mikegsx400 pisze:Bez karty trudno go ogarnąć - info w giełdzie

Bez przesady, zależy w jakim zakresie. Fakt, że niektóe rzeczy trudno jest ogarnąć, ale podstawowe się da.
mwx pisze:To klon klona klona starego YGE - spróbuj się posiłkować manualem od yge albo yep.
Nie. To po prostu jeden z wielu klonów YGE.
Jak każdy klon, YGE ma wiele rzeczy inaczej niż YGE, niektóre lepiej, niektóre gorzej, większość lepiej.
Przede wszystkim YGE kosztował wiadro dolarów, a wszystkie klony - nie.
Z pozostałych plusów: klony miały mocniejsze BECe i lepsze softstarty.
Niektóre modele były zjebane (np. YEP 30A notorycznie gubił synca). Podobne babole zdarzały się w oryginałach.
Z zalet oryginału natomiast: miał upgradowalny firmware. LEgendy głoszą, że ktoś z tej możliwości skorzystał, ale nikt nie wie z jakim skutkiem.
mwx pisze:Z tym "pamiętaniem" to różnie bywa. Miałem ICEa który zapominał ot-tak wszystkie ustawienia co jakiś czas w trakcie lotu i przywracał sobie fabryczne. Aż wreszcie spłonął razem z silnikiem

I znowu nie. Po prostu miałeś walnięty egzemplarz. Możę się to zdarzyć każdym regulatorze. W Castlu albo innym regulatorowym maybachu też.
TEraz co do meritum: podstawa podstaw w tym reglu, którą można i trzeba umieć, bo zawsze się może zdarzyć, że go rozprogramujesz na polu a karty akurat nie będziesz miał, to kalibracja zakresu gazu.
I tu jest pewien haczyk:
Bo w YGE/YEP/ICE zakres gazu kalibruje się inaczej niż w każdym innym reglu, a konkretnie to razem z kalibracją gazu ustawia się też softstart oraz hamulec.

:D
Tak jest, tak sobie makaroniarze wymyśliły.
I kalibracja tych trzech rzeczy wygląda następująco:
1. na początek - standardowo, podpinasz pakiet z gazem na maksa.
2. usłyszysz pi pi pi pi pi pi pi pi - znaczy, że regiel właśnie wszedł w tryb programowania i zapamiętał max gazu.
3. teraz ustawiasz hamulec. Jeśli go nie potrzebujesz - ciągniesz drązek przepustnicy na sam dół. Jeśli potrzebujesz hamulca - ciągniesz nie do końca na sam dół. Wszystko poniżej tego miejsca do którego "dociągniesz w dół" - będzie hamulcem.
4. usłyszysz pu piiiii - regiel zapamiętał ustawienie hamulca.
5. teraz ustawiasz softstart. Drążęk na sam dół - brak soft startu. Drążęk na samą góre - najwolniejszy softstart.
Regulacja jest kilkustopniowa (jak dobrze pamiętam to 5 stopniowa)
Do heli w rozmiarze 360 optimum będzie drążek mniej więcej w środku.
6. pu piiii - regiel zapamiętał ustawienie softstartu.
7. drążek w dół - usłyszysz sygnał wyjścia z trybu programowania i uzbrajanie regla - UWAGA - po tym regiel jest aktywny - dodasz gazu - silnik ruszy.
Szczegóły (po angielsku):
https://www.manualslib.com/manual/20230 ... e=2#manualNie wiem jak to wyjdzie jak wrzucisz to w translator, bo już na angielski było to tłumaczone z jakiegoś chjw języka.
Sleep.
Eat.
Fly.
Repeat.