Strona 1 z 1

Śmigła...

: 16 sty 2011, o 18:38
autor: miszcz_waw
Pytanie do szanownych speców:

Mam do wyboru 2 silniki, obydwa o jednakowej mocy, jeden z większym KV drugi z mniejszym, oczywiście do większego KV zalecane mniejsze śmigło a do mniejszego KV większe. Które rozwiązanie jest wydajniejsze/lepsze?

Znacie może jakiś art czy miejsce gdzie tak łopatologicznie wytłumaczone jest jak czytać wymiary i typy śmigieł oraz jak je dobierać do silnika?

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 18:53
autor: roki
Większe KV - większe obroty ---> Szybszy strumień powietrza ---> szybszy model
Mniejsze KV - mniejsze obroty ---> wolniejszy strumień (ale o takim samym ciągu) ---> trochę wolniejszy model


Większe KV - kiedy nie masz możliwości dać dużego śmigła (np. makiety lub model z niskim podwoziem) lub pylony

Mniejsze KV - dla trenerków

Śmigło np. 9x4,7
9 - średnica śmigła w calach
4,7 - skok śmigła

Napisz do jakiego modelu - postaramy się dobrać odpowiedni silnik

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 18:55
autor: Bartoszko
No widzisz kolego.. Gdyby chodziło o spalinowy silnik, to bezbłędnie mógłbym oreślić na podstawie parametrów Twojego modelu, ale elektryk sprawi troszkę kłopotu..
Jeśli mało KV, to oznacza silnik o mniejszych obrotach.. Więc śmigło o większym skoku (bardziej "przelotowe") bo ono wymaga mniejszej prędkości obrotowej i będzie skuteczniejsze niż śmigło o małym skoku. Niestety - trezba ustalić średnicę śmigła i rzeczywisty, potrzebny skok, aby nie okazało się, że śmiglo jest za bardzo "zaciążone". Myślę, że trzeba by poszukać w internecie sposobu doboru śmigła do różnych silników (różne KV, różne zasilanie).
Niech mnie ktoś poprawi jeśli bardzo się mylę..

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 19:14
autor: jedrus
Nie znam się wiec sorki jeśli walnę jakąś głupotę, ale może to Ci cośkolwiek pomoże:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=736782
http://www.peakeff.com/
http://bhepple.freeshell.org/dcalc/psion/

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 21:34
autor: miszcz_waw
Już się staram określić nieco dokładniej :D Otóż MLP zaakceptowała pomysł aby nasza rodzina powiększyła się o jakiegoś płaciaka niewielkiego. Jako że nie mam w pobliżu dostępu do modelarskiego pasa startowego to samoloty takie jak mi się naprawdę podobają (A380, Jumbo, B-52 czy SR-71) są na chwilę obecną poza zasięgiem. Z takich co nie potrzebują pasa jeden z niewielu co mi się widzi jest FUNJET :banana: klasyczny, nie ultra raczej.

Tak więc powoli się do niego przymierzam (taki trening silnej woli :D ). Będzie to mój pierwszy skrzydlak :wow2: ale wierzę że dam jakoś radę.

No i tak się zastanawiam czy wsadzić mu tam małą bestię jak np. Turnigy 2836 3700KV i do tego powiedzmy TGS Sport 6x4E czy też poszukać czegoś o mniejszych obrotach.

A o co chodzi z typami śmigieł: GWS HD/RS, APC E/SF?

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 22:24
autor: Bartoszko
No ładny wybór..! :) Ale czy aby ta bestia nie będzie zbyt wściekła..? To latające skrzydło a więc niezwykle zwinne.. Może nawet za bardzo się okaże.. ;) Chyba, że miałeś już do czynienia z podobnymi modelami. Jeśli coś na wzór łagodnego jeta, to polecam T-45 albo Albatrosa.. Można pominąć podwozie i lądować na zasadzie "klap", po przpadnięciu na trawie :)
Jak dolożysz mu tak potężny motor jaki planujesz, to z całą pewnością stworzysz potwora :twisted:

Re: Wielkość i typ śmigła

: 16 sty 2011, o 23:18
autor: miszcz_waw
Bartoszko pisze:Ale czy aby ta bestia nie będzie zbyt wściekła..? To latające skrzydło a więc niezwykle zwinne.. Może nawet za bardzo się okaże.. ;) Chyba, że miałeś już do czynienia z podobnymi modelami.

Ano zwinne ale jak na symku go próbuję to taki do opanowania się wydaje. Mam nadzieję że z odpowiednim expo na początek dam radę.

Bartoszko pisze:Jeśli coś na wzór łagodnego jeta, to polecam T-45 albo Albatrosa.. Można pominąć podwozie i lądować na zasadzie "klap", po przpadnięciu na trawie :)

Wiesz co, jakoś EDF na początek wolałbym uniknąć. Nie wiem jak to wyjaśnić ale nie widzi mi się w takim pojedynczym wydaniu.

Model podoba mi się kształtem ale również ze względu na mechaniczną prostotę, 2 tylko serwa, możliwość bezproblemowego przewożenia w bagażniku i beż specjalnego potem ustawiania lotu - tak przynajmniej czytałem. Dodatkowo mam nadzieję współdzielić lipole z 450-tką.

Re: Wielkość i typ śmigła

: 17 sty 2011, o 06:30
autor: Bartoszko
Faktycznie.. Przemyślany wybór. Wobec tego pozostaje nam mieć nadzieję, że po zakupie zamieścisz skromną fotorelację z montażu a później z oblotu..? :) Jestem ciekaw jak się to skrzydełko zachowuje w rzeczywistości..

Re: Wielkość i typ śmigła

: 17 sty 2011, o 15:06
autor: Ramotny
a mi Mikołaj przyniósł takiego malucha (805mm):

Obrazek

Re: Śmigła...

: 24 wrz 2017, o 22:01
autor: Don Mirson
A takie cus widzieliście?
https://www.banggood.com/1-Pair-DYS-XT5 ... mendations

Bajer czy z jakiegoś nieznanego mi powodu lepsza skuteczność?

Obrazek

Re: Śmigła...

: 24 wrz 2017, o 22:49
autor: omcKrecik
Jakby przekrój profilu pokazali, to o efektywności coś mógłbym przypuszczać. To tworzywko nie wygląda na elastyczne, więc cieniutkie chyba nie jest.
Dopnij kilka sztuk do najbliższego zamówienia (Ty albo Ktoś - dla dobra nauki ;) ), to założę na stanowisko i przemierzę. Weż jaśniejsze, im mniej barwnika tym mniej kruche.

Re: Śmigła...

: 25 wrz 2017, o 06:47
autor: Kenobi36
Koszmar
Miałem komplet na próbę i po 2 lotach zdjąłem, ciężkie (duży propwash), żrą dużo prądu. Gorsze nawet od śmigieł o profilu od DAL T5045BN v2 a tych od roku prawie nie używam bo weszo sporo lepszych pozycji.

Re: Śmigła...

: 25 wrz 2017, o 15:21
autor: omcKrecik
To już wiadomo - nie trzeba zamawiać...