KDS 450

KDS 450, KDS Chase 360, KDS 600, KDS Agile, KDS 700
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 1 lip 2024, o 11:54

Andrzej81 pisze:A co odnośnie ruchu tarczy- prawdopodobnie podczas podłączenia baterii w nadajniku był włączony „autolevel”.


Tu nie jestem pewien, ale to nie powinno przeszkadzać.
Natomiast jeśli helikopter leżał na boku w chwili podpinania pakietu, to dokładnie tak będzie - brain uzbroi się bez autolevela.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 lip 2024, o 09:27

Bardzo powinno przeszkadzać. Próba startu w AL może skończyć się przemieleniem helika, a w najgorszym razie atakiem na pilota stojącego w pobliżu.

Nietypowe ruchy tarczy przy inicjalizacji to ostrzeżenia których nie powinno się ignorować. Ciężko zinterpretować to co napisał Andrzej o ruchach serw. Znam co najmniej 3 różne rodzaje tych ostrzeżeń i jeśli tarcza bujała się na boki to właśnie znak że próbuje odpalić w AL.

Sygnał uszkodzonych akcelerometrów (albo włączanie helika na boku) to 12 ruchów tarczy zamiast 4.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 2 lip 2024, o 09:51

no może, natomiast przy tak precyzyjnym opisywaniu wszystkie te dyskusje są o dupeńkę potłuc.
Albo przez całe życie miałem jakieś inne brainy niż TY, albo któryś z nas nie umie liczyć do pięciu, ale u mnie jak jest wszystko normalnie, to brain ZAWSZE wykonuje 5 ruchów tarczą.
Nie, trzy, nie cztery, nie sześć, nie osiem, tylko pięć, słownie: kurvva 5: raz, dwa, trzy, cztery, pięć - o tyle: I I I I I; i prawie na pewno jest to góra, dół, góra, dól, góra.
....
Swoją drogą.... dlaczego próba startu w AL miałaby się skończyć przemieleniem helika... ? (przy założeniu, że sam AL jest poprawnie skalibrowany i uzbrojony, ergo helik w momencie podpinania pakietu stoi poziomo na płozach) ...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 lip 2024, o 10:53

Dlatego że podczas startu/rozkręcania pojawia się dużo rezonansów/wibracji (przez ground-resonance potrafią się rozpaść nawet pełnowymiarowe śmigłowce) które skutecznie mogą ogłupić autolevel.

Ten tryb nigdy nie służył do startowania, lądowania ani wykonywania dłuższych lotów. Dlatego Brain sygnalizuje inicjalizację z włączonym AL to jako istotny problem i ostrzeżenie

4 czy 5 to może zależy od tego co liczysz - "podniesienia" czy "ruchy". MSH w instrukcji opisuje 4 jako normalny, prawidłowy znak.

12 ruchów - awaria akcelerometru
bujanie na boki - włączony AutoLevel
bujanie przód-tył - za niskie napięcie na baterii/podpiąłeś wylataną baterię (wymagane użycie telemetrii)
Awatar użytkownika
lopez
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 62
Rejestracja: 02-05-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: lopez » 2 lip 2024, o 11:26

mwx pisze:Dlatego że podczas startu/rozkręcania pojawia się dużo rezonansów/wibracji (przez ground-resonance potrafią się rozpaść nawet pełnowymiarowe śmigłowce) które skutecznie mogą ogłupić autolevel.

Ten tryb nigdy nie służył do startowania, lądowania ani wykonywania dłuższych lotów. Dlatego Brain sygnalizuje inicjalizację z włączonym AL to jako istotny problem i ostrzeżenie


100% racji, do tego dodam, że wywrócenie modelu podczas startu możliwe jest tez bez autolevela. Wystarczy lekko poruszac drążkami cykliki zanim wirnik się w pełni rozkręci. Powodem tego jest komponent "I" kontrolera, który się akumuluje a efekt jego działania pojawia sie nieco później, gdy wirnik osiągnie dostateczną efektywność. Gdy masz włączony AL, a model nie jest idealnie w poziomie, efekt może być ten sam, wystarczy odchyłka o ułamek stopnia. Developerzy stosuja kilka technik, aby temu zapobiec, ale te rozwiązania nie są 100% pewne.

Także najbezpieczniej startowac i lądować w trybie acro, i nie ruszac drazkami gdy model jest jeszcze na ziemi, chocby nie wiem co.
Pozdro,
Romek.
--
Trex 450 Pro+Sport Rotorflight
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 lip 2024, o 11:46

Bez przesady, nie ma co straszyć. Brain to dość dopracowany system, nie jakieś eksperymentalne rotorflajty :mrgreen: :mrgreen: , nic się nie stanie od poruszenia drążkiem.

Ale startować w AL nie należy.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 2 lip 2024, o 14:04

mwx pisze:
4 czy 5 to może zależy od tego co liczysz - "podniesienia" czy "ruchy".


góra
dół
góra
dół
góra

Albo jest 2, albo jest 3 albo jest pięć.
Za chuja nie wychodzi 4 jakby nie liczyć.



mwx pisze:MSH w instrukcji opisuje 4 jako normalny, prawidłowy znak.



Jak za pisanie manuala w MSH jest odpowiedzialny ten sam człowiek który wymyśla zachowanie gazu w failsafe to mnie w sumie nie dziwi, że średnio ogarnia liczenie do 5.



lopez pisze:Także najbezpieczniej startowac i lądować w trybie acro, i nie ruszac drazkami gdy model jest jeszcze na ziemi, chocby nie wiem co.


TO się akurat kłóci z zasadą, że pilotaż śmigłowca nie zaczyna się w chwili oderwania od ziemi i nie kończy w chwili posadzenia na ziemi, lecz zaczyna się w chwili kiedy wirnik zaczyna się kręcić, a kończy w chwili kiedy przestanie się kręcić.
Kto nie latał przy turbulentnym wietrze ten pewnie nie widzi w tym sensu, ale może przyjąć na wiarę, ... albo kiedyś się zdziwić, jak mu jakiś mały rotorek zza muldy helika wykopyrtnie.


Oczywiście - rozumiem co mówisz tu:

lopez pisze:Powodem tego jest komponent "I" kontrolera, który się akumuluje


ALe to nie jest tak, że tego się nie da zauważyć jak ten wirnik się rozkręca.
Po prostu trzeba być świadomym co się dzieje i co się robi.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7323
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 635 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 lip 2024, o 14:26

Serwa wykonują 4 ruchy będące "sygnałem", a ten piąty ruch to powrót do pozycji zadanej przez nadajnik/Ciebie. Nie ma to żadnego znaczenia, bo łatwo odróżnić ten sygnał od 12 ruchów (13 dla Aikusa) albo machania tarczą przód-tył albo lewo-prawo.

Na siłę można też policzyć pierwszy ruch kiedy serwa się centrują, więc w Aikusowym świecie jest ich w sumie 6 :mrgreen:

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości wrzucę filmik z prawidłowej inicjalizacji:
https://www.youtube.com/watch?v=aNfpd7O ... nnel=MWXYT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16174
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1737 razy
Podziękowano: 1014 razy

Postautor: aikus » 2 lip 2024, o 15:27

No nie no chłopie, w ten sposób rozumując zaraz dojdziemy do tego, że w sumie ruchów jest nie wiadomo ile i nie wiadomo jakich, bo jak zaczniesz poruszać modelem i / lub drążkami względnie po prostu latać to serwa ruszają się cały czas.

Pierwszy ruch następuje w chwili podłączenia pakietu - praktycznie natychmiast.
I nie ma on absolutnie żadnego znaczenia.
I ten ruch jest łatwo odróżnić od pozostałych, bo po nim następuje kilkusekundowa cisza co doskonale widać na Twoim filmie.
Nie mam aktualnie dźwięku, ale bardzo możliwe, że w tym czasie uzbraja się regiel - jest to niezależne od serw.

Następnie, w chwili kiedy Brain się zdecyduje zalogować (jedynka - szybciej, dwójka wolniej), brain wykonuje 5 ruchów serwami w idealnie równych odstępach czasu.
Wiadomo, że na końcu musi być taki ruch który ustawia je w pozycji "wyjściowej" - w przeciwnym razie jak by to niby miało być?!?!?
Wykonuje ileś tam ruchów i zostawia tarcze jak bądź??! No chyba żart....

Wiec ruchów jest pięć - koniec kropka.
Ustawienie drążka skoku w takim położeniu, żeby było ono tożsame z ostatnim z czterech "zasadniczych" ruchów, jest ... prawie nie możliwe, co również widać na Twoim filmie - mimo, że bardzo się starałeś nie udało Ci się to.



Gdyby ten ostatni następował po jakimś dłuższym czasie - OK, byłaby jasność tak samo jak z tym PIERWSZYM PIERWSZYM, zaraz po włączeniu pakietu.
Ale nie jest.

Dobrze, tak wiem, żę to nie ma wielkiego znaczenia, bo nie da się nie odróżnić 4 czy 5 czy 6 ruchów od 13 albo od bujania tarczą na boki - tak, zgadza się.
natomiast chyba warto być ścisłym i precyzyjnym jak się coś opisuje, co?
Zwłaszcza jak już ktoś zwróci na to uwagę...
Tak się składa, że ja akurat ten etap odpalania modelu sprawdzam uchem, dlatego nawet nie byłem pewien ile jest ruchów w górę a ile w dół, byłem natomiast w 100% pewien, że jest ich pięć normalnie, a chyba z 15 jak jest błąd AL.
Z błędem AL dużo się nie pomyliłem, ale tego błędu nie słyszy się czesto.
Natomiast mając na koncie bez przesady grube tysiące uzbrojeń Braina, człowiek raczej nie ma problemu z poprawnym zapamiętaniem sekwencji dźwięków jakie to wydaje.
A istotnych dźwięków ... jeśli chodzi o Braina jest do kurvvy nędzy pięć...

Swoją drogą, mimo wszystko prawdopodobieństwo ustawienia drążka w pozycji zgodnej z 4 ruchem ... nie jest zerowe. Jest bardzo małe, ale nie jest zerowe.
.... i tak, nadal nie ma to wielkiego znaczenia, ale ... dużo sensowniej ma to zrobione V-bar, który wykonuje dwa ruchy.
I tu już głowy nie dam, ale wydaje mi się, żę obydwa są w pełni diagnostyczne.
Powrót serw do ustawienia zgodnego z drążkami odbywa się chwilę później płynnie.
... no ale to już tak zupełnie na marginesie.

Wróć do „KDS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość