Strona 1 z 1

Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 6 cze 2013, o 07:41
autor: Szelma
Ponowie,
Sprawa wygląda tak że:
Do podwozia mojej makiety przewidziano 3 serwa niezależne - po sztuce na każdą goleń.
Chcę to pozostawić tak jak przewidział producent, choć widziałem konstrukcje nawet z jednym serwem.
Teraz pytanie:
- Jakie parametry powinny posiadać serwa do podwozia w makiecie w rozmiarze 90 o wadze 5,5 kg (siła/moment) przy założeniu że każde obsługuje jedną goleń ?
- Czy spowalniacze serw będą działać zarówno przy serwach cyfrowych jak i analogowych ?
Posiadam DX7 (stare) - nie posiada spowalniania na kanale tak że ta opcja niestety tez nie wchodzi w grę.

- Czy serwie cyfrowemu można zmienić kierunek pracy poprzez przelutowanie kabli na potencjometrze tak jak w serwie analogowym ?
Jeżeli chodzi o zmianę kierunku pracy serwa... wszystkie trzy będą spięte razem na kablu "Y" a tylko jedno z nich musi mieć zmieniony rewers, dla tego rewers w apce nie wchodzi w grę, również słabo wygląda kwestia odwrócenia fizycznego serwa (brak miejsca).
Póki co to tyle :)

Pozdrawiam !

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 6 cze 2013, o 11:29
autor: Neomutant
Szelma pisze:- Czy serwie cyfrowemu można zmienić kierunek pracy poprzez przelutowanie kabli na potencjometrze tak jak w serwie analogowym ?
Jeżeli chodzi o zmianę kierunku pracy serwa... wszystkie trzy będą spięte razem na kablu "Y" a tylko jedno z nich musi mieć zmieniony rewers, dla tego rewers w apce nie wchodzi w grę, również słabo wygląda kwestia odwrócenia fizycznego serwa (brak miejsca).
Póki co to tyle :)

Albo czeka cię zakup reversera sygnału albo tootorial.

Co do pytań w sprawie serw do podwozia 1) nie napisałeś jakim budżetem dysponujesz 2) jakie maksymalne wymiary mają mieć serwa 3) nie będę się wypowiadał bo makietami się jeszcze nie zajmowałem.
Ale wydaje mi się że wystarczyły by takie trzy (każdy z nich dysponuje momentem kg-cm: 3,9 kg).


//Edit
Ale dzięki Tobie nauczyłem się czegoś nowego, do tej pory nie wiedziałem że istnieje taki wynalazek

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 6 cze 2013, o 13:18
autor: Szelma
No to tak:
Serwa powinny mieć wymiar 32x17.
Jeżeli chodzi o budżet: to nie są serwa na cyklikę czy ogonowe.
Chciałbym na nie przeznaczyć relatywnie nie dużo.

Czy rewerser działa z serwami cyfrowymi ?

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 6 cze 2013, o 13:43
autor: Neomutant
Szelma pisze:Czy rewerser działa z serwami cyfrowymi ?

Niestety tego nie wiem, musiałby wypowiedzieć się ktoś kto wie.

Przy okazji tego tematu znalazłem takie taką i taką ciekawostkę

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 7 cze 2013, o 00:11
autor: Kowal
Pytanie jakie masz podwozie, serwa raczej służą do zwalniania blokady, bo inaczej po zdjęciu napięcia model osiadłby na ziemi.

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 7 cze 2013, o 06:54
autor: Szelma
No, mechanizm podwozia jest z blokadami.
http://www.centuryheli.com/products/pro ... pageid=857
Takie jest to podwozie - w zasadzie podwozie samo w sobie nie jest ważne bo i tak golenie będą zmienione na makietowe.
Istotne są same mechanizmy które rzeczywiście posiadają blokady, a same serwa wyciągają takie "popychacze" które w ostatniej fazie blokują podwozie.

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 7 cze 2013, o 07:34
autor: Kowal
Właśnie o to mi chodziło, o mechanizm blokady po otwarciu/zamknięciu nóg. Kiedyś były specjalne serwa do podwozia, obracające się o 180st, ale to czasy bez komputerów. Teraz możesz kupić sobie serwo i je zaprogramować. Wazne, żeby było w miarę silne, aby mogło pokonać opór ewentualnych zanieczyszczeń, niedoskonałości budowy itp. Rozumiem, że to makieta heli będzie? Jeżeli tak, to masz jeszcze mniejszy problem, bo podwozie nie będzie narażone na duże obciążenia przy starcie i lądowaniu.

Sprawdź skok popychacza, opór jaki jest w czasie otwierania/zamykania mechanizmu i kup najsilniejsze serwa za kasę którą dysponujesz, sądzę że może być to małe serwo. Teraz nawet te małe serwa są mocne.

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 8 cze 2013, o 20:29
autor: Gmeracz
Ja stosuję dwa spowalniacze Turnigy właśnie do podwozia i klap w Hawker Sea Fury. Możesz ustawić szybkość otwarcia, chowania i kierunek, więc wszystko załatwione kilkugramowym modułem. Też mam mechanizmy z blokadą więc serwo ma pokonać głównie tą blokadę. 1,5 kg w zupełności wystarczy. Poniżej spowalniacze. Działają bez pudła:

Obrazek
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8863


Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 8 cze 2013, o 22:20
autor: Szelma
No Gmeracz wspaniale,
Serdecznie Ci dziękuję za informację gdyż nie wiedziałem że ten moduł też ma opcje zmiany kierunku pracy serwa.
Powiedz mi proszę tylko czy współpracuje on z serwami cyfrowymi ?

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 9 cze 2013, o 06:13
autor: Artu
Szelma, a nie Masz przypadkiem funkcji spowalniania serw w aparaturze hmm
Większość nowszych aparatur (nawet TGY9XR lub TGY9x z er9x) ma taką funkcje programowo :thumb:

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 9 cze 2013, o 18:49
autor: Szelma
Mam stare Spektrum DX7, ono nie posiada takich ficzerów :)

Kupie ten diwajs co podlinkował Gmeracz i będzie gicior :)

Re: Dobór serw do chowanego podwozia w makiecie klasy 90

: 13 cze 2013, o 19:07
autor: Gmeracz
Heh... Nie tylko stare nie mają... Moja Futaba T8FG też nie ma spowalniaczy :wow2: :wall: