No to zacząłeś mega-wątek

Na początek podam generalne różnice, zapewne koledzy dorzucą więcej niuansów.
Drewno - początki czyli zawisy i loty postępowe, lekkie F3C, rekreacja.
Zalety - tani materiał, niska cena, doskonałe do taniej domowej przeróbki na nocne. Mały stres po krecie
Wady - przytarcie czy uszkodzenie końcówek grozi wystrzeleniem obciążników, nie nadają się do twardszego latania (zbyt elastyczne) ani do autosów (inne rozłożenie mas). Zbyt wysokie obroty grożą wystrzeleniem z uchwytu do okucia. Generalnie polecane tylko na początek do nauki, potem jako ozdoba lub podpałka
Szkło - rozwiązanie pośrednie pomiędzy najtańszym drewnem a najdroższym węglem. Umożliwia ostrzejsze latanie, lepsza jakość powierzchni i wyważenia. Obecnie coraz rzadziej spotykane
Zalety - więcej możliwości obciążeniowych niż drewno a jeszcze znośna cena. Lepsza jakość powierzchni, możliwość modyfikacji Ś.C.
Wady - większa masa, niższa wytrzymałość niż węgiel czyli nie nadają się do hard 3D, starsza technologia = mniej możliwości modyfikacji cech jak cieńszy i wydajniejszy profil, przesuwanie mas czy środka parcia (właściwości w akro)
Węgiel - ciśnieniowa technologia umożliwia wykonanie powierzchni z bardzo dużą precyzją, powtarzalnym balansem, zróżnicowaną sztywnością (rodzaj rdzenia+wkładki balastowe) oraz różnymi kombinacjami dot. Ś.C. czyli min właściwości w autosie czy dynamiki w 3D.
Wady - no przede wszystkim cena, wysoki stres po krecie
Zalety - powtarzalność procesu umożliwia kompletowanie stare + nowe po kretach, cienki i mocny profil = lepsze właściwości szczególnie w akro, możliwość dowolnych mod. Ś.C i masy, czyli bardziej na zewnątrz (oraz / lub cięższe) = lepszy autos (efekt żyroskopowy), do środka (oraz / lub lżejsze) = lepsza manewrowość, poza tym masa innych cech, co daje możliwość produkcji łopat wyspecjalizowanych