Strona 19 z 19

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 18 wrz 2020, o 20:00
autor: Adam12
GrzegorzC pisze:Odczytaj z regulatora parametr RPM ze standaryzacji. Kilka postów wyżej masz wzór na policzenie rzeczywistych obrotów łopat. Jesli wyjdzie poprawnie to ok, jeśli nie to coś nie gra.

RPM=133*1000. 133000/(10/2)/(21/120)*50=7485. Patrząc w Brainie i mierząc apką na 50% jest 2200 obr
Chyba raczej nie bardzo ...

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 18 wrz 2020, o 21:46
autor: GrzegorzC
RPM to dla obrotów maksymalnych czyli masz 133000/(10/2)/(21/120)= 4655 obr/min dla throttle 100%. Trochę dużo. Czyli dla 50% powinno być coś w okolicach 0,5 * 4655 = 2327,5. Ponieważ apka pokazała 2200 to jest w granicach błedu.
Co to za model i silnik? być może trzeba powtórzyć normalizację lub zmniejszyć pinion na silniku.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 18 wrz 2020, o 22:13
autor: GrzegorzC
Patrząc na przekładnię to zapewne XL 380. W moim egzemplarzu XL 380 z silnikiem XL3215 -920, RPM wynosi 103*1000, czyli obroty maksymalne 3605 obr/min.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 10 cze 2022, o 10:12
autor: Syfon
Znalazlem takie wytlumaczenie jak rozumiec wartosci Timing w HW i jakie wartosci zaprogramowac w reglu, wiec sie podziele.
Tekst znalazlem na https://www.hobbywingdirect.com/

RC101: Motor timing explained
September 22, 2020
Gary Karamikian, CEO at GK Systems inc helps explains how Motor timing works. Let's learn from the best.

=============================================================
I have a lot of people ask me about what to do with Timing so let me help you understand how a 2 pole brushless motor works

First, we need to know that there is a maximum that is possible, and any more than that actually will fight the motor.

There is a maximum possibility of only 60 deg of timing per phase. On a 2 pole brushless motor. And for reasons I will explain, we should not even try to go that high.

So let me explain, 3 phases A, B, C & 2 poles on the rotor N & S. So for 1 revolution (360 deg) there will be an A, B, C event for both North and South poles of the Rotor
So 6 total events in 360 deg of rotation
360/6 = 60

60 deg is the maximum degrees possible for each event

Now take some transport delay and you are under 60 deg of revolution possible.

So really anything above 50 is dangerous

Why is this important?

Because any timing on the end bell has to be taken into account when adding boost and turbo.

Some manufacturers may have a safety limit in place others may not, but why take the chance and damage your motor and ESC. Not to mention trying to operate in a range that is not very effective or efficient.

I think it helps to know how things work when you try to modify/tune them.


Google Translate:
RC101: Wyjaśnienie synchronizacji silnika
22 września 2020 r.
Gary Karamikian, dyrektor generalny GK Systems inc, pomaga wyjaśnić, jak działa synchronizacja silnika. Uczmy się od najlepszych.

=========================================================== ============
Wiele osób pyta mnie, co zrobić z rozrządem, więc pozwól, że pomogę ci zrozumieć, jak działa dwubiegunowy silnik bezszczotkowy

Po pierwsze, musimy wiedzieć, że istnieje maksimum, które jest możliwe, a więcej niż to faktycznie będzie walczyć z silnikiem.

Istnieje maksymalna możliwość tylko 60 stopni taktowania na fazę. Na 2-biegunowym silniku bezszczotkowym. I z powodów, które wyjaśnię, nie powinniśmy nawet próbować wchodzić tak wysoko.

Pozwólcie, że wyjaśnię, 3 fazy A, B, C i 2 bieguny wirnika N i S. Więc na 1 obrót (360 stopni) będzie zdarzenie A, B, C zarówno dla biegunów północnych, jak i południowych wirnika
Czyli łącznie 6 wydarzeń w 360 stopniach obrotu
360/6 = 60

60 stopni to maksymalne możliwe stopnie dla każdego wydarzenia

Teraz zrób trochę opóźnienia w transporcie i jesteś poniżej 60 stopni obrotu możliwego.

Więc tak naprawdę wszystko powyżej 50 jest niebezpieczne

Dlaczego to jest ważne?

Ponieważ podczas dodawania doładowania i turbo należy wziąć pod uwagę każdy czas na końcowym dzwonku.

Niektórzy producenci mogą mieć limit bezpieczeństwa, inni mogą nie, ale po co ryzykować i uszkadzać silnik i ESC. Nie wspominając już o próbie działania w zakresie, który nie jest zbyt skuteczny ani wydajny.

Myślę, że wiedza o tym, jak działają rzeczy, pomaga, gdy próbujesz je modyfikować/dostrajać.


Nie chcialo mi sie juz poprawek robic, mimo ze troche kulawe to tlumaczenie, ale da sie zrozumiec.

Teraz wiem ze dla silnika 10 polowego Timing 15 (default) bedzie za duzo, bo powinno byc ponizej 12, wiec jak ustawie 10, to bedzie bezpiecznie.

A podpialem sie pod ten watek, bo pare postow wczesniej byla na ten temat dyskusja.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 02:44
autor: hevi
Podepnę się pod wątek: kupiłem alzrc fast devil 380 z rcforever w zestawie super combo. Poskładałem go dziś i zatrzymałem się na tytułowym ESC -albo mi się wydaje bo na razie bez łopat (ustawiam braina{ ten kbar z zestawu to jakaś porażka , nawet z kompem go nie idzie połączyć poleciał do kosza , chyba jestem zbyt mocno zakochany w brain 2) , w każdym razie wydaje mi się ,że jest w defaulcie w moim reglu włączony hamulec. I jak rozumiem bez karty programującej go nie wyłącze?

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 07:40
autor: kudzu
Wszystkie prostsze ESC, jakie miałem, dało się konfigurować tradycyjnie kanałem throttle, na zasadzie liczenia piknięć silnika. Może ten też?

Co do kbara - szkoda, że go wyrzuciłeś, bo są ludzie, którzy na tym latają; trzeba było wystawić na giełdzie :)

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 07:59
autor: mwx
W HW nie pogrzebiesz bez program-boxa.

W wersji ALZRC nie pogrzebiesz nawet mając program-boxa, jeśli nie zakombinujesz i nie wgrasz oryginalnego firmware HW.

Fabrycznie nie jest włączony hamulec. Ustawiony jest w trybie ELF Governor.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 08:12
autor: Carson
W HW i ALZRC pogrzebiesz na kompie/lapie majac programator usb. Byly kiedys na hobbyking po 5$

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 09:07
autor: hevi
kudzu pisze:Wszystkie prostsze ESC, jakie miałem, dało się konfigurować tradycyjnie kanałem throttle, na zasadzie liczenia piknięć silnika. Może ten też?

Co do kbara - szkoda, że go wyrzuciłeś, bo są ludzie, którzy na tym latają; trzeba było wystawić na giełdzie :)

To była przenośnia:-) w prawdzie o 2 w nocy poleciał na chwilę do kosza ,ale później go wygrzebałem na razie zabrałem z makiety brain 2 i na nim skonfigurowałem devila ale tego kbara finalnie sprzedam i kupię kolejnego braina. Jakoś nie chce mieć w głowie latając makietą , świadomości że zabrałem jej braina na rzecz czegoś czego nawet nie idzie normalnie do komputera podłączyć

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 17 wrz 2022, o 09:56
autor: kudzu
hevi pisze:Jakoś nie chce mieć w głowie latając makietą , świadomości że zabrałem jej braina na rzecz czegoś czego nawet nie idzie normalnie do komputera podłączyć


Idzie, ale nie jest to ani legalne, ani do końca plug’n’play. Zrozumiałe, że wolisz coś legalnego i o klasy wyżej Ja w tarocie 450 nie mam takich dylematów, choć zawsze z tyłu głowy mam lęki, że kbar odwinie mi jakiś numer i będę musiał zgłaszać do wieży ucieczkę modelu, zwłaszcza że jest przeze mnie apgrejdowany pod governor

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 19 wrz 2022, o 10:22
autor: gumi
Raczej nie zdążysz zameldować o ucieczce helika. Mr Kret będzie szybszy.

A regulatory ALZRC (te z czerwonym radiatorem) bez problemu współpracują z kartą do programowania LCD. Tylko, że są dwa rodzaje kart.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 19 wrz 2022, o 11:58
autor: kudzu
gumi pisze:Raczej nie zdążysz zameldować o ucieczce helika. Mr Kret będzie szybszy.


Ktoś opisywał na forum takie zdarzenie, że mu nagle helik wystrzeliwał pionowo w górę. Fakt, że potem spadał, ale raczej nietrudno wyobrazić sobie sytuację, że w takim stanie szybkiego wznoszenia mógłby pozostać nieco dłużej. Zresztą wydaje mi się, że w tym samym wątku linkowałeś przypadek zakłóceń radiolinii na zawodach szybowcowych - czytałem.

Dlatego przez chwile myślałem o tym, żeby założyć dodatkowy wyłącznik zasilania, podłączony bezpośrednio do kanału odbiornika, bo do GR-16 mam jednak większe zaufanie ;)

Ot, taki OT.

Re: HobbyWing - Platinum Pro 60A v4

: 19 wrz 2022, o 13:13
autor: redb
Opis zdarzenia był, ale dotyczył (i tu Cię zmartwię) braina a nie kbara. Raczej były to tylko przypuszczenia niż potwierdzony fakt więc chyba nie ma czym się martwić.

Myślę, że nie ma co dywagować nad subiektywnymi odczuciami, wolisz braina, lataj na brainie, inaczej każdego kreta będziesz zwalał na kbara

Kbar też ma swoich zwolenników więc popsikaj spirytusem tego wyciągniętego z kosza i wystaw na giełdzie jako nówka sztuka nielatana, choć już dziewiczy lot zakończony kretem zaliczył (do kosza :P)