T-Rex 470L - zamienniki

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 lis 2021, o 20:38

Gaui to w ogóle jeszcze żyje? Bo ostatnio to tylko wyprzedaże resztek robili...

Od dłuższego czasu kusi mnie NX4, ale nie chcę się wpakować w zabytka bez dostępu do części :dk:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 6 lis 2021, o 21:19

Touche... jak wejdziesz na stronę to niby wygląda normalnie, ale jak się wklikasz np. w events to ostatni jakikolwiek wpis jest z 2019 roku - zyczenia noworoczne, a ostatni film z IRCHA 2017 ...
chyba trochę nie żyje...
Awatar użytkownika
oki188
Elita forum...
Posty: 656
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: oki188 » 7 lis 2021, o 09:01

kudzu pisze:Zapytałem się nie bez powodu o plastikowe Aligna, bo spodziewałem się, że dzięki lepszej jakości mogą konkurować z aluminiowymi, np precyzją (czyt. luzami).

Plastiki Aligna są dobrej jakości znam parę osób latających na nich i nikomu jeszcze nie odleciało okucie jak to ma miejsce wielkorotnie w innej marce.
T-Rex 550X BEASTX-Pro // Align TB40 <-zastanawiam się nad nim // Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
kurc
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 23
Rejestracja: 01-08-2020
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kurc » 7 lis 2021, o 10:32

oki188 pisze:
kudzu pisze:Zapytałem się nie bez powodu o plastikowe Aligna, bo spodziewałem się, że dzięki lepszej jakości mogą konkurować z aluminiowymi, np precyzją (czyt. luzami).

Plastiki Aligna są dobrej jakości znam parę osób latających na nich i nikomu jeszcze nie odleciało okucie jak to ma miejsce wielkorotnie w innej marce.


Mój pierwszy Trex450L był z platsikowymi okuciami głównymi, które przy kretach regularnie łamałem. Podobnie było z ramionami DFC. Od czasu wymiany na metalowe mam spokój. Wg mnie kupowanie plastików jest nieopłacalne, szczgólnie na początku, gdy się dużo kretuje.
XK-K110 | 2x Trex 450L | Trex 470LT | Trex 500X | Radiomaster TX16S
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 7 lis 2021, o 10:35

To zależy. Są modele, które mają okucia plastikowe nie do zniszczenia.
Plastik ma tą zaletę, że się nie wygina przy kracie, a w aluminiowych okuciach mogą się ramionka pokrzywić.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 812
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 138 razy
Podziękowano: 65 razy

Postautor: kudzu » 7 lis 2021, o 10:39

kurc pisze:Mój pierwszy Trex450L był z platsikowymi okuciami głównymi, które przy kretach regularnie łamałem. Podobnie było z ramionami DFC. Od czasu wymiany na metalowe mam spokój. Wg mnie kupowanie plastików jest nieopłacalne, szczgólnie na początku, gdy się dużo kretuje.

Cieszę się, że też podjąłeś temat, bo wiem, czym latasz i nawet miałem okazję co nieco podpytać:)
Oczywiście plastikowych okuć wirnika głównego też bym unikał, ale tu mowa o ogonie.
PiotrS pisze:To zależy. Są modele, które mają okucia plastikowe nie do zniszczenia.
Plastik ma tą zaletę, że się nie wygina przy kracie, a w aluminiowych okuciach mogą się ramionka pokrzywić.

Toteż właśnie - czułem, że temat nie jest oczywisty.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 7 lis 2021, o 10:43

Don Mirson pisze:Taaa, ale "słyszałem" jest słabym wyznacznikiem bo opierasz teorie na przykładach... ;)

Idąc tym tropem to ja akurat słyszałem

Ale co tu będę dyskutował z kłamcomówcą - twoje łapy jako pierwsze w Polsce trzymały pudełko z x360 i było to jeszcze przed pojawieniem się ich w sklepach


Oj Mirku... Jad wypływa z twoich ust, słyszałem jest dobrym wyznacznikiem pod warunkiem, że opiera się na faktach.
Nigdy nie miałem i nie będę miał modelu Gaui X3 ani Alzrc x360 bo mi te modele zwyczajnie się nie podobają. Co innego Protos 380 Evo :) którego mam. Oczywiście w każdym modelu może trafić się wadliwa część, nie zaprzeczam. Przykład redb'a mógł być takim przypadkiem.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 lis 2021, o 10:45

dawo pisze:Oj Mirku... Jad wypływa z twoich ust.

Nieśmieszne

.
.
.
:D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 lis 2021, o 22:49

W ogóle ja mam takie przekonanie, że podpieranie swoich przekonań tym, że np. Psycholowi eksplodował ogon, zwłaszcza dodając, że przy overspeedzie to jest .... jakby lekkie niedoszacowanie tego do czego modele są przeznaczone.
To jest raz.
Dwa: ja osobiście jestem fanem plastików.
Z rozrzewnieniem wspominam jedyną plastikową głowicę jaką miałem w dużym helikopterze i była to głowica w Raptorze 50.
Nie żebym miał coś przeciwko aluminiowej głowicy w XLpowerze na przykłąd - nie nie, tu jest wszystko ok, szacun, działa bardzo łądnie...
... no ale jak sobie przypomnę aluminiowe głowice Lynxa do Gaui X3 właśnie, to na samą myśl mnie krew jasny trafia, szklak nagła zalewa.
Wtedy powiedziałem "Jebać to!", wróciłem do plastików o od tamtej pory jestem szczęśliwym człowiekiem.
Mam co prawda na magazynie okucia aluminiowe ALZRCa, ale jakoś nie mam pary, żeby je testować.
Po chuja ruszać coś jak jest dobrze...?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 lis 2021, o 00:28

A ja tam plastików Raptorowych nie lubiłem. Na plastikowym hubie 3 razy strzeliłem łopatami w belkę, dopiero amelinowy pomógł.
Ja szczęście wszystkie 3 strzały kończyły się lekkimi obrażeniami.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 lis 2021, o 07:20

mwx pisze:Na plastikowym hubie 3 razy strzeliłem łopatami w belkę,


Ale ze jak... normalnie w locie?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 lis 2021, o 08:15

Aikus, ale weź pod uwagę że to składał Poznaniak. Hub pewnie klejony już w 3 miejscach...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 817
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 8 lis 2021, o 09:08

Heh, jak czytam teraz to co napisałem to widzę, że ująłem to tak, jakbym miał coś przeciwko plastikom. ;)
Absolutnie nie mam nic im do zarzucenie. Aikus i Miru pisali, że nie widzieli takiego przypadku więc chciałem pokazać, że takie rzeczy się dzieją, natomiast pewnie za mało zaakcentowałem to, że jak już się dzieją to nie bez przyczyny. To, że Psycholowi się rozpadło od overspeedów to moje domysły, nie byłem na tym zlocie, na którym to się stało ale na poprzednim widziałem jak lata więc by mnie to nie zdzwiło. U mnie przyczyną nie była wada okucia a raczej ilość kretów. Myślę, że gdybym miał alu okucia to bym ze 3 razy musiał je już wymienić. Plastik wytrzymał długo ale niestety zaczął pękać w o tyle niefortunnym miejscu, że nie było tego kompletnie widać. Być może bardziej doświadczony pilot wykryłby defekt wcześniej. Ja w każdym razie latam nadal na plastiku i nie myślę tego zmieniać. Zbyt wiele kretów mnie jeszcze czeka żeby taki zakup był opłacalny ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 8 lis 2021, o 09:26

Plastikowe okucia trzeba od czasu do czasu ogladac, zwlaszcza po kazdym krecie czy zahaczeniem wirnikiem ogonowym o glebe. Przy glebie czesto dochodzi do zlozenia lopaty w okuciu tak mocno, ze odbija na nim V-ke (od strony krawędzi spływu) a od tego juz niewiele potrzeba do tego zeby okucie zaczelo pękać. Sam ostatnio wymienilem tak wygladające plastikowe główne okucie w logo 480 po krecie - i to dopiero po uważnym obejrzeniu z kazdej strony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 812
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 138 razy
Podziękowano: 65 razy

Postautor: kudzu » 8 lis 2021, o 09:29

redb pisze:Ja w każdym razie latam nadal na plastiku i nie myślę tego zmieniać. Zbyt wiele kretów mnie jeszcze czeka żeby taki zakup był opłacalny ;)

No to skoro dżentelmeni zeszli już na temat pieniędzy, to wspomnę, że w przypadku, który poruszyłem, różnica w cenie, między okuciem plastikowym, a aluminiowym, jest żadna. Ważniejsza jest dla mnie w tym wypadku masa, ale nie dlatego, że maniakalnie walczę o każdy gram, tylko już teraz mam problem ze zbyt ciężką dupą i muszę mocno przesuwać pakiet do przodu, a jak jeszcze dociążę ogon, to już w ogóle będę dosypywał do dziobu śrut ołowiany.

Jeszcze a propos, wykonanych przez Aikusa, pomiarów masy okuć - ja porównałem wagę bełtowych skrzynek ogonowych: oryginalnej plastikowej i upgrade'owej aluminiowej, zachowując te same, niezbędne elementy (łożyska, rolka, śruby). Wyszło mi 6/10 g. Bo aluminium może i jest wytrzymalsze (chociaż dla pewności trzeba by porównać wytrzymałości na rozciąganie i zginanie obu materiałów, a do tego trzeba znać rodzaj tworzywa i stop aluminium), ale nie ma tak dużej dowolności w kształtowaniu - aluminium nie można odlewać w formach tak dowolnie, jak tworzywa sztucznego, stąd pewnie naddatki materiałowe, robiące zbędną masę. Oryginalna, beltowa skrzynka składa się z dwóch elementów/połówek; aluminiowy zamiennik to już 6 elementów, w dodatku poskręcanych śrubami.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 lis 2021, o 10:09

Taa, ale z drugiej strony zobacz sobie aluminiową skrzynkę w X360 ALZCR - odpowiednio wygięty aluminiowy płaskownik. Prościej, taniej i lżej już się nie da. Jak to zobaczyłem to stwierdziłem, że w końcu ktoś wpadł na pomysł jak zrobić fajną prostą skrzynkę aluminiową i taką skrzynkę to ja mogę chcieć.
Można oczywiście pójść dalej i zrobić skrzynkę taką samą plastikową...
... no ale plastikowej to bym takiej nie chciał ;)

No, tak żę tak, tylko, że do tej pory nie udało mi się połamać tej plastikowej na której latam od trzech lat... więc....
Znowu, kolejna rzecz która leży w magazynie i czeka na okazję.

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości