Thunder Tiger Raptor e550 głowica

Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 18 cze 2020, o 16:10

Takie łopaty....
... o knrwa....
... właśnie zobaczyłem jakiego filmiku użyłem jako przykładu wklejania jutubów...
...
:masakra: :masakra:
Znaczy film jest naukowy bądź co bądź ale...
... echhh... No nie było to przemyślane... No już trudno.

Wracając...
Takie łopaty są dostępne. Są rzadkie i kosztują wiadra pieniędzy, ale są dostępne.
I gdybym już decydował się na budowę makiety, to na 100% bym się nie szczypał tylko bym wziął to:

https://spinblades.com/scale-3-blade-system

No trochę kosztują, no ale pfff... No cóż...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 cze 2020, o 12:34

u SABa taki zestaw występuje pod numerkiem H0490-K

Plus jest taki, że jeszcze przez kilka lat będą do tego części osiągalne w Europie, no i w zestawie jest wszystko + łopaty.

Ja bym odpuścił pchanie takiej kasy w starego zapyziałego Raptora i latał na 2 łopatach wszak w locie nie sposób odróżnić, no ale ja się totalnie nie znam na makietach :thumb:
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 19 cze 2020, o 12:54

Siedziałem kiedyś trochę w modelach redukcyjnych, więc śmiem przypuszczać, że brak namalowanego paska, świecącej lampki czy innego detalu może być ujmą na honorze modelarza. Dlatego jestem sobie w stanie wytłumaczyć tą chęć Kolegi do zaimplementowania rozwiązań bliskich wersji w skali 1:1. Dysk rysowany w powietrzu przez łopatki flybara jednak trochę widać, a w prawdziwym śmigłowcu go nie ma :).

A tak BTW - ładna makieta.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 19 cze 2020, o 12:55

Nieee, no na makietę się patrzy nie tylko jak lata, ale też jak stoi, wiesz...
Dawniej jak nie było FBLi, to przecież skąd się wzięło to, że makiety to tylko w rozmiarze 600+ były...?
No stąd, że byli puryści co wywalali Flybar i latali helikopterem bez FBLa i bez flybara, a tylko w klasie 600+ jest to jako-tako możliwe.
... bo jak patrzysz na makietę z prętem to to trochę żałośnie wygląda - no taka prawda...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 cze 2020, o 22:37

Bo ja wiem... Takiemu UH-1 flybar nawet pasuje.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 19 cze 2020, o 23:17

Nieee, no proszę Cie jaki to jest flybar... to jest flybareczek...
Awatar użytkownika
kodzusik1
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 66
Rejestracja: 14-06-2020
Lokalizacja: Rzeszow

Postautor: kodzusik1 » 20 cze 2020, o 07:56

głowica wybrana cena 260 euro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 20 cze 2020, o 10:01

Fajnista!!
Awatar użytkownika
kodzusik1
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 66
Rejestracja: 14-06-2020
Lokalizacja: Rzeszow

Postautor: kodzusik1 » 22 cze 2020, o 20:58

A więc głowica zamówiona od helmutów ,będzie za kilka dni oraz zakupiony jest System Flybarless MSH Brain 2 HD.Zostają do zakupu łopaty,zastanawiam się nad serwami wymieniać czy nie ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2020, o 21:40 przez kodzusik1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kodzusik1
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 66
Rejestracja: 14-06-2020
Lokalizacja: Rzeszow

Postautor: kodzusik1 » 22 cze 2020, o 21:17

Serwa to HS 7965 MG -Cyklika oraz Futaba S9253 żyro GY 401 Futaba [żyro będzie do sprzedania,jak by ktoś chciał to jest] .
I teraz pytanie wymieniać czy nie wymieniać ???
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 22 cze 2020, o 21:53

kodzusik1 pisze:zastanawiam się nad serwami wymieniać czy nie ???



Zależy od przebiegu.
Jak mają duży, albo nieznany to ja bym wymienił.
I założył bym ... w sumie to nie wiem... KST albo GDW, ale na 100% BLSy - żadnych innych.
Przed założeniem oczywiście półgodzinne testowanie na jakiejś obciążarce.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 24 cze 2020, o 00:03

Ja bym zostawił te serwa. Hi-Tec to zawsze były porządne serwomechanizmy, do makiety z zapasem wystarczą. Tylko ta 9253 trochę słabawa, to już mocno zabytkowe serwo. 9254 byłoby pewnie lepsze. Jeśli zdecydujesz się zostawić tę Futabę to pamiętaj że ona bardzo nie lubi napięć powyżej 5V.

Aha - nie licz na to że 401 się sprzeda :)
To już raczej zabytek dla bardzo specyficznych koneserów.
Awatar użytkownika
kodzusik1
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 66
Rejestracja: 14-06-2020
Lokalizacja: Rzeszow

Postautor: kodzusik1 » 28 cze 2020, o 11:25

A więc tak zakupione serwa na cyklike KST BLS815. Wersja V2
serwo ogonowe KST BLS805X
System Flybarless MSH Brain 2
głowica trzy łopatowa wraz z tarczą
Pozostaje kwestia regulatora oraz BEC.
Stary regulator nie wchodzi w grę 75A oraz bec 5a
Może ktoś ma jakis pomysł jaki regulator zakupić .Posiłkuję się waszymi opiniami ponieważ nie posiadam aż tak gruntownej wiedzy ,ale ją chłonę jak gąbka
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 cze 2020, o 13:41

Zasil te serwa bezpośrednio z dodatkowego pakietu 2S, będziesz miał pewność i spokój.
W makiecie te dodatkowe 150g nie zrobi różnicy
Awatar użytkownika
kodzusik1
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 66
Rejestracja: 14-06-2020
Lokalizacja: Rzeszow

Postautor: kodzusik1 » 28 cze 2020, o 15:21

ok może to i dobry pomysł muszę jednak wygospodarować trochę miejsca na ten pakiet ale muszę wybrać jakiś sensowny i dobry regulator no i łopaty gdzie je można kupić
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 cze 2020, o 21:12

Nie znam się na makietach (już to pisałem ;) ) ale 75A do spokojnych lotów 550 to chyba nie jest tak mało? Przecież będziesz się tym majestatycznie unosić na małych obrotach, a nie cisnąć smacka.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 28 cze 2020, o 22:12

mwx pisze:Zasil te serwa bezpośrednio z dodatkowego pakietu 2S, będziesz miał pewność i spokój.
W makiecie te dodatkowe 150g nie zrobi różnicy


Właśnie przez takie podejście potem te makiety ważą dwa razy tyle co ich odpowiedniki w wersjach "sportowych".
tu 150 g tam 150 gram - przecież to żadna różnica. :hammer: :hammer:
Ja osobiście nie lubię i jestem zdecydowanym przeciwnikiem pędzenia awioniki bezpośrednio z akumulatora.
BEC po pierwsze ma być.
Po drugie 5A, o ile tylko jest to prawdziwe 5A, a nie 5A na papierze - ma wszelkie szanse wystarczyć, właśnie dlatego, że jest to makieta, a nie helikopter sportowy którym ciśnie się smacki.
Regiel - nie wiem jakiego tam masz i ile tak naprawdę znaczy te 75A - znowu ta sama historia co z BECem.

Osobiście, jeśli miałbym nie patrzeć na koszty to wsadziłbym tam jakiegoś Castla - ze względu na obłędnie działający softstart.
Jeśli budżet jakieś znaczenie ma - HobbyWing. KOnkretnie platinum 120A. Dlaczego aż tyle? Bo taki jest dedykowany do heli klasy 550 - koniec kropka.
Nie wsadzałbym 80 po to, żeby liczyć, że wytrzyma i się zastanawiać czy aby na pewno.

No i wartość dodana tego regla to BEC o prądzie ciągłym 10A.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7203
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 cze 2020, o 23:39

Masa makiecie pomaga makietowo latać bo bezwładność rośnie , także się nie oburzaj.
To że BEC zawiedzie albo wysokopradowe połączenie między główną baterią a ESC jest pewnie kilkadziesiąt razy bardziej prawdopodobne niż to że prosty pakiet 2S znienacka wybuchnie albo padnie mu złącze obciążone tymi 5-10A
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15951
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1686 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 29 cze 2020, o 00:51

mwx pisze:Masa makiecie pomaga makietowo latać bo bezwładność rośnie , także się nie oburzaj.


Nie oburzam się. Po prostu mam inne zdanie i jakieś argumenty na jego poparcie.
Wyraziłem tylko swoje zdanie (w sposób mocny i sugestywny - jak to zawsze ja, ale tylko wyraziłem zdanie).
Zaczynasz dyskusję - więc jedziemy.
Makieta będzie latać makietowo tak bardzo, jak bardzo do latania makietowego ustawimy FBLa, oraz jak bardzo sami będziemy potrafili tym modelem latać makietowo.
Masa - może pomóc, tak, bezsprzecznie, jest to prawda.
Z pewnością jednak zauważalnie dołoży obciążenia do pakietu, regla, silnika, przyczyni się do generowania większej ilości ciepłą and so on - że tak po staropolsku zaakcentuję.
Jak dla mnie, jedna z naczelnych zasad w konstrukcjach lotniczych to masę ograniczać.
PRAWIE ŻE za wszelką cenę ( i na ten temat można by oczywiście pisać kolejne wypracowanie, ale nie w tym rzecz).


mwx pisze:To że BEC zawiedzie albo wysokopradowe połączenie między główną baterią a ESC jest pewnie kilkadziesiąt razy bardziej prawdopodobne niż to że prosty pakiet 2S znienacka wybuchnie albo padnie mu złącze obciążone tymi 5-10A


I znowu nie sposób się nie zgodzić.
ALE: takie samo prawdopodobieństwo jak upalenia kabla, (albo podobne) jest: że padnie któreś z serw, że padnie odbiornik, że padnie FBL, że padnie apka, że pilot się pomyli, albo że obsługa naziemna (będąca w tym wypadku chyba w prawie 100% przypadków tożsama z pilotem) zapomni naładować ten dodatkowy pakiet, albo przeceni ilość energii w nim zgromadzoną.
Skutek każdego z tych zdarzeń jest zawsze taki sam - wiadomo jaki.
Podobne prawdopodobieństwo jest, że rzeczywiście pakiet prądowy się upali, awionika na oddzielnym pakiecie zostanie, ale pilotowi nie uda się autorotacja.
No i teraz, żeby było porządnie i seksownie, to każdy z tych scenariuszy trzeba by dokładnie przeanalizować pod kątem prawdopodobieństwa wystąpienia, zastosować zabezpieczenie: zdublowane serwa, zdublowane FBLe, odbiorniki, dwóch pilotów, cross-checklisty i tak dalej, przekalkulować co się "opłaca" a co nie (opłaca w cudzysłowie, bo nie chodzi tu w żadnym razie o kasę, lecz o ogólny narzut środków w stosunku do osiągniętych efektów).
Rzecz jasna - oczywiste praktyki stosowane w dorosłym lotnictwie.
Rzecz tak samo jasna - nierealne w modelarstwie, przede wszystkim z braku wiarygodnych statystyk na których można by pewne założenia opierać a które mają tu znaczenie fundamentalne, więc jak tego nie ma, to nie ma co gdybać.
Wszystko bazuje na odczuciach.

Moje odczucia w kwestii stosowania gołego pakietu do zasilania awioniki i argumentowania tego bezawaryjnością, są takie, że jest to ... zwyczaj mniej więcej takiego kalibru, jak w czasach kiedy paniom w bankach dano do użytku ówczesny najnowszy krzyk techniki jakim były kalkulatory. No i panie wtedy liczyły wszystko na kalkulatorach, dwa razy, a potem dla pewności jeszcze raz po staremu, na papierze, pod kreską "Bo cholera wie, czy to ustrojstwo się nie pomyli".
I tak właśnie Ty, stary modelarz, z krwi i kości, człowiek, który za prawdziwego mężczyznę uważa się tylko wtedy kiedy pomyka po niebie modelem z silnikiem spalinowym a nie jakąś pedalską elektryczną bzyczawką, próbujesz za wszelką cenę, do współczesnego świata przemycić ten relikt przeszłości jakim jest właśnie takie zasilanie awioniki, bo jak wiadomo - w tamtych czasach, kiedy sensownych napędów elektrycznych nie było, nie było też innego zasilania awioniki.
I oczywiście Twoje oficjalne argumenty które podajesz z pozoru mają sens.
Ale jakbyś ... przynajmniej na chwilę odrzucił utarte ścieżki rozumowania, to mógłbyś przyznać, że ta wyższość pakietu nad BECem ... wcale taka 100% pewna i oczywista nie jest.
Bo ja nie mówię, że na 100% nie jest. NIE.
Ja mówię, że nie uznaję takiego rozwiązania, tak samo jak nie uznaję oświetlania chałupy świeczką, kagankiem czy nawet żarówką z włóknem wolframowym.
A jak mi ktoś zaczyna mówić, że świeczka jest lepsza niż ledy, bo u niego od dziada pradziada się tak świeciło i w dodatku świeczka mu nie zgaśnie z chwili na chwilę tylko widać ile jej jeszcze zostało, no to ja jestem wtedy w stanie podać argumenty przeciwko świeczce, a za LEDami.

...
I tyle.
:)
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 29 cze 2020, o 11:25

aikus pisze:...
I tyle.
:)

Eeee nie wierzę. Na pewno chciałeś jeszcze coś dodać ;)
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość