Strona 10 z 10

Re: KDS 450

: 1 lip 2021, o 07:43
autor: aikus
Ten ogon jak dla mnie leciutko przegainowany jest po prostu...

Re: KDS 450

: 1 lip 2021, o 12:04
autor: AgX
aikus pisze:Ten ogon jak dla mnie leciutko przegainowany jest po prostu...

Ten ogon ma coś mechaniczne spieprzone, gain zmniejszony o 1/3 w stosunku do stabilnego ogona przed moimi lotami. Ogon niby luźno chodzi ale mogłem coś skrzywić, kiedyś zdejmę łopaty by wibracje wyczuć. Tragedii nie ma :)

Re: KDS 450

: 1 lip 2021, o 13:11
autor: aikus
A może moze... oj kurde... obejrzyj dobrze hub ogonowy czy się np. czasem nie rozkręca, albo czy łozysko się nie rozsupuje któreś w okuciu.
Jak pierdolnie to okucie z łopatką odleci po stycznej z siłą pocisku, a do tego cały helikopter może się rozpaść z powodu niewyważenia tego wirnika zaraz potem...

Mi się tak kiedyś w 450tce stało - okucie śmignęło mi koło głowy i poleciało daleeeko za mnie. NIgdy go nie znalazłem...

Re: KDS 450

: 1 lip 2021, o 14:12
autor: macem
ja mam 450 na 6S i na DFC z k-bar i powiem ze niezle to zasuwa, ma moc i mozna sobie poszalec i narazie nie planuje go sprzedac bo szkoda mi, pomimo ze latam juz lepszymi.

Re: KDS 450

: 2 lip 2021, o 21:17
autor: Bartek_TAR
No, wiele jeszcze przede ną, coś lepszego to kupię jak tym helikiem nie będę się rozwalał, znalazłem fajne miejsce, i tylko łopaty i statecznik mi poszły reszta cała :), niby wyrególowany dobrze bo z precyzja na codzień mam do czynienia jednak przechyla się na lewy bok. Moje ustawienia wyglądają tak.
Nadajnik i odbiornik od KDS k7xii i k8xii.
Silnik KDS 3500KV
Pinion 13T
ESC Tarot 60A
Lipo 3s
Ustawienia Aparatury
EPA na 100
TRM na - 100 do 100
d/R
1. 90
2. 40
EXP
AIL 0
EIE 0
RUD 0
HLD
THR 0
GYO
NOR 100
IDE 80
AUX
SW1 100
SW2 - 100
THR
N 0.25.50.75.100
I 0.25.50.75.100
PIT
N 0.25.50.75.100
I 0.25.50.75.100
H 0.25.50.75.100
PLA
AIL 100
EIE 100
PIT 100
.....
Ustawiane według instrukcji , :vhappy:
Co o tym myślicie co źle zrozumiałem?

Re: KDS 450

: 2 lip 2021, o 22:38
autor: aikus
Nie no jesli sie przechyla to trymuj. Ale tylko jesli sie przechyla.

Re: KDS 450

: 4 lip 2021, o 22:43
autor: Bartek_TAR
A możecie mnie oświecić czy dobrze rozumie, bo pomimo instrukcji po niemiecku i angielsku, po przetłumaczeniu tego wszystkiego, po oglądnięciu wszystkich filmików jakie są o ustawieniach i o tym egzeplazu, czuję że coś źle kumam.
Pozycja EXP w moim nadajniku to miksowanie?
Pozycja AUX to zakres kanałów?
Pozycja PIT to krzywa kątów łopat?
A pozycja PLA odpowiada za zmniejszenie kątów krzywej w zakresie neutrum?
I kolejne pytanie czy miksowanie muszę jakoś ustawić czy wystarczy na 0.
Dodam że mam zabytek na precie z żyroskopem
Bez governora.
Esc ustawiony pod Heli fabrycznie, nie ruszałem ustawień bo nie chce przejść w tryb programowania:/
I ostatnie na dziś pytanie jeśli chodzi o wyważenie maszyny? Jeśli zrobiłem wszystko aby było dobrze wyważone jednak tył jest cięższy to mogę go daciazyc ciężarkiem z przodu? Aktualnie mam tanie serwa cykliki bo to drogie hobby a ja laik w temacie 6ch.
Niebawem będą nowe albo gdw albo algina co polecacie?
Montować Alu orczyki czy póki nie ogarnę początków wstrzymać się?

Re: KDS 450

: 5 lip 2021, o 08:15
autor: aikus
Bartek_TAR pisze:Pozycja EXP w moim nadajniku to miksowanie?


Exp, to prawie na pewno Exponential, czyli ... mówiąc po chłopsku zmniejszenie czułości drążka w środku zakresu.
Obrazek

Bartek_TAR pisze:Pozycja AUX to zakres kanałów?


Aux to Auxiliary - jeden z kanałów - domyślnie nie przypisany do żadnej z funkcji (czyli NIE: pit, thr, ele, ail, rud, gyr <- sześć kanałów podstawowych w helikopterze).
Ale nie sugeruj się nazwami - lepiej po prostu wiedz co masz na którym kanale. Kanały mają numerki od 1 do 6 albo od 1 do 8...

Bartek_TAR pisze:Pozycja PIT to krzywa kątów łopat?


Tak ;)


Bartek_TAR pisze:A pozycja PLA odpowiada za zmniejszenie kątów krzywej w zakresie neutrum?


Nieee.... za to odpowiadałoby Expo na kanale PIT.
Ale co to jest PLA - nie mam pojęcia. Wkleiłbyś tu fragment instrukcji, najlepiej angielskiej która o tym mówi?


Bartek_TAR pisze:I kolejne pytanie czy miksowanie muszę jakoś ustawić czy wystarczy na 0.
Dodam że mam zabytek na precie z żyroskopem


To znaczy tak:
Ja już się trochę gubię o którym helikopterze tutaj mówimy, ale w temacie jest cały czas KDS, a chyba nie było KDSa z mechaniczną tarczą sterującą.
Zatem jest to tarcza CCPM.
Zatem jedyne miksy jakie są potrzebne, żeby latać tym helikopterem, to właśnie CCPM. I one są prawdopodobnie domyślnie ustawione w apce. Powinny być.
To nie jest prosta sprawa - jeśli ich nie masz to albo masz wybrany zły model, albo zły typ tarczy w helikopterze (w aparaturze).
Ręcznie ich nie ustawisz (to znaczy jest to możliwe, ale raczej się tego nie robi - powinien być taki gotowy zestaw miksów).
I teraz tak: jeśli masz sytuację taką, żę:
- jak poruszasz lewym drążkiem góra dół, to tarcza przesuwa się poziomo góra dół
- jak poruszasz prawym drążkiem góra dół i na boki, to tarcza przechyla się przód tył i na boki.
- ... i nic innego się przy tym nie dzieje, to masz wszystko co musisz mieć (jeśli chodzi o miksy), żeby helikopter poleciał.
Nic więcej z miksami nie kombinuj.

Są opcje, żeby trochę analogicznie jak w samolocie: domiksować sobie kierunek do |skoku| i kierunek do |cykliki|...
... ale szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłem (a latałem na helikopterze z prętem).
I TY nawet jeśli chcesz się w to bawić, to nie na tym etapie - poczuj najpierw fizykę lotu helikoptera. Wtedy, jeśli zrozumiesz po co te miksy są to będziesz je sobie dobawiał.


Bartek_TAR pisze:Bez governora.
Esc ustawiony pod Heli fabrycznie, nie ruszałem ustawień bo nie chce przejść w tryb programowania:/


No dobra, to nie krytyk. Załóżmy, że zakres gazu też jest ustawiony poprawnie... Jeśli regiel się uzbraja i jesteś w stanie rozkręcić silnik do jakichś tam wysokich obrotów, to prawdopodobnie tutaj jest OK.

Bartek_TAR pisze:I ostatnie na dziś pytanie jeśli chodzi o wyważenie maszyny? Jeśli zrobiłem wszystko aby było dobrze wyważone jednak tył jest cięższy to mogę go daciazyc ciężarkiem z przodu?


CZasami nei ma innego wyjścia, ale postaraj się jednak za wszelką cenę nie dokładać masy, a jej ująć.
Odchudź statecznik pionowy.
Wysuń pakiet maksymalnie do przodu.
Zlikwiduj statecznik poziomy (jeśli jest - to tylko ozdoba).
Pamiętaj, żę każdy 1 gram na końcu ogona to jakieś 5 gr na dziobie ;)
Więc jeśli ogon jest za ciężki, to przeważnie trzeba odrobinkę zdjąć z ogona, albo dołożyć bardzo dużo do dzioba...
... a statki powietrzne nie lubią być przesadnie ciężkie. (choć, co wydaje się paradoksalne, mogą być czasem za lekkie, ale to inny temat).


Bartek_TAR pisze:Aktualnie mam tanie serwa cykliki bo to drogie hobby a ja laik w temacie 6ch.
Niebawem będą nowe albo gdw albo algina co polecacie?


Zdecydowanie GDW.
NIe wiem co się w temacie Aligna dzieje jeśłi chodzi o serwa, ale Align nic mądrego tu od dawna nie miał do powiedzenia, w klasie micro to chyba nigdy, więc nie zawracaj sobie tym głowy.

Bartek_TAR pisze:Montować Alu orczyki czy póki nie ogarnę początków wstrzymać się?


Nigdy nie montować orczyków alu.
A przynajmniej dopóki nie będziesz absolutnie pewny, że ich potrzebujesz.

Najlepsze orczyki to delikatne plastikowe servosavery:
np. o takie:
https://rcforever.pl/product-pol-888-Or ... czowe.html

Kosztują grosze, przy krecie pękają i oszczędzają relatywnie droższe serwa (zębatki).
Możesz też na czuja lekko ponacinać orczyki plastikowe oryginalne które przyszły z serwami (oryginalnie prawdopodobnie są za grube i kiepsko się sprawdzą w roli servosaverów).

Re: KDS 450

: 5 lip 2021, o 11:18
autor: Bartek_TAR
Tak nadal chodzi o KDS 450 SV:) To teraz to się wszystko w piękną całość łączy :)na pewno to nie głowica DFC co do wagi to serwo dałem jak najbliżej ramy, mogę jeszcze dłuższe cięgno zamontować a serwo w rame schować, ogon Alu to zmienię na karbon,
Wszystkie podzespoły mam Alu i carbon, bateria dalej do przodu nie pójdzie. Apke mam dobrze ustawioną akurat to jest bardzo dobrze opisane w instrukcji i nawet podkreślone pod ten konkretny model. Czyli wszystko u mnie działa jak należy tylko kiepski pilot :)
IMG_20210519_190115.jpg

IMG_20210519_190147.jpg

Re: KDS 450

: 5 lip 2021, o 11:42
autor: aikus
... Swash Plate Setting - po opisie stawiałbym, że tu się wybiera typ tarczy sterujacej, ale potem jest rozwinięcie, które mówi o "channel index" dla ele ail i pit, oraz wartości dla nich wszystkich - domyślnie - 50.
Ja bym tak zostawił... Domyślam się mniej więcej co to jest: jest to coś w rodzaju hardcodowanego DuarlRate, tylko na poszczególnych kanałach (a nie na drążkach).
Może się czasami przydać, ale nie powinno. Zostaw na domyślnych i jeśli tarcza działa poprawnie (to znaczy przechyla się zgodnie z ruchem drążka lewo prawo, przód tył) i zgodnie ze skokiem góra - dół to tu raczej nie będzie potrzeby nic ruszać.

Możesz dla pewności sprawdzić czy się nigdzie nie binduje:
- skok na maksa
-kręcisz delikatnie ręką wirnikiem
- przymujesz wszystkie skrajne położenia drążka sterowego (w szczegółności narożniki!! Bo swashringa się tam nie spodziewam)
- paczysz czy nigdzie w mechanice głowicy się nic "nie zawadza" ;)

- skok na minimum
- reszta jak wyżej.

Jeśli ten test przejdzie OK, to dalej bawisz się tylko przy pomocy dual rate na aile, ele i ew. na rud - dopieszczasz zachowanie modelu tak, żeby Ci było jak najwygodniej latać.

Re: KDS 450

: 11 lip 2021, o 06:34
autor: Wiktor
PLA to tak zwany swash mix. ustawiasz tu kąty dla przechyłu, pochyłu i skoku ogólnego. czyli np jeśli chcwsz mieć skok +-12stopni to zakładasz kątomierz , flybar w poziomie i ustawiasz taką wartość aż osiągniesz to co chesz, dla pochyłow to samo tyle że pamiętaj by Ci się tarcza nie zblokowała

Re: KDS 450

: 18 paź 2021, o 10:39
autor: CZUK
też kiedyś go miałem :-)