Postautor: Jazz » 11 kwie 2016, o 18:13
Gość który ocenia regiel po tym jak się grzeje bec bez podłączonych serw / elektroniki jest po prostu głupi.
Jak podłączałem w ten sposób yepa czy castla tez się grzaly i o niczym to nie świadczy.
Jak mam zamontowany regiel i wszystko podłączone to nic mi sie nie grzeje ani na postoju, ani po locie (po locie sie może lekko ciepły robić ale to naturalne)
Latam na HW100a od prawie roku i wszystko jest cacy.
Odnosząc się do tytułowego HW 60A v4 mogę już po weekendowych testach cos napisać.
Softstart - w v3 nie było możliwości jego konfiguracji, i trzeba było go przyjąc takim jakim byl czyli trwał dość szybko i jego plynność zależy od PWM (jak zmieniłem PWM z 8 na 32 to zrobiłe się bardzo płynny)
Co więcej pierdoły jakich się naczytałem i nasłuchałem że najlepiej pwm niskie ustawiać w pełni się zweryfikowały w ten weekend - w 2 HW zmienilem PWM z 8 na 32 i governor który pracowal dobrze pracuje teraz jeszcze lepiej - szczególnie na nizszych obrotach.
Nie zauważyłem wzrostu temp silnika czy regulatora.
Nie ma więc co się przejmować jakimiś pierdołami które sie komus wydaja tylko warto eksperymentować.
W v4 softstart jest do ustawienia - od 4 do 25 sekund, defaultowo jest 15 co dla mnie jest za długo i aktualnie mam 8.
Softstart jest bardzo płynny.
w V4 Nie ma mozliwosci ustawiania PWM - tym zarzadza sam regulator (timing mozna ustawiac tak samo jak bylo to w v3)
Governor - mamy dostep do 2 trybow (tak samo jak w v3), ale mamy dodatkowo dwa parametry do konfigurowania gov.
Standardowo oba mialem na mniej wiecej polowie czyli 5 i 4 .
Po pierwszych lotach stwierdzilem ze zobacze co sie stanie jak podniose, i dodalem po 2 punkty do obu parametrow.
Efekt jest odczuwalny i przy zmianie katów i pod obciązeniem jeszcze lepiej trzyma obroty, wiec tak zostawilem.
Czyli regulacja pod swoj model jest mozliwa - na plus
w v4 jest tez kilka dodatkowych opcji - rozbudowane opcje do konfiguracji hamulca (przydatne do samolotow), ma tez dodatkowe opcje do bailout-u oraz mozliwosc zmiany kierunku pracy (nie trzeba przepinac kabelkow)
w v4 jest tez uproszczony logger, ktory podtrzymuje podstawowe odczyty do czasu wypiecia zasilania - czyli mozna po locie podpiac karte na polu i na karcie odczytac min napiecie pakietu w czasie lotu, max temperature regulatora oraz obroty (nie wiem czy tam cos trzeba dodatkowo ustawic, czy tez podpiac kabelek z regla dodatkowy bo nie badalem tej funkcji)
Mi taki system odczytu sie podoba - jest wygodny, mozliwy bez laptopa i w zasadzie inne parametry nie sa mi potrzebne.
Po podpieciu do lapka mozna softem HW zmieniac wszystkie parametry z poziomu kompa, ale biorac pod uwage ze podpinasz sie poprzez karte lcd , ktora dokladnie to samo mozna wykonac nei widze sensu ustawiania z poziomu kompa.
Dodam ze testy robilem dla wersji zrobionej dla alzrc i poza tym ze regiel jest zapakowany w foliowy blistr zamiast w pudelko oraz posiada czerwone amelinium zamiast czarnego na srodku nie rozni sie niczym.
Trzeba pamietac ze regiel przychodzi juz zalutowany, ma konektor pradowy xt60 oraz goldy 4mm do silnika ( v3 mial 3,5, wiec wylutowalem te 4mm i zalutowalem 3,5 ).
Jestem z niego bardzo zadowolony, ale wymiane w g500 z 100a na 120a bede tylko rozwazal, bo nie wiem czy przy tak duzej roznicy cenowej i niewielkiej roznicy w uzytecznosci warto bedzie.