Strona 4 z 6

Re: A109 Agusta

: 4 mar 2013, o 06:19
autor: Artu
wojtekr pisze:obrotu (gazu) nie da rady :)

Wojtek, Ty nie dasz rady :wow2:

Re: A109 Agusta

: 4 mar 2013, o 08:03
autor: lethe
Uważaj Artu bo jeszcze zrobi :lol:

Cały czas się zastanawiam jak ostatecznie ten projekt będzie wyglądał. Coś niesamowitego.

Re: A109 Agusta

: 4 mar 2013, o 11:36
autor: wojtekr
A tu finalna wersja z hamulcem ręcznym :D

Obrazek

Re: A109 Agusta

: 4 mar 2013, o 14:03
autor: wojtekr
i skończony reflektor na dziobie


Obrazek

Re: A109 Agusta

: 6 mar 2013, o 14:49
autor: wojtekr
chyba niestety nie dam rady zrobić ruchomych wolantów, podwozie jest pod spodem



Re: A109 Agusta

: 9 mar 2013, o 10:14
autor: kabat
Wojtek!

Czapkę z głowy już dawno zrzuciłem, czoło pochylone na maxa :) Gratulacje Kolego !!!

Dopiero dziś zajrzałem na forum i znalazłem Twój wątek. Mam trochę swoich doświadczeń z agustą a109. Jeszcze w zeszłym sezonie moja latała ... Dziś pozostały tylko zdjęcia i trochę wspomnień...

Ale do rzeczy. Pierwszy problem to wyważenie modelu. Moja była ciężka na ogon, mimo połozenia pakietu tradycyjnie, czyli z przodu. Masz przygotowany piękny kokpit, stąd mniemam że pakiet upchniesz gdzieś bardziej z tyłu. Hmmm. Spodziewam się trochę problemów właśnie z wyważeniem.

Wspomaganie fbl. Konieczny jakiś system. Ja latałem z miniVbarem. Drogi ale po prostu najlepszy - niezawodny, przyjazny w użyciu. Od kolegów wiem że chwalą ZYXa. Tak czy siak zainwestuj - szkoda byłoby taką perełkę rozbić z powodu słąbego systemu :)

Skuteczność ogona. Przy 4 łopatach ogon na standardowych łopatkach słabo się wyrabia. Zastosowałem te od pro - są ciut większe. Do tego dokładne ustawienie ogona, tak aby w obie strony dać maxa wychyleń.

Kolejna kwestia - dedykowane do makiet łopaty. Wszelkie próby skończyły się porażką. Po wielu kombinacjach wróciłem do standardowych węglówek aligna i było ok.

I na koniec podwozie - najsłabsze ogniwo. We wszystkich 3 kołach przerobiłem popychacze na typowe helikowe - kulka + snap. Poprawiło to precyzję sterowania.

Trzymam kciuki za finalny efekt. Jeśli tylko będę potrafił, to służę wszelką pomoca. W razie czego odezwij się do mnie na priva :)

Pozdrowienia,

Marcin

Re: A109 Agusta

: 9 mar 2013, o 13:22
autor: wojtekr
Dzięki,

co do wyważenia to spodziewam się problemów ale widziałem jakiś film z takim rozłożeniem pakietów i dało się wyregulować.

Zobaczymy co z tymi łopatami, planowałem dać niesymetryczne ale biorąc pod uwagę twoje uwagi może zacznę od standardowych, te już mam.

Z podwoziem rzeczywiście jest problem, biorąc pod uwagę jeszcze,że nie mam za dużo miejsca muszę wyknuć jakieś rozwiązanie.

Re: A109 Agusta

: 10 mar 2013, o 15:05
autor: wojtekr
Udało mi się trochę popchnąć sprawę:

- większa gaśnica
- apteczka lepiej wyposażona niż poprzednio
(Wiem, że butelki w apteczce będą się wywracać żona mi powiedziała :D )

Obrazek

Re: A109 Agusta

: 10 mar 2013, o 17:05
autor: AdamskY
:masakra:

wole nie myśleć co będzie się działo jak cie najdzie żeby makietę z zew w detale uzbroić

Bajerancka robota.

Odp: A109 Agusta

: 10 mar 2013, o 17:43
autor: Dlugin2
....eeeeee tam napisów na buteleczkach nie ma. Poszedłeś na łatwiznę ;-)

Moja szczęka już od dawna opadła na glebę.....szacunek za tą makietę.

Re: A109 Agusta

: 16 mar 2013, o 01:33
autor: Gmeracz
Cwaniaczek... Nie dał na razie nalepek na butelki żeby nie być posądzonym o kryptoreklamę :gas:

Wojtek - we wrześniu mam drugi urlop w PL, wyrobisz się na oblatanie?

Re: A109 Agusta

: 16 mar 2013, o 07:04
autor: wojtekr
plany są ambitne ale raczej się wyrobię na wakacje

Re: A109 Agusta

: 20 mar 2013, o 22:23
autor: AdamskY
w tamtym tygodniu dotarł do mnie Pulpit Version 1 by wojtekr :banana:

Super robota, dopiero w realu widać ile te detale wymagały cierpliwości i pracy :nw: :approve:

oświetlenie za plecami pilotów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

panel środkowy :

Obrazek

Deska rozdzielcza:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Niestety pulpit nie pasuje do mojej makiety A-109. :(
Jak widać na zdjęciu musiałem wyciąć "otwory na magnesy" i podpiłować przednia górną krawędź pulpitu

Obrazek

Obrazek

Ale największy problem pojawił się kiedy pulpit razem z kabina przymierzyłem do budy :masakra:

Obrazek

Obrazek

Mocowanie mechanizmu chowającego przednie koło uniemożliwia dokładne spasowanie kabiny z budą,
mógłbym wyciąć na to miejsce w pulpicie ale niestety będę musiał usunąć cale podświetlenie deski i środkowego panelu :wall:

Będę musiał pokombinować bo szkoda podświetlenia.

Jeszcze raz: Serdecznie dzięki Wojtek za pulpit, Super robota :thumb:

Re: A109 Agusta

: 20 mar 2013, o 22:30
autor: wojtekr
A może jak byś dal orczyk a nie kółko do serwa to zyskał byś parę milimetrów? Tak do końca nie widać na zdjęciach co przeszkadza.
A poza tym podświelenie deski jest tuz za deską a podświetlenie FMC i środkowego panelu jest troszkę podniesione ponad podłogę ale nie za dużo.

Możesz rozwalić to co jest wydrukowane- mogę Ci przesłać w Corelu, wystarczy wydrukować na folii i papierze foto.
możesz jeszcze skrócić tylną ściankę, całość się wtedy podniesie.


Ale fajnie, że prace ruszyły :approve:

To teraz już we dwóch mamy problem z wyważeniem :D

Re: A109 Agusta

: 20 mar 2013, o 22:55
autor: AdamskY
tylna ścianka nie blokuje nic, jak widać na zdjęciu z magnesami, są tam wręgi i na nich leży pulpit.
Przednia krawędź nie dochodzi do łączenia kabiny z szyba, ale pilnik tam jeszcze zawita ;)

co do mechanizmu serwa to w największym stopniu blokuje uchwyt serwa, można pewnie coś z niego zeskrobać. ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: A109 Agusta

: 20 mar 2013, o 22:59
autor: wojtekr
U siebie wyciąłem całą konstrukcję pod serwo i będę wklejał serwo do podłogi (czyli znacznie niżej niż było przewidziane) mniej więcej tam gdzie masz na zdjęciu czarną koszulkę na kablu

Re: A109 Agusta

: 20 mar 2013, o 23:34
autor: AdamskY
ciekawy pomysł, można wtedy dać popychacz od tarczy na prosto i krótki orczyk

Re: A109 Agusta

: 21 mar 2013, o 20:48
autor: wojtekr
odkryłem jedną rzecz w kitowym podwoziu, jak się wymieni zawleczkę o popychacza na cieńszą o 0.5mm to nagle całość zaczyna chodzić leciutko.

Re: A109 Agusta

: 21 mar 2013, o 22:02
autor: AdamskY
tzn?

Re: A109 Agusta

: 21 mar 2013, o 22:24
autor: wojtekr
standardowo (przynajmniej w moim kicie) w mechanizmie podwozia są dwie ośki, jedna jest osia obrotu ramienia koła, a druga (bardziej zawleczka) jest w popychaczy. Zastosowanie zamiast oryginalnej zawleczki drut o 0.5mm cieńszy powoduje, że mechanizm działa gładko i bez oporów co z kolei powoduje łagodny ruch podczas zamykania i otwierania podwozia.