarpnięcia ogonem.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 sty 2013, o 00:03

Crash, ale ja cię nie rozumiem... Jeżeli chcesz dawać modelowi w palnik to latasz w idlu, a tam ustawiasz wysoką krzywą "V" i masz z głowy problemy z ogonem. Te raczej występują w normalu. No chyba że coś schrzaniłeś w ustawach.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 10 sty 2013, o 08:41

crash pisze:ad2) przy zbyt małej prędkości napływu strug powietrza i dużym kącie natarcia spada siła nośna skrzydła czy śmigła a rośnie opór aerodynamiczny, w efekcie samolot spada a w przypadku helika dzieje się adjeden-
ad1) tylko że ten moment jest chwilowo tak duży że przekracza możliwości wirnika na ogonie i następuje niechciany obrót śmigłowca wokół własnej osi.


Tak, masz rację. To co opisałeś w części pierwszej nazywa się przeciągnięciem.


crash pisze:chodziło mi tylko o to żeby wirnik ogonowy mógł równoważyć siły i momenty pochodzące od wirnika głównego, nawet te ekstremalne.
nadal wydaje mi się że zmniejszenie kątów natarcia zmniejszy siły działające na ogon, a większe obroty zwiększą efektywność ogona (tym bardziej że na ogonie kąty zostają te same -45 +40 ) i to pozwoli wykluczyć sytuację ad2.

pozdrawiam miłośników brzydkich helikopterów tzn tych które latają... :vhappy: :rotfl2: :rotfl:
.

Momentu od wirnika głównego Ci to nie zmniejszy. Zwiększenie obrotów może faktycznie pomóc, bo łopatki będą działały przy większej prędkości. Zwiększy się sila wytwarzana przez nie pod warunkiem, że się nie przeciągną. Kombinowałeś z czulości w idlu?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 sty 2013, o 12:37

małe uzupełnienie...
Teoretycznie można tak zmienić przełożenie ogona w stosunku do wału głównego że wirnik ogonowy będzie się obracał szybko juz przy umiarkowanych prędkościach wirnika głównego (np konwersja Xtreme dla Honey Bee King 2 zwiększająca przełożenie o 20 lub 30% zależnie od złożenia :thumb: ). Trzeba jednak pamiętać że jest to nic innego jak zwiększenie mechanicznego wzmocnienia w układzie sterowania co może doprowadzić do wzbudzania (przesterowania) układu :wall: przy wyższych poziomach sygnału wejściowego (obrotach głownych) - objawia się to tzw "rybkowaniem" ogona :gas: . Mechaniczne wzmocnienie ma tę wadę że nie możemy go łatwo zmieniać a szczególnie w locie :rotfl2: .
Jeśli modelowi "ucieka" ogon przy "szarpaniu" kątami łopat to trzeba tak długo zwiększać czułość żyra i/lub obroty wirnika aż objaw ustąpi :juppi: . Jeśli pomimo osiągnięcia 80-90% obrotów nadal ogon ucieka to albo żyro jest za wolne/za mało czułe albo serwo ogonowe za słabe/wolne :dk: .
Można również doprowadzić do sytuacji że na niskich obrotach będzie idealnie ale za to będzie się wzbudzał na wysokich - oczywiście o ile nie mamy możliwości zdalnie ustawiać czułości żyra zależnie od trybu lotu :plask: .
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 10 sty 2013, o 17:54

nie chciałem oczywiście domieszać jeszcze elektryki do tego zagadnienia bo zrobiła by się nam tu księga wielotomowa...

zakładam sobie że jeśli mamy słabo wydajną mechanikę to elektronika choćby z NASA nie da rady i każdy się tu musi ze mną zgodzić... tak samo jest oczywiście w drugą stronę - najnowocześniejsza elektronika na nic się przyda jeśli konstrukcja jest do bani.
najtrudniejsze w tym wszystkim jest żeby jedno drugie uzupełniało i razem pięknie grało... i to jest chyba to co mi się wtym hobby podoba - na nic nie ma gotowej recepty a swoją indywidualność (moja żona inaczej to nazywa :lol: ) można wyrażać na milion sposobów.

pozdrawiam!
ps. - regle aligna wyszły z mody? nie ma w żadnym sklepie takiego jak potrzebuję :dk: hmm
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 sty 2013, o 20:45

crash pisze:ps. - regle aligna wyszły z mody? nie ma w żadnym sklepie takiego jak potrzebuję :dk: hmm
PS: a jakiego potrzebujesz...?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 11 sty 2013, o 01:20

ALIGN 75A ESC RCE - BL 75G
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 15 sty 2013, o 17:03

Hejka, oblatałem delikatnie rexia i mogę już podzielić się wstępnymi wnioskami.
zębatka większa o jeden ząbek, czyli 14 i powiem że w normalu ucieka nadal ogon ale w idlu to porównania nie ma do poprzedniej zębatki. trzyma ogon wyśmienicie, reakcja helika na "gaz" jest bardziej dynamiczna. pompki i mikropompki to pryszcz do wykonania, wzrosła precyzja wykonania tej figury a co się z tym wiąże widowiskowość... :grin2: najważniejsze dla mnie jest że helik pięknie skacze do góry czy na dół, przy mnejszych wychyłach drągów czyli jak zdawało mi się prędzej że wraz z obrotami wzrośnie noszenie i efektywność wirnika a świadczy o tym fakt że przy tym ciężkim pompowaniu nie słyszałem zwolnienia obrotów silnika/wirnika jak poprzednio.
nic się nie grzeje to i prądożerność też chyba spadła? (tego nie zbadałem, choć czas lotu był taki sam)
jeszcze jedna sprawa - sprawniejszy ogon pozwala na baardzo szybkie piruety
co do latania w normalu to spróbuję obniżyć krzywą" pitc"- zobaczymy.

przy okazji pochwalę skookum 540 - teraz piruety mogę kręcić jak chcę, helik wiruje wokół osi wirnika głównego - nawet w trakcie pompek :grin2: (teraz będę mógł zaufać swojej maszynie :vhappy: )

teraz to już dłuuugo będę zakochanym fanem rexia 500 :thumb:

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 15 sty 2013, o 21:49

crash pisze:teraz to już dłuuugo będę zakochanym fanem rexia 500



Ta. A później rzucisz małą 500 w kąt, kupisz skromną 700 i tyle będzie z tej miłości.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 15 sty 2013, o 23:00

...tak to bywa, zwłaszcza z facetami... :grin2:
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 15 sty 2013, o 23:31

crash pisze:...tak to bywa, zwłaszcza z facetami... :grin2:


Dobra, tej dyskusji ja już nie podejmuję....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 18 sty 2013, o 11:06

obniżyłem "pitc curve" (radio dx6i) o 10% w normalu, teraz mam 0; 25; 40; 65; 90.
już rexio nie zawija ogonkiem przy gwałtownym dodaniu gazu!!! :banana:
Jedyny negatywny skutek tego zabiegu- helik nie "strzela" w górę tak dynamicznie, jednak ciągle lepiej jak na poprzedniej zębatce.
Mam więc fajniutki setup do polatania w normalu i w idlu... :juppi:
i tak się cieszę- :mrgreen:

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 14 mar 2015, o 19:02

Witam!
Koledzy
Proste pytanie - szukam serwa na ogon do 500tki

760us/560Hz i w rozmiarze 37-35mm x 15mm

Polecicie coś?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości