Niech to zacznie latać to może będą testy.
Jak na razie na język mi napływają bardzo soczyste wiązanki, bo quad doprowadził mnie dziś do białej gorączki.
W trzecim upadku spadł ześlizgując się po tylnej klapie samochodu, metr od Jazz'a spokojnie podpinającego pakiet do bixlera, spadł na plecy i chciał się wgryźć w ziemię, nawet silników się nie dało deaktywować. Szlak mnie trafił i się to skończyło źle dla quada.
Problemem są silniki Multistar Elite 2204 z którymi nie dają sobie rady regulatory BlHeli.
Zmuszony byłem pójść krok dalej i pobawić się z konfiguracją, jako że ustawanie BLHeli z apki mnie zniechęcał (bardzo rozbudowane menu) to wyciągnąłem ze sklepu TollStick
http://rcmaniak.pl/pl/p/Programator-Too ... LHeli/2570 do SiLabsów, wlutowałem dwa przewody w regiel i tak spędziłem miłe pół dnia bawiąc się parametrami.
Ogólnie doszedłem że
Demag compensation ma być OFF (był Low)
A Timing ma być High
Ogólnie wszystkie testy robiłem na 4s, gdzie wyłazi więcej problemów z synchronizacją niż przy 3s. A jak doszedłem że na 4s jest bez zarzutu to na 3s będzie jeszcze lepiej.
Oczywiście jak już było cacy to postanowiłem jeszcze wgrać najnowszy soft 12.2 (było 11.0). Zrobiłem kilka innych testów i znowu kicha, powyżej 60% modulowany dźwięk, a silniczek puszcza smroda, nie dało rady aby silnik prawidłowo pracował, a przy małej mocy dla odmiany regiel się grzał. Na początku myślałem że nie wszystko wcześniej przetestowałem i przedwcześnie się cieszyłem.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ale cofnąłem się do v11 i tu jest rzeczywiści OK.
W opisie zmian w kolejnych wersjach softu doczytałem że zostały zmodyfikowane algorytmy i najwyraźniej dali ciała.
Teraz czekam na ramę, bo stara popękała. Nie wiem jak to możliwe, chyba wina mrozu, bo w domu próbowałem odłamać jedno ramię do testów i nie było wcale łatwo.
Ogólnie jestem zmęczony, silniki wielopolowe są fajne bo mają moment obrotowy, kopa ale niestety są jajca. BlHeli powinno sobie poradzić, dwóch znajomych miało problemy na regulatorach Multistar i Afro które są na SimonK i po zaproponowaniu sunrisów z BLHeli całowali po rączkach, ale te silniczki Elite 2204 okazały się bardziej kłopotliwe.
Jak przyjdzie nowa rama to zaczynam wątek, może uda się przełamać zła passę.
