HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1099
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Adam12 » 18 wrz 2020, o 20:00

GrzegorzC pisze:Odczytaj z regulatora parametr RPM ze standaryzacji. Kilka postów wyżej masz wzór na policzenie rzeczywistych obrotów łopat. Jesli wyjdzie poprawnie to ok, jeśli nie to coś nie gra.

RPM=133*1000. 133000/(10/2)/(21/120)*50=7485. Patrząc w Brainie i mierząc apką na 50% jest 2200 obr
Chyba raczej nie bardzo ...
Gaui X3; XL Power 380; Skylark; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 18 wrz 2020, o 21:46

RPM to dla obrotów maksymalnych czyli masz 133000/(10/2)/(21/120)= 4655 obr/min dla throttle 100%. Trochę dużo. Czyli dla 50% powinno być coś w okolicach 0,5 * 4655 = 2327,5. Ponieważ apka pokazała 2200 to jest w granicach błedu.
Co to za model i silnik? być może trzeba powtórzyć normalizację lub zmniejszyć pinion na silniku.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 18 wrz 2020, o 22:13

Patrząc na przekładnię to zapewne XL 380. W moim egzemplarzu XL 380 z silnikiem XL3215 -920, RPM wynosi 103*1000, czyli obroty maksymalne 3605 obr/min.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 332
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Syfon » 10 cze 2022, o 10:12

Znalazlem takie wytlumaczenie jak rozumiec wartosci Timing w HW i jakie wartosci zaprogramowac w reglu, wiec sie podziele.
Tekst znalazlem na https://www.hobbywingdirect.com/

RC101: Motor timing explained
September 22, 2020
Gary Karamikian, CEO at GK Systems inc helps explains how Motor timing works. Let's learn from the best.

=============================================================
I have a lot of people ask me about what to do with Timing so let me help you understand how a 2 pole brushless motor works

First, we need to know that there is a maximum that is possible, and any more than that actually will fight the motor.

There is a maximum possibility of only 60 deg of timing per phase. On a 2 pole brushless motor. And for reasons I will explain, we should not even try to go that high.

So let me explain, 3 phases A, B, C & 2 poles on the rotor N & S. So for 1 revolution (360 deg) there will be an A, B, C event for both North and South poles of the Rotor
So 6 total events in 360 deg of rotation
360/6 = 60

60 deg is the maximum degrees possible for each event

Now take some transport delay and you are under 60 deg of revolution possible.

So really anything above 50 is dangerous

Why is this important?

Because any timing on the end bell has to be taken into account when adding boost and turbo.

Some manufacturers may have a safety limit in place others may not, but why take the chance and damage your motor and ESC. Not to mention trying to operate in a range that is not very effective or efficient.

I think it helps to know how things work when you try to modify/tune them.


Google Translate:
RC101: Wyjaśnienie synchronizacji silnika
22 września 2020 r.
Gary Karamikian, dyrektor generalny GK Systems inc, pomaga wyjaśnić, jak działa synchronizacja silnika. Uczmy się od najlepszych.

=========================================================== ============
Wiele osób pyta mnie, co zrobić z rozrządem, więc pozwól, że pomogę ci zrozumieć, jak działa dwubiegunowy silnik bezszczotkowy

Po pierwsze, musimy wiedzieć, że istnieje maksimum, które jest możliwe, a więcej niż to faktycznie będzie walczyć z silnikiem.

Istnieje maksymalna możliwość tylko 60 stopni taktowania na fazę. Na 2-biegunowym silniku bezszczotkowym. I z powodów, które wyjaśnię, nie powinniśmy nawet próbować wchodzić tak wysoko.

Pozwólcie, że wyjaśnię, 3 fazy A, B, C i 2 bieguny wirnika N i S. Więc na 1 obrót (360 stopni) będzie zdarzenie A, B, C zarówno dla biegunów północnych, jak i południowych wirnika
Czyli łącznie 6 wydarzeń w 360 stopniach obrotu
360/6 = 60

60 stopni to maksymalne możliwe stopnie dla każdego wydarzenia

Teraz zrób trochę opóźnienia w transporcie i jesteś poniżej 60 stopni obrotu możliwego.

Więc tak naprawdę wszystko powyżej 50 jest niebezpieczne

Dlaczego to jest ważne?

Ponieważ podczas dodawania doładowania i turbo należy wziąć pod uwagę każdy czas na końcowym dzwonku.

Niektórzy producenci mogą mieć limit bezpieczeństwa, inni mogą nie, ale po co ryzykować i uszkadzać silnik i ESC. Nie wspominając już o próbie działania w zakresie, który nie jest zbyt skuteczny ani wydajny.

Myślę, że wiedza o tym, jak działają rzeczy, pomaga, gdy próbujesz je modyfikować/dostrajać.


Nie chcialo mi sie juz poprawek robic, mimo ze troche kulawe to tlumaczenie, ale da sie zrozumiec.

Teraz wiem ze dla silnika 10 polowego Timing 15 (default) bedzie za duzo, bo powinno byc ponizej 12, wiec jak ustawie 10, to bedzie bezpiecznie.

A podpialem sie pod ten watek, bo pare postow wczesniej byla na ten temat dyskusja.
Różne maszyny latające. A i jeżdżące się znajdą.

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron