Thunder Tiger - Raptor 30, Raptor 50

Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 17 maja 2015, o 22:18

Faktycznie, dziwnie wygląda ten zatrzymujący się wirnik ogonowy, ale wydaje się że to efekt poklatkowy przy filmowaniu. Jeśli tak jest w rzeczywistości to sprawdziłbym przekładnię ogonową. Tam między kółkiem pasowym na wałku ogona jest taki kołek blokujący kółko na wale. Czasem lubi się wysunąć i przyhaczać o wnętrze obudowy. Jeśli pasek nie jest mocno naciągnięty to może przeskakiwać. W środku wałka jest "robaczek" dociskający, trzeba go skręcić na Loctite (ja chyba skręciłem bez kleju)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3499
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 17 maja 2015, o 23:10

Artja pisze:Artu, skąd wykopałeś tego dinozaura? :mrgreen: Czekałem 10min i nie doczekałem się na film, cały czas leci jakaś reklama łożysk kulkowych, popcorn się skończył... :rotfl:

Poprawione :thumb: Zachciało mi się od 0:50 pokazać film :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 04:23

Ja w swoim R50 miałem bardzo mocno naciągnięty pasek. Kółka na ogonie miałem albo oryginalne albo Quicka. Pasek był Quicka na 100%. Wszystko chodziło jak malyna.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 18 maja 2015, o 06:43

Muszę to jeszcze pooglądać ale ciekawe jest to , że to były próby uruchomienia i motyw był taki, że na początku nie trzymał ogona musiałem drążek dać na maxa w prawo żeby utrzymał ogon zastanawiałem się co jest grane. Okazało się , że źle miałem ustawione w nadajniku żyro . Przestawiłem to i już było w porządku ale to chyba nie miało by wpływy na zatrzymanie ogonu. Później go podniosłem i polatałem troche tak do 50 cm nad ziemią i wszystko było super tylko nie mam filmiku bo kamerzystka musiała wyjechać......

Wczoraj miałem ochotę na loty ale raz wiało mocno a 2 musiałem iść na urodziny do rodziny i lotów nie było :cry:


Dzisiaj przyszły mi nowe łopaty do raptora RJX 550 powiem szczerze , że są prawie dobrze wyważone także całkiem nieźle:) można powiedzieć , że minimalnie doważałem jednym wąskim kawałkiem taśmy.

Dzisiaj po pracy uczyłem się dalej latania moim dts 450 3d powiem szczerze , że zawisy loty do przodu do tyło na boki patrząc w tył modelu w tym momencie są dla mnie całkiem proste . Natomiast zaczynam kombinować loty patrząc na model z boku i powiem szczerze , że proste to nie jest trochę się napociłem ale model nadal cały :D
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 397
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Leo » 22 maja 2015, o 14:14

Wirnik ogonowy zatrzymuje się, ponieważ napęd ogona w R50 jest sprzężony z kołem odbierającym napęd z silnika, a nie z wałem głównym. Można zdobyć koło napędu ogona z R50, które jest sprzężone z wałem głównym i wymienić - wtedy ten efekt ustąpi :)
Po takiej podmiance będzie można zachować sterowność ogona podczas autorotacji. Ze stockowym kołem napędu ogona z R30 nie jest to możliwe.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 22 maja 2015, o 14:43

Swoją drogą kozackie rozwiązanie. Można by się zdziwić podczas autosa :).
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 22 maja 2015, o 15:07

donia pisze:Swoją drogą kozackie rozwiązanie. Można by się zdziwić podczas autosa :).



Autosa można robic bez problemu, wirnik ogonowy nie jest do tego potrzebny. Tylko, że masz hmmmm "lekko" ograniczone możliwości manewrowania. :D :lol:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 22 maja 2015, o 15:13

Pytanie jest o jakim autosie rozmawiamy. Takim oby wylądować, czy takim podczas którego chcesz jeszcze jakiś manewr wykonać..
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 397
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Leo » 22 maja 2015, o 15:21

Koło z R50 to to: http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... ts_id=1265.
Powinno pasować bez problemu, acz na początek wystarczy to istniejące.
Co do silnika - rzeczywiście bardzo fajnie odpala. Mój był spaliniak był bardziej kapryśny, ale nadal go trzymam.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 22 maja 2015, o 17:15

Leo, a jaki motor masz?

Donia, o "awaryjnym", czy jak kto to nazywa. Wiadomo, że bez kierunku raczej F3C ćwiczyć nie będziesz, ale pobawic się da.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 maja 2015, o 19:56

Autos z pirozawisem- powaliło was? Co to za dziwne rozwiązanie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 22 maja 2015, o 20:11

Ja miałem na myśli np. sytuację gdy nie wiesz, że tak to działa robisz sobie nalot już w autosie z planem jakiegoś nawet prostego zakrętu i tu zonk bo nagle dowiadujesz się że nie masz ogona, może być mało czasu na zmianę planów.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16318
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1782 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2015, o 20:17

Wojtek chyba sie obawia, ze bez ogona helik wpadnie w piro w czasie autosa...
Nie, nie wpadnie. Rotor nie jest napedzany, wiec nie ma momentu reakcyjnego -> nie ma piro.
Jak jeszcze autos bedzie w locie postepowym to w ogole bajka - ogon sam sie ustawi z tylu.*
Ale ... tak czy siak - nie chcialbym tak... I jestem ... rozczarowany, ze takie jest rozwiazanie...
Dobrze ze mozna to zmienic...
W moim R50 widocznie ktorys z poprzednich wlascicieli to zmienil... Nawet nie wiedzialem, ze tak moze byc...

*w locie postepowym mozna nawet leciec z w pelni dzialajacym napedem, i bez ogona (byleby nie przy zbyt duzych kątach).
Mialem tak kiedys w 450tce jak mi odfrunal wirnik ogonowy.
Dramat zaczal sie jak chcialem przejsc do zawisu i lądowac :>
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 maja 2015, o 20:27

no fakt - to miałem na myśli- ale jak Aikus zauważył bez sensu
Helikoptery
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 22 maja 2015, o 20:32

aaaa, Wojtek, bo ja Cię nawet nie posądzałem o to co miałeś na myśli :)
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 maja 2015, o 20:36

donia, dzięki za wiarę w mój jak się okazało mocno ograniczony intelekt :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 maja 2015, o 20:39

no ok a jak się zachowa model przy końcówce autosa gdy dajemy duże kąty? W modelu ze sprawnym ogonem FBL będzie kompensował a przy braku ogona powinien się obrócić, nie? Czy mam już nie pić i się nie odzywać?
Helikoptery
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 22 maja 2015, o 20:52

Nie pij już :). Nic się nie obróci. Nie ma sił które chciałby obrócić kadłubem.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 maja 2015, o 20:57

:piwo2: no dobra
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 22 maja 2015, o 21:32

Widzę , że dyskusja gorąca:)

No właśnie miałem pisać , że tak to działa jak kolega napisał sprzęga się jak wirnik zaczyna się zasprzęglać. Szczerze mówiąc nie dawało mi to spokoju i trochę bliżej się przyjrzałem temu rozwiązaniu Tak czy siak wygląda na to , że wszystko jest oki :D

No silnik chodzi bardzo ładnie sam jestem zaskoczony tylko kurcze potrzebuję jakiś rozrusznik bo ta wiertarka sypie się :(
no i podobno lepiej z wkrętarki nie korzystać? prawda czy fałsz? heheh
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość