T-Rex 450LP

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 lut 2018, o 10:55

Nadchodzi nowa 325tka Aligna. Liczę na to, że będzie to miniaturka 470tki...

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 9 lut 2018, o 23:23

Wygląda na to, że to standardowa 450l ostatniej serii z plastikowymi okuciami i ramionami okuć.
Dla zmyłki zestaw RTF czyli radio odbiornik i ładowarka jako dodatek.

I teraz nasuwają się dwa pytania:
1. Model/zestaw do testowania nowego FBLa ALIGNA?
2. Czy zestaw, jako niby nowość, do wypchnięcia silników na 3S których ALIGN nie może sprzedać bo ich naczepał 100tysięcy, a wszyscy biorą na 6S.

Jest jeszcze kwestia testów beta, nowej aparatury made in ALIGN.

Na plus na pewno nowe serwa, które ponoć nie mielą zębów przy krecie oraz te czarne skośne zęby wałka też wytrzymują i to dużo.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 10 lut 2018, o 00:25

O jakich skośnych zebatkach w walku piszesz?? Mam 450L i tam tylko zębatka główna ma skośne zęby.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 lut 2018, o 04:08

Kurde ile intryg zaszyło się w jednym modelu ;)

A mi się wydaje, że Align po prostu wyszedł z ofertą dla nowych pilotów. Taki starter-helik na zasadzie "kup, przejrzyj dla pewnosci, polec". Jest właściwie wszystko czego potrzebuje nowy pilot. Dlatego fajnie będzie jeśli Kruku miałby ochotę później zrobić jeden odcinek o takim modelu.
Jeśli okaże się wszystko ok, to może to być spore ułatwienie na nowych.

A teraz moje pytania i watpliwosci:
1. Czy 450LP to ten sam kit co 450L tylko bardziej plastik (P)?
Bo jeśli tak to bez sensu. 450L z założenia jest na 360tki.
Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D
2. Nie pamietam.
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 10 lut 2018, o 06:11

MacGyverek pisze:O jakich skośnych zebatkach w walku piszesz?? Mam 450L i tam tylko zębatka główna ma skośne zęby.


Tak jakoś skrót myślowy mi wyszedł, za mało śpię ostatnio :roll:
Miałem na myśli przekładnie kątowe napędu wałka ogonowego, zarówno te w śmigłowcu jak i na ogonie:
Obrazek


miruuu pisze:Kurde ile intryg zaszyło się w jednym modelu ;)

A mi się wydaje, że Align po prostu wyszedł z ofertą dla nowych pilotów. Taki starter-helik na zasadzie "kup, przejrzyj dla pewnosci, polec"...

W sumie o tym samym pomyślałem, ale czasami lubię nadinterpretacje i doszukiwanie się jakiegoś głębszego sensu ;)
Może rzeczywiście Align wyszedł na przeciw tym co "startują od zera" i podsuwa gotowy produkt - kup i lataj.
Zresztą sam tytuł to sugeruje: "Ready for any skill level" czyli gotowy na każdy poziom umiejętności.

miruuu pisze:A teraz moje pytania i watpliwosci:
1. Czy 450LP to ten sam kit co 450L tylko bardziej plastik (P)?
Bo jeśli tak to bez sensu. 450L z założenia jest na 360tki.
Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D
2. Nie pamietam.


Po rozmiarach podanych przez producenta wychodzi że to samo - ten sam model, tylko plastik i mniejszy wirnik.
Różnica w masie kompletu łopat to 24gr(miedzy 360 a 325), plastikowe okucia też pewno z parę gram lżejsze, no i może kilka gram na lżejszym RX i FBLu.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 lut 2018, o 07:54

No to szkoda. Gdyby zrobili mniejszą ramę (sensownie lzejsza) to bym to zanabył od razu. Tak chyba poczekam na nową 250tke.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 10 lut 2018, o 08:55

miruuu pisze:Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D

Było na ulotce, choć drobnym drukiem - 730g bez pakietu. W porównaniu do Miniaka 3S (praktycznie ten sam koncept i przeznaczenie) - cięższy o jakieś 30 - 40g. Nie powiem - jeśli nie miałbym Protosa i gratów do niego, to jako początkujący tego Trexa mocno bym rozważył, chyba że na wstępie zabiją model ceną.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 10 lut 2018, o 23:43

Jest jeszcze zmieniony ESC, dopiero teraz zauważyłem. Dziwne bo nawet go nie ma w sprzedaży na oficjalnej stronie A. RCE - Bl45 z końcówką P. Różni się tym że na BECu można ustawić od 5 do 8.4V. Do tej pory w RCE BL 45X można ustawiać 5-6V.

Wymodzone z mojego Galaxy S8, przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 lut 2018, o 11:12

angry trex pisze: plastikowe okucia też pewno z parę gram lżejsze,.


Niekoniecznie - plachaje często są cięższe niż alu.

Bardziej chodzi o to, że ramiona w plastikowych okuciach są miękkie, więc ta kretyńska głowica DFC ma mniejsze tendencje do autodestrukcji.
No i jest taniej.

No i jest co upgrade'ować - tzn wydawać więcej forsy u Aligna.

BTW - lubię te Alignowe fantazje w opisach, usprawiedliwiające elementy poprawiające wygląd jakimiś wydumanymi technicznymi przewagami nad innymi rozwiązaniami :vhappy: Coś jak z tym pochylonym podwoziem, poprawiającym wytrzymałość śmigłowca:

horizontal.JPG


Czasem trochę w pośpiechu pisane

podwójnie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 12 lut 2018, o 12:34

Tak jest z Alignem, ale żeby ich zrozumieć to trzeba by poznać ich sposób myślenia czy też filozofię przypisaną jak zwykle do danej narodowości - kultury społecznej w danym kraju.
Tak jak Niemcy mają swoją filozofię w produktach którymi się zajmuję zawodowo i nie do końca ich rozumiem/akceptuję,
tak samo Tajwańczycy produkujący heli-zabawki pływają od pomysłu do pomysłu.
Czasami mam wrażenie że się gubią w rozwiązaniach jakie stosują.
Raz głowica DFC w dużych śmigłowcach, potem nagle zmiana na typowy FBL z ramionami pośrednimi.
Ale to pewnie sygnały od czołowych pilotów że coś jest nie teges i szybko zmieniają.
Całość jeszcze podyktowana jest szmatławymi ciurlikami które producent liczy, że jak zaoszczędzi na tym grosz to przy masowej produkcji uzbiera się dużo.

Ale co by nie powiedzieć to Align i tak zrobił ogromny postęp w porównaniu do pierwszych śmigłowców które produkował 10 - 15 lat temu.
No i ramy z wtłoczonymi plastikowymi elementami, żeby chińskim kopiarkom utrudnić życie. :nono:

Tak jakoś mnie natchnęło na dłuższy monolog :D
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 lut 2018, o 12:44

Nie ma takich elementów które klonerom utrudniłyby życie.

No może poza software'm który permanentnie łączy się z siecią i co 3 dni update'uje szpiegując Twój numer seryjny (Brain itp)
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 12 lut 2018, o 16:13

Jeszcze jedno pytanie czy opłaca się klonować aligna.. jak metalowego 470lm mozna za 1700zł kupić w super combo.. z beastx.. Tarota 450 blisko tej ceny się poskłada :), teraz Sab na tapecie, może MSH spróbują :))
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 lut 2018, o 16:16

MSH będzie ciężko, bo rama z tworzywa wymaga dość dobrze zaprojektowanej i wykonanej formy wtryskowej, która na dodatek szybko się zużywa jeśli używamy tworzywa wzmacnianego włóknami szklanymi/węglowymi.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 12 lut 2018, o 16:54

Epoka tworzywowych ram w MSH już się zakończyła. Teraz wszystkie są z węgla.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Myszor
Domownik forum...
Posty: 366
Rejestracja: 05-09-2016
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 59 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Myszor » 12 lut 2018, o 19:18

Idea tego produktu to: any skill level
I to można ocenić jak będzie się miało do stanu faktycznego,

narazie any skill level produkowany przez Blade kosztuje Moim zdaniem o wiele zadużo Zwłaszcza że to nic nowego.

Pisałem już na FB w grupie, bardzo chętnie sam bym kupił MSH Protos Mini nawet w wersji ARTF :-)
nawet jak by to oznaczało posiadanie kolejnego radia mało przydatnego i ładowarki 3s, nowy miniak ustawiony z jakimś systemem rescue super sprawa, cuż to tylko koncert życzeń.

Na aligna się raczej nie skuszę miałem 450 klasę i narazie nie wracam :)

Wyobraźcie sobie że macie 0 doświadczenia poza symulatorem i jeszcze nie macie nic w domu ani ładowarki ani jednego śrubokręta :) No właśnie na symku kręcicie ósemki ale to tylko komp. Nadal dom.

A tu proszę wszystko w pudełku, do zawisów, kręcenia ósemek, fajnie że Align sobie przypomniał że są ludzie którzy poza symka jeszcze nie wyszli.

Pozdr.
M.
Futaba 16SZ
Szafa dronów :-)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 lut 2018, o 20:14

Doklasnie.
Ja mysle, że to bardzo przemyślany ruch ze strony Aligna. Na razie nie odnoszę się do ceny i jakości bo na to trzeba poczekac. Natomiast jeśli te będą do przełknięcia to może to się okazać pierwszym krokiem w wielkim powrocie trexow na pole.

Align zamiast konkretnych produktów proponuje całe rozwiazanie. Z punktu widzenia nowego pilota może okazać sie to mega uproszczeniem. Zamiast przechodzić przez setki postów "jaki nadajnik", "jaka ladowarka", jakie sio, jakie pstro... bierze zestaw, manuala i ulatnia.

Dla Aligna to też dobry sposób na budowanie nowej bazy klientów wchodzących dopiero w te hobby.

A czy się uda? Wyjdzie w praniu co z tego będzie i za ile...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 lut 2018, o 20:22

Ja tam zawsze bede uwazac ze 450 jest za małym pierdem na początek. Nie ma to jak stabilna 550/600 z hula-hopem na płozach :D
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 12 lut 2018, o 20:37

A ja zaś uważam, że to odgrzewany kotlet i nie wiem nad czym ta cała dysputa. :)
Przecież Align w historii swojej firmy oferował już takie zestawy. Albo może mi się pozajączkowało.
A czy to dobry wybór dla początkujących? Na to pytanie odpowie nam cena.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 12 lut 2018, o 23:36

mwx pisze:Ja tam zawsze bede uwazac ze 450 jest za małym pierdem na początek. Nie ma to jak stabilna 550/600 z hula-hopem na płozach :D


Hehe, pamiętam jak dziś, moim pierwszym heli był Trex 600 z 2005 roku. To był ten pierwszy pierwszy, którego wypuścił Align.

Pierwszy lot odbył się bez podwozia treningowego. Symulator zrobił swoje, ehh ta adrenalina z pierwszego lotu jak pierwszy sex - niepowtarzalna :mrgreen:

Sorry za nadużycie słowa "pierwszy" ;)
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 lut 2018, o 23:38

angry trex pisze:ta adrenalina z pierwszego lotu jak pierwszy sex

Kowal nie zrozumie...

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron