Przeszczep do nowej ramy

Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 2 sie 2021, o 21:24

Tytuł celowo niewiele mówiący.

A generalnie chodzi mi o to, że wciąż brnę przez to bagno zwane Belt CPX i powoli grzęznę. Z oryginału zostaje już coraz mniej. Niedawno wykonałem pierwsze sensowne loty - nie pamiętam, kiedy ostatnio byłem tak podesrany i podjarany jednocześnie. Wróciłem do domu ze sprawnym modelem, a moje loty wcale nie polegały na podskakiwaniu jak żabka. Potem wybrałem się znowu i szybko spotkałem się z krzakami. Niestety o części coraz trudniej - teraz mam problem z zębatkami.

I pomyślałem, że po prostu zmienię ramę, tak, by wykorzystać co się da z Belta, a jednocześnie mieć sensowny dostęp do części. Naturalnie pomyślałem o chińczykach, i znalazłem m.in. takie oto:

https://pl.aliexpress.com/item/32795050546.html

https://pl.aliexpress.com/item/1005002002485731.html

Zastanawiam się teraz tylko nad tym czy w ogóle brać pod uwagę ramy do 450 Pro pod DFC - czy tu nie będę miał jakichś niespodzianek?

A gdyby kogoś interesowało po co tak, zamiast od razu zmienić na jakieś 360ki, 380ki i inne FBL, DFC czy ABC - uparłem się na pręt, bo wolę grzebać w mechanice głowicy niż ślęczeć przed kompem i programować żyroskopy. A może za jakiś czas mi się odmieni:)
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2021, o 22:49

Chyba lubisz dłubać więc może coś z tego wydlubiesz (o ile resztę da się tu wpasować). Ale jeśli chcesz iść tą drogą to może poszukać jakiegoś trexa 450 używki?pewnie jeszcze nie jeden zalega gdzieś komuś na spodzie szafy a tu miałbyś jeszcze części i w miarę sprawdzoną jakość jak na ten typ helika...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 sie 2021, o 23:38

Ja mam w belcie CPX trexowe/tarotowe zębatki, a sama rama wytrzymuje spoooro kretów mimo niskiej wagi.

Można w nieskomplikowany sposób przystosować bełta do tych łatwo dostepnych zębatek.

Kupowanie samej nowej ramy żeby klecić ulepy pachnie trochę masochizmem
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 3 sie 2021, o 06:31

Don Mirson pisze:Ale jeśli chcesz iść tą drogą to może poszukać jakiegoś trexa 450 używki?pewnie jeszcze nie jeden zalega gdzieś komuś na spodzie szafy a tu miałbyś jeszcze części i w miarę sprawdzoną jakość jak na ten typ helika...

Pojawia się u mnie dysonans poznawczy - rozum podpowiada, że ma to sens, ale serce stoi murem za odbudową Belta. Takie zboczenie :wall2: Jeśli będę kupował kolejnego helika, to będzie to już kit jakiejś współczesnej konstrukcji. Ale nie powiem, że strasznie walczyłem ze sobą przeglądając naszą giełdę ;)

mwx pisze:Ja mam w belcie CPX trexowe/tarotowe zębatki, a sama rama wytrzymuje spoooro kretów mimo niskiej wagi.
Można w nieskomplikowany sposób przystosować bełta do tych łatwo dostepnych zębatek.

Wiem - czytałem o FrankenBelcie, było tam coś takiego:
zębatka główna z piastą od trex 450 (wymaga usunięcia tulejki na wałku napędzającym ogon i przesunięcia silnika o 3mm do przodu)

I o ile uważam, że jestem rozgarnięty technicznie, to nie za bardzo potrafię sobie wyobrazić usunięcie tulejki. Dlatego nawet pisałem prv do Ciebie w tej sprawie, ale chyba pewnie poszedł gdzieś w spam. Wymienić muszę zębatkę główną (zjedzona) i autorotacji (popękana i pokrzywiona) i te od t-rexa już nawet mam, bo kiedyś kupiłem z ciekawości. Ale przypuszczam, że do wymiany będzie jeszcze atak (teraz 10T) i ogonowa, żeby zachować przełożenia - czy tak?
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 sie 2021, o 08:18

pewnie miałem zapełnioną skrzynkę - wtedy nie dociera

1. Odkręcasz z wałka nakrętkę albo zdejmujesz segera (zależy od wersji)
2. Zsuwasz kółko pasowe
3. Zsuwasz górną tulejkę
4. Składasz bez tulejki
5. Wklejasz jedno z łożysk na wałek na CA
6. Dodatkowo możesz nawinąć na wałek pod górnym łożyskiem trochę nitki i przesączyć ją CA, żeby uniemożliwić przesunięcie się wałka do góry gdyby klej puścił.

tulejkibrak.PNG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 3 sie 2021, o 09:13

A ok. Czyli tulejkę trzeba zdjąć, żeby przemieścić zębatkę wzdłuż osi. I z tego wynika, że wymieniałeś tylko główną, a autorotacyjna i ogonowa została oryginalna. Przymierzyłem te t-reksowe - autorotacyjna ma mniejszą średnicę i nie dostaje do ogonowej.

Obrazek


Pojawiła się szansa na oryginały, więc jeśli się uda, to odłożę tę przeróbkę w czasie.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 sie 2021, o 09:45

tak, zmieniłem tylko główną.

Ta napędzająca ogon ma średnicę jak w najstarszych trexach 450, nie wiem czy łatwo będzie je znaleźć
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 3 sie 2021, o 10:02

Czyli sprawa jasna - jeśli nie zdobędę obu kół w rozsądnej cenie, to zamówię ramę od Reksia. Podpowiedzcie tylko czy brać od Sporta czy DFC, bo różnią się zarówno kształtem profili, jak i mocowaniem łożysk. Oczywiście dla mnie wersja z paskiem, nie wałkiem.

Jeszcze, dla porządku, dodam swoje odkrycie, że prawdopodobnie koła z Blade 450 też pasują (140T). Ale dostępność tego porównywalna z Beltowymi.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 3 sie 2021, o 16:23

Jak już dojdzie do klona T-Rexa 450 - jeśli latasz "tak se", to zdecydowanie bierz klasyczną głowicę FBL z zabierakami. Z doświadczenia - DFC (przynajmniej w wydaniu "by ALZRC", gdzie użyte materiały były nie najwyższych lotów) bardzo źle znosi jakiekolwiek przeciążenia. Efekt - tam gdzie w Protosie Mini otrzepałbym łopaty z kurzu, obejrzał model i poleciał dalej, to w przypadku Devila 450 Pro V2 DFC (chyba tak się to badziewie zwało) miałem głowicę do remontu.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 3 sie 2021, o 16:55

Piotr_T pisze:jeśli latasz "tak se", to zdecydowanie bierz klasyczną głowicę FBL z zabierakami.


Głowicę mam z prętem i przy tym na razie chcę pozostać. Ale ramy są pod wersję Sport i pod DFC - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1286
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 3 sie 2021, o 17:15

kudzu pisze:Głowicę mam z prętem i przy tym na razie chcę pozostać. Ale ramy są pod wersję Sport i pod DFC - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Czegoś nie trybię. Ramy w 450 są Sport/V2 i Pro. DFC to rodzaj głowicy bez pręta.
Ja brałbym ramę od Pro. Sporta w wersji alu miałem i nie przepadam. Pro jest nowsza.
Tu masz Pro z flybarem: https://www.align.pl/product-pol-17610- ... COMBO.html
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 824
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 3 sie 2021, o 20:22

Adam12 pisze:Czegoś nie trybię. Ramy w 450 są Sport/V2 i Pro. DFC to rodzaj głowicy bez pręta.

Tak, masz rację. To taki, wprowadzający w błąd, skrót myślowy laika.
Jedna rama opisana jest jako "Trex 450 Pro DFC", a druga "450v3 sport" i są to jakieś pseudo węglowe podróbki.

Adam12 pisze:Ja brałbym ramę od Pro. Sporta w wersji alu miałem i nie przepadam. Pro jest nowsza.
Tu masz Pro z flybarem: https://www.align.pl/product-pol-17610- ... COMBO.html

I to już jest konkret.

Jeszcze raz wytłumaczę, bo widzę, że moje karkołomne kombinacje są nie do końca zrozumiałe ;) Mam Belta CPX z prętem, a ponieważ dostępność części zamiennych jest zerowa, pomyślałem, że zmienię ramę z Beltowej na Reksiową, choćby po to, by móc używać jeszcze dostępnych kół zębatych z t-rexa i klonów.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT

Wróć do „Esky”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości