O serwach - ogólnie...

Gdy je o coś prosisz, wzruszają ramionami...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 23 paź 2010, o 19:32

jedrus pisze:tak swoją drogą to Hyperion HP-DS20X-GCD (0,06s i 9kg) powinien byc tak samo dobry jak Futaby, a edek mówi, że syf...

Ja tam nie wiem, ale używam to serwo i mi pasi. Jest jednak jedno ale...'Zależy też jak kto lata i czego wymaga od modelu.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 11 lis 2010, o 11:19

Niedawno pojawiły się filmy z nowymi serwami MKS do 450-ek. Dziś możemy zobaczyć, jak sprawują się w locie.


COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 gru 2010, o 23:02

Wracając na chwilę do nowych serw przedstawionych tutaj na portalu, dotarłem przypadkiem do wypowiedzi beta-testera tych serw: link. Tak w skrócie to:
- Link do producenta: Bluearrow
- Kolega robił testy na T-Rex 600 nitro z głowicą Kasamy i T-Rex 600 z FBL-em SK 3600
- Bardzo dobra jakość zębatek, nieco gorzej z jakością montażu - obudowy się rozłażą
- Tester nie mógł ustawić serwa w 760us na ogonie helika - ciągle miał oscylacje
- Na etapie beta testów mieli spore problemy z żywotnością silników w serwach podczas testów w samochodach - padały po 8-9 jazdach :wow2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Producent twierdzi że zmniejszył napięcie na jakim pracuje silnik i teraz ten będzie żył dłużej :D

Ciekawe jakie będą opinie użytkowników.
Piotrek
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 14 lut 2011, o 20:50

Witam
Wkrótce będą dostępne nowe orczyki aluminiowe firmy "Elektromar" !!!!!!
Tu pierwsze sztuki ,jeszcze bez "koloru" .
Obrazek
Obrazek
Cena będzie konkurencyjna !!!!! :thumb:
Zostało tylko przetestować i ruszamy z produkcją.
pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 lut 2011, o 20:54

Cześć!
Bez wielowypustu w środku i z jednym otworem na popychacz?
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 14 lut 2011, o 20:56

Jest wielowypust tylko nie dało się fotki zrobić (nic nie widać).
Co do otworów to żaden problem zrobić więcej.
Wielowypust zrobić ,to jest sztuka :nw:
To co widać to jest druga strona ,miejsce na łeb śruby co dokręca orczyk do osi serwa.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 lut 2011, o 21:02

No właśnie ta śruba zaciskająca orczyk na osi serwa zupełnie mnie zmyliła: pomyślałem, że może jest to patent na pozbycie się wielowypustu i związanych z tym trudności np. w ustawieniu idealnej pozycji orczyka (skok wielowypustu).

A dlaczego patent z taką śrubą a nie tradycyjnie jedną centralną wkręcaną w oś serwa?

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 14 lut 2011, o 21:16

Pod jakie serwa to będzie pasować? Domyślam się że dla rozmiaru standard ale futaba, JR - wdaje mi się że inne wielowypusty mają. Przyłączam się do pytania: o co chodzi z tym patentem ze śrubką?
Piotrek
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 14 lut 2011, o 21:41

miszcz_waw pisze:Pod jakie serwa to będzie pasować? Domyślam się że dla rozmiaru standard ale futaba, JR - wdaje mi się że inne wielowypusty mają. Przyłączam się do pytania: o co chodzi z tym patentem ze śrubką?



podlaczam sie do pytania,

jaka długość orczyków? do jakich serw? do jakich klas heli, 450, 500?
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 lut 2011, o 21:42

Metalowym/aluminiowym orczykom mowimy NIE!!

:mrgreen:
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 lut 2011, o 21:56

Edziu, czy chcesz powiedzieć, że plastikowe działają czasami jak "bezpiecznik": łamią się same nie dopuszczając do uszkodzenia przekładni serwomechanizmu? Bo innej wartości dodanej nie widzę...

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 lut 2011, o 22:00

Luke Skywalker pisze:Edziu, czy chcesz powiedzieć, że plastikowe działają czasami jak "bezpiecznik": łamią się same nie dopuszczając do uszkodzenia przekładni serwomechanizmu? Bo innej wartości dodanej nie widzę...

Ł.


Dokladnie,nigdy bym nie zalozyl metalowych orczykow,ale jak kto woli...
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 14 lut 2011, o 22:52

W dobrych serwach strzeli najpierw snap lub zegnie się popychacz - mowa oczywiście o metalowych przekładniach. Co do plastików to w pełni się zgadzam.
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 lut 2011, o 22:56

Pamietam kreta X5 w ktorym mam serwa z metalowimi przekladniami. Wszystkie 3 orczyki,plastikowe mi polamalo. Nie chce myslec co by sie stalo z serwami gdybym mial metalowe orczyki...
Moze i moja opinia jest juz przestarzala,ale jak juz pisalem,co kto woli.
I nie mialem tu zamiaru robic antyreklamy czy cus :thumb:
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 14 lut 2011, o 23:09

Ja bym metalowych orczyków też nie założył a pytam z ciekawości bo tak jak już pisałem wielowypusty w różnych markach serw są różne a ta śrubka mnie mocno nurtuje :) Czyżby jakiś uniwersalny patent typu np. czteroząbkowy uniwersalny wielowypust z zaciskiem?
Piotrek
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 15 lut 2011, o 00:05

Cztero ząbkowy czy inny uniwersalny wielowypust raczej nie możliwy 23 24 lub 25 zębów w zależności od firmy produkującej serwa. A patent ze śrubą zaciskową to fajna sprawa nie dość że likwiduje luzy to jeszcze bardzo ułatwia demontaż orczyków.
Kto walczył z demontażem ten wie pokaleczone serwa palce itd :mad2: no chyba ze jakiś ściągacz.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 15 lut 2011, o 16:59

edek pisze:Pamietam kreta X5 w ktorym mam serwa z metalowimi przekladniami. Wszystkie 3 orczyki,plastikowe mi polamalo. Nie chce myslec co by sie stalo z serwami gdybym mial metalowe orczyki...
Moze i moja opinia jest juz przestarzala,ale jak juz pisalem,co kto woli.
I nie mialem tu zamiaru robic antyreklamy czy cus :thumb:

Zaliczyłem kreta 600-tką że mało co z niej zostało - miałem metalowe orczyki na wszystkich serwach. Efektem były powyginane popychacze i popękane snapy podpięte do serw JR DS8915 (serwa sprawują się obecnie bez problemów w 700-tce) oraz dosłownie wyrwane zębatki z Futaby S9253 i pęknięte ucho mocujące od Futaby S9254. Futaby również już działają bez zarzutu po wymianie górnych części obudów i zębatek w S9253.
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 15 lut 2011, o 18:22

Jednemu peknie obudowa,innemu tryby a jeszcze komus spali sie calkowicie silnik ( w serwie)... ja wole nie ryzykowac i wymienic orczyki niz cokolwiek innego.
exTeam Gaui
kropa
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 04-03-2011
Podziękował: 4 razy

Postautor: kropa » 9 mar 2011, o 06:59

Koledzy dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem, staram się dużo czytać i nie zawracać bez potrzeby komuś głowy. Składam heli 50 i mam dylemat z podłączeniem serw do odbiornika typu hk-t6a v2. Kolory + czerwony; - czarny; ster. żółty ale ten wtyk można włożyć dowolnie. Na zdjęciach które oglądałem było to pokazane różnie. Patrząc z przodu raz - czarny był pokazany na górze na drugim na dole. Jak powinno być to podłączone.

z góry dziękuję za pomoc sławek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 mar 2011, o 12:36

Każdy odbiornik ma masę w pierwszym pinie, więc wszystkie wtyczki powinny być tak podłączone, że ten kolor idzie na zewnątrz:

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Serwa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość